Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
A rendszer valószínűleg nem szólna semmit sem. Én magam ha egy mód van rá, kerülök mindenféle kapcsolóüzemű töltőt. Nem vagyok megelégedve az általuk produkált eredménnyel.
Majd más cáfolja, vagy megerősíti ezen véleményem.
Szeretnélek megtéríteni.
Egyszer írd össze egymás mellé hogy mik az előnyei és a hátrányai a kapcsolóüzeműnek és a disszipatívnak. Én csak a súly meg a hatásfok szerettem beléjük. (No meg egyre inkább már csak azzal találkozol nem véletlenül)
Bár engem nem kell megtéríteni de mindkettőnek van előnye, meg hátránya szerintem.
Például az ár. Egy 24V 10A-es kapcsüzemű táp ha külföldről rendeljük kb.: 6500Ft. Egy 240VA-es trafót még használtan is elég drágán adnak, és még utána egy egyenirányító.Na jó tudom, az nem nagy összeg pár száz forint. Teljesítmény/súly?? Tehát ha ezt nézem akkor a kapcsi táp nyert. Ellenben ha mondjuk azt mondom, hogy zivataros időjárás villámcsapással, és hálózati túlfeszültséggel?? Akkor egy trafós tápnak mi baja lehet?? Mondjuk semmi, vagy nemsok.Ellenben egy kapcsitápnak bemeneti oldalin varisztor eldurran, egyenirányító zárlat, bár ha túl van méretezve akkor az kibírja ellenben a teljesítmény FET ami szaggat az általában nem bírja ki röhögés nélkül, azaz kampó neki. Ha szerencsénk van ennyi, bár én már javítottam villámcsapott kapcsitápot, a fentiek mind elhaláloztak benne, kicseréltem őket, mégse lett jó. Valószínűleg a vezérlő IC(ami smd-volt) nem bírta ki. De már nem érte meg tovább javítgatni, mivel az egy 3eFt-os eszköz volt. Így feladtam a dolgot és az iktatóba kötött ki
Szia!
Nem kell megtéríteni A kapcsolóüzemű táppal semmi bajom. Teljesen igazad van, súly meg hatásfok, méret, stb... Készülékek táplálásához tökéletes. De akkutöltésnél én inkább maradok az 50/100 Hz-nél, nekem ez jó.
Mint lelkes amatőr, és gyakorló aksi töltő (napi szinten), vitamint támogatom.
Elektromos kerekesszéket (2x12V 65Ah) töltök, majdnem napi szinten. Sok fajta töltőt használtam, használok. A kapcsolóüzemű tápokat kedvelem, az alább felsorolt előnyei miatt (méret, súly) oszt' ennyi. Ólomakkumulátor töltésére alkalmatlan hosszú távon. Nyaralásnál (szinte zsebben elfér) tökéletes pár töltésre, de utána mindig ráteszem a hagyományos töltőre. Határozottan észrevehető a két töltő töltése közötti különbség.
Helló Mindenkinek
Ma tovább lépett az egyesítési projekt.Szóval az eredeti töltő müxik az új dobozában az új trafóval.A dvam-ot sajnos megöltem,de pótoltam és kapott egy külön kis trafót ami csak az övé.Készítettem egy móriczka rajzot,hogyan képzelem a két töltő egybeépítését.Vagyis egy dobozba helyezését egy trafóról ellátva a kettőt de külön üzemmódban.Valaki nálam hozzáértőbb vessen már rá egy pillantást,ha ideje engedi.Nem szeretnék megint megölni valakit a dobozbanValamint azt kérdezném,hogy az impulzus töltő rajzán a bejelölt helyre ha kötöm a dvam-ot 200 mv méréshatárral az úgy jó.Ha nem akkor milyen feszültségosztót iktassak be?válaszokat előre is köszönöm. üdv
Üdv mindenkinek.
A lenti kapcsolás tuningolható Lm338-ra ? Ha igen ,mit kell átméretezni,hogy 4,4 A ki lehessen hívni belőle,esetleg skiccelne nekem valaki egy működő rajzot ? Köszönöm.
Szia!
A rajzodon ott a megoldás is a kérdésedre: az Rx ellenállást kell méretezned. 4,4 A-hez 0,136 Ohmra lesz szükséged,ezt 2 db 0,27 Ohmos, 5 W-os ellenállásból párhuzamosan kötve megkapod (fűt majd szépen). Természetesen a diódákat és a biztositékot is megfelelő áramúra kell cserélni.(Én is használok egy ilyen kapcsolást, azzal a különbséggel, hogy a sima lm317t-t egy PNP áteresztőtranzisztorral megfejeltem) üdv: hp
Szerintem igen.
A trafót megfelelő áramúra cserélni, az egyenirányító diódákat is, a puffert növelni kell, a soros diódát lehet, hogy érdemesebb lenne egy (megfelelő áramú) Shottky-ra cserélni, persze ehhez igazítva kicsit csökkenteni kell a kimenőfeszültséget (R1,R2). Az Rx ellenállást kb. 0,12 ohm/5W-ra kell cserélni. Na meg persze a biztosítékot is... Üdv Inhouse
Hibbantpasi,Inhouse.
Az új rajz elment,de a szöveg nem. Szóval:a kimenő fesz és az áramerősség tiszta. Az érdekelne,hogy a D3 és D4 milyen legyen,a tranyó maradhat e,valamint az ellenállások közül csak az RX legyen 5W os ? Köszönöm.
Nekem tetszik. Diódát én schottkyt használnék, bontott számitógéptápban van belőle pár db. (D4-et amúgy is illene hűteni.).
A trafót úgy választanám, hogy a pufferelés utáni egyenfeszültség terhelten ne menjen kb 18 V alá,de sokkal felette se legyen(ha túl sok, csak fűtésre megy el a különbség). üdv: hp
Tehát az ellenállások RX kivételével alap értékűek,a tranzisztor így maradhat és ezekre a diódákra leltem:
MBR745 - Egyenirányító dióda; 45V; 7,5A; TO220AC A trafó és az egyenirányítása majd később. Köszi. Idézet: „a D3 és D4 milyen legyen” Én ezekre gondoltam shottky-t (D3 nem annyira fontos). Viszont mindkettőnek nagy áramúnak kell lennie, a D4-en üzem közben, a D3-on az akku fordított polaritású összekapcsolása esetén, a biztosíték kiégéséig fog nagy áram folyni. Az ellenállások közül csak az Rx-en fog jelentős áram folyni, és fog 3W körül disszipálni. Üdv Inhouse
Üdv mindenkinek!Lehet hogy hülye kérdés de van egy 12V AC/DC adapterem.A típúsa:MWS28 230V 50Hz 26 W-t van ráírva.Arra gondoltam lehetne e a gépkocsi akkuját tölteni mint szinten tartás végett.Az a gond hogy betegségemből adódóan nagyon ritkán járok vele és ugye ott a központi zár, riasztó ez mind fogyaszt.Szerintetek ez a kis adapter töltene annyit hogy szinten tartsa?Nem hiszem hogy túltöltené vagy igen? Meg mértem 12.8V ad le.Köszönöm a segítséget.
Hello!
A hálón úgy nézem, hogy ez az adapter elvileg szabályozott (stabilizált) kimenetű. De azért nem ártana egy elkót rátenni és úgy megmérni mennyit ad le. Elvileg a 13,6V lenne az üdvözítő, de végül is a fogyasztás pótlására a 12,8V is elegendő lesz. Fel nem tölti az aksit, de nézzük a jó oldalát, ha csak ennyi, legalább túl nem tölti. üdv! poroli007
Köszönöm válaszod akkor ezt úgy értsem hogy nyugodtan ráköthetem hosszabb időre is kárt nem tesz benne?Akár 1 hónapig is szivar gyújtón keresztül gondolnám az elkó fontos mi a szerepe és milyen típusú?
Bár nem autóakkus kérdés, de az akkus szakik itt gyűlnek
Van 4db ősrégi lúgos akkum faládába(valami katonai). Ládánként 5 cella, masszív lemezekkel összekötve. Ha jól emlékszem 105Ah-s. Ezek elvileg olyan akkuk amit évente kiborították belőle a lúgot, és újralúgozták. Namármost ebbe semmi sincs, és gyanítom, hogy annyi is neki. De szeretnék egyet megpróbálni. A sűrűség amivel fel kell tölteni az 1,19-1,21kp/dm3. Hogy ezt hogyan mérem majd ki fogalmam sincs, de a fő gond az, hogy nem sikerült kiderítenem, hogy ebbe Nátronlúg, vagy Kálilúg kell. Van rajta egy adattábla, de nem derül kis semmi erről. Az összekötőlemezeken, meg a celladugókon ki van csapódva valami fehér cucc, de számomra ebből sem derül ki hogy az nátrium, vagy kálium. Ha szükséges teszek fel róla képet
A lúgos akkumlátorok legnagyobb előnye, hogy nem mennek tönkre, legalábbis amíg ki nem lukadnak. Alaposan tisztítsd meg, mosd át desztillált vízzel. Elektrolitként használhatsz kálium hidroxidot (1,19 - 1,21 fajsúlyút), vagy nátrium hidroxidot (1,17 - 1,19 fajsúlyút) is. Azt lenne célszerű használni, ami eredetileg is volt benne. +15 - +50 fok közötti hőmérsékleten nátrium hidroxidot, ha az üzemi hőmérséklet -15 fok alatt is lehet, akkor kálium hidroxidot szokás használni. Az élettartam növeléséhez szokás lithium hidroxidot is hozzáadni, 1 l nátrium hidroxid oldathoz 30 g -ot ill. kálium hidroxid oldathoz 20 g -ot
Tehát valkainek rajza akku töltőhöz? 67 oldalat végigolvasva sem találtam olyan rajzot, ami: képes 72Ah olom akksit tolteni, a toltést figyelni, amelyik inteligensebb mint egy trafo+dióda! Illetve ma már zselés akumulátorok léteznek, karbantartás nélkuliek, azokat is lehet ily módon tolteni?
Ha a jobb oldalon lévő kis fényképező ikonra kattintasz többet is találsz. A zselés akkut is hasonló módon kell tölteni mint a hagyományost.
Szia!
Nézd meg ezt. Igaz 5A-re van tervezve,de nagyobbra is meg lehet csinálni Trafó,tirisztor, dióda kérdése.
Hello!
Természetesen folyamatosan rajta lehet az aksin. Az elkónak csak ellenőrző mérés idejéig van jelentősége, hogy meg lehessen állapítani mekkora a terheletlen üresjárati feszültsége a tápnak, ha ne adj ég, mégsem lenne szabályozott. Egy 22..100µF-os 25V-os kondi a mérés idejére megteszi. Utána használatkor ez már szükségtelen. üdv! proli007
Hétvégén ha lesz időm nekikezdek,természetesen gumiruhába és szemüvegbe. NaOH-val fogok próbálkozni,már csak az oldatot kellene valahogy kitalálni. Esetleg nincs valami "ökölszámításod" rá? Hogy mondjuk X liter vízhez, Y gramm NaOH. Kémiából mindíg gyenge voltam.
Sziasztok.
Létezik,hogy ez a töltő akár 20 A-el is dolgozna?
1 l oldathoz 170 - 200 g nátriumhidroxid ad 1,17 - 1,19 fajsúlyú elektrolitot.
Na hétvégén kotyvasztok valamit. Addigra rendelek néhány liter desztvizet.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |