Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Nem tudom szedte-e már le ilyen akkuról a fedelet mondjuk 4-5 éves korában. Ha igen láthattad, hogy ugyanúgy hiányzik belőle az elektrolit mint egy nem gondozás mentesből. Magam részéről ez pótolni szoktam desztillál vízzel. Ezért aztán 6-7 évig működik. Megnézném azt meddig tartana, ha nem tenném. Ezzel nem azt mondom, hogy csak ilyen korú akkut szedek szét. Ahogy a garancia idő lejár azonnal megnézem a szintet és ha kell pótlom a vizet. Ezután évente legalább ellenőrzöm. Persze mindenki azt csinál a sajátjával amit akar.
Nem egyről beszélünk!
Én azt írtam csupán, hogy van eltérés a kialakításában és pont emiatt lassabban veszít vizet, mint a sima. Veszíteni - természetesen - ez is veszít. Tehát ezzel vitatkoztam: Idézet: „...a gondozásmentes akku csak annyiban különbözik a nem gondozás mentestől, hogy egy fedéllel meg egy matricával betakarják a kupakokat.” Én nem foglalkozom vele, nincs ilyenekre időm és az Exxide amit használok gond nélkül 5-6 évet elmegy. -szerintem!-
Amit idéztél az a kisebb víz veszteség oka ás egyben a különbség is. Tehát nincs köztünk vita. Nem hiszem hogy sok idő ránézni mondjuk olajcserekor a savszintre is. Nekem mint 30éve autózónak ez rutin. Hidd el megéri.
Az a problémám, hogy az autó mondjuk egy héten 2-3 alkalommal van beindítva, így ergo a generátor sem sokat dolgozik, de most pl. az is fel lett újítva, új saruk, kábelek jók. És pl. tegnap mentem vele egy kört, 2-3km városban. Utána 3 percig hallgattam zenét, igaz a cd-lejátszó csak gyújtással megy, de mivel van erősítő is meg egy 30 centis láda az autóban, és kellemes hangerőn hallgattam, utána a kocsi kb. egyet tekert az indítón, és annyi, sőt még a riasztó is úgy vette, mintha levettem volna az akksiról. Ezek után 1 óra állás után beindult az autó. És arra már rá lett mérve, hogy a készenléti áramfelvétel 40mA alatt van.
Most vettem észre, a más színű szöveget, lehet már kicsit este van Az akksi az egyébként 60Ah/480A-t tud, és nem szoktam zenét hallgatni álló helyben, de gondolom mivel már nem volt akkor sem 100%-os az akksi, így segítettem rajta, de egyébként még múlthéten meg ment 60km-t az autó Szóval érdekes, és amikor még új volt az akksi, kb. 2-őt forgatott és már be is indult Erősítő papíron RMS-ben 1x200-at tud De max hangerőn van Most rendeltem egy adapter méretű töltőt, majd meglátom, hogy milyen.
Télen (mondjuk nem annyira ilyen enyhe időben) városi használatban (sok indítás, sok terhelés, kevés töltési idő) nem tud az akku visszatöltődni rendesen. Ha még rásegítesz egy kis hifizéssel, nem kell csodálkozni, főleg, ha az akku is gyengélkedik már. Ez utóbbit méréssel meg lehet állapítani.
Az akku nem áramtermelő egység, hanem csak tároló. Annyit lehet kivenni (kcisit kevesebbet), mint amit beletöltöttünk. Ha kevés a töltés, akkor egy idő után az akku töltöttsége eléri azt a szintet, ahol már kevés pl. a reggeli hidegindításhoz. Kell egy külső töltő, és 2-3 hetente (hifi használatttól függően akár még sűrűbben is) fel kellene raknod tölteni. Arra vigyázz, hogy ne menjen 14,4V fölé! Üdv Inhouse
Üdv mindenkinek.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy megépítettem az alábbi kapcsolást. (lásd mellékelt fájl) Az a probléma, hogy nem működik. A tirisztorok TIC 126M-es ek a diódák (nagyok: KY 708-ak) A probléma, hogy be sem gyújtanak a tirisztorok pedig minden jól van bekötve, a másik pedig, hogy negatív megvan de a kimeneti dióda ami sorba van a "+" táppal ha az előtt mérek feszt 9 voltot mérek max de ezt is fordított polaritással. (ha lentebb veszem a potit kevesebbet) Alapból ha a két kimeneten + és - -t mérem akkor nincs feszültség. (ez ugye a kimeneti dióda után, amit az akkura kötök) Ha valaki tudna segíteni nagyon megköszönném. Gondolkodtam, hogy megcserélem a tirisztor Katódját és Anódját de inkább várnék még hátha tudna valaki mondani valamit.
Szia!
Jól kötöttél be mindent? Csak azért kérdem,mert én is megcsináltam és elsőre elindult.
Üdv.
Igen jól kötöttem be mindent. És a mellékelt nyákterv alapján készítettem el.
A leírás alapján az egyes egységek működését le tudod próbálni.A kimeneten ha jól emlékszem csak akkor tudsz feszültséget mérni ha csatlakoztatod az aksit.
Kötöttem rá akkut. A tirisztorokat jól kötöttem be ( Katód Anód Gate) A vezérlő vezérli a tirisztorok gate feszültségét 0-tól 9V-ig.
Hello!
"A vezérlő vezérli a tirisztorok gate feszültségét 0-tól 9V-ig." Az elég érdekes lenne, mert itt a tirisztoroknak impulzus gyújtása van. - De elsőként vedd ki a T3 tranyót, és próbáld meg a P1 potival szabályozni a töltőáramot. Ha ez már lehetséges, csak akkor lépj tovább. - Aksi helyett most használhatsz egy izzót is a kimenetre kötve. Ha P1-et tekered, változni fog a fényereje. - Ha nem, akkor ellenőrizd a tirisztorok bekötését, és a T1-T2-vel felépített UJT áramkör működőképességét. Ezt legegyszerűbben egy szkóppal lehetséges, a C1 kondin (fűrészjel) és az R5 ellenálláson (tüskék) mérve. Ha nincs szkóp, akkor egy kis hangszóróval sorba kötött 100ohm-ot csatlakoztass az R5 ellenállásra, ahol hallani, ha T1-T2 működik. üdv! proli007
Üdv.
Megcsináltam amiket írt. Eddig így minden működik és hangszórót is kötöttem rá és circegés hallható, ami a poti mozgatására változik. Fényerőt tudok szabályozni. Merre menjek tovább? Az eddigi segítségeket pedig nagyon köszönöm.
Hello!
- Mérd meg a tápfeszültségeket. A D7 és D8 diódán. - Mérd meg, hogy P2 poti leosztott feszültsége az adott tartományban változtatható-e. - Vedd ki a D6 diódát, és tedd vissza a T3 tranyót. Nézd meg, hogy az áramkör ütemesen leállítja-e a töltést. üdv! proli007
Üdv.
A poti leosztja a feszt 0-4,23V-ig. A zénereken a fesz 6,2V-os on 6,08V, a 8,2V-os-on 7,6V. És a töltést ütemesen leállítja kb. 5 másodpercenként. Nagyon szépen köszönöm eddigi segítségét. A továbbiakban mit tegyek még?
Hello!
Igazából most már csak a 311-es komparátor, és az IC2b-IC2c-ből készült RS tárolót kellene kipróbálni. Építsd meg azt a kis "logikai tesztert", amit mellékeltem. és ezzel megvizsgálhatod majd a logika működését. (szemmel) - A P2-nél van némi eltérés. Mert ott a feszültség kb. 3..5V között kellene állíthatónak lenni. Nullától semmi képen, mert mert a poti alatt van egy 1,5kohm-os ellenállás. Ellenőrizd R23-R22 és P2 értékeit. - Az IC2 RS tárat úgy vizsgálhatod, hogy a tesztert a IC2b 4-es lábára teszed és a C7 kondit ideiglenesen eltávolítod. - Ha a 8V tápfeszültséget felváltva az R S pontokhoz érinted 8-as és 6-os láb), akkor a teszter hol jelez hol nem, de két érintés között stabilan abban az állapotban marad ahol volt. - Ha ez így működik, akkor jó az RS áramkör. Közben a T5 a töltést ki-be kapcsolgatja. Sajnos az LM311-el készült komparátor leginkább töltés közben lehet vizsgálni. Mert az R26-R27 ellenállásokon impulzus szerűen kb. 6A áram folyhatna. Az aksit pedig szimulálni legalább 3Aes labortáppal, és egy 22000..33000µF-os kondival lehetne. Mert azt kellene beállítani, hogy 14,2V töltési feszültség esetén az LM311 7-es kimenetén megjelenjenek az impulzusok a teszterrel. Vagy is P2 potit úgy kellene beállítani, hogy 14,2V esetén villogjon a teszter Led. (Persze az 5 másodperces töltés ezt megnehezíti.) Egyébként az áramkör tervezése nem túl korrekt ezen a területen. A töltési végfeszültséget kisütés alatt vizsgálja. Úgy, hogy a P2-vel beállított feszültséget összehasonlítja az R26/R27 leosztott feszültségével. Csak hogy a BD244-nek is van maradék feszültsége. ezzel kevesebb feszültséget kap az R26 ellenállás. A BD244 kollektor árama 6A lenne 14V aksi esetén, a bázisárama meg kb. 13mA. Vagy is az áramerősítési tényezőnek minimum 461-nek kellene lenni. De 6A esetén, félő, hogy valahol 20..50 között van. Vagy is a BD244 kollektor-emittere között, jelentős feszültség veszteség lesz, ami béta (és hőmérséklet) függő. Így P2 beállítását nem lehet korreket módon kiszámolni.. - De mindegy, ha töltöd az aksit, akkor 14,2..14,5V feszültség esetén a P2-őt úgy kellene beállítani, hogy a teszeter Led villogjon amikor a kisütő impulzus érkezik. - Ha ez jól működik, akkor vissza teheted a D6 diódát és C6 kondit, működni fog. üdv! proli007
Üdv.
Elnézést nem jó helyen mértem. 1,31-5,34V között lehet változtatni. (Test és a poti közepe között, mert valamiért tegnap a potin mértem a feszt, mármint a poti legeleje és közepe között... ) És eddig izzóval teszteltem. Ezt a teszter dolgot meg elkezdem. A segítséget pedig köszönöm szépen.
Csak ámulok a bonyolultnál bonyolultabb megoldásokon.Nekem egy 2004-es 1.3-as Wagonr+-on van,amiben még eredeti a DELPHI 35 Ah-ás akku,és még mindig kifogástalanul működik,a kocsiban 80 ezer,főként városi kilométer van.Nem teszek vele mást,mint időnként,max havonta egyszer-kétszer, két használat között ráteszem a szivargyújtón keresztül a lehető legegyszerűbb töltőt.
A töltő 3,5VA 2*12v puskás trafó 2db 1N4001 dióda + egy kis kapcsoló,ami el is hagyható,ezzel lehet az egyik diódát kikapcsolni,azaz a töltőáramot megfelezni.Ezzel a megoldással az akku feszültsége 13,8V körül stabilizálódik az én esetemben,ami úgy látszik jó az akkunak,ami egyébként az eredeti elektrolittal üzemel mert nem bontható.
Hello!
Nem érted a dolgok lényegét. Egy állandó használatú és jó töltésrendszerű autóhoz nem szükséges semmi. De ez itt hobbi, szórakozás nem autózás. De ha mindig töltögeted (mozgatod) az aksit, és naponta használod, akkor sokáig el lehet vele járni, még ha az aksi tejesen vacak is már. De ha egyszer majd kinn alszik a jó hidegbe, vagy nyitva felejted az ajtót (beltéri lámpa) egyből megadja magát. Én még éveket jártam a Dacia-val, teljesen rossz aksival, csak télen este bevittem a melegre. Még csaknem is töltögettem. Nyáron meg észre sem veszed, hogy rossz, ha a kocsi "pöccre indul". 2,5Ah kapacitású aksival, ha belököd a kocsit, és mész 2..3km-t, utána már simán indul. Pedig feltöltésről még szó sincs. Az Asztrával hét évig ment az első aksi, nem töltöttem, nem itattam. Úgy hogy lehet "túl hangosan szóltál", és holnap mehetsz venni újat.. Kopogd le! üdv! proli007
Köszönöm a választ,le is kopogom,de az ünnepek alatt történt hogy a kocsit a feleségem kitakarította,természetesen a szivargyújtóról működő porszívóval,utána szólt a rádió amíg a műszerfallal pepecselt,égett a két 10W-os belsővilágítás,mert ennél a típusnál nem lehet kikapcsolni (GC),és csak a végén vette észre hogy a tompított is égve maradt,mert előtte a rendszámtábla egyik izzóját kellett megmozgatni,befújni WD 40-el és ellenőrizni.Maximum 8-10 fok lehetett és a kocsi simán indult,persze azért nem árt az óvatosság,már egy ideje tervezem hogy kisütöm 10,5 voltra a helyzetjelző bekapcsolásával,és lemérem a kapacitását.
Köszi,akkor nem teszem,csak arra gondoltam jó lenne tudni hogy mit bír,de ha hidegben indít,talán még bírja egy darabig.
Sziasztok!
Van egy felesleges szünetmentes tápegységem(Centralion Blazer 800), amit fel szeretnék használni valamire. Lehetséges átalakítani úgy, hogy egyszerű akkumulátor töltőként működjön? Vagy csak annyi az egész, hogy csak beleteszem azt az akkut, amit tölteni szeretnék, és nem kell semmiféle átalakítás? Nem autóakkut töltenék róla, hanem egyszerű 12V 7Ah akkukat, tehát paramétereiben hasonlót, mint amit ez az UPS használ. Előre is köszi!
Üdv!
Van egy 45Ah-s ólomakkumulátorom, töltés közben hallani, hogy pezseg. A töltési feszültség 14V több műszerrel is mérve és a helyiségben 19 °C van. Eddig úgy tudtam, hogy 14,4V a vízbontási határfeszültség, akkor miért pezseg?
Mert a tároló kapacitása határáig fel van töltve. Lehet, hogy valami ilyesmivel kéne próbálkoznod:Bővebben: Link Egyébként az elektrolit szintet ellenőrizted?
De tudod. Vedd le a tetejéről a matricát. Vagy kupakokat találsz alatta, vagy kipattintható fedelet ami alatt a kupakok vannak. Már többször leírtam, de legyen itt is: A gondozás mentes akkumulátor csak abban különbözik hagyományos társától, hogy eltakarják a kupakjait.
Ha a sarkokon 14V mérhető és mégis pezseg, az azt jelenti, hogy valamelyik cella eltér a többitől és meghaladja a feszültsége a 2,4V-ot, vagy mert zárlatos. Mindkét esetben elég nagy a gond, nem várható javulás.
Üdv Inhouse
Azért nem ilyen egyszerű. A gondozásmentességet Ca-al érték el, kevésbé hajlamos a szulfátosodásra (nem bizonyítható), és kevesebb az elektrolit párolgása. Gyakorlatilag az élettartam alatt (nem 7-8-9évben számolnak) nem lesz szükséges utánatölteni. Természetesen ez csak kellő gondosság esetén igaz.
Mint már többen leírtuk, nem minden akku teteje pattintható le, vannak olyanok ahol egybesütik. Üdv Inhouse
Lehet, hogy van olyan akku amiről nem szedhető le a fedél, de én még nem láttam ilyet autó akkumulátorban. Pedig láttam már néhány darabot elhiheted. Saját tapasztalataim szerint a gondozásmentes akku sem bírja gondozás nélkül 3-4 évnél tovább. Viszont ha figyeled az elektrolit szintet megy az 6-7-8 évig is. A kollégánál, lehet, hogy csak egy cellában túl alacsony az elektrolit szint.
Nah, megjött az akkutöltő, ez lett. http://www.ebolt.hu/product365143_category7985-HQ_BAT_LEAD_C10HQ_ak...z.html Olyan kérdésem lenne, hogy az van írva hozzá, hogy 2-10Ah közötti akksik töltéséhez van. Az mennyire gond, ha én 60Ah-sat töltök vele?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |