Fórum témák
» Több friss téma |
Szervusz. Röviden: nem lehet. Bővebben: a hűtőgépek hermetikusan zárt környezetben áramoltatják a hűtőközeget, ebben a zárt rendszerben áramlik körbe-körbe a kenőanyag is, ami nélkül a gép üzemképtelen. Ezen kívül a levegő nedvességtartalma is káros a masinára. Mivel ezt a kérdést már feltetted itt, javaslom számodra a fórumszabályzat tanulmányozását, különös tekintettel a VIII. és XVIII. pontokra...
Lehet ! Csak kell hozzá egy "vákuum tartály" egy vákuum kapcsoló, ami leállítja a kompresszort egy meghatározott
vákuum elérésekor , egy visszacsapószelep és egy ónleválasztó (vagy ónszívós páka)
Lehet hogy elvileg nem lehet vákuum szivattyút csinálni belőle
de gyakorlatilag nagyon sok hobbi kompresszor -és még orvosi orrszívó is készült hűtőgép komresszorból ! és a legtöbb éveket megy egy kis karbantartással .
Újdonság számomra amit mondasz, utána fogok járni.
Szerk.: Ha tényleg így volna, elnézést a félrevezető hozzászólásomért! :hide:
Azt jól tudod hogy az eredeti olaj nedvszívó , de évente egyszer lecserélve az olajat (és persze az újrahasznosításkor is) vannak finom vákumszivattyú olajak amikkel tökéletesen működnek ezek a kompok is . Innentől megszünt a levegő nedvességétől való félelem ,és a nyomó oldalra épített olajleválasztó az olaj "elhordásának" veszélyét is megszünteti.
Így tökéletesen használható szerkezethez juthatunk , nagyon olcsón !
Köszönöm az ismeretbővítést!
Sziasztok!
Egy 92-es Astra LCD kijelzőjét kellene megcsinálnom, amin az odőt és hőmérsékletet írja ki. Egy barátom bízta rám. Valaki megpróbálhatta már szétszedni, sikerteleül, mert a vezérlő panelró végig felszakadt az LCD szalagkábele, úgy hogy a szalagkábel végéről lekapta a vezetősávot. A kérdésem az lenne, hogyan tudnám az LCD-t a vezérlő panelre bekötni?
Köszönöm mindenkinek a segítséget,remélem nekem is sikerül összerakni belőle egy ónszippantót.Ha nem akkor meg megy vissza a szekrénybe.
Sziasztok!
Olvasgattam sok mindent itt, a forrasztózsír kapcsán. Sajnálattal olvasom, hogy a lötfett elég problémás. Igaz régebben Frankye melette volt, később elpártolt ő is tőle. vicsys is megjárta vele. Kérdésem az, hogy ha kitalálták, akkor mégis mire való? Személy szerint még nem nagyon forrasztottam vele fontos dolgokat, de pl egy életre szóló trafó kivezetéseire a hálózati vezetéket azzal forrasztottam fel (egész pontosan a kivezetés rézlemez be volt ónozva eredetileg is, a vezetéket mártottam lötfett-be, majd odatartottam a lyukba és így forrsztottam be). Cseréljem le ezeket a kötéseket? Amivel dolgozom:Bővebben: Link
Valóban, eleinte magam is használtam, éppen ilyen típust, amit Te is linkeltél. NYÁK lemezeken nem javaslom használni, mert korroditív hatású, a nem ónozott felületeken később oxidáció (zöldülés) következik be. A lötfet (forrasztózsír) eredetileg bádogos munkákhoz lett kitalálva. Vezetékek ónozott kötése (forrasztott kötés) esetén használható, mert - különös tekintettel az oxidált réz vezetékekre - könnyebben befuttathatóak általa forrasztóónnal, de NYÁK-ok esetében kerülendő. (A forrasztás során a felületről elpárolog, ezért vezetékek esetében nem okoz korrodációt, legalábbis tapasztalataim szerint.)
Az ERSA nevezetű F-SW32 típusú fluxpasztáról mik a vélemények? Vannak?
Érdemes rendelni?
Sziasztok!
Én a Debreceni Globiznál vettem occó Fahrenheit pasztát. Vezetékekhez próbanyákokhoz nagyon szeretem használni. Ha vékonyan elhúzom a panelen akkor az SSOP TSSOP tokoknál is jól jött, hogy nem kellett gányolni és stabil a forrasztás. Egyetlen hátulütője, hogy sajnos nyoma marad a panelen folyékony zsír formában - bár eddig kárt nem okozott. Igaz SMD- paneljeim csak augusztus óta vannak, amihez használtam. A legjobb eddig úgy volt, ha vékonyan átkentem a panelt és addig távolítottam el oldószerrel (IPA), amíg még hozzáférhető volt a panel. Ha már IC-k nagyobb alkatrészek betakarnak - ott nem távolítható el. De figyelembe véve a mai áramkörök életciklusát - azt hiszem kevesebb gond lesz a forrasztókenőccsel....
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, hogy a 2 eres árnyékolt stereo audio kábelt, aminek 1 szálának átmérője 0,2-0,3 mm körül lehet, (sodort réz) hogyan, milyen techinkával, trükkel kellene hozzáforrasztani 1 mm átmérőjű sodort réz vezetékhez, hogy bírja azt az igénybevételt amit motorkerékpáron kap. Nem mozog, fixen rögzítve van üzem közben, de rezeg, és szereléskor arrébb kell tenni, kicsit tekeredik, csavarodik stb. Ezt a kábelt használtam reed hez és már nem tudom kicserélni másra, de mire összeszereltem az egészet, a forrasztás tövénél el is tört ez a kábel.Erről lenne szó pontosan Középen a zöld és a fehér vezetéket forrasztottam az ominózus fekete sztereo kábelre. Az egész egy csatlakozóba megy, valamint az összes drótra húztam zsugorcsövet.
Talán fognék egy darab paneltcsíkot .A két végére fúrnék két két jukat.ezeken oda vissza átbujtatnám a be ill kimenő vezetékeket ezután összeforrasztanám a végeiket majd az egész kötést valamivel vagy lezsugorítanám vagy kiönteném.Így a vezetékeket a panel fixen tartja ,a kötés környéke békében marad.
Tudok valami jó beszerzési forrást ahol olcsón lehet folyasztó szert vásárolni? Esetleg van valakinek valami bevált receptje erre?
Sziasztok!
Egy számomra érdekes kérdést tennék fel: Miért van az, hogy bizonyos helyeken szép fényes a forrasztás, máshol pedig "bemattult"?(mellékelt kép)
Úgy látom folyasztó pasztát használsz a forrasztáshoz. Ezek általában eloxidálják a dolgokat mert savas kémhatású. Vagy ettől oxidálódik el vagy attól hogy összefogdosod és az ujjadon lévő zsírtól oxidálódik, ugyanazon okok miatt. Ha pedig már forrasztáskor nem szép fényes a forrasztás akkor nem használsz elég folyasztószert. Én ezekre tippelek
Ha sokáig melegíted, vagy túl nagy hővel akkor is megmattul
Igen, mert hő hatására felgyorsul az oxidáció. Viszont a sima fenyő gyanta az rendkívül jó antioxidáns. Így a teljesen fekete ón is újra fényessé varázsolható vele. Persze ehhez újra kell melegíteni hogy le tudja dobni az oxidot.
Sziasztok!
Szeretnék egy jobb féle forrasztó pákát, állomást, aminek teljesítményével és cserélhető hegyével már alaplapok nagyon piciny lábas elkóit is cserélhetem. Olyan 25e Ft-ot szánnék rá. Nézzek esetleg használtad, vagy újonnan tudnátok ajánlani valamit? Köszönöm
Mindenképpen állomást javasolnék. Fahrenheit, Solomon márkákat, vagy ezek közül a felső kettőt.
Most biztos meg fogtok kövezni. De én a csatolásban lévő pákát használom már 5 éve és csak ajánlani tudom. Kiválóan lehet vele SMD alkatrészeket is forrasztani. Én memória chipeket szoktam. De ez függ a gyakorlástól is. Szóval nem akarlak tévútra vezetni. Amit az előttem lévő ajánlott az biztos jobb, de az alapokhoz szerintem az is elég amit én használok.
Én egy "Soldering" nevű pákát használok. Én mondjuk kapásból 3 hegyet vettem hozzá, de még a gyári megy benne legalább egy éve. Nagyon jó páka, van, hogy megy egész nap hétvégén fél teljesítményen, de szerencsémre semmi baja nincs.
Forrasztottam vele olyat is már amire más azt mondta lehetetlen Kezdésnek szerintem felesleges drága páka!
Teljes mértékbe egyetértek. Nekem is az 1. hegy van benne. Eddig egyszer cseréltem benne hegyet egy hétre kb. de csak mert más formájú hegy kellett. Az én állomásomhoz a hegy is nagyon olcsó és nagyon tartós. És ami talán a legfontosabb hogy sok helyen lehet hozzá kapni hegyeket. Nem kell az embernek napokig keresgetnie a neten.
Idézet: „Az én állomásomhoz a hegy is nagyon olcsó és nagyon tartós.” Melyik pákához nem olcsó a hegy? Mert én nettó 1 ezresért vettem a Welleremhez hegyet...
Én azt hiszem 240Ft ért vettem a hegynek darabját ha minden igaz. Mondjuk én szeretem ha van tartalék ithon, mert, ha mégis nehéz lenne beszerezni akkor ott van kéznél, az áruk meg radikálisan nem csökken.
Én most fejeztem be a forrasztóállomásom építését (Attila86 forrasztóállomás II). Amit egy 220V-os 30W-os pákával állítottam össze.
Maga az állomás ~11e Ft.-ba került összesen. de az a 30W-os csak ~2e Ft. és nagyon szépen lehet azzal is forrasztani. Persze a gyári hegyet ki kellette benne cserélnem, de az 100.-Ft-ba került. Ha dúskálsz a javakban, akkor vedd úgy, hogy nem szóltam, de ha inkább másra költenéd a maradék pénzt, akkor szerintem megéri elkészíteni a forrasztóállomást.
Még mindig nem adtam fel teljesen, hátha mégis javítható lenne... A nagyobb panelnak amin a kijelző van, csak 0,5V körüli tápfeszt kap, azon mennyinek kéne lenni? Próbálja adni neki 5V-ot?
(Saitek X52, csak a gombok világítanak halványan, mást nem csinál, még a power led se ég, kijelző se)
En spec. a Metcal-ra eskuszok (azt hasznalom munkam soran), de az nem hobbiszintu es nem atlagemeberek penztarcaja kategoria, viszont lehet vele 0.8-as TQFP tokos PIC-et is, es lehet 3-5cm2-es feluleten is dolgozni, csak hegyet kell cserelni. (es persze majdnem azonnal uzemi homersekletu, kb 5 mp alatt felfut)
SZVSZ valami leszivja, azaz nem megoldas a kulso tap. Elobb deritsd ki mi a gond.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |