Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   66 / 600
(#) toro válasza ancsa75 hozzászólására (») Dec 12, 2011 /
 
Ha vissza olvasol a régebbi tanácsokba, írtuk már többen a bitermikus hőcserélőjű kazánokról.
Nos, sajnos a Tied ilyen.
Az, hogy miért nincs melegvíz, a beírásodból nehéz megállapítani.
Ha megnyítod a melegvíz csapot, le kell állnia a szivattyúnak (ha ment a fűtés). Az elektródán ott a szikra és a gázszelep beengedi a gázt. Begyújt - kialakul a láng és 5-6 mp. után leveszi a gyújtást. S a beállított hőmérséklet felé kezdi melegíteni a vizet, majd ahogy kezdi elérni - akkor vissza szabályozza a gáznyomását és csökken a láng magassága.
Írd le, hogy így csinálja-e!
(#) jumi válasza toro hozzászólására (») Dec 12, 2011 /
 
Egyépként honnan lehet tudni hogy müködik a bayass szelep? milyen ha nem.
(#) toro válasza jumi hozzászólására (») Dec 12, 2011 /
 
Ha az összes radiátort elzárod, ha a baypass nyitva a kazán saját magában keringeti s fűti a vizet.
(#) ancsa75 válasza toro hozzászólására (») Dec 13, 2011 /
 
Szia az eleje stimmel de miután elkezdi melegíteni a beállított hőfokra egyszer csak leáll és pár másodperc múlva újra kezdődik az egész folyamat.És így megy tovább.
(#) attila1 válasza ancsa75 hozzászólására (») Dec 13, 2011 /
 
Sziasztok!
Bocsánat,ha beleszólok,de ha a kazánod típusa Beretta,akkor tapasztalatból szerintem megint a hőcserélőd van eldugulva.Valamiért ennek a típusnak mindig ez a baja.Munkatársamnál 1 évben kétszer kellett géppel átmosatni a hőcserélőt,sőt,nemrég cserélve is lett nála,mert a gép sem bírt vele.
(#) toro válasza ancsa75 hozzászólására (») Dec 13, 2011 /
 
Nézzétek meg - ismét a hőcserélőt - , vagy a fűtőköri elvezető csövet.
Lehet, hogy "vizzsákban" van a cső és tele van kosszal. Fontos még a gáznyomás beállítás is.
Vissza szabályozott nyomás: 2,2 mBar, teljes terhelés 10,0 mBar.
(#) gazszeres válasza ancsa75 hozzászólására (») Dec 13, 2011 /
 
Szia!
Kérném, hogy kissé szűkisd a típust, Beretta kombi xxx.
Könnyebb lenne választ találni.
Egyébként ilyen esetekben, a fűtési hőfokot szabályozó NTC-k ellenőrzése az elsődleges hibakeresési stratégia.
Ezek cseréje meg szokta oldani a problémát. De akadhat más is.
Kellene a pontos típus, és egy részletes leírás arról, hogyan áll fel a hiba.
Minden kazán javítható!
Csak jól kell tálalni hibáit, pláne így, ha szerelő nem is látja, csak a beírásból következtetni kénytelen.
(#) gabesz0725 hozzászólása Dec 15, 2011 /
 
Westen 20 fp falikazánomnál a szellőztető ventillátor időnként akadozik, ezért hibát jelez és leáll. Ha megmozgatom újra indul és működik. Kérdésem, hogy mennyibe kerülhet egy új ventillátor, kompletten kell cserélni, vagy a csapágy cseréjével is megoldható-e a probléma?
Várom válaszát.
(#) gazszeres válasza gabesz0725 hozzászólására (») Dec 16, 2011 / 1
 
35 ezer körül van egy új.
Lehet csapágyazni, a csere nem indokolt.
(#) spirik hozzászólása Dec 16, 2011 /
 
Sziasztok

Lentebb már írtam, hogy az imergas zeusz major kazánom vezérlése meg halt. Így utólag most már tudom, hogy a meg hallásnak volt előzménye, még pedig a gáz fogyasztás. Majd nem napi szinten a dupláját fogyasztotta a kazán. Nekünk 3 éve max. 15m3/nap volt, kb. két hete ez fel ugrott napi 20-24-re nem jöttünk rá, hogy a vezérlés haldoklott. Ha esetleg van valakinek ebbe tapasztalata az erősítsen vagy cáfoljon meg.....
(#) jumi válasza ancsa75 hozzászólására (») Dec 16, 2011 /
 
