Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » PC táp átalakítás
Ezt a 0-40V-ig ha csak + fesz kell áttekerés nélkül is ki lehet hozni?
Le tudnád írni, hogy hogyan?
egyszerü. modositani kell a szekunder bekötését. a - lesz a test. az összetekert testet szét kell válogatni. a + 60V sem lehetetlen.
Egyszerű
![]() ![]()
Gondoljatok a meghajtás tápellátására is!
A tekercseket nem kell bántani, csak az egyik végét (ami jelenleg a -12V) kell átkötni a földre (ez lesz az új föld), az összesodort földet kiemelni a levegőbe, és a dual shottky helyett graetz-el kell egyenirányítani, valamint módosítani a visszacsatolást (lásd ATX labortáp). Így lesz 0 és 50V közt szabályozható kimenő feszültséged. A rajz itt van a topikban csak vissza kell lapozni, valami spanyol vagy mexikói figura rajza.
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem. Átalakítottam/ javítottam egy atx vargáné féle tápot. Működik rendesen, de a 3,3v kimeneti terhelő ellenállás(ok) nagyon melegszik. A 12V é is melegszik de nem annyira. A feszültségek megvannak, tranyó/ dióda nem melegszik csak az ellenállás. Ez valami műteher féle lehet. A kérdésem az volna, nem tudja valaki hogy ezek a műteher kimeneti ellenállások miért szükségesek / kivehető/ mi célja van stb??
Tápja válogatja de leginkább az, hogy terhelés nélkül a kimeneti puffer a csúcsfeszültségre fog feltöltődni. Az egyenirányított szekunder feszültség valamennyire tüskés, ami azt eredményezi hogy a kondenzátor ezeknek a "tüskéknek" a csúcsértékére töltődik fel, ez néhány volttal magasabb mint a szekunder feszültség. Ha van egy pici terhelés a kimeneten, akkor az nem engedi a kondit a csúcsfeszültségre töltődni, azaz a tüskék nélküli szekunder feszültség lesz rajta. A PC tápokban egy picit túlzásba viszik, labortáppá alakítás után egy fél wattos ellenállást szoktam oda rakni, ami kb. 2-300mW-al fűt.
Értem!
Köszönöm szépen a válaszod. Még annyi, hogy te hogyan szoktad megoldani a feszültségszabályozást?? Köszönöm
Szia!
Ha nincs szükséged arra az ágra, kiveheted az összes alkatrészét az ellenállással együtt.
Tudtok ajánlani valamilyen tuti módszert a pc táp feszültségszabályozására potméterrel?
Sajnos nekem nem működik, lehet a 10cm kábel miatt van. (kivezettem a burkolatra a potit) Amarton kolléga leírást követtem de sajnos nekem nem működik szabályozás. Hiba: Szabályozás közben kattog a főtrafó, csak maximális áláson 20v kimenő feszültség mellet stabil és jó (itt nincs hang). Alatta ugrál a feszültség és pattog a főtrafó. Köszönöm a hozzászólásokat!
azért a táp átalakitásához érteni kell annak müködését. ráadásul ahány annyi féle. mindenesetre az a helyes eljárás ha amire nincs szükséged azt nyomtalanul kigyomlálod. vigyázz a -12V.rol megy a ventiátor. ha -V-ra is szükséged van akkor radikálisan át kell alakitani a nyákot. ez tápja válogatja hogy. álltalában itt két nokedli dioda van, amit izmosabbra kell cserélni. midenesetre ki kell venni a nagy ferrigürüs folytot, és a +- 5V-ra 10-10 menetet +-12Vra 30-30 menetet kell tekerni. természetesen a -V szemben van tekerve a +-al. utána kondi aztán 10-20 menetes ferritmagos tekercs, aztán kondi. és ha ezután rámérsz, nagyon sima egyenfeszt fogsz látni. ezek mind kibányászhatoak a pc tápokbol. a legtöbb tápban a visszaszabályozás az 5Vés a 12V-os ágbol egyaránt megtörténik. el kel dönteni melyik kell. itt két ellenálás van. az egyiket ki kell venni. lehetöség van hogy ide egy potit tegyünk, és kivezessük. de ez már részletkérdés.
majd el felejtettem. mindegyik ágat be kell terhelni 100-100 ohm-al. ez nagyon kivánja a szervezete.
Idézet: „vigyázz a -12V.rol megy a ventiátor.” ![]() Üdv Inhouse
Bocs, hogy beleszólok, de valamikor régen láttam egy tv-ben olyan megoldást, hogy a potméter az alaplapon volt és egy hajlékony tengellyel ki volt vezetve a tengelye gombsorhoz. A kábelnek nem is volt burkolata, mint a régi típusú kocsik km órája kábelének. Az újakat nem ismerem. Ezzel a megoldással kb. 20 centire vitte el a forgatást és még 90 fokba el is térítette.
Köszönöm!
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni. Adott egy 400 wattos PC tápegység ami akkora áramfelvétellel akar működni hogy az autómata lekapcsol.De nem sima rövidzárlat van a bemeneti oldalon.Egy 230volt 60wattos izzóval sorba kötve vibrál az izzó.Ezen a tápegységen már nincsen 120/230 voltos kapcsoló,az adattáblája szerint mégis képes üzemelni 120 voltról is. Még a nagyfeszültségű oldalon található egy nagyobb tekercs ferrit magon , egy dióda,és egy IRFP460-as típusú FET. Erről egy vázlatszerű rajzot is mellékeltem. A FET-et kivéve megszűnt a probléma,és az 5volt SB működésbe lépett.A FEt működik,szerintem a meghajtása a halott,hacsak nem az van hogy azon a kb 310 voltos feszültségen a FET belül átüt. A kérdésem csupán annyi hogy a képen látható részegységnek mi a feladata? Ez egy feszültség inverter lenne,ami csak akkor lép működésbe ha 120 voltos hálózaton érzi magát és előállítja a kb 310 voltot a tápegység számára? Mert ha így van,ahogy gondolom,akkor én kiszedem ezeket az alkatrészeket belőle,mivel 230 voltos hálózatról üzemeltetik. Attól félek hogy tévedek.nem feszültség inverter,és valami más feladatot lát el.Pl zavarszűrést.
Szia. Keress rá egy akármilyen fajta pc táp rajzára. Ott átláthatóbb hogy az a fet hova is van kötve. FET nem szokott része lenni a zavarszűrésnek. Ott ferritre tekert tekercsek vannak.
A tápod aktív PFC-s. Ezt a feladatot végzi a FET. Ha villog a 60-as égő, az aktív PFC működik. Ezt a fajta tápot nem lehet kis égővel próbálni. Legalább 150-200 W-nyi égő kell elé, akkor tud normálisan működni a PFC.
Amit a PFC-ről tudni érdemes Ha a PFC-t kiiktatva megvan az SB feszültséged, megfelelő előtéttel is meglesz.
Sziasztok. Mégis csak befeogok egy 494-es átalakításába aztán lesz ami lesz.
Namost. A táp működő mindenféle babrálás nélkül. Megtaláltam az 1. lábhoz menő ellenállásokat az 5 és 12V-ról. Manost van egy leírásom amit pár éve kaptam, akkor a koléga ugyan ezeket követte el neki beindult a táp. Ha ezeket így megcsinálom, nomeg kiveszem az 5 és 3V-ból ami nem kell (mindnet) és a régi 12V helyére egy áttekert trafót kötök működhet? A 4. láb: ennek GND-re kel húzva lenni. A rajzon ez az R17-es.Tehát nem kell a"felső" tagok11,C15, R54, Q1 (collektora). Tehát nálad, csak a GND felé menő ellenállás, a több kifelé (a megbeszélés szerint). Ez kész. a következő:16 láb ahova csak elmegy azt kiszedni. A rajzon GND-re megy, fóliát átvágni. Ha már nem megy sehova, akkor összekötni a 15. lábbal. (rövidzár). Ez is kész. Következő: 1. láb lemegy a földre a rajzon a R20, R21 -gyel. Marad (nálad amivel lemegy a GND-re az marad.) De ez a láb elmegy 1-vagy két ellenállással (R35, R36)- tal az 5V és/vagy 12V-os kimenetre. Végigköveted a fóliát az 1. lábtól. Ha mindkét feszültére megy (mint a rajzon, akkor az 5V ellenállása már hatástalan. (nincs 5V-s kimenetünk) A 12V-ra menő ellenállást, (ohm mérővel ellenőrizhető, hogy az ellenállás másik vége a kimenettel rövid zárban van). Ezt ténylegesen kiveszed, megméred az értékét. Mivel nekünk a 12V helyett kb 50V kell az ellenállás értékének a 4-5 szörös értékű potenciómétert vezetsz oda. (helyettesíted az ellenállást) Ha csak az 5V-ra ment ellenállás, akkor annak az értékének kb. a 10x -esét teszed be, úgy hogy a poti egyik vége megy az IC 1. lába felé a másik meg a "régi 12V" kimenetre, azaz az új kimenetünkre. A rajzon még van egy D jelű dióda az R 35 és a C21 között. az nem kell. (az én tápomban csak a 12V kimenetről az IC 1 lába hoz ment ez a visszacsatoló ellenállás)
hello!
köszi sokat segítettél,már tudom mire való.Egyébként a táp készen van.Az egyik nagy elektrolit okozta a galibát.Ugyanis semmi kapacitása nincsen.Szerintem a szegecselésnél nem érintkezik,ugyanis tényleg semmi. nF-ban sem.Ezért volt behülyülve tehát a PFC,ezért zárta rövidre a tápot a fetjével.
Üdv. Mindenkinek! Segítségeteket szeretném kérni átalakítással kapcsolatban!
Ez alapján indultam el: Bővebben: Link Tudom, a cikk AT-s tápról szól, de utánnanéztem a TL494-es IC lábkiosztása megegyezik az én tápomban lévő KA7500B-vel! A továbbiakat csak feltételezem, mert nem vagyok nagy elektro guru! Eljutottam odáig, hogy a 4-es (deadtime) lábat ?rákötöttem? a földre ?Az első lépcső a védelem kiiktatása? (piros vonallal jelöltem azt, hogy ott ?vágtam? el a vezető sávot a panelon), valamint addig is, hogy a +5V-ot átkötöttem a +12V-ra ?A második lépcső a feszültség szabályozás.?(piros nyíllal jelöltem, hogy mit hova forrasztottam át). Ezeket követően kipróbáltam, hogy nálam is valóban az történik-e, mint ahogy a cikk írója említi, azaz, hogy nem 12V lesz a kimeneten, hanem kevesebb. Így is lett 6,x V van jelen a 12V-os kimeneti csatlakozón, viszont elég hangosan cicereg(vagy nem tudom, hogy hogy mondjam). Addig nem akartam tovább menni, hogy bekössem a potmétert, kondikat cseréljek, stb, mert nem vagyok biztos abban, hogy az eddigieket jól csináltam, mert csak logikázni próbáltam egy leírás segítsége alapján. Azt szeretném megkérdezni, hogy jó úton haladok-e, illetve, hogy a cicergés normális-e? Bár azt sem bánnám, ha az én tápomhoz tudna valaki átalakításhoz leírást ![]() Válaszotokat köszönöm szépen! ![]() Link javítva. Frankye
Nekem van egy nagy 700W-os tápom az különböző hangokon ciceg különböző terhelésre... Ha az izzó be van kötve a primerbe nem történhet nagy baj.
A TL494 pedig pin to pin a KA7500-el.
Csinálj belőle szintetizátort
![]()
De ha zárlat van akkor még a kondi feltöltése előtt is zárlat lesz már.
A zenélés nem az én műfajom ![]()
Köszönöm a tippeket, valóban tudnék zenélni vele :yes: Amikor rákötöttem a kimenetére egy fogyaztót(jelen esetben egy PC ventillátort), máris mélyebb tónusban cicergett! Tehát az eddigiek alapján jó úton haladok, megnyugodtam! Viszont... A linkelt leírásban említ egy olyat a második lépésnél, hogy "Az 1-es láb feszültség osztójának az alsó tagjaival párhuzamosan rakunk egy 22K trimmert" első kérdésem: mit jelent az, hogy "alsó tag"? Biztos nagyon láma kérdés, de legalább szeretném tudni
![]()
Feszültség osztó.
Alsó tag aminek az egyik fele a testen van a másik pedig egy ellenállásra.
Hali.Volna egy problémám 550wattos tápegységgel.+12voltot kicsit is terhelem 11,7volt mérhető csak.Fel tudnám tornászni +13-13,5voltra?Nem kellene szabályozni csak fixen.A válaszokat előre is köszönöm.Longa.
A referencia feszültséget az 5v-ról ét kell kötni a 12v-ra egy negfelelő feszültségosztóval.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |