Fórum témák
» Több friss téma |
Na, hogy ezeken hogy fogsz kiigazodni, azt nem tudom, de egy próbát megér, nemde? : ) Négy képet küldök, aztán ha valami nem látszódik jól, szólj és csinálok jobbat, nagyobbat.... 1. kép: bal oldalon a tartályunk; középen az a falra szerelt monstrum az Edilkaminnál kapható KIT; a látható szivattyú, szintén a kandallóé, ami ugye akkor kapcsol be, ha eléri a kandallónál beálított hőfokot a benne keringő víz; a kicsi fehér dobozról sajnos gőzöm sincs, hogy mi : (; de a mellette lévő dobozt direkt kinyitottam, hogy látszódjon, hogy az az Immergas vezérlés; jobb fölül látszik az iszapleválasztó egy kicsit, ill. a kazánnak a csücske : ) 2. kép: a három fűtési körhöz tartozó szivíttyú A 3. és a 4. gondolom egyértelmű (bár valószínűleg Neked a többi is az volt : )) Köszi szépen előre is!
Hidraulikus váltó? Erdekes megoldás az már bizti.
A 1730-as képen látszanak a szivattyúk. A hőmérők alapján megközelítőleg 21-22 fok hőmérsékletet csinál a külső hőmérsékletet is figyelembe véve.
A fölöttük lévő csövek, az előre és a visszatérő vezeték, egyben tekinthető hidraulikus váltónak. A szivattyúk alatt ott vannak a visszacsapó szelepek és a (középső) padlókörben a termosztatikus szelep. A kandalló hőcserélővel leválasztott, ezek szerint nyitott rendszerben üzemel. A kérdéseim: A kazánhoz fel van-e szerelve a külső érzékelő? A kazán időjárásfüggőként van-e beállítva? Mennyi az előre menő hőmérséklet beállítása a kazánon? Szobatermosztát vagy hegység szabályzó van-e felszerelve?
Tedd rá a radiátorra s két nap alatt kiszárad.
69.000.- + Áfa őrült ár egy panelért. Más kazánokhoz komplett ventillátor kerül ennyibe! Bocs az este rossz "címre" írtam! Mea culpa!
Sziasztok
egy baxi main 24fi kazánom van, villog a 4-es gomb (körben háromszög). A nyomás 0.6 körüli. Hiába nyitom meg a feltöltő csapot, nem történik semmi. Tippek?
Megoldódott a rejtély : )) Tegnap este feltűnt, hogy a kazán által "termelt" melegvíz ahelyett, hogy a fűtési rendszer felé venné az irányt, jóformán csak az indirekt tartály felé megy, holott annak hőfoka már OK volt. Ezt megírtam a gépészünknek, aki ma kijött és leszedett két szelepet, melyből az egyik tele volt fémforgáccsal... aztán mivel ezek után sem akart tökéletesen működni, belenézett a kazánba, ahol kiderült, hogy az ottani váltószelep val. megállt középállásban és emiatt szívja el a meleget a tartály (nem tud visszazárni)... így hívott egy kazános emberkét, aki szétszerelte és kipucolta (nem semmi mocsok távozott belőle) és most perfekt minden : ))) Csak az a baj, hogy mint kiderült, elveszítettük a kazános garanciánkat, ui az Immergasos pasas, amikor hívtam ősszel, kétszer is elfelejtett kijönni és így végül lemaradtunk az 1 éves szervízről (amiről megjegyzem nem tudtuk, hogy kötelező... és kétszeri megkeresés után nem hívtam újra, hogy na jöjjön már ki). Szóval ma kicsengettem 15.000-et, a múltkor 20-at az F3 folyadékokért és annak betöltéséért és 3 hét múlva nagyságrendileg egy újabb 30.000-et az F1-es folyadékokért, a rendszer átmosásáért és újratöltéséért : ( Viszont állítólag utána már minden szép lesz és jó : D A kérdéseidre azért még válaszolok, jó? : ) Ja és NAGYON SZÉPEN KÖSZÖNÖM a segítő szándékot : ) Szóval, a külső érzékelő nincs felszerelve, csak ki lett alakítva a hely, hogy hátha egyszer... Így tehát nem időjárásfüggő a kazán. A kazánon most, hogy nagy hidegek voltak, feljebb vettük az előremenő hőmérsékletet 60-ra, a korábbi 50-ről. És minden egyes körnek külön termosztátja van.
Ha nagyon kukacos akarsz lenni, akkor a fémforgács hogyan került a rendszerbe(gyártó,beépítő)??? Nem ártana egy kicsit megcukkolni őket! A mi általunk készítettekben max levegő marad.. Nem fémforgács.
A radiátorokból, illetve az indirekt tartályból (amiben van egy spirális csőrendszer is, mert elvileg solár rendszerhez is használható) származhatott... : (
Remélem tudtok segíteni nekem is, mert már teljesen tanácstalan vagyok!
A helyzet az, hogy lecseréltük kéményes kombi gázkazánunkat (savio Gaia 24), mert mind fűtésnél, mind meleg víznél naponta többször kiállt hibára (piros gomb világít) és a szerelő nem tudta megmondani mia a baja, azt mondta lejárt az ideje 10 évesen. A piros gomb megnyomásával egyébként üzemelt tovább, csak a hiba oka volt ismeretlen. Szóval másafél hete lecseréltük a kazánt, az új egy Ariston Clas 24 CF kombi. Na most ennél is előjött a hiba, fűtésnél eddig ok, de meleg víz haszálatakor többször 1P3 hibakód (nem megfelelő keringetés figyelmezetetés fűtési kör)-ilyenkor a láng elalszik, majd újra begyullad, ezt többször ismétli, majd 107 hibakóddal (nem megfelelő keringetés fűtési kör) leáll és csak resetre indul újra. Jól gondolom, hogy feleslegesen cseréltem le a kazánt mert máshol van a hiba? Ha tudtok adjatok tanácsot!
Még annyi, hogy az óra szerint a nyomás nem csökkent, a beállított 1.2 bar alá még sosem ment.
Szia!
Mikor volt a kémény tisztítva, huzat ellenőrzés mérve? A hiba csak akkor keletkezik, amikor teljes teljesítménnyel megy a kazán- nagy lánggal- vagy lángmodulációval is? kazán indulás után mennyi idővel- és milyen lánggal megy- jelentkezik az első figyelmeztetés, és mikor áll ki hibára? Hány fokon megy a kazánod meleg víz készítéskor? A szerelőről: Kérdezem, ha neki gyakran fáj a feje, leugrik egy hídról, vagy utánajár kideríteni mi is okozza a panaszt? A készüléked is tuti felesleges volt lecserélni, mert nem minden rossz benne. Olyan persze lehet, hogy nem éri meg felújítani, alkatrészt cserélni- de ehhez kell tudni a hiba okát. Ez a legegyszerűbb, lecseréltetni mert megállt a tudás .
Szia!
A házat tavaly nyáron vettem, így nem tudom mikor volt a kémény ellenőrizve. Én június óta lakom benne, azóta nem jött a kéményseprő. A meleg víz 55 fokosra van állítva, a csapot megnyitom kb. közepesen, hogy ne fröcsögjön nagyon a víz, láng nagy, mert melegíti fel a vizet, kb. 10-15 mp múlva 1P3 figyelmeztetés, láng elalszik, víz lehűl, kb. 10 mp szünet-közben folyik a hideg víz, majd a láng begyullad és az előző dolog ismétlődik. A 2.-3. leállás után már nem indul, 107 hibakód és csak resetre indul újra. A cseréről annyit, hogy a szerelő szerint valószínűleg (nem biztos) a gyújtás vezérlő szart be- 50.000.- Ft. Én mondtam, hogy inkább csere, mint havonta vegyek egy drága alkatrészt bele. Erre volt a válasz, hogy a kazán már 10 éves, lejárhatott az ideje.
Szia!
55C°-ra van a HMV állítva- elmenő meleg víz. Jó lenne tudni, milyen hőmérsékletű a primer ( fűtési hőcserélő) előremenő víz hőfoka, amit a gáz melegít. Meg tudnád ezt nézni? Elképzelhető, hogy a 3 járatú szeleped nem nyit ki rendesen, így felmelegszik a primer köröd hőfoka, de a HMV hőcserélőbe nem tud sok víz bemenni, így többször letilt. Nem melegszik ilyenkor a fűtési csöved is,amikor HMV vizet készít a kazán? Milyen a fűtési rendszerben a víz, és maga a rendszer- koszos? Nem lehet, hogy el van tömődve a fűtési szűrőd? Igaz, egy hete felrakott kazánnál ez nem valószínű, és fűtési módban is produkálná a kazán a hibát. Fűtés módban nagy lángon , teljes teljesítménnyel jól működik a kazán?
A fűtés víz kimenő hőmérséklete 50 fokra van állítva ha erre gondolsz. Amikor a szerelő felrakta az új kazánt, akkor nem engedte le a vizet a rendszerről, csak a régi kazánból.
Mivel az előző kazán is sokszor leállt nem is a kazánnal lehet a baj, hanem talán tényleg koszos lehet a rendszerben a víz? Fűtéskor nincs gond, 20-25 percet megy a kazán ezalatt megy fel a belső hőmérséklet a 70 m2-en 21.5-ről 22.5-re és még utána is tolnak a radiátorok rá még fél fokot. A fűtési cső nem melegszik meleg víz készítésekor.
A Fernox F3 és az F1 igen jó anyag.
Rendesen teszi a "dolgát" és tisztítjaa ill. passziválja a rendszert. Üzembe helyezéskor illendő megcsinálni. Drága - az, de a rendszerben -20-ban keletkező hibák és kellemetlenségek még nagyobbak. A kazán váltószelepe lehetett ezek szerint a ludas. Szerintem azért illett volna saját garanciában "ránézni", hamár a képeket elnézve rendes árat fizettél a rendszer kiépítéséért. A működéssel kapcsolatban azért vannak kétségeim. Ha kondenzációs kazánt vettél, gondolom az energia takarékosság vezérelt. A fűtőkörök különböző termosztátokkal való vezérlése nem szerencsés, mivel minden kondenzációs kazángyártó fejleszt modulokat 1-2-3 stb. fűtőkör vezérlésére. Ezek az összes kört figyelve állítják elő a kazán max. hőfokát a külsőt is figyelembe véve. Sokszor, ha a radiátoros körök lekapcsolnak, kizárólag a padló kört vezérelve, a kazán akár 30 fokon is üzemel! Ezért írtam legelőször a tervezést! S a kazánhoz csatlakoztatható gyári elemeket!
Lehetséges ok, meg kellett volna az ionikus elektródát tisztítani avagy tönkre ment a gyújtásvezérlő panelod.
Forrasztáskor egy ón darab "elszabadult vagy a radiátorból egy apró sorja. Ennyi elég, hogy a váltószelep megszoruljon!
A tárolód nem a legmegfelelőbb lenne szolár rendszerhez, mivel felül van a fűtési csőkígyó.
A szolár tárolóban alul és felül is van. Ezek a bivalens tárolók.
Nem a fűtési hőfokra gondoltam! Arra a hőfokra, amikor a kazán meleg vizet készít- ilyenkor azt mondod nem melegszik a fűtési köröd- de a primer fűtési hőcserélőd ( ezt melegíti a gáz) teljes lángnál nem 50C°-ra melegszik, hanem 70-80C°ra is ha kell. Ezt lenne jó tudni, mennyi is az valóban. Meleg víz készítésekor a kazánból-ba menő fűtési csapot elméletben ki is lehet zárni, mert csak a kazánban lévő vizet keringeti ( kis körben ), ezért nem is melegíti a fűtési csövedet. Csak HMV-re is lehetne használni ezt a kazánt, és akkor be sem kéne kötni a fűtési oldalt, le lehetne dugózni- elvileg, mert lehet fagyvédelem benne. Ezek miatt nem a fűtési rendszered a hibás, és volt hibás az előző kazánnál is, mert ez ugyebár adott volt az előző kazánnál is. Ami még nem változott, amit az elején mondtam neked: a füstgáz elvezetés- kémény rendszer. Ha ennek nem megfelelő a huzata, keresztmetszete, akkor visszaáramlás lehet (szénmonoxid ), így jobban felmelegedhet a hőcserélőd- amíg ki nem kapcsol a füstgáz érzékelőd- ettől pedig jobban felmelegedhet a primer köröd előremenője, amit a kazán elégtelen fűtési víz keringetésnek érzékelhet ( fűtési kör- primer- hőmérséklete- leadott hő, HMV kör- szekunder- hőmérséklete- felvett hő közti eltérés). Mivel most nincs problémád a fűtéssel, ezért gondolom nem azzal van gond- de az is el lehet dugulva.
Ez csak az én véleményem!
Na ezt a hőmérsékletet én biztos, hogy nem tudom lemérni...
Azt nem hiszem (és nagyon remélem is!), hogy visszaáramlik a szénmonoxid, mert egyrészt úgy tudom van a kazánban erre valami eszköz, illetve van szénmonoxid érzékelőm is.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy Ariston kombi kazánnál miért van az, hogy 1-2 naponta kigyullad az újraindító gomb. És újra kell indítani a kazánt.
Választ köszönöm.
Tisztítsd meg az ionikus elektródát!
A három elektróda közül a különálló. Ez a lángőr! Fontos még a minimális gáznyomás beállítása. Ennek nyomása 2 mbár.
Szennyezett a fűtőköröd! Ezért a kód szerinti hiba elégtelen keringetés.
Fentebb olvastam írásod, hogy a szerelőd nem engedte le a vizet, hanem csak a kazánt zárta ki. A rendszerben ott van a "keringő - lerakódott" vasiszap. Ettől kellene a rendszered megszabadítani! Például ezekkel:
Köszönöm a válaszod, nagy esélyt látok rá, hogy ez lehet a probléma.
Csak azt nem értem, hogy akkor miért csak hmv használatakor áll le, mert ugye az előző kazán fűtéskor is gyakran leállt. Bár ez a működési elven is múlhat, amit én laikusként amúgy sem értek, pl. miért melegszik a fűtési víz hőmérséklete hmv használata után. Na mindegy holnap folytatom mert ma dolgozom.
Sziasztok
immergas eolo maior 32kw kazánom egyik pillanatrpl a masikra nem ad gyujtáskor szikrát.Hibaüzenetet kellene neki küldeni hogy ha valami nem jo de nem küld semmit. mi lehet a baj? Valaszokat előre is köszi
A fűtőkör vezérlése is Immergas, akárcsak a kazán és az az ember "hangolta" össze az egész rendszert, aki Immergas "képviselő" és tudtommal még az egyetemen is oktat épületgépészetet (vagy villamosságot, már nem emlékszem pontosan), szóval én bíztam benne, hogy tudja mit csinál. Tőlem távol áll ez az egész, így érdemben nem, csak laikusként tudok hozzászólni : ( Ezért sem tudom például, hogy a beépített relé mi célt szolgál ebben az egész rendszerben : ( A kandallóhoz is megvettük a gyárilag hozzá gyártott KIT-et, a kazánhoz is a gyárilag passzoló vezérlést és minden egyes cucc megvásárlása előtt egyeztettünk az illetékesekkel és mivel mind az Edilkaminosok részéről (márpedig ők a kazán és a kandalló megfelelő kommunikációját is ellenőrizték), mind az Immergasosok részéről OK volt a dolog (és eddig működött is), mi nem kételkedtünk, hogy esetleg ez így nem biztos, hogy jó. Most kiváncsivá tettél, így meg fogom nézni, hogy mi van, ha csak a padlós kör megy : )) Köszi a tippet!
Meghalt a trafó, esetleg érintkezési probléma- forrasztás, kábel, stb. Nem hallani halk csattogó hangot a panelnál gyújtási idő alatt? Akkor valahová áthúzhat. Nézd meg a porcelán elektródát, nem törött, letestel. Gázszelep kinyit?
Köszi az infókat Közben megjött a szerelő nem talált semmi észlelhető hibát így kivette a panelt és elvitte beméretni,hogy mi lehet a baj. ha jelentkezik majd írok mit talált.
Sziasztok!
Toro! A Sanuier Duval Isotwin F25 H mód tárolós kazánom sajnos továbbra is ugyanazon problémája fennáll, miszerint ha a melegvíz csapon engedek melegvizet, akkor normálisan felfűti ismét a kívánt hőfokra a vizet, ha pedig csak magától a hőmérséklet leesése miatt kapcsol be, akkor felfűt-kikapcsol, felfűt-kikapcsol 5-6 másodpercenként kb. 10szer, majd csak mintha valami kinyitna egyszercsak normálisan elkészíti a melegvizet. Amit javasoltál, hogy a hőcserélő koszos, azt ma egy gázszerelő szétszedte, kisavazta, a többi csőjáratokat is szétszedte átmosta ( koszos egyáltalán nem volt, mivel mint említettem 1 éve üzemel a kazán és csak melegvízre használjuk) teljesen kitisztított mindent, de a probléma továbbra is fennáll. Tanácstalan volt ő is. azért 12 ezret lecsengettem( igaz dolgozott érte) Lövése sincs senkinek mi lehet a probléma, váltószelep szépen dolgozik, szivattyúk mennek. Tanácstalanság!!!!!!! |
Bejelentkezés
Hirdetés |