Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Bocsi de megnéztem,és az a helyzet hogy a jel akkor is megjön ha távi.-val nyitom. Nekem olyan jelre van szükségem ami csak az ajtó megnyitására van jelen és törli az újraélesedést. Ráadásul a késleltetett belsővilágítás kikapcsolás megbolondítja a riasztót.
Most jól hozzászóltam magamhoz
Üdv!
Csak egy hirtelen bevillant ötlet... Adott pl gyengélkedő, v. alulméretezett 12V akku + "sok elektronikás" autó. Arra gondoltam meg lehetne-e pufferelni az aksit, ill. az önindítót pl 2-4F. Amikor hidegben lassabban teker nehezebben röffen! Még nem hallottam ilyenről... Mit szóltok hozzá?! Kössz!
Csak számold ki, hogy mennyi időre lenne elég a 4F pufferben tárolt energia, amikor az indítómotor felránt mondjuk csak 200A-t. Segítek, kb. 20ms idő alatt merítené nullára ekkora áramfelvétel a kondenzátort. Szóval az ötlet halott, vegyél inkább egy másik akkut, illetve tartsd rendben a generátort.
Sziasztok!
Nincs valakinek 97"-es peugeot partnerhez bizti táblázata?Nincs bal oldalt tolató lámpám és rendszám tábla világításom. Izzó csere után sem.Van egy sejtésem hogy , mikor csinálták a vonóhorgot elkötöttek valamit, mert csak tompított kacsolásánál ég a bal hátsó helyzetjelzöm, és a műszerfalon világít a ködlámpa kontrol lámpája. Ha valaki tudd segíteni azt előre is köszönöm. Üdv. Tivadar
Üdv!
Azt szeretném megtudni, hogy az autókban a visszatöltés jelző "lámpa" milyen elven működik? Szeretnék a Simsonomra rakni egy ilyet. Bár van egy elképzelésem hogyan működhetne, de kíváncsi vagyok rá az igazi autókban ez hogyan is működik?
A gyújtáskapcsoló (gyakorlatilag akku plusz egy kapcsoló után) és a generátor segéddiódahídja közé van bekötve. Amikor a generátor nem termel, akkor a segéddiódahidat a szabályzón keresztül a gerjesztőtekercs lehúzza testre, ekkor világít a lámpa. Amikor a generátor áramot termel, akkor a segéddiódahídján is akkora feszültség van, mint a fődiódahídján, és mivel a fődiódahídra van az akku kötve, ezért így az izzó mindkét oldalán 14V lesz jelen, vagyis ekkor elalszik az izzó.
Igenis értettem!
Ha az ember mindíg a legegyszerűbb utat választaná... Valóban még csak nem is hallottam ilyesmiről! Csak úgy gondolkodtam: A kondinak nem egyedül kő kiizzadni a 200A-t. 2 ph.-an kapcsolt áramforrást kapok nem? Nincs sok pénzem póréra venni egy ilyet, azért gondoltam hátha valaki látott, hallott vmi HASONLÓt...
Sziasztok,
Tudtok segíteni abban, hogyan kell egy autógenerátort meg egy akkumulátort bekötni, hogy töltse, meg persze fogyasztókat lehessen rákötni. Egy rajzot nagyon megköszönnék. darazsa
Milyen generátor? külső, vagy belső feszültség szabályozós? Milyen fogyasztót szeretnél rákötni? Mivel szeretnéd hajtani? Ezeket sajnos mind tudnunk kell, hogy korrekt választ adhassunk.
Szia,
Köszönöm a választ. A helyzet az, hogy egy kistrakit építek, egy 7LE stabilmotorból. Ezen nincs generátor, és szeretném, hogy legyen a gépen önindító, ehhez kell akksi, azt meg tölteni kell. Emellett kell áram a lámpáknak 100-150 W, meg a csörlőnek. Generátorom még nincs, arra gondoltam, veszek bontóból egy suzuki genrátort, meg ráteszek egy 50 Ah akksit. Köszönöm, darazsa
BÚÉK!
Sziasztok! Daewoo Kalos gépkocsim van. Segitséget szeretnék kérni az első ködfényszóró beszereléséhez. a problémám a következő: vásároltam ködfényszórót, bevezetékeztem a 86, 87 relépontokig, a 85 és a 30-as pontoktól nem tudok tovább haladni. Kérem segitségeteket. Köszönettel
Üdv!
Van egy VW Golf II 1.3-as (MH motorkód, katalizátor nélküli) kocsim. A napokban el akartam reggel indulni vele, de nem indult. Először az akkura gyanakodtam, de vadi új akkuval sem lett jobb a helyzet. Amikor indítozok, a műszerfal elsötétül, ahogy kell is neki, de kattanást sem hallok a motortér felől. A behúzóra gyanakszom. Bár volt, hogy tolásra beindítottuk(első főtengely fordulatra indult is), leállítottam, utána indult az indítóval egyszer, többet megint nem. Tanácsotokat szeretném kérni, hogy honnan férhetnék hozzá az indító motorhoz, illetve hány csatlakozót kell rajta látnom, és hogyan tudnám kimérni? A gyújtáskapcsoló felől indulnék, mert hátha mégis ott nem oké valami. A kapcsolón melyik kontaktokat mérjem ki? Szeretnék kizárni minden egyebet, mielőtt kiszedem az indítót, hiszen ahhoz ha jól sejtem ki kell szedni a karburátort is, hogy hozzáférjek. De ha valaki jártas a témában tud egy egyszerűbb utat az indító eltávolítására, vagy csak kimérésére, azt szívesen fogadom! Köszi!
Szerintem ki lehet szedni a karburátor piszkálása nélkül is az indítómotort, inkább csak a levegőszűrőt kell leszedni. De én lemérném műszerrel vagy próbalámpával, hogy érkezik-e feszültség az indítómotorhoz és az alapján mennék tovább, nem szedném szét a gyújtáskapcsoló környékét csak úgy szórakozásból, ha esetleg mégsem ott van a hiba.
Fordítva ülsz a lovon. Először az önindítót vizsgáld meg. Nem muszáj mérni. Egy darab drót a végén saruval elég lesz. Lehúzod a behúzó tekercs vezetékét (piros fehér ha jól emlékszem). Feldugod helyette a drótodat. A másik végét akku+ra teszed, ha forog az önindító jó. Ha nem akkor szereld le nem kell a karburátort bántani emlékeim szerint.
Értelek, köszönöm a tippet. Leszedtem a légszűrő házat, de sajnos felülről még így sem fértem a közelébe sem z indítónak. Lehet alulról kellene próbálkozni?
Még az jutott eszembe, hogy az akku mellett is van egy csatlakozója ennek a vezetéknek, ha nem tévedek. onnan is adhatsz rá +t.
Az lenne a legjobb, mert ott könnyebb talán hozzáférni. Akku mellett pontosan hol? Az akkuról jön egy bazi vastag kábel, az a betápja az indítómotornak. Holnap a világosban mégegyszer megnézem, de nem rémlik, hogy menne az akku mellett kábele neki, de örülnék ha így lenne. Megnézem ezt az elég a légszűrőt leszedni dolgot is, hogy hozzáférjek. Legutóbb mikor nekiálltam, sajnos nem fértem hozzá sehogy. :/
Köszi
Nem az akkuról jön csak mellette. Ha az emlékeim nem csalnak a menetirány szerinti jobb oldalán. Egy körülbelül 5mm vastag piros-fehér vezeték egymagában csatlakozóval.
Azt hiszem megvan. Annyi eltéréssel, hogy nem fehér-piros, hanem fekete-piros, ahogy a kapcsolási rajz is mutatja. Az lesz akkor az én barátom szerintem és amennyire látom, oda is megy az indítóra. Na akkor azon mérek, illetve tápolok egyet. Köszi!
Igen az lesz az, csak nem emlékeztem ezek szerint jól.
Idézet: „(piros fehér ha jól emlékszem)” Vagy piros/fekete?
Na ugye.
Ne méregess, adj oda áramot az akku + végétől. Csak tedd üresbe előtte.
Sziasztok!
Segítségre lenne szűkségem, az öreg Ibizámmal kapcsolatban. (még karburátoros). Hibátlanul működik, s hirtelen leáll. Indítózok s nem indul, majd várok 1-2 percet, indul és működik normálisan. Ezt rendszeresen eljátsza. (a benzin ellátással nincs gond), ismerősöm a trafóra gondol. Lehetséges? A másik problémám ugyanez "autónál", hogy egyik pillanatról a másikra felmegy a töltés, ilyenkor nagyon felerősödnek az izzók, visít a rádió, leesik az alapjárat, néhány perc mulva vissza áll normálisra, s később kezdi újra. A két problémát egymástól függetlenül csinálja, tehát egyszerre sohasem jelentkezik. A feszültség szabályzót kellene cserélnem, vagy más is előidézheti a túltöltést? A segítséget előre is köszönöm.
No, megtörtént. Adtam neki delejt, de semmi. Vagyis az akku + pólusához érintve a kábelt volt szikra, de nem olyan zárlat jellegű, hanem olyan "valami igényli az áramot" a kábel másik végén nagyon jellegű. Se kattanást nem hallottam, se motorhangot. Ami viszont duplán érdekessé teszi a dolgot, a gyújtáskapcsoló felől jövő felére ha rámérek a vezetéknek, indítózáskor ott sincs feszültség.. Egyre érdekesebb ez.. :/
A gyújtáskapcsoló felőli oldalon a gyújtáskapcsoló betét lehet beteg. Nem ritkaság ennél a típusnál. Ha teszel be újat építs be e gy relét is neki az akku mellé. Nem kínlódott már az utóbbi időben indításkor?
Nem kínlódott egyáltalán. Egyik napról a másikra jött a dolog. Előző este mentem még vele, másnap reggel mikor beültem, hogy megyek a dolgomra, egyszerűen nem indított. Ami az igazsághoz hozzá tartozik, hogy 2 éve van nálam a kocsi és az elmúlt két évben elszórva kb 3-4 alkalommal csinált olyat, hogy indítóztam, csak egy halk zümmögést, amolyan elektro motort zajt lehetett hallani, de a kocsi motorját nem tekerte. Abbahagytam az indítózást egy másodpercre, megint ráindítóztam és ment elsőre utána. Ebből is gyanakodtam én a behúzó tekercsre.
Értem amit mondasz a gyújtáskapcsolóval kapcsolatban, viszont akkor miért nem tekert, mikor direkte ráadtam a +12 Voltot?
Csak azt próbálom kitalálni, hogyan lehet a két hiba egyszerre. Persze, ha mindent jól mértél. Testkábel rendben van? Bár az is csak az önindító hibáját magyarázná. Amit leírtál mechanikus hiba az önindítóban a benix rendetlenkedik néha. Az tulajdonképpen egy racsni. ami csak egy irányba viszi a hajtást, hogy ne sérüljön, ha a motor beindulása után is önindítózol.
Igen, nekem is ez a legnagyobb talány, hogy se nincs feszültség a gyújtáskapcsoló felől jövő kábelen, se nem megy az indító ha tápolom... Holnap a világosban még egyszer rámérek, megnézem. Nem tartom valószínűnek, hogy testelési probléma, mert akkor a motor sem indulna be, mert egy helyről kapják a testet, ha jól tudom.
Akkor marad a holnapi újbóli rámérés, rápróbálás.
Szia! Egy gyors áttekintés a hibakereséshez.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |