Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Bikázó trafó készítése
Témaindító: Marty McFly, idő: Ápr 4, 2009
Témakörök:
Ez csak akkor igaz, ha valami bitangnagy kondit is beleteszel a rendszerbe !
Ne kalkulálj a kondival, mert nagy teljesítménynél mintha nem is lenne.... egyszerűen az effektív értékkel
a zöldre az van ráírva,1278 b25 ha ez mond valamit. az én trafómon üresjáratban a dióda elött,12 utána pedig 11.7 és ez terheléssel 3 voltot is eléri a külömbség. nos a12 gyök kettővel 16.9 én ezt seholsem mérem
Helló! Közben eszembe jutott, hogy annak idején hasonló diódák mellett mintha 25 A-t láttam volna... erre utal a 25... hidd el nekem van 250A-es dióda de annak 15mm-es a vezetéke....
De félre a rizsát. A kép (amit a diódákról töltöttél fel) alatti hozzászóláson látod a kolléga rajzát, így kell bekötni... (Ha még nem tekertél volna trafót, a 2*X V-ot úgy kell érteni ebben az esetben, hogy lentől felfelé nézve tekered a meneteket ugyanabba az irányba, majd félúton megcsapolod... ezzel a kapcsolással pont az a lényeg, hogy nagy áramokra kedvező áron van kialakítva... az egyik tekercsek az egyik félhullámot veszed le, a másikkal a másikat... így dupla akkora áramot érhetsz el ) Namost a 2-2 dióda pedig azért van hogy mégegyszer megduplázd az áramot, így már folyamatos üzemmódban 100A-t bír A vezetéknél kb 3A-t számolj 1mm2-re folyamatosban (de rövid hullámokban lehet a 3 szorosa, azaz 9A/1mm2 és a 100A diódánál 150A nem lesz gond.... az első indításoknál sűrűn csekkold mennyire melegszik) És itt jön a technika ördöge: (Én ezt tanácsolom : ) Megtekered legalább 2x16V-ra, ebből kicsi leesik a diódán. (ha összeépíted és mérsz 15V-ot akkor jó... Az autó generátora kb 14,2-14,4 V-al tölt). Na aztán ráteszed az autóra, és elkezd folyni az áram. Minnél nagyobb áram folyik, annál több feszültség esik :belső tekercsen, diódákon, külső vezetékeken, csatlakozón. És beáll egy értékre, mondjuk 15A, ekkor valószínű már csak vagy 14V-ot mérsz majd... De nyugi, mert indítás után az autók több tíz amperral tölti vissza a kivett teljesítméynt. És amikor indítod, az autód felvesz 100-200A-t (az én dízel 2500-asom kb 350A-t). Da ekkor aztán nagyon leesik a fesz. Na és miért a sok szöveg? Mert ha kondit használsz, és egyre nagyobb teljesítményt veszel ki, annál nagyobb kondi kéne, de felesleges! üresen mérnél jó feszt, de már akkutöltéskor is nagyon visszaesne, ha meg indítasz mintha nem is lenne bika... Ezért: váltóáramot ha méred, kondi nélkül egyenirányítva picit kevesebbet kapsz a diódák miatt. Ezzel számolj, és nem lesz baj. István
az én trafómat én tekertem át 24v-rol 12-re csak nem úgy ahogy te mondod.én letekertem a szekundert /a24-et/ a felénél ketté vágtam,és két szálával tekertem vissza. így lett belőle 12v és dupa keresztmetszet /30mm,2/ a kérdés az ,hogyha a kezdő két vezetéket összefogom ,a végét pedig szétszedem,és úgy teszem rá a két-két diódát, úgy jó lesz? gyakorlatilag 2-12v
Helló!
Akkor jó, ha ahová a diódákat kötnéd, a váltófeszültségben rámérve 24V-ot mérsz (csak a trafóra, dióda nélkül) István
Boldog újévet Uraim!
Nemrég javítottam egy indítósegély (bikázó) készüléket,gondoltam megosztom a paramétereit,aztán mindenki úgy alakítja magának,ahogyan a lehetőségei engedik.Ez a készülék képes a traktort is elindítani,rásegítve a gyengécske saját akkujára.A készülékben van egy 54cm2 keresztmetszetű vasmag,a primer 2,2mm zománchuzalból a szekunder 16mm2 aluminium villanyszerelő (szigetelt sodrat) vezetékből készült.A szekunderen üres járásban 20V AC mérhető.Egy gréc híddal van egyenirányítva a feszültség.A gréc mind a 4 pontján 3 darab SY170/1 generátor dióda párhuzamosan kötve alkot egy diódát,hűtőlemezre (150x150x4mm alulemez) szerelve.A trafó külmérete kb. 30x30x5,4cm.Menetszámokat nem tudok mondani,nem szedhettem szét,de kiszámolható.A primer tekercs 25A biztosítékokkal van ellátva,a betáp kábel 3x2,5mm2 és van egy főkapcsoló.Már több mint 10 éve teszi a dolgát egy kollégámnál.
Sziasztok.
Szeretnék készíteni egy bikázót az MTZ-mhez.Diódáim sajnos nincsenek viszont van vagy 10db ilyen típusú (Bst N44C60) tirisztorom gyári jó nagy robosztus hűtőbordával.Meg egy über nagy trafóm amit majd át kell tekernem. A kérdésem az volna,hogy hogyan kell ezeket a tirisztorokat bekötnöm,gondolom ebből is valami graetz híd jellegű dolgot kéne varázsolni? Tud valaki javasolni valamit,ne a polcon porosodjanak már.
Elvileg ha egy ellenálláson keresztül a Gate-t összekötöd az anóddal, akkor diódaként fog működni. Ha úgyis át kell tekerni a trafót, akkor kétutas egyenirányítást javaslik a híd helyett. Kevesebbet fog elfűteni.
Üdv, G.
Valóban elég lesz kettő is amúgy is 700A-esek.Van valami jelentősége mekkora ellenállást teszek oda?Gondolom nem mindegy mekkora áram folyik ott?De amúgy indításnál elég csak egy pillanatig hozzáérinteni a gétet az anódhoz akkor is bekapcsol nem?
A hozzászólás módosítva: Márc 14, 2014
Igen, de a következő nullaátmenetnél ki is kapcsol, ezért kell az ellenállás, ami mindig újragyújtja, amikor pozitív van az anódon.
Köszönöm fiúk,meg tudtam oldani.15 Ohmos ellenállást használtam,ezzel kiválóan működik ketyeg,mint a schaffhausen.
Kétutasra készítettem,85A-t vesz fel az önindító egyáltalán nem melegszik semmi.Majd,ha belemókoltam a hetra dobozába dobok fel pár képet,hogy milyen lett. Köszi.
Örülés. Az ellenállás csak a gate védelme miatt kell. Jó nagyságrendet találtál... Maradék tirisztorból lehet tarhálni?
Itt is örülés.
Hogyne lehetne,mindent lehet,de csak csereberébe...,ha van elektroncsöved akkor a többit priviben. A hozzászólás módosítva: Márc 14, 2014
Sziasztok
Egy kis segítségre lenne szükségem sajnos nincs olyan sok időm hogy végig olvassam az egész fórumot. Azzal a kérdéssel fordultak hozzám hogy tudnék csinálni egy bikázó/ töltőt kivitelezhető áron készíteni. Nekem az ugrott be elsőnek hogy hegesztőtrafó megfelelő lenne. A szekunder oldalát vissza kéne tekerni olyan 16v körülire és kb 200/300A dióda kellene hozzá be kéne kötni egy ampermérőt meg valamilyen védelmet. Ez az ötletem támadt szerintetek kivitelezhető és mikre kell odafigyelnem ? Előre is köszi
Azé' 9 oldal nem olyan sok, és mindent megtalálsz!
Ha 50Hz-en csinálod akkor semmi más nem kell mint a trafó meg a diódák, megfelelő méretezés esetén a védelem a trafó belső ellenállása, mint az olcsó akkutöltőkben (minél jobban terheled annál jobban csökken a feszültsége, adott ideig a rövidzárat is elviseli).
Ha nagyfrekin akkor mindenképpen az árammódú szabályozás javasolt, pl. egy hegesztő inverter mintájára.
Sziasztok.
Bikázó építésének fogtam bele. Régi hegesztő trafóból.Sajnos ALU vezetékkel van tekerve, addig tekertem le belőle míg üresen 15V adott . 21W izzóval 12Vra esik. trafóból a csúsztatható vasmagot kiszedtem,primer tekercset nem bántottam.Jelenleg a 400V os tekercsét próbáltam 0,95A fogyasztással. Az egyenirányító IRDK236 os. esetleg kössem be a 230as tekercset és még tekerjek le a szekunderről hogy ne legyen ekkora a feszültség esés ?
21 W terhelésre 3 V-ot esik a feszültség? Az rengeteg. Ha jó a trafó és a kötések is jók, szinte mérhetetlenül kicsit kellene esnie a feszültségnek.
A primer tekercs égettnek látszik,biztos jó?
Tedd vissza a vasat. Ha még nem égett le.
A hozzászólás módosítva: Nov 19, 2017
Szerintem nincs semmi baja ALU vezetékek és sötét barna lakk van a primer tekercsen 400V-os ra ha bekötöm 0,9A vesz fel üresen terhelés nélkül
Arra a két vasdarabra gondoltál amit 1 menetes orsóval tolunk be a tekercsek közé ?
az Einhell hegesztőn azzal állítottuk az ampert, azt kiszedtem belőle
Sajnos ebből a trafóból, ilyen tekercselrendezéssel nem tudsz bikázót csinálni. Az a gond, hogy hegesztésre van kialakítva a trafód, azaz laza a csatolás a primer és a szekunder között, ami számottevő feszültségcsökkenést okoz terhelés hatására, ahogy tapasztaltad is. Ha egymáson lenne és nem egymás mellett a primer és a szekunder, akkor jóval kisebb lenne a trafó szórása, azaz terhelés hatására alig változna a szekunder feszültséged. Ehhez viszont át kellene tekercselni mind a primert, mind a szekundert.
A hozzászólás módosítva: Nov 20, 2017
Ennek fuss neki még egyszer, de immár nyelvtanilag is helyesen, és érthetően!
Üdv mindenkinek!
Esetleg van valakinek ötlete arra, hogy inverteres heggesztőből csinálni bikázót? Mértem, üresjáratban kb 70V terhelés alatt (heggesztés közben) 16-17V. Teljesítményben biztos, hogy bírja.
Üdv!
Hozzám került egy a képen látható szerkezet. Felirat hiányában sikerült kiderítenem, hogy valószínűleg Titan Booster 950 névre hallgat. Ismeri valaki ezt a ketyerét? Van benne egy 12v/18Ah-ás akku,ami tuti rossz,mert már körülbelül 10 éve áll a garázsban, a gazdája szerint. Igazából az érdekelne hogy a Test kapcsoló mire való, valamint milyen töltője lehetett,mert az nincs hozzá. A neten nem találtam leírást hozzá, csak ilyen-olyan regisztrálós,fizetős tipust. Előre is köszönöm.
Ezt a vacakot hajdanán indítósegédnek csúfolták. Elvileg bármilyen 12V-os autót el lehetne vele indítani ha az autó eredeti akkuja lemerült. Igazából arra való,hogy ha bekapcsolva felejtett világítás miatt az akku annyira lemerült hogy nem indul el a kocsi ,akkor ebből a szerkezetből annyira fel lehet tölteni a saját akkut,hogy a kocsi elinduljon, de csak akkor,ha mindkét akku egyébként kifogástalan.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |