Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
A múlt héten próbaképp ment kb 20 percet folyamatosan 12V-ról, nem volt semmi gond, pici hajtóműves motor, megpróbálom szétszedni, mert amikor rákötöm ránt egyet, hátha a hajtómű adta meg magát.Bővebben: Link valami ilyesmi motor, bár nem pont így néz ki
Kedves Proli007!
Minden remekül működik! Köszönöm a segítséget!!
Hello!
Örülök,hogy működik. De a lényeg, hogy meg is értetted, hogyan működik a kapcsolás? Mert akkor, és csak akkor, nem hiába fáradoztál.. üdv! proli007
Üdv!
Van valakinek egy pofonegyszerű bevált kapcsolása 12V kb. 15A szivattyúszabályozásra?
Lenin utan szabadon. olvasni olvasni olvasni.........
Nem sokat, csak egy kicsit vissza... De mit is szeretnel szabalyozni? A viznyomast, a vizmennyiseget, a szallitas magasagat, a motor fordulatat, a motor homersekletet?
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni Lenne egy 24V-os 11.5A áramfelvételű, 180W-os motorom, aminek elszállt a vezérlése. Van egy ismerősöm, aki azt mondta, ha használható kapcsolást/ nyáktervet szerzek, meg tudjuk csinálni az új vezérlőt. Azt szeretném tudni, hogy nincs-e valakinek működő kapcsolása erre a problémára? Illetve az ára is érdekelne, hogy kb mennyi lenne az építés összege?
Köszönöm építő jellegű hozzászólásodat.
Természetesen visszaolvastam egy darabig, de valószínűleg elkerülte a figyelmemet az adott paramétereknek megfelelő kapcsolás. A válaszod második részében az első három paramétert a negyedik szabályozása elegendő mértékben szintén megváltoztatja. Az ötödik nem tudom hogy került képbe nálad. Bizonyos anyagok fogyasztása károsan változtatja meg az agyi tevékenységeket. Ezek szerint még nálad is. De szívesen tanulok, ha esetleg mutatnál mind az öt általad említett paraméterre külön elvű kapcsolást, azt szívesen tanulmányoznám.
Szia!
Idézet: „...de valószínűleg elkerülte a figyelmemet az adott paramétereknek megfelelő kapcsolás.” Ha talaltal egyetlen egy aramkort is, ami lerajzolasra kerult, mar meg is talalhatad az igenyelt rajzot. hisz, hogy 1A vagy 24A-t kapcsol-e, azt csak a kapcsolo elem kerdese. Aztan hogy a kapcsolgatas utemet 555 vagy mas IC vezerli-e szinten valaszthato opcio. Idézet: „....Bizonyos anyagok fogyasztása károsan változtatja meg az agyi tevékenységeket. Ezek szerint még nálad is...” Ahogy Zacher Gabor ur mondotta konyveben: "Fuggo csak egyszer lehet az eleteben az ember."
Sziasztok!
AZ lenne a kérdésem hogy kb. egy ablaktörlő motor(12V) mekkora áramot vesz fel? Nincs hozzá DC lakatfogóm sajnos és csak körülbelüli érték szükséges. Ja és ezt szeretném PWM-mel szabályozni.Ehhez tudtok e olyan kapcsolást amivel ezt meglehetne oldani. Köszi a segítséget előre is
Elvileg olyan 6 és 10A körül eszik.
10A körül csak ha beszorult. A 4-6A közötti az átlagérték.
Itt nézz körül:Bővebben: Link
http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/46/46eb673336d915d1a09f4...7c.jpg
ez gondolatom szerintem jó lenne.Szerintetek? Remélem hogy az áram nem haladja meg a kellő értéket és nem adja meg magát az áramkör. Bár ehhez lehet hogy kell egy biztosítk is majd.(üvegbúrás olvadó bizti) Kapcs rajz van hozzá valahol ?
Én csak a képek listáját LINK-eltem, hogy az ottani kapcsolásokból egyszerű legyen válogatni. Nem gondoltam én sem, hogy egy panel feneke fog megtetszeni a kollégának.
Megvan a kapcsolás, úgynéz ki. http://www.dprg.org/tutorials/2005-11a/index.html
SZóval milyen típusú kondikat kell belevennem?(miért) Köszi a segítséget (remélem nem lett zavaros a hsz)
Szia!
A lehető legolcsóbb kondikat vedd meg. Nem kritikus a fajtájuk. Persze az értékük miatt az elektrolitkondik nem igazán jöhetnek szóba.
A motorral kapcsolj párhuzamosan egy diódát, a katódja megy a pozitív tápra.
A tápfeszre, közvetlenül az előbbi dióda katódjára és a FET source-ra egy elkót.
Attól függ, hogy mekkora a motorod, mekkora lehet a felvett áram hullámossága, stb. Tegyél oda mondjuk ezer mikrót, ha túl nagy az áram, akkor melegedni fog, akkor teszel bele nagyobbat. ( miután nincs adat a motorról, meg arról sem, hogy mi táplálja az egész áramkört, nem nagyon tudok mit mondani )
Üdv mindenkinek.
Nem régen regisztráltam és azóta olvasgatom szorgosan ami érdekel, elejétől a végéig. Közben próbálkozok én is. E-Bike-ot próbálok összeütni szerény szakmunkás tudásommal(villszer) 1 cél motivált hogy megtudom e csinálni és használható legyen, külalak stb nem nagyon érdekes mert ritkán lesz használva. Persze a képeken teljesen nyers még minden. Adott egy 400wattos 12 voltos motor amit szabályozni szeretnék. Ez 3000 fordulaton 33,5 ampert vesz fel (üresjárat 4amp) Ehez készítettem 555icével pwm vezérlést és 4db power fet 60n04 hajtja meg. A 4db FETet 1db 330ohmos ellenáláson kapcsolódik 555 kimenetére és nem vettem észre melegedést sehol úgyan még 5 ampernél nagyobb terheléssel nem próbáltam. Ez megfelel így, vagy tranyóval hajtsam meg őket ? A motorra a schottky diódán kivűl kell e kondenzátor kb és ha igen kb milyen kapacitású? A bicikli 0ftból épűlt, úgy nézegesse mindenki Köszönöm a válaszokat kritikákat. üdv Nagy Lajos video még reléről hajtva. Bővebben: Link
Szia!
Pár jó tanács. A motorral ne kapcsoljál párhuzamosan elkót, mert elveszted a PWM jelentőségét. Viszont a táprész nagyon is igényli. Lehetőleg legközelebb a FET-ekhez. Minél nagyobb kapacitású, annál jobb, de ha lehet alacsony ESR értékű és magas hőmérsékletű legyen. Vedd elő a tankönyveidet és nézd meg, hogy milyen keresztmetszető vezetékkel kell vinni a több, mit 30 ampert, hogy minél kisebb feszültségesés legyen magán a vezetéken. Tekintettel az alacsony tápfeszültségre javasolnék minimum 10 kvadrátosat! A FET-ek "S" és "D" lábait valami réz sínnel kellene közösíteni, hogy lehetőleg egyforma árammal dolgozzanak. A 330 Ohm nem fogja megfelelő sebességgel kinyitni és lezárni a FET-eket, javasolnám egy komplementer tranyás meghajtófokozat beiktatását. A fórum képei között is találsz rá példát. Egyenlőre csak ennyi első ránézésre. Jó munkát!
Köszönöm.
Még kettőt kérdeznék hogy tanuljak. Mit okoz(z) amit írt, hogy a Fetek lassan nyitnak zárnak ? Jelenleg 350hz a ferekvencia, kb mi felelhet meg a motornak ahol jó nyomatéka van? Élesben még nem próbáltam pwmel, szeretném normálisan megcsinálni.
Szia!
Az ,hogy a FET lassan nyit és zár az alatt a következőt kell érteni. Első sorban most nem az a lényeg, hogy milyen frekin hajtod, ennél sokkal magasabbat is elvisel. Magának a FET-nek a belső felépítése, pontosabban a tulajdonsága az, hogy a vezérlő bemenete, vagyis a "G" lába és az "S" lába között a gyártásból eredően egy viszonylag nagy kapacitás van (kondenzátornak kell tekinteni). Ezt a kondenzátort kell baromi gyorsan feltölteni és kisütni, vagyis amikor bekapcsolod a FET-et akkor feltölteni és ahhoz, hogy gyorsan is kapcsoljon ki, akkor meg kisütni. Több száz Ohmos ellenállással ez hosszabb időt vesz igénybe, vagyis a be és a kikapcsolás fel, illetve lefutó éle nem lesz elég meredek. Ennek az lesz az eredménye, hogy a FET nem lesz teljesen nyitva egy jó ideig, a belső ellenállása ilyenkor nagy, vagyis sok hő fog keletkezni a félvezetőn, amit persze el kell vinni, hogy ne hevüljön túl. Minél rövidebb ez az átmeneti állapot mindkét esetben, annál kevesebb hőt termel, vagyis kevésbé melegszik majd. Az, hogy melyik motornak milyen frekvencia felel meg a legjobban, azt házi módszerekkel leginkább kísérleti alapon lehet meghatározni. Én feljebb vinném, 1 - 2KHz környékére, de ki kell próbálni.
Szia!
Ha a FET-ek lassan nyitnak-zárnak, akkor sok időt töltenek disszipativ üzemmódban: melegszenek.Az a komplementer tranzisztoros meghajtás százforintos tétel, de sok bosszúságtól kiméli meg az embert.(Adatlap szerint is pár Ohmos gate ellenállást kiván 25 A-es terhelésnél valamint PWM üzemnél külön meghajtót) Pár 40 A-es Fetet költöztettem már az örök vadászmezőkre hűtőbordástól, 6 A-es DC motorral kisérletezve, 555-el hajtva, mig ugyanaz a fajta Fet sima BC tranyókkal hajtva ugyanezt pár cm2 hűtéssel hidegen elbirja üdv:hp ui: pont előttem ezt sokkal jobban megfogalmazták
Jó estét
Na még én írom, hogy elejétől a végéig olvasom, és mégis kimarad 1-2 dolog. Patkolt tojás úr, pedig nagyon szimpatikus, nagyon jó "tanár" mert megértem amit mond, hálás vagyok. Köszönöm a segítséget mindennkinek. Innentől csak akkor kérdezek, ha olyan történik ami még tényleg nincs leírva.
Jó estét urak! Csináltam egy PWM vezérlést, PIC hajt egy IR2121-et, és ez hajt egy IRFP450-es Fetete. 12V os a táp, és egy hidraulika szelep tekercsét vezérli. A bajom az, hogy mikor áram alá helyezem 100%-os a PWM, és nem nyit ki a FET. Szóval nekem abban kellene a segítség, hogy milyen FET-et tegyek bele, ami stabilan megy ilyen fesznél is. Amint a vezérlést lejjebb veszem elkezd működni, és tökéletesen működik melegedés nélkül. KB 3-4A az áramfelvétel. Próbáltam több félét is, de mind elszállt eddig. Az még kimaradt, hogy akár 8Vig is leesik néha a táp! Remélem érthető amit írtam!
Előre is köszönöm a segítséget! Peti |
Bejelentkezés
Hirdetés |