Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Fogyasztásmérő készítés autóba
Lapozás: OK   7 / 22
(#) Tomszy válasza atox hozzászólására (») Ápr 28, 2012 /
 
Nem. Arra gondoltam, hogy ha átkapcsolom a kapcsolót, akkor az eredetileg beszélt elv alapján mutassa a fogyasztást (azaz a fordulatszámot is figyelembe veszi a pillanatnyi sebesség mutatásához, azaz ahogy te mondtad sima integrálótagként üzemel).
De a fordulatszám jelző az már bonyolultabb kapcsolást kívánna maga mellé nem?
(#) atox válasza Tomszy hozzászólására (») Ápr 28, 2012 /
 
Lehet megint én vagyok a hülye, de nem azt beszéltük hogy a fordulatszám nem kell a méréshez?
Fordulatszám kijelzéshez kellene egy másik áramkör is és egy kapcoslóval akor lehetne választani h a kivezérlésjelző melyiket mutassa.
(#) Tomszy válasza atox hozzászólására (») Ápr 28, 2012 /
 
A kész kapcsolás ugye egy fordulatszámtól független értéket fog mutatni. Ha a fordulatszám 5000 és az injektor nyitási idő csak 3ms akkor ugyanannyi led fog villogni, mintha a fordulatszám 1500, az injektor pillanatnyi nyitási ideje pedig 3ms. Tehát fordulatszám független, holott nyilván a pillanatnyi fogyasztás 5000-es fordulaton többszöröse, mint 1500-on.

Amit te eredetileg kitaláltál, hogy simán az injektort figyeljük és integráló taggal közelítsük a pillanatnyi fogyit, az a fordulatszámot is figyelembe veszi, hisz nagy fordulaton nagyobb frekivel nyit az injektor.

Na én erre a kettőre gondoltam, hogy a második ötlet esetleg egy kapcsolással aktiválható lenne--> lekapcsolva azt a részt ami "fordulatszámfüggetlenné" tette a jelet. (persze lehet hogy én értettem félre és most a hülyeséget magyarázom, akkor viszont bocsi)


u.i.: nézegettem az eagle tervezőprogit, de nekem még ez is túl összetettnek tűnik egy sima kapcsolás megtervezéséhez. Nincs valami olyan progi ami esetleg felismeri a kapcsolást? vagy ez csak álom?
(#) atox válasza Tomszy hozzászólására (») Ápr 28, 2012 /
 
Ez így nem teljesen igaz!
Az injektor nem minden esetbe ugyan annyi ideig van nyitva. amit irtál 5000és 1500 1/min nem ugyan addig van nyitva az injektor. nagyából úgy kell elképzelni, hogy a befecskendezett üzemanyag meniysége a nyitvatartási időtől függ. és hogy menyi üzemanyag kell be azt meg a beszivott levegő meniysége határozza meg. szóval ez a kapcsolás amit a kolléga tökéletesen kielemzett úgy jó ahogy van pillanatnyi fogyasztás mutatására!! NEM kell fordulatszámmal foglakozni.

Én Sprint layuot-ba tervezek mindent!
(#) Tomszy válasza atox hozzászólására (») Ápr 28, 2012 /
 
Persze tudom, hogy nem feltétlenül annyi megy be 1500-on és 4500-on. De ezt én feltételeztem, hogy pont olyan szituáció adódik, hogy ugyanannyi a nyitási idő, és akkor ugye a két elv nem ugyanazt jeleníti meg. (ha csak sima integráló tag van akkor nyilván többet mutat a mérő)

Start-stop rendszerben nem gondolkodtál? Ez a másik nagy projektem, egyszer már elkészült, de a kapcsolás nem volt túl megbízható, így hanyagoltam a dolgot egy időre.
(#) atox válasza Tomszy hozzászólására (») Ápr 28, 2012 /
 
igazából a kapcsolás nem teljesen egy integráló áramkör.. ez a kapcsolás azt csinálja ha kinyit az injektor akkor szépen növeli a ledek kivezérlését addig amig nyitva van az injektor amikor bezár ott tartja a ledek világitását ameddig nyövelte. következő nyitásnál meg ujból kezdi ezt. bár ez egy egszerű magyarázat akart lenni nem pont igy működik de a lényeg ez. Ezt a kapcsolást nyugodtan építsd meg!! start stop annyira nem érdekel sztem nem sokat nyersz vele a fogyasztáson..durván számolva 7 forint alajáraton 1 perc járás..inditómotor sokkal jobban igénybe lenne véve. de most ezt hirtalan számoltam, lehet h mégis volan értelme..
(#) Tomszy válasza atox hozzászólására (») Ápr 28, 2012 /
 
Azt nem is a spórolás miatt szeretném. Annak nincs értelme, az igazi start stop rendszerek úgy állítják meg a motort, hogy az holtponti helyzetben marad, így az indítás a másodperc töredéke alatt megtörténhet. Ez a régi autóknál kivitelezhetetlen. Itt inkább kényelmi szempontot szolgálna. Léteznek kész rendszerek, azok sem rosszak. Figyeljük a ford.számot, ha az elér egy értéket, akkor az önindító reléjét megszakítjuk. Ha találnék kész rendszert azt építeném be, de még nem találtam elérhető áron. Nyilván 30000-et nem ér meg. Az első kapcsolásom 5000-ből megvolt.
(#) atox válasza Tomszy hozzászólására (») Ápr 28, 2012 /
 
Na a rajzra visszatérve szerintem építsd meg!!
Én megrendeltem az átfolyásmérőt, elméletileg jövőhétre itt van és kezdőthetnek a kísérleti mérések. Áramkör tervezés és programozás. alig várom, hogy benne legyen a kocsiba...
(#) Tomszy válasza atox hozzászólására (») Ápr 28, 2012 /
 
Rendben. Megpróbálom a hétvégén összedobni a rajzot, és megrendelem az alkatrészeket. Nagyon kíváncsi leszek. (a tiédre szintén ). Itt tájékoztassuk egymást a fejleményekről. Nyákmaratásra van még egyszerű módszer a sima lézernyomtatós-vasalós-maratós eljáráson kívül? Sajnos az ugye nem 100%os, nekem nem volt az. Még a doboz kérdést nem tudom, hogy miben helyezzem el, vagy hova helyezzem, hogy korrekt legyen a kinézet. Majd agyalok még rajta.
(#) atox válasza Tomszy hozzászólására (») Ápr 28, 2012 /
 
vasalós megoldás pedig tökéletes, ha mindent jól csinálsz!! nekem még a 0.5mm-es vonalak is szépek.
(#) Tomszy válasza atox hozzászólására (») Ápr 28, 2012 /
 
Ha a fényerőt változtathatóvá akarom tenni, azt tudja az ic? Úgy láttam, hogy nem. Nagy meló azt megoldani?
(#) Tomszy hozzászólása Ápr 28, 2012 /
 
Szia pár alkatrészt nem találok, és nem tudom mivel helyettesíthetném. (HEstore-ból rendelnék)

LM7805C
MM3906
d 1n5233
d 1n914 helyett 1n4448 lett

Tudnátok ebben segíteni?
(#) atox válasza Tomszy hozzászólására (») Ápr 28, 2012 /
 
fényerő változtatást tudja a ledvezéslő ic. nézd meg az adatlapot benne van hogyan kell számolni hozzá a megfelelő ellenállásokat.
(#) atox válasza Tomszy hozzászólására (») Ápr 28, 2012 /
 
lm7805 tuti h van a hestoreba egyik legalapvetőbb alaktrész. többihez majd keresek helyettesitőt.
http://www.hestore.hu/prod_10000543.html
(#) Tomszy válasza atox hozzászólására (») Ápr 28, 2012 /
 
Ja az LM nem kell.. Azt honnan lehet tudni, hogy hol lehet elhagyni az elejét és hol nem?
(#) Stewe válasza Tomszy hozzászólására (») Ápr 28, 2012 /
 
A fényerő szabályozásra keress egy fotodiódás applikációt! Szükséges az automata szabályozás, mert az a fényerő ami napfényben alig látszik, éjszakai vezetéskor nagyon durván zavar.
(#) atox válasza Stewe hozzászólására (») Ápr 28, 2012 /
 
vagy az is lehet jó hogy 2 fényerővel tudjon működni a led és pl a tompitott lámpa vezérelné, ha felvan kapcsolva akkor visszaveszi a fényt..
(#) Stewe válasza atox hozzászólására (») Ápr 28, 2012 /
 
Akkor lakott területen kívül nappal semmit sem látsz belőle...
(#) Tomszy válasza atox hozzászólására (») Ápr 28, 2012 /
 
Ez sem rossz megoldás, a rádió is világítás bekapcsolással alszik el, bár a hátrányát már leírtátok
(#) Stewe válasza Stewe hozzászólására (») Ápr 28, 2012 /
 
A Trabant gyári átfolyásmérőjében is ott volt a fotodióda az A277D kettes lábán.
(#) atox válasza Stewe hozzászólására (») Ápr 28, 2012 /
 
Igen ebbe nem gondoltam bele:d én szerintem az lcd kijelzőnél egy fényerőt fogok beállitani ami még sötétbe nem zavaró...
(#) atox válasza Tomszy hozzászólására (») Ápr 28, 2012 /
 
bc327 első ránézésre megfelelő!
(#) Tomszy válasza Tomszy hozzászólására (») Ápr 28, 2012 /
 
Keresgéltem fotodiódás megoldásokat, de nem jöttem rá, hogy miként tudom beépíteni a kivezérlésjelzőm mellé :/
(#) atox válasza Tomszy hozzászólására (») Ápr 28, 2012 /
 
foto ellenállás vagy foto tranzisztoros kapcsolást keress.
(#) Medve válasza atox hozzászólására (») Ápr 29, 2012 /
 
Hello!
Idézet:
„Az injektor nem minden esetbe ugyan annyi ideig van nyitva”
Ezt mérted? Milyen autó vezérléséről van szó?
(#) Tomszy válasza atox hozzászólására (») Ápr 29, 2012 /
 
Fototranzisztoros kapcsolásokat találtam, de mindegyik csak le illetve bekapcsol sötétben. Azzal nem megyek sokra. Ha simán beteszek a ledek mellé egy fotoellenállást az nem jó?

LM7805C -ez megvan
MM3906 -amit küldtél ugyanugy kell bekötni?
d 1n5233 -ehelyett milyen zénert tegyek be? tök mindegy csak 6voltos legyen?
(#) proli007 válasza Tomszy hozzászólására (») Ápr 29, 2012 /
 
Hello!
A fényerő "szabályozásra" a következőt javaslom. (Az LM324-ben amúgy is van plusz két felesleges OPA.)
- Az LM3914-nél a Led-ekre jutó áramot a REF-OUT terhelése határozza meg. Az itt folyó áram, kb. tízszerese lesz a Led-ek árama.
- "Normál helyzetben" ezt az R20 ellenállással állítják be. Tekintve, hogy a REF-OUT és REF-ADJ pontok között mindig a belső 1,25V referencia feszültség van, a Led-ek árama=1,25V/R20*10=1,25V/560ohm*10=22,3mA.
- De mivel a Ref-OUT feszültségét az R20-R21-R22 osztó határozza meg, az R20 értékét nem lehet változtatni. Pontosabban vele kellene változzon R21-R22 értéke is, hogy az IC referencia feszültsége ne másszon el.
- Ha a REF-ADJ láb feszültségét egy követő kapcsolással elválasszuk, akkor nem változik meg a referencia feszültség. Így az R20 értékét 1kohm-ra választva, a Led-ek árama sötétben 12,5mA lesz. (Természetesen, hogy a referencia beállíthatósága ne változzon el, R21 és R22 értékét is a duplájára kell növelni.
- Most már terhelhető "szabadon" a REF-OUT lába, anélkül, hogy a referencia feszültség megváltozna. Hiszen az áram a REF-OUT lábon lép ki, és az IC kimenetén keresztül a negatív tápba megy. A REF-OUT és az IC kimenete között így mindig 1,25V lesz, független R22 beállításától.
- A fényerőt egy CDS fotoellenállással érzékeljük, és sorba kötünk vele egy 1kohm-os ellenállást. Sötétben a CDS ellenállása 100kohm feletti, világosban pedig 1kohm alatti. Ha feltételezzük hogy világosban nulla ( persze nem az) Akkor az R20 és a soros 1kohm párhuzamosan kapcsolódik, mintha R20 500ohm lenne. Így a Led áram világosban 25mA maximumot érhetne el.
- Természetesen én csak kiötöltem a kapcsolást, ki nem próbáltam. Majd Te kipróbálod. A CDS helyett, szerintem lehet fototranyót is használni, ekkor a kollektor megy az 1kohm felé. (mert ott pozitívabb a feszültség. Lehet ez a célszerűbb megoldás.
(Kicsit tisztázta a rajzot..)
üdv! proli007
(#) atox válasza Medve hozzászólására (») Ápr 29, 2012 /
 
Igen a saját autóm alapján mondtam amit mondtam. Motronik m7.4.4 vezérlőről van szó. ő a nyitvatartási időt állitja. természetesen amit te is belinkeltél az meg impulzussorozatú a vezérlése ha minden igaz. Ahoz meg az említett kapcsolás nem is lenne jó akkor!
(#) atox válasza Medve hozzászólására (») Ápr 29, 2012 /
 
milyen autón mérted ezt az injektor nyitást?
(#) Tomszy válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 29, 2012 /
 
Szia, ez az amit én magamtól biztos ki nem ötlöttem volna... Köszönöm a fáradozásod és leírásod a kiegészítéshez, így már meg tudom építeni a kapcsolást. Mindenképp beszámolok róla, ha van már eredményem.

az egyel korábbi hsz-re van ötletetek? (tranyó + zener választás)
Következő: »»   7 / 22
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem