Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Építsünk mi is elektromos autót!
Lapozás: OK   41 / 100
(#) zolika60 válasza Oscar2 hozzászólására (») Jan 17, 2012 /
 
Sajnos jól számolsz.
(#) Akashi hozzászólása Jan 17, 2012 /
 
Egy lépéssel előrébb kell gondolkodni. Mire az elektromos autó elérhetővé válik, a villany ára fog az egekbe emelkedni.
(#) aherhof válasza Oscar2 hozzászólására (») Jan 17, 2012 /
 
"A forgalomba helyetés költsége ~100."

Ezt sajnos nagyon alábecsülőd, jelenleg hivatalosan ennek a sokszorosa az EMC vizsgálat miatt .
(#) Oscar2 válasza aherhof hozzászólására (») Jan 17, 2012 /
 
Köszi. így már még rosszabb a helyzet. Régebben nem volt ez a vizsgálat, ahhoz kalkuláltam...
(#) Oscar2 válasza aherhof hozzászólására (») Jan 17, 2012 /
 
...ha már így belejöttünk, akkor mi van, ha levizsgáztatott (örökös vizsga) mopedautóba villanyhajtányt csempészni
(#) zolika60 válasza Oscar2 hozzászólására (») Jan 17, 2012 /
 
Ez járható út. Csak a drága akku probléma marad.
(#) aherhof válasza Oscar2 hozzászólására (») Jan 17, 2012 /
 
Működik. Ez a legolcsóbb megoldás, ha ezt az oldalát nézzük, és ennek megfelelően a korlátai is igen erősek. Akinek az igényeinek és követelményeinek ez a verzió megfelel, annak ezzel érdemes foglalkoznia.
(#) szsrobert válasza rozsda hozzászólására (») Jan 18, 2012 /
 
De 50% kisütésnél a 800 ciklus 400 teljes ciklusnak felel meg. Sajna az sem sok. A telszámot igénylem.
Ha az áram ára és az akkuamortizáció azonos lenne, akkor megérné(illetve mindegy lenne) "hazahordani az áramot". Persze az erőmű ugyanúgy szennyezne, plusz feleslegesen amortizálnánk az akkukat is.
Hosszabbító a megoldás. És egy 1-2kW körüli 230V-os részterhelésen is 90% feletti hatásfokú, AC-ről, DC-ről egyaránt működő motor/generátor.

Milyen típusúak/nevűek a vontató akkui?
(#) szsrobert válasza Oscar2 hozzászólására (») Jan 18, 2012 /
 
Jól számolsz.
A jelenlegi akkuárakkal csak az elektromos kerékpár gazdaságos.
Ha hosszabbítóról autózol, akkor a teherautó is.
(#) Endlos válasza EcoPityu hozzászólására (») Jan 18, 2012 /
 
Sziasztok kedves fórumozók, most vagyok itt először, és rögtön bele is vágnék a közepébe. Most voltam Debrecenben az NKH-nál, és a fickó úgy nézett rám, mint valami hülyére, mondva, hogy itt csak típusazonos motort lehet engedélyeztetni. Lehetséges, hogy csak pesten fogom tudni engedélyeztetni, ha megcsinálom? Gépjármű technikus vagyok, ennek ellenére keresnem kell majd egy mérnököt, aki sok-sok 10ezer Ft-ért megrajzolja nekem, amit én megépítek, és csak azt adhatom be? (Halász Gábornak hívták a srácot, és egyébként egyedül ő dolgozott a nagy öregek azt mondták, csak ő tud segíteni átalakítási engedély ügyben. Bár gyanítom, hogy sokat nyomott a latban, hogy sorban álltak neki a P rendszámos mercik fotózásra várva)
(#) roy hardsword hozzászólása Jan 18, 2012 /
 
Jo estet

Az utobbi ket evet egy olyan cegnel dolgoztam ahol accus jarmuveket fejlesztettunk epitettunk, beleertve az accus autok versenyet is .Sajnos a ceg csodbe ment, de a technika itt maradt.
-Ha accu a kerdes, csak is LIPO!
A cegunk is Kinabol importalta oket. Altalaban a minoseguk egyenletes, ha megse visszavettek oket.
Olcso , nagy teljesitmenyu kapcs.uz. toltoket adtunk hozzajuk./Mi gyartottuk-gyartattuk/
Motor: 3 fazis ,4-6 polusuak 48v, illetve 96v-ra attekerve/Csehektol/
Controller: Curtis 48 es 96v megnovelt hutofelulettel
Egy ford focusba ket motor volt kozos gearboxba integralva, ertelemszeruen ket controller is.
Ha bovebb info kelltudok segiteni.
Udv
roy
(#) gaba72 válasza roy hardsword hozzászólására (») Jan 18, 2012 /
 
Igen kell!
Minden érdekel minket. Weblap, megmaradt anyagok, akkuk, stb.!!
(#) roy hardsword válasza gaba72 hozzászólására (») Jan 18, 2012 /
 
Haat anyag az nem maradt csak a technologia.
Mindent elvittek a bayliff-ek
PM- ben tudok weblapot kuldeni.
(#) Oscar2 válasza Endlos hozzászólására (») Jan 18, 2012 / 1
 
Egy-két infót összeszedtem, mivel már van egy egyszerű kefés motorom, ami köré talán lesz valami építve(vagy nem).Debrecenben talán van egy ember, akivel szót érthetnél: Szentirmai Péter
http://gepjarmutervezes.hu/index.html
Mások úgy csinálták, hogy ment közben fényképezték az építést, a tervezésre jogosult mérnök pedig utólag dokumentálta, és ezeket adták be a hatósághoz, például Gödöllőn, mert ott már láttak ilyen csudát, amilyet Debrecenben sajnos nem.Ennek ellenére persze kellene, hogy tudják az eljárást. Ha tudnál értekezni a fenti kollégáddal, légyszi tájékoztass.
(#) rozsda válasza roy hardsword hozzászólására (») Jan 18, 2012 /
 
Szia.
Nekem tapasztalati adatok kellenének.
Méghozzá a motor kérdés.DC?Azon belül soros,párhuzamos,külső gerjesztésű?AC motor?
Te melyiket ajánlanád.Mik az előnyei és hátrányai.
Persze nagyábol tisztában vagyok vele.De AC motorokkal még nemigazán foglalkoztam.De azon a szálon is fut egy projektem.(kár hogy nagyon lassan)
Egy pár jószó az AC hajtásrol.Miért érdemes többet költeni rá?Nyomaték összehasonlitás,stb...
(#) rozsda válasza szsrobert hozzászólására (») Jan 18, 2012 /
 
Csak egy ötlet volt a vigyük haza az áramot dolog.De kezdem belátni hogy nem a legelőnyösebb.
Hosszabbitó hejett inkább napelem.Tudom,ahoz is akksi kell....
Az egyik pakk Jászplasztikos.Amásikat nemtudom.
(#) Endlos válasza Oscar2 hozzászólására (») Jan 19, 2012 /
 
Köszönöm szépen az infót, remélem, nem százezrekért csinálja
(#) Oscar2 válasza Endlos hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
Olyan fél-százezerre gondolok a szakértő felé, de ha azt az EMC vizsgálatot el kell végeztetni, az valószínűleg sokba kerül...
(#) Pulyka hozzászólása Jan 21, 2012 /
 
Nagyott nőtt a szememben a Mol.

Nézzétek csak mit találtam:
Környezetbarát MOL töltőállomás

De a lényeg alul található: (alulról a harmadik pont)
Idézet:
„Magyarországon elsőként üzembe helyezett gyorstöltő, ami mindössze 20 perc alatt képes feltölteni egy elektromos autó akkumulátorait menetkészre.”


Azt mondjuk nem értem, hogy miért telepítettek elektromos töltőt egy elektromos autó feltöltésére, ezzel maguk alatt "vágják a fát."
Ez sajnos nem elterjedt, de aki odamegy az elektromos autóval, az már nem az ő kasszájukat tömi.
Nyilván, nem mindenki pénzéhes b.zi, ők gondoltak azzal az egy kútra a környezetre, vagy csak figyelemfelhívás miatt épült, de ha mindenhova ilyet telepítenek, akkor ők miből élnek meg?
Remélem értitek.
Nem az elektromos hajtás ellen beszélek.
(#) (Felhasználó 46585) válasza Pulyka hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
Ez egy jó reklám. Nem fognak ebbe tönkremenni, ha mégis valaki tankol egy kis áramot, akkor bemegy a shopba, iszik egy kávét, vásárolgat, stb. Ha minden második autó elektromos lesz, biztosan nem ingyen tankolnak...
(#) zolika60 válasza Pulyka hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
Csak az marad kérdés, melyik az az elektromos autó. Mert egynél nincs több a környéken az biztos. Arra is kíváncsi lennék, hogy az az egy kié, hogy miatta ezt felépítették.
(#) Pulyka válasza Pulyka hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
...arra már nem volt időm gondolni, hogy azt az áramot nem ingyen adják..
Ez esetben nem szóltam, de hogy elmegyek és megnézem majd azt a kutat, az biztos, hogy mikor, azt nem tudom, de hogy megélem, az biztos.
Biztos csak bizonyos típusokhoz használható az a gyorstőltő, nem hiszem, hogy 2 szál vezeték lóg ott, ehelyett egy dugó lehet ott, amit csatlakoztatunk a bizonyos típusú autóra.. meg aztán honnan tudnák azt a 20 perc töltésidőt, ha nem ismerik az akkupakk kapacitását?
(#) Pulyka válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
Istenhegyi úton mivan Pesten?
Ráadásul 12. kerület, jól a városban elrejtve..
Ha a reklámra törekedtek volna, akkor valamilyen bevezető úthoz építették volna, ahol nagyobb mozgás van.
Nem akarom lenézni Pestnek azt a részét, csak logika.
(#) zolika60 válasza Pulyka hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
Nagyjából egyet gondolunk erről. :yes:
(#) pucuka válasza Pulyka hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
Csak halkan mondom, az Istenhegyi u. nincs a városban elrejtve, sőt a város legelegánsabb része. Ennek környékén csak azok laknak, aki megengedheti magának, vagy itt kapott lakást az államtól. Szóval, akinek pénze van, az itt lakik.
Csak azt nem tudom mivel fogják megfesteni a villanyt, hogy tudni lehessen, hogy honnan származik
(#) zolika60 válasza pucuka hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
Amit írtam abból ez nem jött le?
(#) pucuka válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
Legalább kettő van szerintem.
(#) zolika60 válasza pucuka hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
Még az is lehet, nem számoltam.
(#) Endlos válasza Pulyka hozzászólására (») Jan 22, 2012 /
 
Végre * , megyek költözök Pestre
(#) Endlos válasza Pulyka hozzászólására (») Jan 22, 2012 /
 
Úgy képzelem, hogy REVA kompatibilis lesz a csati, de lehet, hogy univerzális rádughatós valamit is tartanak a WC-kulcs mellett )
Következő: »»   41 / 100
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem