Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Fordulatszámmérő kétütemű motorra
Tehát akkor ne a világítási szálra kössem?
Ha van a töltésnek külön tekercse és meg is találod, akkor válaszd azt.
Az lehet a töltésé, amelyik a feszültségszabályzóba megy, egyenesen?
3 szál jön ki a generátorból. 1: megy a gyújtáskapcsolóra (ha ezt letestelem, akkor megáll a motor) 2: megy a világítás kapcsolóra, az automata szívatóra és a feszültségszabályzóra. 3: csak a feszültségszabályzóra
A 3-ast próbáld meg. A rajz amit linkeltem lényegében a 68nF kondi eltávolítását jelenti. Erre azért volt szükség, mert gátolta a magas fordulatszám mérését. Annak a gyújtó trafóra kötésnél van szerepe.
Megépült a kapcsolás, egy kis módosítással
Icl7107 került beépítésre, így 4 darab 7 szegmenses kijelzőn olvasható a fordulatszám. Azt kérdezném, hogy a "hitelesítés" során a LED-meghajtó bemenetén mekkora feszt mérsz 3000-es fordulatnál? Köszi.
Kicsit továbbfejlesztve a dolgot egy potival csináltam egy feszültségosztót, aminek az egyik vége a testen a másik a tápfeszen van. Egy multiméter segítségével "hitelesítettem". Váltókapcsolóval lehet a funkciókat váltani: fordulatszámot vagy akkufeszt mutasson a kijelző
Szia! Nem feszültség alapján kalibráltam a fordulatszámmérőt. Ha ez segít, nálam az 555 utáni integrátoron 10.000-es fordulatnál jelenik meg ~1,25V feszültség. 3000-hez kb. 0,4V tartozik. Itt az LM3914 referencia feszültségéhez van igazítva a mérés. A finombeállítás az 555 által előállított impulzusok szélességével történik.
Üdv!
Én sem feszültség alapján kalibráltam, hanem trafó segítségével, ahogy a kapcsolás alatt is olvasható. Nálam 540 mV van 3000-es értéknél.
Nálad az számít, hogy az ICL7107 milyen referencia feszültséghez viszonyítja a bemenő jelet.
Úgy állítottam be, hogy a P1 középállásba és az icl7107 mellett lévő potit addig tekertem, míg nem lett a kijelzés 3000. Remélem jól csináltam.
Kicsit tovább fejlesztve a kapcsolást, kiterjeszteném a szolgáltatásainak körét egy vízhőfok és egy levegőhőfok mérővel. Az LM35-re gondoltam.
Ilyen szenzor még nem volt a kezemben, de olvastam róla sok jót. Szerinted hogyan illesszem a meglévő kapcsoláshoz?
Valamely hőmérős témában érdeklődj. Lehet elég volna egy NTK-s feszültség-osztó.
Szétnézegettem, de az LM35 bizonyult a legjobb megoldásnak.
Viszont a fordulatszámmérőben kellett egy kis módosítást végezzek: a P1 poti alatt levő 20k-s ellenállás 11k-ra csökkentettem. Gond lehet ez a kijelzés során?
Szia! Nem gond, hiszen csak a két ellenállás eredője számít.
Végül a teszt a gyertya kábelére tekert 2 menet vezetékkel sikeredett. Ami a generátorból érkezik és a szabályzóra megy direktben, azzal nem tudtam értékelhető kijelzést csinálni....
Ilyen alacsony feszültségszintek mérésénél ügyelj, hogy ne alakuljon ki földhurok.
Egyetlen helyen lesz a test rákötve a motor hálózatára.
Jelenleg 4 dolgot tudok mérni: rpm, aksi fesz, vízhőmérséklet, levegő-hőmérséklet. Egy 4 állású forgókapcsolóval lehet választani a funkciók között.
Hétvégén kerül beépítésre. Remélem minden elfog férni.
Jelentem, ma 9-től fél négyig a műszert építettem be.
Dobozolni nem szokásom, ezért mindent a burkolat alá tettem.
Hellóztok!
Olyan problémám lenne, hogy simsonra szeretnék építeni egy mutatós(analóg) fordulatszámmérőt egy LADA 2103-as fordulatszámmérőből, annak csak magát a műszer részét felhasználva, új elektronikával. Ha valakinek van esetleg ilyen kapcsolása, szívesen fogadom. És ha esetleg lenne pices kapcsolás, amivel meg lehetne oldani egy demot, tehát hogy bekapcsoláskor a mutató felmegy a maximum kitérésig majd vissza, az még jobb lenne. Köszönöm a segítséget előre is!
Helló!
Lenne még egy olyan kérdésem is, mondjuk van egy babetta gyújtásom egy simsonon, és a fordulatszámot szeretném megtudni, de fordulatszámmérő nélkül. Akkor azt mondjuk egy világítótekercs feszültségének frekvenciájából kitudom számolni?
Szia! Nincs akadálya, a mért frekvenciát osztanod kell a mágnesek számával. A szimón a generátor jelét dolgozom fel.
Értem. Nekem babetta lendkerekem van ugye. Azon 8 mágnes van. Akkor azzal osszam el, vagy 4el? Mert mágnes 4 van, de pólus ugye 4északi és 4 déli.
A néggyel való osztást tippelem. Ha ebből 10.000ford/perc feletti maximális fordulatszán jönne ki, akkor inkább 8-cal
Ha 8-al osztok, akkor irreálisan kicsi fordulatszám jön ki. 550Hz-et mérek, ha csutka gázt húzok, és ha szorzom ezt 60al, az 330001/perc, és ezt osztom 4el, akkor 8250 jön ki, ami reális, mivel a hengerem tuningolt, és 8500ra dolgozik. Csak a metódusban nem voltam biztos!!
60/ 4 = 15 Ha szorzol 60 nal és osztasz 4 el egyszerűbb ha 15 el szorzol (de én inkáb 16 al szoroznék ) 4mágnesnek 8 vége van ami nem passzol a 15 höz
|
Bejelentkezés
Hirdetés |