Fórum témák
» Több friss téma |
"Szerviznek" igaza van!
A hiba keresés a legfontosabb, s ha meg van az elhárítás már gyerek dolog! Igaz, kell hozzá jó pár év, míg az ember a saját kárán rájön dolgokra! (mint ahogy írta)
szia ! dermad solaris túrbós kazánunk van és az a baj hogy begyújtja a szikra a lángot és 10 mp után rögtön ki alszik mi lehet a probléma ?köszi szia
Nem volt mostanában kihúzva a konnektorból? Ha rosszul (fordítva) dugod vissza előfordul ez a hiba.
Vagy a lángőr környékén kell keresgélni. Lehet hogy elégett az ionizációs elektróda. Ez a hiba nem konkrétan erre a kazán típusra vonatkozik!
Az ionáram érzékelőt nagy valószínűséggel csiszolópapírral, kicsi drótkefével ( gyertya kefe ) meg kell tisztítani. Nem árt a lángőr környékén megnézni az égősort, nincs-e eltömődve, lehet ott nem gyullad be a gáz.
Üdvözletem minden kedves Fórumozónak!
Van egy Saunier Duval Isotwin F28A típusú kazánunk, amivel a következő események történtek az utóbbi időben. Vízmelegítés közben, ha magasra volt állítva a hőfok, a kazán letiltott F14 hibával, illetve a radiátorokat folyamatosan fűtötte. Az korábbi bejegyzésekben olvasottak alapján a hőcserélő ki lett cserélve (a régit egy savazásos fürdetés után elraktam emlékbe, hátha jó lesz még egyszer), illetve a 3 járatú szelep is szét lett szedve, ki lett pucolva. Összeszerelés után örültem, hogy milyen jó lett, meg hogy "milyen ügyes is vagyok", de sajnos kiderült, hogy a kazán még mindig nem működik rendesen. Emiatt tenném fel az alábbi kérdést: mitől lehet az, hogy a melegvizet (HMV) megcsinálja a belső tartályban a gép, van is fajin melegvíz, de csak addig, míg ki nem fogy a tartályból. Természetesen 15 perc után újra van elfogadható melegvíz, de ezt a múltkor beszappanozva kellett kivárnom. Valamiért úgy emlékszem, hogy ez a kazán, ha a tartályból kinyerjük a vizet (pl. nagykádas fürdés), továbbra is gyárt melegvizet, valamilyen átfolyásos módszerrel. Vagy rosszul emlékszem? A belső tartály azért nem olyan nagy, egy 6 fős család az esti mosakodási szezonban gyorsan kinyomja a melegvizet. Mi lehet a hiba, mit kell esetleg cserélni, beállítani? Köszönöm a segítséget!
Az F14 hiba lehetett a hőcserélőd eltömődése miatt. Fűtés és HMV egy időben, a 3 járatú szelep hibája. Ezeket jól megoldottad. A túlfűtés oka lehetett még a fűtési NTC hibája is.
A mostani, ami miatt folyamatos HMV elvételnél nem fűt, nézd meg a HMV töltő szivattyú milyen fokozatban van. Rakd a leg nagyobb fordulatra, ha lehet rajta állítani. Elképzelhető, hogy a szivattyú lapátai eltömődöttek, nem tud elég mennyiségű vizet szállítani, esetleg nem azt a teljesítményt adja már le ( szállított literben ) mint amennyit kellene neki. Nem ártana megnézni ennek a töltő szakasznak a csöveit, nincs-e lerakódás, keresztmetszet szűkülés.. Mérj rá a tároló NTC érzékelőjére, mennyi az értéke Kohm-ban, és hány foknál van ez. Lehet még hibás a bemenő hideg víz tömegáram érzékelője is, mert nem biztos hogy annyi liter áramlást érzékel, mint amennyi valójában van. A tárolóban valóban annyi a víz hőmérséklete, mint amennyit a kazánon kérsz?
Tegnap megtörtént a gyújtópanel csere. Rendes volt a szervizes, mert mondta, hogy használjam két hétig, majd csak utána kell kifizetni. Igen ám, de csak a sarokig jutott el, és már is leállt a kazán. Visszajött, kicserélte az NTC-t. Megint semmi, sőt, az új gyújtásvezérlővel 1-2 percet ment. Visszarakta az enyémet, és azzal eddig nem állt le. A szervizes azt mondta, hogy szoljak, ha megint leáll, majd akkor kicseréli a vezérlőpanelt. Hát nem tudom mi lehet a gond, szerencsére már nem kell annyit fűteni.
A kazán a HMV beállított hőmérsékletű vizét legyártja, ha eléri a hőmérsékletet, a kazán leáll,pontosabban készenléti helyzetbe kerül. A HMV szivattyúja megy, ezt egy szerelő is megállapította. A szivattyú fokozat állítási lehetőséget meg kell néznem, de kapcsolási lehetőségre nem emlékszem.
Jól gondolom, hogy a HMV szivattyú keringeti a vizet a hőcserélő-melegvíztartály szakaszon, és jól gondolom továbbá, hogy itt a szivattyú szakaszánál is valami kis langyulást kellene tapasztalnom a csövezésen? Mert az nincs. Ha jól gondolkodom, ez összevágna azzal, amit írtál, és a szivattyú nem keringeti megfelelően a vizet...most már csak időt kéne rá szánnom, és szétszedni megint. Először ezzel kezdek. Köszönöm a segítséget! Ja, és bocs, de mi is az az NTC?
Sziasztok!
3 éves Saunier Duval Semia C24 kazánomnál olyan hibát tapasztaltam, hogy kinyitom a meleg vizet, és 5 alkalomból 4-szer a radiátorokat kezdi el fűteni. Elsősorban az lenne a kérdésem, hogy ez nagy hiba-e, tehát drága-e a javítása? Üdv! ata843
Koszos (vasiszapos) a rendszered és a váltószelep elrakódott a kosszal. Szétszedve kipucolva olcsó, házilagosan!
Szervizként: kiszállás+m.díj+27%ÁFA (15.000.-Ft-tól)
Ja, és bocs, de mi is az az NTC?
Hőre változó ellenállás. Az NTC-nél hőemelkedésre csökken.
Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok az összes fórumozónak!
Sziasztok
Demrad HKA224 kazánom van bekapcsolás után F3 hiba kodot ir ki.Nem csinál semmit még a ventilátor sem indul el.Könyve szerint F3: az elsődleges körforgás mérőszondája károsodott.Gondolom valami mágneses forgás jeladó lehet ami figyeli hogy megy e a szivattyú. Valakinek esetleg tapasztalata? Üdv
Sziasztok!
Nincs már farkasordító hideg, de a lehúlés miatt be akartam kapcsolni a fűtést. Colibri kombikazánom van. A viznyomás 0 körül volt így először feltöltöttem 1 bárig, fűtés állásba kapcsoltam a készüléket. A termosztát kapcsol, de a fűtés nem indult el, nincs gáz begyújtás és keringető szivaggyú sem indul (persze minek ha nem tud melegíteni. Egy furcsaságot tapasztaltam: a szokásosnál több vizet kellett pótolni, a mutató pedig nem szépen kúszott felfelé, hanem hirtelen ugrott az 1-ig. Ekkor abba is hagytam a töltést. Csöpögést nem tapasztaltam. A melegvízgyártás az szépen müködik. Mit nézzek meg? Előre is köszönöm! Üdv: Env
Milyen termosztátod van?
Ha digitális, figyeld, hogy határozottan kattan-e kapcsoláskor. Ha még ráadásul rádiós is, akkor van-e kapcsolat a vevővel. Elemcsere, kapcsolat helyreállítása....................... Ha tekerős, akkor van-e kontaktus.
Ez a leírás egy sz.r fordítás!
Amiről szó van, az a primer (fűtési) kör hőfokérzékelője.
Hát igen, ez a gázkazán javítás szépsége!
Beszéljünk kicsit részletesebben a jelenségről. Előzőleg írtad már, hogy elsőre "termosztátot" cseréltetek, amiről én azt gondoltam, hogy az az NTC volt. Esetleg a korlátozó termosztát lehetett? Annak fekete a színe és két tűzősarus füle van, két kis csavarral van rögzítve a kazántestre. Most azt írtad, NTC-t cseréltétek. Melyiket? A kazánban vagy a bojlerban lévőt? A kazán hibajelzéseinél fontos lenne tudni a pontos folyamatot. A hibák a következők lehetnek: 1; a gyujtáshiba. Ez a hiba azonnal jelentkezik, nincs várakozási ideje. Okozhatja koszos elektróda (ezt tisztítottátok), gázhiány, gázszelephiba, gyújtóelektróda, stb. Ezeket, gondolom, megnézte a szerelőd. És ezt a hibát produkálja időnként, sunyi módon a gyújtópanel is. 2; a víznyomáskapcsoló. Nagyon stabil, szinte soha nem romlik el. 3; a levegőrendszer. No, itt már lehetnek agyafúrtságok, de ezek szinte minden induláskor jelentkeznek. 4; túlfűtés, túlmelegedés, vagy korlátozóhiba. A túlmelegedés agresszív zajjal jár, könnyű észrevenni. 5; a fűtési NTC hibája. Na, ez is átverős, mert jellemzően magasabb hőfokon áll elő. viszont kellő türelemmel nyakoncsíphető, mert pirosra állás előtt kikapcsolja a lángot, szivattyú még megy, de a zöld led szaporán pislog. No, ezt kéne elkapnod, így, locsolás után....................... És senkit sem megbántva vagy rosszat feltételezve, de a kicserélt gyújtásvezérlő biztosan új volt?
Kedves "Szervíz"!
Köszönöm a gyors választ. MIvel ma reggel elutaztunk, csak hazaérkezés után tudtam megnézni a dolgot. (digitális 2 vezetékes termosztátról van szó) Nagyon szégyelem magam. mentségemre legyen mondva, eddig mindig jelezte, hogy kifogyóban az elem, és ilyenkor még több napig sőt hétig simán működött, kapcsolta a relét. Tartós elemet egy éve cseréltem benne, máskor évekig bírta. Úgy látszik az elemek sem a "régiek". Most is kattogott a relé. jelezte hogy bekapcsolt, de kontaktust nem adott. Elemcsere után minden jól működik. Tanulság: ne higgyünk a szemünknek (mutatta, hogy bekapcsolt, nem mutatta, hogy ki akar fogyni) ne higgyünk a a fülünknek (kattant, amikor bekapcsolt) meg kell mérni! Vagy itt a tapasztalt szakembereket kell megkérdezni. Mégegyszer köszi! Üdv: Env
A "digitális termosztátok" 2 (3) db. AA alkáli elemmel működnek.
A kijelzőn látszik, hogy bekapcsolt, de nem fűt a rendszer. Ez azért van, mert a kijelző fogyasztása minimális, viszont a benne lévő mikró relét az 1,6-2,0 V már nem tudja meghúzatni. Érdemes mindig minőségi elemet vásárolni (Duracell-, Energizer-, stb.) és általában 2 évente cserélni. Ezzel - mint Neked is - bosszúságot lehet megelőzni.
Sziasztok! Nem kombi kazán, de biztos tudtok segíteni.
Termo ÖV kazán, Eberle Instat 2 termosztát. Októberben a kazánom önállósította magát és minden reggel a benti hőmérséklettől függetlenül (pont jó meleg volt az idő) kb. 8-tól 10 óráig rendületlenül fűtött, a termosztáttal nem lehetett szabályozni, leállítani, csak a kazán kikapcsolása segített. Elötte lakásfelújítás volt itthon, por, piszok stb., azt gondoltam ez okozta a bajt, a termót reseteltem, elemet cseréltem, de csak az oldotta meg a gondot, hogy ezt a progamozható termosztátot lefixáltuk, nem változnak a hőmérsékletek és az időpontok (igaz olyan beállítás sosem volt rajta, hogy 10 órakor változnia kellene valami hőmérsékletnek). Egy hete újból előjött ez a hiba, a termón fix beállítás van, de ilyenkor a kazánnal nem tudok semmit sem csinálni. A szerelő szerint a termosztátot kellene cserélni, de addig nem szeretnék belevágni, amig esetleg más hiba is felvetődhet erre a dologra. Van a házban még egy termosztát a padlófűtésre (Siemens, ami pont az októberi hiba elött lett cserélve), de mivel a kazán ilyenkor csak a radiátorokat fűti, úgy gondolom, ezt kizárhatjuk. Köszönöm a válaszokat.
A termosztátod a kazánnak csak egy rövidzárt (elektromos) ad! Mint írod - felújítás volt Nálatok.
A por-, a kosz csinál rendetlenségeket az elektromos holmikban. Gondolom az Eberle termosztátod is tele van porral. Javaslom a tisztítását esetleg cseréjét. Én a Honeywell CM 707 vagy 907-re esküszöm, mivel még nem hagyott cserben.
AEG GST Macro 60 literes kombi kazánunk van. Tavaly év végén jelentkezett egy olyan probléma, hogy fűtésnél is, és vízmelegítésnél is egy idő után az ionozációs lángőr lekapcsolja a melegítést (mintha nem érzékelné a lángot), viszont a hőérzékelő melegíteni szeretne tovább, így begyújtja a lángot, mire a lángőr megint lekapcsolja stb. stb. ? Ez így megy, amíg manuálisan ki nem kapcsoljuk a melegítést.
Ha egy negyed órát pihen a rendszer, megint képes melegíteni. Szerelők hada dolgozott már a problémán, de eddig nem sikerült rájönniük, mi a hiba. A rendszer nem szennyezett, a lángőr is ki lett cserélve. Mi lehet a probléma?
Lángmodulációnál ( csökkentett teljesítmény) is ugyan azt a hibát produkálja, vagy csak teljes lángon? Próbáld meg a gázcsapot eltekerve ( folytva ) a teljesítményét, hogy csak kis lánggal menjen, mit csinál. Ha ekkor jól működik, stabilan, a hőfok érzékelője is rossz lehet- nem pedig a panel.
Jó napot kívánok!
Egy nagy problémánk lenne a Biasi típusú kombi fali kazánunkal. Se fűtés, se meleg vízünk nincs mivel nem kapcsol be a kazán! fűtés kapcsoláskor búg, kattog egy kicsit és nem kap lángra a fűtő test benne őrláng gomb megnyomására sem reagál. Segítséget kérnénk ez ügyben ha lehet! Köszönjük előre is!
De milyen típus? Kombi, kéményes, turbós, kondenzációs, stb.
Meddig jut el a kazán a programban? Szivattyú indul, ventilátor, szikráztat, gázszelep kinyit, stb? Nincs benne fűtőtest, csak hőcserélő, égőtálca.
Ha a szikráztatásig eljut- pattogó, csattogó hang- akkor a gázszelep nem nyit ki. Nézd meg, áramot kap-e, miért nem nyit a szelet ( beragadás, kosz, szakadt mágnestekercs ).
Van esély rá, hogy ez panelhiba lesz, sajnos ez jellemzője a Biasiknak.
Olvass rá a Megatherm honlapjára! |
Bejelentkezés
Hirdetés |