Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Építsünk mi is elektromos autót!
Lapozás: OK   45 / 100
(#) Endlos válasza X-ecutor hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Én azt mondom, hogy egy csepp is csepp a töltés tengerében, nem napelemmel kell feltölteni az autót, hanem otthon a töltővel, de ha a városban menet közben leparkolunk valahol, akkor ki tudja hány forintot spórolunk meg akár az esti töltésből, vagy ha autópályán haladunk, ki tudja, hogy nem az a néhány 100 méter kell még ahhoz, hogy eljussunk egy benzinkúthoz, ahol tölthetünk, amit az a kis vacak napelem termelt a kocsi tetején, motorházán, és csomagtartóján (ja én nem Mopedautóban gondolkodok, én abban meg sem tudok mozdulni )
(#) Endlos válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Akkor az a töltő, ami 20 perc alatt feltölti 80 akárhány százalékosra az akksikat, az milyen töltő lehet? :-// (12 ker. Istenhegyi út Bp. MOL kút)
(#) X-ecutor válasza kameleon2 hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Csak kíváncsiságból érdekelne, hogy a hajlékony változatból a legjobb hány wattra képes négyzetméterenként ha mondjuk 12V-os, és mennyibe kerülne négyzetmétere?
(#) X-ecutor válasza szsrobert hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Igazad van, viszont úgy tudom egy haldokló akkut még vissza lehet hozni az életbe: "Az akkumulátor élettartamának és kapacitásának a megőrzésére van megoldás. Az általunk gyártott akku aktivátor pontosan a szulfátosodás folyamatát fordítja vissza, illetve előzi meg. "
A súlyban lesz némi többletsúly, de ne felejtsük el, hogy az eredeti motor mindenestől kijön az autóból, plusz a kipufogórendszer plusz a benzintartály, és ha eszközölünk még rajta némi súlycsökkentést, akkor szerintem ki lehet hozni olyan plusz 100 kilóval. Persze ez attól is függ, hogy telenyomjuk-e az autót, vagy megelégszünk 12 darabbal.
(#) X-ecutor válasza Endlos hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Pontosan! Első sorban a napcellák csak "rásegítenének" a dolgokra. A korábbi hozzászólásomban csak vizionáltam egy lehetséges jövőt
(#) Endlos válasza X-ecutor hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
valójában kicsit támadólag hangzott, ahogy írtam, de tudom, hogy nem tér el a nézetünk, inkább kiegészítésnek szántam
(#) zolika60 válasza Endlos hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Sok amperes, de azt nem hinném, hogy az akkuélettartamnak jót tesz. Bár a méregdrága LiPo akkuk bírhatják.
(#) Endlos válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
szerencse, hogy a megtérülést ki lehet számolni minden esetre, pl. azt is, ha az ember egy kicsit feledékenyebb, elnézi a dolgot, akkor mennyibe kerül egy autómentőt hívni !!!!!
(nade olyankor nálam ugye bekapcsol az itt megtiltott említésű kisegítő aggregátor, vagyis nem olyankor, hanem akkor, ha már az akku 20%-on áll)
(#) zulu80 hozzászólása Feb 9, 2012 /
 
Üdv mindenkinek.
Elektromos autóépitésbe fogtunk, némi útmutató elkelne. Jelenleg meghajtó motot beszerzési forrást keresek Veresegyház, Gödöllő környékén. Tipp valakitől?
(#) X-ecutor válasza zulu80 hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
szia!
Itt tudsz venni újakat:
Bővebben: Link
Ha használtan szeretnéd, az szerintem nehezebb lesz, mert az utóbbi hetekben nézegettem neten egy csomó aukciós oldalt, adok-veszek oldalt, köztük a legnépszerűbbeket is, amiket inkább nem írok ki mert nem tudom lehet-e, de lényeg a lényeg: Nagy teljesítményű DC motort nem nagyon találtam....vagy ha találtam is, akkor ilyen 6kw-osokat 60-70 ezerért, és akkor már szerintem jobb megvenni újonnan a 11kw-osat 170-ért. Érdemes lenne még esetleg bezárásra vagy lebontásra ítélt gyárakat meglátogatni, mert gyárakban biztosan vannak jó kis DC motorok, de ilyenről nem tudok konkrétabbat. Utolsó ötletem: roncstelepek...Egyébként engem is érdekelne a dolog.
(#) szsrobert válasza X-ecutor hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
A szulfátosodást lehet csökkenteni, a pozitív lemez rácsának tönkremenetelét sajnos nem.
Ahogy írtam, hosszú élettartamhoz kis kisütő áram, és az Ah-kapacitás max. felének(12,2V-ig) használata szükséges.
A jármű nehéz, és lassú lesz. Ahol így is megfelelő, használható.
Ha kevesebb akkut teszel bele, az akkuk élettartama lecsökken, magasabb lesz az akkuamortizáció.
Hasraütős példa: az X amper kisütést 100Ah egy évig bírja, 200Ah négy évig.
Jó ólomakku kell, de az drága.
(#) (Felhasználó 46585) válasza zulu80 hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Szada közepén a Fő úton van egy barkácsbolt, nézz be oda. Valószínű be is tudnak szerezni.
(#) zulu80 válasza X-ecutor hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Köszi, átnézem. Szerintem megpróbálok használtan venni. Úgy olcsóbb, meg szeretek lomok között turkálni, felújitani, stb.
Ha találtam valamit szóljak?
(#) (Felhasználó 46585) válasza szsrobert hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Igen, erről van szó...
(#) X-ecutor válasza szsrobert hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
IGen igazad van, de 200Ah-s ólomakkut nem is tudom, hogy lehet-e egyáltalán kapni. Li-t lehet, abból van 300Ah-s is, viszont az csak 3.2V tehát sok kell belőle amitől megint rohadt drága lesz. Egyébként 12 db 100Ah-s ólomakkut ha szerencsénk van tudunk szerezni olyan 250-300 ezerért, és nemrég egy előadáson láttam, hogy kiszámolták, hogy egy kis Hyundai éves költsége átlagos igénybevétel mellett és a jelenlegi benzinárakkal számolva kb 500.000 FT! Hihetetlennek tűnhet, de minden autóra rá szoktunk legalább ennyit költeni évente. Ebben benne van az olajcsere, és esetleges más motorjavítások. Még így is olcsóbban kijövünk, ha évente aksit kell cserélni. Persze a legjobb az lenne ha olcsóbban lehetne 200Ah-s ólomaksit szerezni...nem vitás az egyik legvitatottabb téma EV autóknál az aksi
(#) X-ecutor válasza zulu80 hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Szerintem mindenki nevében mondhatom, hogy igen, itt szívesen fogadunk minden infót, ötletet ezzel kapcsolatban
(#) zulu80 válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Köszi, megnézem.
(#) szsrobert válasza X-ecutor hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Ha nem lehet kapni, kötsz 100Ah-sokat párhuzamosan.
Több kisebb akkut könnyebb pakolni, mint egy nagyot daruzni.
Hunyadi éves költsége? Van egy Ladám, 2000km-t megyek évente, és sokallom az üzemanyagköltséget. A műszakit, futómű kopást, biztosítást az elektromosnál is fizetni kell.
Ha 7 litert eszik, 2000km 140 liter 60200Ft. Ebből nem sok akkut veszek.
Az olcsó akku még az elektromos kerékpárba is jól jönne.
Az akkuamortizáció ára a betankolt áram árának 3-4-szerese.
Ha az akku olcsóbb lenne, építenék 1-2kW-os elektromos segédmotort 40-50km/h utazósebességgel.
Autó helyett is lehetne használni.
Amikor nehéz cuccot kell pakolni, akkor autó, fogyasztástól függetlenül(pl több mázsa tüzelő).
(#) X-ecutor válasza szsrobert hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
És mi van akkor, ha mondjuk Li aksit veszek, egyszerre mondjuk csak 1 darabot, és azt inveterrel oldom meg, aztán majd később veszegetek hozzá ha lesz pénzem, végül meg kiszedném az invertert, ha sikerülne valaha is összeszednem annyit, amennyi kell. (3,2V/200Ah-s LiFePO4) Egyáltalán 1 darab képes lenne megmozdítani szegény autót?
(#) X-ecutor hozzászólása Feb 9, 2012 /
 
Úgy tudom Li aksik azt szeretik ha maxra vannak töltve, viszont a túltöltéssel és a túlmerítéssel vigyázni kell, de ha elektronikával ezt kiküszöböljük, és tovább élnek mint egy ólomos, akkor lehet hogy így jobban megéri...
(#) neocska válasza X-ecutor hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Ez igy van. nem szeretik a 4,2V nál nagyobb töltöfeszt, s ennél tovább nem ajánlott tölteni.
egy 3,2V 200Ah LiFePo4 aku 7,6kg. igyis eléggé sok kell belöle h sokáig és jol vigye a kocsikat.
Vannak olyan LiFePo4 akuk amik akár a 2C meritést is birják gond nélkül, de ezt nyomon kell követni az adatlapon.
(#) Poc hozzászólása Feb 9, 2012 /
 
Nos,itt sokféle visszatöltési elgondolást olvastam,de ha már a turbinánál,meg a hajlékony napcelláknál tartunk,ami ugye nem olcsó,miért nem került szóba az elektromos lengéscsillapító?
Az kivitelezhető is,ráadásul mind a 4 kerékhez lehetne tenni,amivel már nem elenyésző visszatáplálást érhetünk el,főleg ha figyelembe vesszük az akkuk súlyát is.Az egyáltalán nem fékezi az autót,nem is olyan nehéz,és a futómű folyamatosan mozog.A magyar utakon meg pláne.Valahol a Széchenyi futamokról olvastam,és ott jelentős hatótáv növekedést eredményezett a négy lengéscsillapító.
(#) X-ecutor hozzászólása Feb 9, 2012 /
 
Hűha! Erről még nem hallottam, de most így belegondolva zseniálisnak tűnik, főleg Magyar utakon Dolgoznának rendesen az biztos. Van erről esetleg tervrajz, kapcsolás, egyebek?
(#) neocska válasza Poc hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Igen érdekes találmány de nem nagyon kapok olyan helyet ahonnat belehetne szerezni.
(#) zolika60 válasza X-ecutor hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Idézet:
„Egyáltalán 1 darab képes lenne megmozdítani szegény autót?”

Gondolod elviselne közel 3500A-t ami a tervezett11Kw-hoz kell? De szerintem az 1Kw-hoz szükséges 350A terhelés sem volna egészséges.
(#) (Felhasználó 46585) válasza X-ecutor hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
3,2 V-ból csak nagyon rossz hatásfokkal tudnál nagyobb feszültséget csinálni. Ha invertert akarsz használni, ott minimum 48 V kell, hogy tudjon egy 90 % körüli hatásfokot. És akkor még nem beszéltem arról, hogy az autónak el is kell tudnia indulni, tehát egy 11kW-os motor legalább 3...5 szörösen túl lesz terhelve, ebből az adódik, hogy mondjuk 33...55 kW-os invertert kell építeni hozzá. Ez már nagyon komoly feladat, nem a hobbiszint. Ami még megvalósítható, az a motorral megegyező feszültségű akkumulátortelep. De itt is minimum a 48 V, mert ugye kell egy pwm vezérlő, aminek ki kell bírnia legyalább a háromszoros túlterhelést. Ez ugye egy 11 kW-os motornál 600A. Ez egy soros chopper, esetleg, ha vissza is akarod táplálni a fékezéskor elvésző energia egy részét, akkor félhíd, mindez legalább 30 kW teljesítményen. Na emiatt is mondtam, hogy ami épeszű körülmények között megvalósítható, az egy mopedautó, mondjuk 4 kW-os motorral.
(#) X-ecutor válasza neocska hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Meg kellene keresni a fejlesztőket.
(#) neocska válasza X-ecutor hozzászólására (») Feb 9, 2012 1 /
 
Igyis ugyis muszály, ha lekoppintod akkor is. Mert megkell kérdezd h szabade másolni. Nameg ha rendeled biztos nem 20k Forintba kerülne darabja.
(#) X-ecutor válasza neocska hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Ez a mentalitásuktól függ. Ha a pénz motiválja őket, akkor biztosan le van védve és drágán adják, de ha a segítőkészség motiválja őket, akkor lehet meg lehet velük egyezni.
(#) neocska válasza X-ecutor hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
A gyártok és fejlesztök -et sikerült elökeritenem.
Következő: »»   45 / 100
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem