Fórum témák
» Több friss téma |
Igen testet szakít meg, csak úgy mértem rögtön hogy 12V és a testet mértem. Bocsi akkor rosszul fogalmaztam.
Nem tudtam rájönni, lehet hogy kapott a vezérlő IC is. Ráadásul azt nem lehet cserélni mert gyárilag programozott IC rajta a jel is. Szóval elvileg kuka...
kocsiba van egy ccl 01 központi. Arra gondoltam veszek csak egy táv.központi vezérlőt (ccl003) Össze lehet kötni a 2-őt? Ha jól látom akkor a központizár vezérlésnak van 2 szála nyitás zárás (barna,fehér ) Azt kötöm rá a másikra (kék,zöld) Idézet: „Ha jól látom akkor a központizár vezérlésnak van 2 szála nyitás zárás (barna,fehér ) Azt kötöm rá a másikra (kék,zöld)” Vigyázz a kék és a zöld a motorok szálai alapból, oda ne kösd! De gondolom, hogy vezetéknélküli cuccnál gondoltad, ott jó a kék és a zöld, de be kell még kötni 2 vezetéket, hogy menjen. A sárgára és a sárga/feketére testet kell kötni. Üdv Inhouse
Igen, oda gondoltam a zöld és kéket a távirányítós cucchoz....
Köszi szépen a segítséget. Kár hogy nincs benne ablakemelő modul vezérlés, mert elektromos ablakom van.
Ha automata az ablakod, akkor még az is lehet.
Üdv Inhouse
Közben találtam egy más típust. Ezt összekötöm a Thunder CCL 01 vezérlőjével.
Sárga és sárga/fekete azt lekötöm testre. (persze ha motor negatív vagy pozitív vezérlés) Fehér (zárás) azt rákötöm a Thunder fehér szálára. Fehér/fekete (nyitás) azt meg a barna szálra kötöm. Narancs és narancs/feketét akkor sehova nem kötöm? Mér jó hogy ha csomagtér nyitást pozitívan és negatívan tudom nyitni? Most már oda figyelek, hogy relézett vagy nem relézett a kimenet. Külön van csomi nyitó gomb. Idézet: „Narancs és narancs/feketét akkor sehova nem kötöm?” Így van, azt sehova. Lehet, hogy a csomagtartó nyitás relézett, így közvetlenül köthetnéd a nyitó motorra/elektromágnesre (attól függően, hogy negatívot, vagy pozitívot vár)...nem ír róla valamit? Ebben legalább benne van a csomagtartó nyitás...találkoztam olyannal, ami 3 gombos volt, a 3. a csomagtartóra. De külön kimenet nem volt rá, gyakorlatilag a nyitó gomb volt lepárhuzamosítva... Üdv Inhouse
Átgondolva a dolgot, valószínű, hogy nem relézett...csak a gyári csomagtartó nyitásnál vagy gomb, amihez nem kell nagy áram, de lehet pozitív, vagy negatív is kapcsolva, így ki tudod választani. Ha utólagos a csomagtartó nyitás, akkor kell az egyik kimenetre egy relé (egy nagyobb ellenállású behúztekercsűt el kell bírjon) és azzal kapcsolni a motort/elektromágnest.
Üdv Inhouse
Bár úgy is hallom, ha kattan a relé vagy sem. Ha kattan benne relé akkor egyértelműen relézett. Igen utólagos csomagtartó nyitást akarok. Kaptam egy 5 lábú relét még a riasztóhoz, szerintem azt fogom bekötni.
Ha leírom az elképzelésemet vagy lerajzolom megnézed, hogy az elméletem jó-e? Szóval akkor ha úgy bekötöm a zárak működni fognak. Bár elég logikus az ábra, de inkább megkérdem. Szerintem következő héten fogom megvenni.
Áhhh... megnéztem újra a riasztót és rájöttem a hibára!
Rámértem a kék kábelre ami az ajtó megszakító kábel. Ugye testet szakít jelezte a 12V-ot... (12V-ról mértem) Végén van a csatlakozó ami megy a riasztóba már nem volt meg a szakadás, mondom ez érdekes... sikerült a kábelt kihúzni a csatiból, kicsit meghajlítottam hogy ne mozogjon benne, nem érintkezett vissza raktam és lám jó volt szóval már nem zár vissza érzékeli az ajtókat is )) még jó hogy nem vettem meg az újat. Azért köszi a segítséget, viszont a relézést mindjárt mutatom hogy gondolom.
Sziasztok!
Új vagyok a fórumon, és örömmel látom hogy sokan, sok mindenhez értenek itt. Van egy Rhino tipusú autóriasztóm, és nincs tipusjel jelölés rajta. Segitséget szeretnék kérni, h valaki írja le a pontos tipusát, és ha van, hozzá való bekötési útmutatót. Mellékelek hozzá pár fotót. Köszönöm.
Rhino TX-320W-hez van leírásom, de az külön szirénás. Viszont amennyi látszik a képen a vezetékekből, még stimmelhet is a bekötés, persze a sziréna vezetéke nélkül:
kék-fehér: ajtónyitó (neg) kék: motortér, csomagtér (neg) barna: gyújtástiltás lila: gyújtáskapcsoló szürke: negatív záróimpulzus kp zárhoz (max 150mA) narancs: negatív nyitóimpulzus kp zárhoz (max 150mA) fekete: test piros 3A, piros 15A: akku +12V sárga, sárga: irányjelzők Üdv Inhouse
Köszönöm a gyors választ Inhouse !
sokat segítettél.
Központizárat nem mindegyik rhino tudott vezérelni.
Egyébként +- és a többit ki lehet mérni nincs sok választás, index gyors kiesik, negatív bementek szintén..
Az még egyenlőre nem gond, mert még nincs.
Csak tervbe van véve. Köszi az infót.
Szívesen. Megtaláltad rajta ezeket a vezetékeket?
Üdv Inhouse
Kék van,
zöld fehér van, kék -fehér nincs, barna van, lila van, szürke nincs,és narancs nincs, -- ebből gondolom h nem vezérel kp.zárat, fekete van, pirosak vannak, sárgák vannak. És még egy gondom van.... A távir-ba milyen elem megy?
Nagyjából 2-3 variáció van, vagy valamilyen gombelem (azért itt is van szórás, 2032, 2016, LR44...), vagy 12V-os rúdelem, A23, vagy A27 (egyik keskenyebb)...
Mutass egy képet a távirányító belsejéről! Üdv Inhouse
Közben ovatosan szétszedtem a pót távot, és megvan benne az elem. igaz h halott, de a tipust legalább látni.
Köszönöm a segítséget mindenkinek. Rendszeresen olvasni fogom a fórumot, és ha kell valakinek segítség,én is gyakran barkácsolok, és pc-ben otthon vagyok. Megyek elemet venni, és kezdem a kötögetést. Az eredményről írok. Szép napot mindenkinek, és kellemes húsvéti ünnepeket,a fiúknak sok sok tojást, a lányoknak sok vizet. Sziasztok.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Van egy Daewoo Kalos ebbe bele van szerelve egy távirányítós központi zár. Egyszer csak elkezdett nagyon kerregni,és azt lehetett hallani hogy a sofőr oldali első ajtónál csinálja.Ezért szétkaptuk kiszereltük itt az 5-szálas volt de ebből csak kettő volt bekötve(a másik 3- leszigetelve). A kiszerelt motor működik fogaskerekek is jók. A kerregés gondolom attól adódik hogy nincs ami leállítsa.Szerintetek hol kell keresni a hibát? Szerintem a vezérlő egységben lehet a gond.Mi az ami leállítja a motort ha kilökte vagy behúzta az ajtó zár pálcáját? Ha valaki járt már így és megírná hogy hol lehet a hiba megköszönném.
Minden motor párhuzamosan van kötve, egyszerre működnek. Ha többi nem kerreg, akkor ebben az ajtóban van a gond. Lehet a zár, vagy inkább mégis a motor.
Üdv Inhouse
Köszi a választ. Akkor próbáljuk meg így csak a másik hárommal? Érdekes most találtam rajzokat a bekötésekről és minden rajzon úgy van hogy a két első 5-szálas a két hátsó meg 2 szálas motor.Na itt a miénkbe amit kiszedtünk ez is 5-szálas de csak kettő volt bekötve. (lehet hogy felcserélték)? hm passz.
Daewoo féleségnél csak vezérlő kapcsoló van a vezető felöli ajtóba, van egy utólagos távirányítós vezérlőd ami nem tudja vezérelni a gyári központizárat mivel a vezetőfelöli oldalba csak kapcsoló van, ezért azt az egy motort vezérlik meg ilyenkor amit utólag beépítenek. cseréld ki azért kerreg mert behallt, miért mert olcsó kinai vacak. Úgy is ilyet fogsz venni, de elég a kétvezetékes neked. A gyári és az utólagost ne keverd, nem cserélték fel csak nem jót nézel.
Már lett véve helyette másik(ugyan úgy 5-szálas),még nem lett betéve gondoltuk előtte kérdezek. A régit szétszedve rákötöttük aksira 1mp alatt kitolja és kerreg mert ugye nincs mi leállítsa(nyomná tovább kifele) csak ha leveszed a szálat az aksiról,na ilyen hangja van az ajtóba is ezért gondoltam hogy esetleg nem e az halt be ami azt vezérli hogy 1mp múlva leálljon. kb olyan 5 mp-ig kerreg az ajtóban (és ezt úgy gondolom hogy mivel nem áll le roncsolja a fogaskereket is).
Hellotok!
Így gondoltam a csomagtér kimenet (negatív)relézését. Szerintem ez az elmélet jó, de ha nem javítsatok ki.
OK így jó de biztosítékozott 12V-ra kösd.
Helyesbítek, azért kerreg a motor mert tönkrement, miért mert occo kinai és valaki átállította a vezérlőt hosszú impulzusra, állítsd vissza 1s-ra mert ez a motor se lesz hosszú életű.
A 30-as láb elé rakok egy 5A-es biztit. És akkor utána egybe kötöm a tekercs másik lábával (85H)
A műszerfal alatt megnéztem a központi dobozt és ez van benne Bővebben: Link van róla kisebb leírás Bővebben: Link "A 4 ajtós centrálzár készlet, 2 db, 5 vezetékes motorral, 2 db, 2 vezetékes motorral, kábelköteggel, vezérlő elektronikával, szerelékekkel van ellátva." Na ez az amit nem értek hogy valóban 5 vezetékes de csak 2 volt bekötve. Hm
Azért elég 2 mert egy villanymotornak általában elég ez a 2 szál.
Mivel távirányítóval használod ezen a két szálon működik a motor ami mozgatja a sofőr ajtóban lévő pálcát ami mikor elmozdul nyitás irányba akkor a kis mikrokapcsoló átvált (mintha kulccsal nyitottad volna) ki parancsot ad a gyári központnak ami nyitja a többi ajtót. Zárásnál fordítva. A gyárban spóroltak egy kib@szott motort . A honda civic is ilyen(régebbi tipus és még biztosan van más is). Érthető voltam? |
Bejelentkezés
Hirdetés |