Szia az lenne a kérdésem ,hogy hol találok renova star hoz alkatrész boltot.
(#) toro válasza spirik hozzászólására (») Dec 16, 2011 /
 
Ha a vezérlésed haldoklik, attól még nem nő meg a gázfogyasztásod!
Már nem vagyok képben, mi ment tönkre a kazánodban?
(#) briki válasza jumi hozzászólására (») Dec 16, 2011 /
 
http://www.gazbolt.hu
www.langor.hu
http://www.pestigaz.hu
http://www.dualtherm.hu/
előbbi Debrecenben, utóbbiak BP-en, és még sokan mások
(#) briki válasza ancsa75 hozzászólására (») Dec 16, 2011 /
 
Szerintem ha a kazán ki - be kapcsol melegvíz készítésnél, lehet a
1. hőcserélő nem adja át a hőt- ebben az esetben a melegvíz oldalon vízmennyíség csőkkenést kell érezni- alacsonyabb nyomás, kevés mennyiségű víz folyik ki a csapon.
2.Váltószelep beragadt, esetleg nem tud elegendő víz rajta átfolyni, ami bemenne a hőcserélőbe.
3. Melegvíz hőmérséklet beállító potméter hiba- nem nagyon valószínű
Ha teljesen felfűt a kazánod -pl. 80 C°-os a víz-és e miatt kikapcsol, akkor a váltószelep, hőcserélő könyékére tippelek én.- feltéve ha a fűtés módban a kazán tökéletesen működik
(#) briki válasza ancsa75 hozzászólására (») Dec 16, 2011 /
 
Esetleg a HMV hőcserélő primer oldala van eltömődve, és ezért nincs megfelelő vízátáramlás a hőcserélőn, így a szivattyúd is kinlódik
(#) toro válasza jumi hozzászólására (») Dec 17, 2011 /
 
(#) spirik válasza toro hozzászólására (») Dec 17, 2011 /
 
A kazán vezérlése füstölt el, "csak" egy uj vezérlést kellet venni.
(#) toro válasza spirik hozzászólására (») Dec 17, 2011 /
 
Ez a Brahma CM 31 volt?
(#) briki hozzászólása Dec 19, 2011 /
 
Semia 24 F turbós kombi kazánnál a meleg víz hőfokát mi érzékeli? Van a kezelő panelon meleg víz potméter, és a panel dobozban tekerős potméter kapcsolókkal, amivel többek közt a meleg víz hőfokát lehet szabályozni. Ez eddig oké is, de nem látni a Kazán belsejében a HMV hőszerélő meleg víz kilépőnél hőfokmérő NTC-t. Lehet, hogy a kazán hőcserélő előre- visszatérő NTC-jének a kölönbségét veszi alapul? Eredetileg kell hogy legyen egy un. áramláskorlátozó műanyag betét a hideg víz belépő oldalon, ennyi lenne ami úgymond szabályozná a HMV víz hőfokát- mert ezzel szabályozva van a hőcserélőben átfolyó víz mennyisége?
(#) toro válasza briki hozzászólására (») Dec 19, 2011 /
 
Az előre és a visszatérő NTC-k különbsége alapján modulál a gázszelep.
(#) toro válasza briki hozzászólására (») Dec 19, 2011 /
 
Itt a gépkönyve, nézd meg a kapcsolási vázlatot a 12. oldalon.

Semia.pdf
    
(#) briki válasza toro hozzászólására (») Dec 19, 2011 /
 
Ez nekem is meg volt- de azért köszönöm. A kérdés továbbra is az, mi alapján tudj a készülék, hány fokos a kilépő HMV-m. Ahogy mondod, az előre, ill. visszatérő NTC ellenállás különbsége alapján számolja ki a leadott hőt. Ez OK! Tegyük fel az extrém esetet: Nyáron a belépő hideg víz 15 C°, , a hőcserélő pedig megemeli 30 C°-kal a víz hőmérsékletét- ez csak egy példa szám. NTC előre- visszatérő különbség - szintén példa -300 ohm, így a kilépő HMV 45 C°. Jön a tél, belépő víz 5 C° , amit megemel a hőcserélő ugyan olyan hőbevitellel szintén 30 C°-kal, így a kilépő víz csak 35 C° ( NTC előre- visszatérő különbség szintén 300 ohm) Tehát azonos gázterhelésnél más kilépő HMV-t kapunk, miközben mi minden körülmény között azonos hőfokú HMV-t akarunk. Jogos az észrevételem szerinted? Ezt akkor tudnánk megkapni, ha a HMV-nk lenne mérve, és ez adna egy visszacsatolást a gázszelep vezérlőjének. Köszi a segítséget.
Riki
(#) gazszeres válasza briki hozzászólására (») Dec 20, 2011 / 1
 
Kedves briki!
Jól elkalandoztál.
Az NTC, egy olyan elektronikai alkatrész, mely az őt érő hőmérséklet változásával arányban, növeli vagy csökkenti ellenállását.
Tökmindegy neki, hogy hány fokos a belépő vízhőfok, akkora az ellenállása, amennyire éppen lehűlt vagy felmelegedett. Azon a hőmérsékleten áll be az ellenállása ahány fokon éppen van.
(#) spirik válasza toro hozzászólására (») Dec 20, 2011 /
 
igen.
(#) toro válasza briki hozzászólására (») Dec 20, 2011 /
 
A lemezes hőcserélőn átfolyó betápvíz (hideg) közvetetten, a falán keresztül veszi át a hőt a kazánkörből. Ha a víz hidegebb, magasabb hőfokon tartja a kazánvizet. Ahogy melegszik a kazánkör csökkenti a gázszelepen keresztül a gáznyomását. S fordítva.
Van olyan szabályzás is mint írod.
(#) toro válasza spirik hozzászólására (») Dec 20, 2011 /
 
Ezeknek a gyújtás vezérlőknek rossz a J2-es csatlakozója.
Általában a ventillátor betáplálás olvad meg.
(#) Sturmbock2 hozzászólása Dec 20, 2011 /
 
Szia, sokat segítene, ha kapnék választ. RenovaStar cirkón fűtésköri nyomása felmegy az égbe melegen. Volt már ilyen másik ilyen kazánnál, a szerelő megmutatta akkor, hol kell felpumpálni a tágulási (?) tartályt. Itt is akartam fújni, de ezen van egy kupak a szelepen, ami ugye nem akadály, de alaposan befestve pirossal. Végtelenül egyszerű a kérdésem, essek neki fogóval letekerni a kupakot mert kézzel nem megy? Félek letöröm a csőcsonkot. Ez így van gyárilag (mármint festve kupakosan) és a másik kazánnál (amin nem volt kupak ugyanilyen) már állították a nyomást előttünk is és lekapták már a kupakot?
(#) briki válasza Sturmbock2 hozzászólására (») Dec 20, 2011 /
 
Letekerheted nyugodtan, de ne fogj rá erősen fogóval, mert eldeformálódhat a szelep. Nyomásellenőrzéshez ( levegő oldali ) le kell engedni a víz oldali nyomást. Kazán fűtési előre, visszatérő csak kizár, leengedni a kazánból a nyomást- ( vizet ) teljesen, és így ellenőrizni a tágulási tartályban a levegő nyomást.!!!! Ennek 0.75-1 bar között kell leni azt hiszem. Ha kevés, autó pumpával rányomni. Ha kész, feltölteni a kazánt vízzel, kinyitni az elzárt csapokat. és a szivattyún nyitva hagyni a légtelenítő kupakot.
Sok szerelő rosszul ellenőrzi a levegő oldali nyomást!!! Előfeszített állapotban- rajta a fűtési víznyomás- ellenőrzi a levegőnyomást. Érdemes a pumpálás, nyomás leengedése előtt kicsit benyomni a tág tartály levegő szelepét. Ha csak levegő jön belőle, akkor jó a tartályod. ha víz jön belőle, akkor lyukas a membrán, cserélni kell tág tartályt.
(#) Sturmbock2 válasza briki hozzászólására (») Dec 20, 2011 /
 
nagyon köszönöm a gyors választ és segítséget! reggel nekiállok!
(#) toro válasza Sturmbock2 hozzászólására (») Dec 20, 2011 /
 
Nyugodtan tekerd le erősen!
A rendszerből előtte engedd le a nyomást.
Következő: »»   66 / 600
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem