Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Igen tudom nekem is ez a célom , ennél a töltőnél nem kell áram korlát mert ez a legkisebb 44 Ah-ás akkut fogja tölteni 2,8 A-es maximum kapacitásával ami szerintem bőven jó lesz így is a többihez kellett útmutatás hogy értékre mégis mit engedhetek beletenni az áramkörbe és ami azt illeti sok bontott alkatrészem van dióda is ellenállat is van megfelelő trimmerből egész palettám (sok sok képcső füstőlgős 10-20 éves tv-k) egyedül a tirisztoroknál voltam tanácstalan mert azzal még nem volt dolgom de így hogy már tudom nagyjából mi kell összetudom rakni a dolgokat, és mivel van még elég helyem talán még az usb-s mp3 lejátszómnak is teszek bele aljazatot és alakítgatom, később meg már rutinosabban foghatok hozzá a sok alkatrészes töltőnek is
![]() Köszönöm a sok segítséget neked is és Robinak is! Üdv alika
Üdv mindenkinek, nekem egy olyan problémám lenne, hogy van egy akksitöltőnek szánt hatalmas trafóm, 1988-as, a kaposvári villamossági gyárból származik, és az a baj vele, hogy csak 24-vot ad le és nem tudom, hogy hogyan mivel lehetne lecsökkenteni a feszültségét 12V-ra, mert a diódahidat megcsináltam, csak, ha most odateszek egy ellenállást, akkor félek, hogy nem bírja a hatalmas ampereket, mit javasolnátok?
Akkor a szekunder tekercsből kell letekerni, ha lehet.
Csak egyen akarod irányítani, és úgy az akksira nyomatni? Itt a fórumban van jó pár kapcsolás, ami feszültség határolt, szabályozott, tehát nem fogod az akksidat kinyírni vele...
Igen csak egyen akarom irányítani és úgy az akksira, csak az a gond, hogy nem akarok letekerni a tekercsből, mert úgy össze van ez rakva, hogy namég, nem tudom mi lenne a jó megoldás, vagy pedig valahogy el kéne találni a tekercs közebét, és akkor kétutas egyenirányítással meg lehetne oldani, csak pontosan a közepét elég nehéz eltalálni sztem!
Esetleg próbálkozhatsz izzólámpás "elfűtéssel" is. Ha nem akarsz a trafóval babrálni, bár az lenne a tuti. De majd proli megmondja ő a töltőcsászár
![]()
Hello!
A 12V kissé kevés, a 24 pedig általában igen sok, egy 12V-os aksi töltéséhez. Ha közvetlen csak egyenirányítani akarsz és azzal tölteni, akkor kb. 14..15V közötti trafó a megfelelő érték. Vagy valami komplett töltésszabályzó kapcsolást kell alkalmazni. De a 24V, akkor is elég tisztes, mert tirisztoros töltőknél általában a 18V körüli feszültség a megfelelő. Elfűteni ellenálláson/izzón lehet a különbséget, bár ennek létjogosultsága, tényleg a trafó méretétől függ. (Meg hogy megengedhetsz-e magadnak ekkora teljesítmény veszteséget.) ( Robi! Hízelgő lenne amit írsz, de én nem hinném, hogy nekem kellene megmondani a "tutit" ebben a topikban..) üdv! proli007
Köszönöm a válaszokat!
Igen van nekem itt egy másik akkumulátor töltőm az 13,7v-ot ad le a múltiméter szerint, csak az a baj, hogy nem az enyém, és azért akartam volna csinálni egyet, hát nem tudom, akkor de még most néztem, hogy 2 db szekunder tekercse van mind a kettő 24V-os és párhuzamba vannak kötve és ha ugyebár sorba kötöm az már 48v az meg megint nem jó, hiába a 2 utas egyenirányítás, mert akkor is 24v lesz, szóval ez is fail, csak azért akartam megcsinálni akksitöltőnek, mert 3-as rézdrót a szekunder tekercse, és gondoltam az majd bírni fogja az ampereket, mert egy villanyszerelő akarta ezt megcsinálni, csak aztán nem foglalkozott vele a 24v miatt!
Hát igen, ez a 24V-os dolog elég bosszantó. Az én praxisomba is elég sok ilyen trafó esett már ki innen onnan( vezérlő szekrényekből pl.
![]()
Azért kevés olyan felvetés van akku ügyben amihez ne tudnál valami hasznosat hozzászólni...
Üdv!
6voltos zselés akkumulátort meddig szabad tölteni, mennyi a tűréshatára?
Ha SLA akkura gondolsz akkor:
-Ciklikus(töltöm-kisütöm, töltöm-kisütöm) 7,35-7,45V -Standby (pl. riasztóba) 6,8-6,9V Oldalára általában ráírják
Igen amúgy mindig ez van, akármilyen szerintem átlagos cucc lenne, mindig rendelni kell, na de majd megoldom ezt a 24v-os dolgot, van egy elektromos bicikli motorom, ami 2500-at forog, és pont 24v-os 14 amperes, majd csinálok belőle köszörűt áttétellel megoldható!
![]() Köszönöm a válaszokat! ![]()
Üdv! Tudnátok ajánlani, egy savas akksi töltő kapcsolási rajzot. Változtatható áramerősségű volna jó, de ha nem az az sem baj.
Köszi!!
Ha egy régi akksitöltőbe behal a szelén akkor annak mi a tünete?
Tehát ha kijön egy akksitöltőből 8V de csak multiméterrel mérhető, semmi nem működik róla akkor az szelénes nem?
Ugyanúgy, ahogy egy közönséges diódát. Ha több cellából áll, akkor sajna szét kell szedni. De egyszerűbb, ha beteszel helyére megfelelő áramú Si diódát.
Hello!
Ha belehal a szelén, általában büdös, mint a kórság. A lemez szelénnel bevont (kissé egyenetlen) felületén, megolvad a szelén, és cseppek formájában megjelenik. Ha sértetlen a lap, és nincs elszíneződve, általában üzemképes is. Mérni a digittel önmagában nem lehet, mert egy szelénlapnak ahhoz túl nagy a viszárama. Persze ellenállás mérésben a zárlat detektálható. Ha méred, mindenképpen használj terhelést. Minimum egy 12V-os 4W-os izzót. Ekkor a mért váltó feszültség majdnem olyan nagy, mint az izzón mért egyen. (Semmi kondi!) De akár szemre is megállapíthatod, ha az izzó a váltófeszültségről kb. ugyan olyan fényerővel ég, mint az egyenirányított oldalon. (Finom hiba nem lehet csak durva. Ha zárlatos, akkor vagy búg a trafó, vagy füstöl a szelén. Az aksitöltőből kijövő feszültséget (főleg terheletlenül) nem érdemes mérni, a műszer pontatlanul méri a lüktető egyenfeszültséget. üdv! proli007
Helloka
Megépítettem az áram köröm az ezermester cikk szerint, de én a csepptöltést 14,4 Voltról szeretném kezdeni ehhez ha jol sejtem az R1-es ellenállatot kell átméreteznem vagy a P trimmerpotit kell nagyobbra cserélnem , vagy eleve rossz helyen kutatom a megoldást? ![]() Üdv alika
Üdv!
Így most a potival nem tudod beállítani 14,4V-ra(teljesen az akku pozitív pólusa felé csavarva sem)? Akkor a D3-as zenert cseréld kisebbre. Pl 5V-osra. Esetleg a R2-t növelheted.
Helloka
Ma kicseréltem a töltőben a trimmer potit mert az egyik állásba füstölt előtte gondoltam hátha ez a baj, de hiába csavarom sehogy se billen át csepptöltőre, most akkor ezt mi késztetné arra hogy a t1-ről levegye a gyújtó feszültséget az r2 és a zeneren eső feszültség vagy az r1 és a P poti-n eső feszültségek, és mekkora értékre kellene módosítani esetleg az r2-őt hogyan kéne számoljak elég nekem a számítási módot tudnom onnantol elleszek csak még ez az első tirisztoros munkám és nem akarok elégetni egyet sem .TIC106-es tirisztorokat használok By399-es diódákkal és ugye a 47 mikrós kondi meg 6,8as zéner , de nem értem mit szabályozna végülis a trimmer, a potit egyértelmüen a töltőáramot hivatott. Bocsi ha túl sokat rizsáztam de szeretném megérteni teljesen ![]() Üdv alika
Üdv!
Töltőáramot nem lehet szabályozni ebben a kapcsolásban, az csak a trafótól függ. Csak a csepptöltés áramát állíthatod a R3-al. A T1 tirisztor az R1 ellenálláson keresztül minden félhullámban begyújt, ha a T2 nincs begyújtva. Ez adja a töltőáramot. A tirisztor nem szabályoz. Két állapota van: vagy vezet vagy nem. Vezető állapotba a gate elektródájára adott pozitív feszültséggel lehet( T1-re R1, D1-en keresztül). Kikapcsolni nem lehet, mindaddig vezet, míg áram folyik rajta(minden félperiódus végéig). Ha a T2 begyújt, az L2-n keresztül söntöli a gyújtófeszültségét. Így nem tud begyújtani. A p potiról a csúszka állásától függően a teljes akkufeszültség levehető. A pozitív felé tekerve fog a T2 begyújtani. A D3 zener ezt a feszültséget az értékével csökkenti(6,8V). Azért írtam, hogy tegyél ide 5V-osat, hogy kevesebbet csökkentsen, így előbb éri el a T2 gyújtófeszültségét. A P poti pozitív felé menő kivezetésével köss sorba egy kb 47Ohmos ellenállást! Így nem fog füstölni. Gondolom akkor füstölt, mikor a pozitív felé csavartad. Talán nem ment tönkre a D3 és a T2. (a füstöléskor lehet!!) Próbáld ki, hogy a T2 gatejét egy 100Ohmos ellenálláson kösd az akku pozitívjára töltés közben. Ekkor meg kell szűnni a töltésnek, L2-nek világítani kell, ha jó a T2. Jó hosszúra sikeredett. Üdv!
Hello!
Sajnos ez a kapcsolás olyan, hogy ha a P potit maximumra tekered, beledöglik a poti, a zéner, és a tirisztor is. Ha az R3-et tekered maximumra (rövidzárba), akkor belepusztulhat a poti kis teljesítményű dióda esetén a D4 is. A zénerrel sorba kell tenni egy 220ohm-os ellenállást, a D4-el pedig kb. egy 100ohm-osat. Lehet már cserélni kell az alkatrészeket.. üdv! proli007
Köszi a tippeket neked is és Proli007-nek is így már tudom merre kell keresgetnem és az ellenállatokat is beépítem a körbe remélem a teszten a kigyullad a lámpa , de azért veszek új tirisztorokat és zénerből is megveszem a kisebbet .
Köszönöm a segítséget, még lehet jövök fárasztani ![]() Üdv alika
Tisztelt proli007!
Kérlek tájékoztass, hogy a 2008-ban közzétett töltőd hogy vált be. Építenem kellene egy töltőt, ami a most forgalmazott calcium (zárt cellás) technológiás akkuk igényeit kielégíti. Ezek feszültségileg a vízbontási határig tölthetők. Az általunk használt akkuk 90%-a 150 Ah-ás kategóriába tartozik. Ezért indokolt a 20 A-es töltő. Várom válaszod: Tibi54
Üdv, mindenkinek.
Nekem egy olyan kapcsolásra lenne szükségem amin az akku töltésének áramát, áramgenerátoros üzemmódban tudom tölteni. Tehát hogy a töltő ad ki pl. 14,2V-ot és pl.5A és én a potival ah ráteszem akkor az áramkorlátot tudom állitani, tehát ha fel van töltve az akku akkor az ampermérő 0-ára esik le. A segitséget előre is köszi.
Hello!
Sokat nem tudok mondani róla, mert a barátomnak készítettem, aki használta is vagy két évig, miután bevezették a villanyt a tanyára. Azóta a polcán díszeleg. Ezen kívül volt két "önkéntes" aki nekivágott. Az egyiknek küldtem is egy UAA Ic-t, a másik kedvéért, pedig kiváltottam a cél IC-t, vagy is átterveztem az áramszabályzó panelt. De természetesen visszajelzés már nem igen szokott érkezni, hogy mi is lett a végeredmény. Ezen felül még egy "kolléga" keresett meg, aki fennakadt a feszültség szabályzó panel építésén. De szerintem ott valami elemi hibát vétett, mert nem működött neki a PWM oszcillátora. De vagy feladta, vagy sikerült neki megoldani, mert azóta nem jelentkezett. Bár Ő más célra akarta használni a szabályzót. üdv! proli007
Hello!
El kellene dönteni, mit is szeretnél.. Mert egy adott töltöttségi szinten, vagy a feszültséget, vagy a töltőáramot tarthatod állandó értéken.ú Mert ha állandó árammal tölt a töltő, akkor a töltési feszültség változik. Ha a feszültséget tartod állandó 14,2V értéken, akkor meg az áram annyi lesz, amit az aksi fel tud éppen venni, a töltöttségi szintjétől és belső ellenállásától függően. De ahhoz, hogy a töltőáram a töltés végén nulla legyen, a feszültséget kell állandó értéken tartani. Apró hibája a megoldásnak, hogy a töltési idő így végtelen hosszú lesz. Azokban a megoldásokban, ami szemben megy OHM bácsi törvényeivel, általában nem tudunk segítő kezet nyújtani. (Legalább is én nem, tudom vállalni..) üdv! proli007
Szia!
A mellékelt adatlapon levő 14. ábra szerinti kapcsolás hasonlóan működik, mint amit szeretnél . Nekem ilyen működik egy jó ideje, kicsit átdolgozva, egy nagyobbacska PNP áteresztő tranzisztorral megfejelve. A töltőáram 0-ra soha nem megy le, az akku feszültségen tartása is igényel némi áramot(nálam ez 14,4 V-on 100 mA környéke egy 100 Ah-s akkunál). LM317T adatlap üdv:hp
Üdvözlet Urak!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy működne-e: Mikrohullámú sütő trafó szekunderét letekerném és vastagabb huzalból tekernék rá annyi menetet, hogy egyenirányítás után 14,5V feszültség lenne rajta és van a mikrónak egy szabályzó része amivel szerintem a teljesítményét lehet változtatni, hisz bevan skálázva hogy 300-400-500-700W. És ez lenne a töltőnek a szabályzója. De ha van egyszerűbb ötlet akkor szívesen várnám, nem ipari célra lenne kb. havonta egyszer lenne használva és kellene erre a célra egy töltő ami tud nagyobb árammal tölteni. És adott a mikró trafó ill egyenirányító hid, csak ha egyből rákötném szerintem nagyon nagy árammal töltene... Segítségeteket előre is köszönöm!
Hello!
Köszönöm a válaszod, az lenne a kérésem, hogy a módosítást ha lehet rakd fel. Üdv: tibi54 |
Bejelentkezés
Hirdetés |