Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Sajnos a mikro teljesítményszabályozása nem így működik. Inkább egy izzót kössél vele sorba (nagyon régi, ámbár bevált technika)...
Tehát a hálózati feszültség és a primer egy ága közé rakjak be egy 60 vagy 100W-os izzót?
És ez hogyan működik?, jól gondolom hogy az akkut annyi amperral fogja tölteni amennyit "kér" az akku? Olvastam én ezt az izzós dolgot de nem tudtam rájönni hogy hogyan is működik az efféle szabályozás...
Hello!
A módosítás már itt fent van. A panel bekötési szinten egyébként kompatibilis az eredetivel. De én nem építettem meg, sem ki nem próbáltam! De ez még nem zárja ki, hogy rendesen működjön.. üdv! proli007
Az elv egyszerű : Ha nő a szekunder terhelése akkor evvel párhuzamosan nő a primer áram , nagyobb áramnál jobban "ég "az izzó ahogy nő az izzó szál hőmérséklete úgy nő az ellenállása is
tehát csökken a rajta átmenő áram és beáll a primer áram egy egyensúlyi állapotba,ami a szekunder áram "stabilitását " eredményezi . Ahogy nő az akkumulátor töltöttségi szintje ,nő a feszültsége, és ezáltal csökken a szekunderből kivett áramerősség ......
Szia.
Hát igen ma már nem nagyon ezt a fajta töltő a menő, az is igaz hogy ez úgymond a végtelenségig tud tölteni. De viszont nekem jobban tetszik ez a fajta töltési forma hogy állandó fesz és szabályzom az áramot. Már nekem van egy frankó töltő ami állandó áramú és változtatható kimenő fesz-es amit te terveztél. Használom is, csak szeretnék mellé épiteni egy másik ezt a másik fajtás töltőt.
Üdv
Megunván az ezermester újságban talált kapcsolás összes hátrányát , újra kutatni kezdtem találtam is kapcsolást kész a panel is hozzá a trafó még üres csévével de már előkészült EI maggal várja a gyártás napját de van egy kis gondom a tirisztorral mégpedig nem találok ilyen gate áramú és feszültségűt csak sokkal nagyobbat vagy picit kisebbet , de a biztonság kedvéért írnék ide és kérdezném a nagymestereket hogy milyennel helyettesíthetném a körben minden más dolog megvan és várja hogy világra jöhessen ![]() Mellékelem a kapcsolást és köszönöm előre is a segítséget üdv: alika
Helló!
Válaszod köszönöm, az uaa kiváltására voltam kíváncsi. Ezt az ic-t módosításokkal ki lehet váltani tca 785-tel. Én a RET-nél szoktam vásárolni, nekik annyi van készleten, hogy még adnak is el belőle. Ezt az INFINEON a mai napig gyártja. Üdv:tibi54
Átalakítotam az atx tápomattöltőre (14V 80 mA)
-12 és + 3.3v közé lesz az akku de az akku és a táp közt van egy áramgenerátor (lm317+ell.) ez megeszik a feszből 1.25v-ot így megvan a kellő 14.1V . Ez mind szép és jó de alapjáraton akku nélkül megvan a fesz de amint ráteszem a 11.1V-ig lemerült akkut a fesz leesik 11.2V - 11.3V -ra. Ez egészséges? amúgy a táp 3.3v 20A -12V 800mA. próbáltam hogy az 5v-ot terheltem 15Ohm-os ellenállással de ugyanaz. azon kívül hogy melegszik az ell. mint a fene. Ja és szerintetek kell bele venti? mert szerintem 80 mA áramfelvétel mellet nem nagyon melegszik egy ilyen táp .
Szia!
Nem kell bele ventillátor. Kérdésed OFF ebben a témában, keress valami töltős témát. Amúgy válaszolok: nem, ez nem egészséges. Egészen konkrétan az nem egészséges, hogy a 11,1V-os akkumulátorod kapocsfeszültsége 80mA hatására 0,1-0,2V-ot nő. (úgy értelmeztem, hogy az áramgenerátor kimenetén esik a fesz, tehát az akkun lesz annyi töltés közben) Ezek alapján 1-2 ohm körül lehet az akkud belső ellenállása==> gyakorlatilag az már csak veszélyes hulladék. Egyébként áramgenerátorral töltöd az akkut (nagyon helyesen), így ne csodálkozz, hogy így alakul a kimeneti feszültsége! Majd megy az szépen fentebb is, ahogy töltődik az akku. Nem tudom milyen ellenállást használsz, ami 80mA -től melegszik, de ne aggódj a sorsa miatt.
most vettem észre hogy rosszulraktam össze az áramgenerátort kijavítom és mondom a fejleményt
Sziasztok!
Nemrég kaptam egy ilyen akkutöltőt a 12V 4,5Ah ólom zselés akkumulátoromhoz. Az aksival egy áramkört táplálnék (ami alapból egy 12V-os adapterrel megy) áramkimaradáskor, lehetőleg úgy, hogy ne szakadjon meg a tápellátás (mint egy riasztónál). A kérdésem a következő: Ugye a töltő folyamatosan kapcsolatban van az aksival. az áramkör VCC és GND pontját is kössem rá az akkumulátor csatlakozójára egy diódán keresztül? Ez így jó megoldás? Zsolti
Hello!
- Tekintve, hogy a töltő töltési végfeszültsége 13,8V a töltő állandóan rajta lehet az aksin (pufferüzem). - Így van rákötheted az áramkört. De dióda nem szükséges, ha polaritáshelyesen kötöd rá és az áramkör nem táplál vissza az aksi felé. (Nem egy generátor jellegű valami..) üdv! proli007
na mgcsináltma de még mindi g nem volt jó a fesz. és a töltés végén is max 12.8V a fesz töltés közben ezért a 3.3v ról a feszt átkötöttem az 5v-ra így az alapjárati fezs 15.6 de ha rátettem az akkut akk szép lassan felmegy 14V-ig is . szerinted fennáll az esélye a túltöltésnek?
Üdv!
Még mindig rossz témában vagy, mert ez nem akkumulátor töltős topic! De segítek rajtad! Miért kell neked 15,6v nyugalmi áram? Az aksik könyve szerint, max 14.4 v töltési feszültség lehet (szerintem). A túltöltés esélye igen is fenn áll, hiszen szerintem semmi nem veszi vissza a feszt, ha az akku elért egy szintet. Elv felmehet 14,6 ig most az aksi, de akkor veszélyes hulladékba jó lesz. A shift nem véletlen van a klaviatúrán! Sőt kettő van belőle!
Sziasztok
Az lenne a kérdésem hogy az autó akkuhoz (ez lehet savas vagy zselés) csak akku töltő a jó vagy lehet közvetlen egyenirányított transzformátorról is tölteni ? Persze az áramerősségre odafigyelni.. Köszönöm előre is .
Hello!
Természetesen lehet, egyszerű lelkületű töltők is ezzel a megoldással élnek. De hátránya, hogy vagy túltölthetnek, vagy elhúzódik a töltés vége. Valamint hálózati feszültségtől is függhet a töltőáram értéke. Töltőáram értékét, ekkor a trafó és egyenirányító belső ellenállása és természetesen a feszültség különbség fogja meghatározni. üdv! proli007
Hello!
Köszönöm a válaszod, így akkor nem görcsölök különböző áramkörök építésével. Az áramot a feszültség csökkentésével fogom tudni szabályozni. Üdv: Thomek
Hello!
Ha Te készíted a trafót, akkor célszerű a primert tovább tekerni és leágazásokat készíteni 240-260-280V-nál. ezzel szabályozhatod a szekunder feszültséget, és nem kel nagyáramú kapcsoló. üdv! proli007
Helló
Köszönöm válaszod így lesz. Üdv:Thomek
Üdv! Az lenne a kérdésem , hogy van egy 12 V-os 4 Ah-ás akkumulátorom és ezt mekkora feszültséggel/áramerősséggel kell feltölteni , meg még az , hogy ez az akksi egy évet állt és hogy tudnám leellenőrizni , hogy feltölthető - e még , hogy nem-e ment tönkre?
Ja és bocs , de előbb még azt felejtettem el megkérdezni , hogy , hogy lehetne azt kiszámolni , hogy mennyi ideig kell tölteni , bizonyos áramerőséggel/feszültséggel egy akkumulátort?
Hello!
Ólom akkumulátorokat, töltés végfeszültségig töltjük. Általánosan elfogadott töltőáram, a kapacitás tizede (C/10). Így a töltésidő 10óra lenne, de mivel a hatásfok nem 100%, kb. 12..13órát kell tölteni. Jelen aksit így 14,5V feszültségig, 0,4A árammal kell tölteni, kb. 12óra ideig. Töltésidő feltétele, hogy teljesen kisütött legyen az aksi, és a kapacitása, a névlegesen megadott (4Ah) értékű legyen, a töltőáram pedig állandó a töltés alatt. Minden esetre a töltés alatt a feszültséget kell figyelni, és végfeszültség elérésekor megszakítani a töltést. A töltőáram nem gond ha változik, csak ekkor a betöltött kapacitást nehezebb számolni. Ha feltöltődik, akkor feltölthető. Ha nem, akkor tönkrement. Ha gyorsan eléri a töltési végfeszültséget, akkor kapacitás vesztes. De ha nem jó, kárt nem okozhatsz benne. (Amúgy általában az aksira rá vannak írva, a töltési feltételek.) üdv! proli007
Üdv! köszi a gyors választ ! és még annyi lenne a kérdésem , hogy akkor mi történne ha 1 A-val tölteném mert sajnos csak olyan akkumulátor töltőm van amin 1 A-nél kisebb áramerősséget nem lehet beállítani.
Hello!
C/5 töltőáram még megfelelő lehet, gyorsabb lesz a töltés. De ha nem is biztos, hogy jó az aksi, akkor érdemesebb kisebb árammal próbálkozni. Ha a töltő nem túl automatizált, az aksival sorba lehet tenni egy 12V-os megfelelő teljesítményű izzót, és akkor csökkenni fog a töltőáram. Próbálgatni kell, mi a megfelelő. üdv! proli007
Hello !
Akkutöltők tekintetében is szerintem "proli"-bb vagy helyesebben profibb vagy. Targonca akkuknál regisztráltam a mellékelt diagrammokat. ( Csak az M5 M7 diagrammokat figyeld !) Gyári HOEPKE töltők voltak és 400 Ah-ás 48 Voltos aksik. A töltés végfeszültsége ezek szerint kb. 2.7 V/cella. A karakterisztikák szépen követhetők. ( a "szörösség" az adhoc kidolgozatlan program mérési hibáiból adódhatott) Végül is 12 Voltra nézve a 14.5 V határ kicsit alulkalkulált lenne. Mit is tekinhetünk "végfeszültségnek " ? Üdv Mgy
Hello!
Egy targonca aksi munkaakkumulátor. Ezeket nem ismerem, de felépítésében-anyagában biztos más, mint az általános gépjármű indító aksik. A töltési végfeszültséget, csak jobb híján használjuk. Ez egy határozatlan dolog, mert értéke több paraméter összetevőtől is függ, de még gyártmány/típustól is. Viszont itt írtam róla. Tapasztalatom szerint az indító aksik kapocsfeszültsége a töltés végén elég ütemesen emelkedik. Vagy is magasabbra választva azt, nem túl sok töltőáram folyik már be annak eléréséig. Viszont ha e közben a töltőáram értéke magas marad (pontosabban nem csökkentjük le) akkor melegedhet az elektrolit. Ez pedig szinte biztos, hogy nem tesz jót az aksinak. Mivel a töltőáram is befolyásolja a feszültséget, annak növelésével, a töltési végfeszültséget is célszerű emelni. De a végfeszültség méréséről is kevés szó esik. Az aksi "belső ellenállása" elég összetett dolog, nem olyan mint egy "valós" feszültségforrásé. Vannak statikus és (időben változó) dinamikus értékei is. A tényleges (forrás) kapocsfeszültséget nehezen tudjuk megmérni, mert nyilván a töltőáram is befolyásolja azt. A dinamikus paraméterek miatt, hiába vesszük el a töltőáramot a mérés idejére, az aksi szinte puffereli az előző érték egy részét. Ezekről a tulajdonságokról, és a helyes mérési metódusról, valamint a helyes feszültség értékekről a gyártók nem igazán publikálnak. Pedig biztos, hogy foglalkoznak vele. Egyszóval ez nem egy egyszerű probléma, de erős kérdés mennyit érdemes egyáltalán rágódni rajta. Ha alacsonyabb feszültségre töltjük az aksit, kárt nem okozhatunk, de a kivehető kapacitás nem lesz maximális. Egy gépjárműnél nem sokat számít, hogy meddig töltöttük fel, mert az majd úgy is tölti. Egy targoncánál viszont ez fogja meghatározni az üzemidőt. Ott a futásteljesítmény mellett, az anyagi ráfordítás és töltési idő is szerepet játszik, vagy is az aksi élettartama, feltöltési ciklusok száma sem mindegy. De más és más az érdeke targonca/aksi eladónak, és üzemeltetőnek. A "valót" meg senki nem fogja megmondani, még ha birtokában áll is az információ, akkor sem. Ezt hosszú idejű tesztekkel, statisztikával lehetne elvégezni. (A grafikonokon én nem tudok eligazodni, mert nem látom át mit és hogyan mértek.) üdv! proli007 |
Bejelentkezés
Hirdetés |