Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Témaindító: electorkalandor, idő: Feb 19, 2009
Témakörök:
Hát nem mondom, megadtad a módját....
![]() Jól látom,hogy a szekundert menetenként elszigetelted egymástól?
Nekem is az jutott eszembe egyből hogy megadtad a módját és tetszenek a megoldásaid a menetenkénti elválasztók és a gégecsövezée is jó ötlet.
Na és jól átlátható jól hozzáférhető minden. Remélem jól fog muszikálni a gép vagy már volt is főpróba?
Egy nylonzacskót húzz a fokozatkapcsolóra mert így telemegy porral és idő előtt tönkremegy. A befújt levegő az oldalán megy majd ki, vagy alul? ...csak mert nem látok lyukakat se kopoltyút.
Jókat mosolygok a hajdani ötletemen. 1981-ben alkalmaztam először a régi munkahelyemen ezt a módszert, mert ott a legtöbb hibát az érintkezők közti por okozta. Aztán járt nálunk a Viszékes szervizes. Az 1984-ben beszerzett Hega gépek már így jöttek hozzánk.
![]()
Üdv!
A legjobban tetszik a 2 pár kerekes kitoló mehanizmus. Ez már igazán profi cucc.Kár hogy nincs motorja.
Hetope már nem kezdő a MIG-MAG hegesztő épitésben(ami látszik a gépen is).
Igazán jó megoldásokat alkalmaz,és szerintem nem sajnálta az épitésre forditott munkaórákat.
Profi ott az 1 görgős szerkezet is, fogaskerekes hajtás van ott is. Van úgy 300A-es gépben megy 1mm-es huzalt tolva napi 16 órát és sok-sok éveket kibír.
De amúgy már eladva mind kettő ami képen van. Most jut eszembe, nem neked ígértem DS csatlakozót? ![]()
Természetes hogy profi mind a kettő,de személyszerint nekem jobban tetszik a 2 pár görgős.
Az is igaz hogy ilyenekkel csak a 400a és 500A es gépeknél találkoztam (HU gyártmánynál),na meg robot hegesztőknél.Amik úgyszólván 24 órás üzemmódban (3 váltásban) tolják az 1.2 es drótot. A kisebbekben (230A Varstroj) pedig ezek az 1 pár kerekesek mennek(szintén kifogástalanul,3 váltásban 0,8mm dróttal). Igen nekem kéne 1 nőstény DS csatlakozó,a wel 1-3 elektronika javitása miatt (teszt szimulációra).
Szia
Igazándiból a kapcsolókra műanyag flakonból fogok vágni borítókat. A hűtés pedig úgy van megoldva hogy a diódák alatt kivágtam az alap lemezt a lukra aprólyukú perforált lemezt tettem a ventilátor pedig a hátsó falon van és kifelé dobja a levegőt.Nem volt egyszerű megoldani a 235 voltos ventilátor bakapcsolását mivel a trafó csak 400 voltról megy vagyis nincsen nulla. Van még egy gondom mégpedig az hogy 2 fajta üzemre készül a gép (MIG-MAG és MMA ) és valahogy le kell állítani a gáz szelepet amikor MMA üzemre kapcsolok. Akár hogy töröm a fejem alighanem nem úszom meg még 1 relé alkalmazása nélkül. Ugyanis MIG-MAG üzemmódban egyszerre kap 235 voltot a 63 A relé és a gáz szelep.
A segédtáp trafókat úgy szokták tekerni hogy a primer 230/400-as és a 230V-ra megy a ventillátor. A primer ilyenkor autotrafóként működik.
2 körös váltó kapcsolóval (DPDT) meg lehet oldani szerintem a problémádat. Az egyik záróérintkezője rákapcsolja a feszültséget a mágneskapcsolóra, a másik kör nyitó érintkezője pedig megszakítja a gázrelé tápját. Vagy egyszerűen ha van segédérintkezője a mágneskapcsolónak akkor azzal lehet kapcsolni a gázrelét és mma módban elég egy sima kapcsoló megszakítani a gázrelé tápját.
Nincs üzemmód váltó kapcsoló a gépen? Hogy oldod meg a kétféle üzemmód karakterisztikájának átkapcsolását?
Ez a kérdés nekem is rögtön átfutott az agyamon, de megnyugtattam magam hogy biztos van ott még egy szekunder tekercs valahol, mert 20-30V-al nem fog ívet gyújtani elektródával az biztos.
![]()
Köszönöm hogy ilyen rendesek vagytok és próbáltok segíteni de addig filóztam hogy megoldottam a problémát amit most ahogy elnézem nem is volt , csak rosszul terveztem ki az üzemmód kapcsoló bekötését. Megzavart az hogy csak a CO2 üzem mód lebegett előttem de most már OK. Minden funkció jól muzsikál viszont nem tetszik a hangja. Úgy fest hogy nem elég a fojtó mérete pedig eddig jók szoktak lenni . Most elkókkal próbálom beállítani az igazit.
sziasztok !
lenne egy kis problémám leéget a jó öreg 380 as ősrégi hetra hegesztőm és most gondolkodok egy másik trafón neten találtam is egyet ami szerintem ithoni hegesztésekre jó is lenne légyszives vesetek rá egy pilantást és mongyátok el nekem hogy meg éri e megvenni ez egy Alfa Centauri BX1-160K 5KVA hegesztő trafó Tápfeszültség: 230V vagy 400V frekvencia: 50Hz Felvett teljesítmény: 9,5KVA Terhelés nélüli feszültség: 48V Bekapcsolási idő ( % ) : 10 Terhelés alatti feszültség: 27,2V Maximális áramerősség: 60-180A Alkalmazható (rutilos) elektróda méret: 2 ~ 4 mm Tömeg: 21,5Kg Szigetelési fokozat: H Méretek: 460x355x340mm az ára 20.000 Ft megéri ithoni haszálatra megvenni??? segítségeteket előre is köszönöm.
Ezekkel az szokott a probléma lenni hogy a söntorsó anya részét műanyagból csinálják és elkopik, majd megszakad a menet benne.
Szia . Ha ezt nézted ki akkor inkább vedd meg az Express.hu-n újonnan 12500 Ft-ért . A hetrádat nem lenne jobb megtekercseltetni ? Talán jobb lenne mint a kínai alu tekercses csodamasinéria .
![]()
szia köszönöm a gyors választ szerkezet lakatosnak tanulok és nem tudom mi az a söntorsó és lehet e házilag valami más (fém ) anyával pótolni ezen a probléman kivül megéri megvenni?
szia gondolkoztunk faterral rajta és ara jutottunk hogy inkább újat veszünk mert annak már a vasmagja is szerelgetve volt meg a lemezek már hegesztve vannak amúgy 40 éves majdnem és eredeti benne minden szépen dolgozott kár érte
![]()
hogy hogy alutekercs? nem rezet raknak bele ?
Üdv mindenkinek.
Nemrég "boldog" tulajdonosa lettem egy Einhell co hegesztőnek.Gyári állapotában használhatatlan volt vékony anyagokhoz,négyes fokozaton és felette egész szépen lehetett vele dolgozni.Az itt olvasottak szerint átépítettem,-PWM motorszabályzó,2x22000?F kondenzátor,mágneskapcsoló,külön trafó a motornak és amit pár oldallal előrébb olvastam kivettem a folytóbol az I lemezeket amitől sokkal jobb lett kis fokozaton.A legkisebben viszont még mindig nem az igazi,talán pár menetet leveszek belőle.Ami nagyon meglepett,hogy a trafó primer tekercselése ami réznek tűnik valójában alumínium lakkozva.Itt volt az első probléma hiszen egy réz saruba volt beleszorítva simán fogóval tehát az érintkezés elég gáz volt.Aki ilyen gépet vesz vagy birtokol,jobban teszi ha szétszedi amennyire csak lehet.A munkakábel összes csatlakozója laza volt,továbbá a gázcső valami szabványon kívüli típus(4.6mm)és bele volt erőltetve a csatlakozókba de nem tömített.Ezt kicseréltem festo pneumatika csőre.Köszönet mindenkinek aki ezen a pár oldalon segített másoknak és persze nekem is.Mellékelek pár képet az eredményről.
Az összes olcsó trafós hegesztőt aluval tekerik. Sőt, mondhatnám úgy is, hogy ritka a réz tekercses hegesztőgép, csak ipari kategóriában van olyan már.
értem és azt az anyát lehet pótolni ha tönkremegy valami fém anyával?
Minden további nélkül, csak eszterga(lyos) kell hozzá (általában nem szabványos menetű). Lehet textilbakelit, bronz, bármi ami puhább mint az orsó (ne az kopjon el).
Én ilyenkor visszaadom a gazdájának hogy vigye a MÉH-be, kap érte egy ezrest talán.
![]()
Üdv.
Örülök neki hogy jobbá tudtad tenni az amúgy szegényes einhell hegesztődet.Tetszik az is hogy átépitetted a huzal kitoló elektronikát külön trafóval.Biztos jópár órát rádolgoztál.
Elnézést nem néztem egy ideje a fórumot meg az emailem se ! Vissza írtam emailben !
Sziasztok.Köszönőm a múltkori segítségeteket a hegesztőm javításához,kicsit húzós volt a mágneskapcsoló cseréje de megérte.Építek egy újabb Co-gépet amihez kaptam két vezérlő kártyát,az egyik WEL3-3 El-melior gyártmány a másik W10M-4,ahhoz kérném a segítségeteket,hogy hogyan kell őket bekötni.Előre is köszönőm.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |