A privát üzenet rendszerben karbantartásokat végzünk. Lassulások előfordulhatnak!
Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Bojler javítása, kérdések
Sziasztok! Új hajdú bojlert szeretnék venni,csak nem tudom mi a különbség a 80 z típus és 80 k típus között. ha tudja valaki segítsen legyen szíves! Milyen típust érdemesebb megvenni? Előre is köszi!
Innen nem derül ki a különbség?
Kellene a pontosabb típus...
Nem, de kösz a segítséget. valami olyasmit magyaráztak az egyik hajdú boltban hogy az 1-iken vastagabb a szigetelés, a másik karcsúbb és energia takarékosabb is.A régebbi tipust ajánlotta ,hogy az jobb.Lehet azért ,hogy kifusson neki raktárról. Nem tudom de kösz!
A doksiból azt látom, hogy az ECO80K kisebb átmérőjű (450 mm) a Z80EK-1 vastagabb (515 mm). Az energiatakarékosságot akkor lehetne összehasonlítani, ha az ECO80K-nak is meglenne az adatlapján a készenléti energia értéke, de a Hajdú honlapján nem található.
Nekem Z120EK van, 4 év alatt kétszer kellett fűtőbetétet cserélni, mert a forrasztásnál elkezdett csöpögni. Az egyik alkalommal az alatta lévő hőfokszabályzó is tönkrement a rácsöpögő víztől. Nem olyanok már a Hajdúk sem, mint régen...
Üdv.!
Elnézést a kis OFF-ért! Én egyenlőre lemondtam a fűtőszálas vízmelegítőkről! A hőszivattyús bojlerem 3-ad annyi áramot eszik mint a HAJDU 120L-es evett. Persze kíváncsian várom, hogy fog-e ez kb.20 évet bírni minimális karbantartásokkal esetleg javításokkal! Egyenlőre így kb. félév után ajánlom azoknak akik szeretnének jelentősen csökkenteni a villanyszámlájukon. Nekem közel havi 10.000.-Ft-ot spórol! Egy negatívuma van, van egy kis hangja de program módban éjszaka már nem megy és napközben meg alig észrevehető max a fürdőszobában. Üdv. mindenkinek! -ON-
Üdv!
Birtokomba került egy használt Hajdu FZ 150-es bojler. Semmit nem találok róla a neten.Azt tudom,hogy az ECO az kuka,de erről semmi infóm.Hiányzik az alsó burkolata, azt se láttam .Lehet,hogy ez nem is Hajdu?
Üdv! Először is elnézést ha többször kitárgyalt témát feszegetnék, ez esetben elég egy hivatkozás is.
Előzmény: párommal vettünk egy házat, ahol egy 120 L-es HAJDU bojlert találtunk, és mivel jócskán ráment a pénzünk a házra, inkább ennek felújítása és kitisztítása mellett döntöttünk. Amit kicseréltem: teljes talp szigeteléssel, anód, fűtőszál (2kW), azaz minden ami a vízben van. A következő a gond: amikor épp melegít a bojler, a melegvíz megnyitásakor hangos durrogást hallani a bojleren belülről. Mivel a felújítás 1 hónapja volt vízkőre nem gondolnék. Ja és a hőfokszabályzó 70°C-on áll. Van valakinek ötlete, hogy mitől van, esetleg mit lehet tenni ellene? Előre is köszönöm!
Nem lehet, hogy a hideg vízcső tetejéről hiányzik az a kis sapka? Ami arra szolgál,hogy mi meggátolja, hogy a hideg víz erősen felfelé áramoljon. az ugyanis a forró fűtőbetétre jutva okozhat ilyen jelenséget. Ezen a képen látszik is. Bővebben: Link A bekarikázott meleg vízcsőtől jobbra.
A sapka megvan, tisztításkor néztem. Én arra gyanakszom, hogy a gyárinál sokkal erősebb fűtőszálat tettem be ami érzékenyebb, illetve lehet hogy a hőfokszabályzóm (amit nem cseréltem ki) nem pontos, és a jelenleg 70°C, amire állítottam valójában több. Az biztos, hogy ha nem használok vizet, akkor szépen csendben melegít és a túlfolyón (ami új) is szépen lassan csöpög a víz.
A villanybojler (különösen a 1987 - 1995 között gyártott típusok) szakirodalomban bonyolult görbékkel, tudományosan alátámasztott tényként leírt módon is 60°C -on a leggazdaságosabban üzemeltethetőek. Nyilván fel lehet tekerni maximumra (és kábeleket meg tömítést cserélni évente) vagy lentebb tekerni (és akkor meg egy energiapazarló készüléket üzemeltetni). A villanybojler sajátosságai közé tartozik egyes esetekben a durrogó hang. Arra figyelj, hogy jó alaposan engedd ki a forró vizet egy vastag falú ÜVEG pohárba. Melegítsd meg a poharat, majd folyass bele forró vizet a bojlerből úgy hogy benne áll egy lehetőleg higanyos hőmérő. Így nagyjából tudni fogod, hogy a tényleges hőmérséklet mekkora. Elképzelhető, hogy nem pontos a hőfokkapcsoló és magasabb a vízhőfok a kelleténél, illetve az is lehet, hogy nem ütközésig toltad be a hőérzékelő réz fejét a bojlerbe a csőbe, ami benyúlik a víztérbe. A csőben legbelül koppanásig kell tolni a hőfokszabályozót és az alá amíg csak lehet a korlátozó (vészkapcsoló) érzékelőjét. Ha ezt nem így teszed, a bojler egyes pontjain a hőfok igen magasra is szökhet. Ha mindent rendben találsz, ne törődj vele, a bojlereknek igen is sajátosságuk a sistergő, kattogó hang. Ha nagyon zavar, érdemes egy eredeti, 1800 W-os (120 literben AZ VAN eredetileg) betétet, vagy még kisebbet tenni bele és akkor tompul ez a jelenség. De ez előre jelzem (ha éjszakai áramról megy) a felfűtési idő növekedésével is jár ha mennél kisebb fűtőbetétet teszel bele, tehát, ha ez nem okoz gondot, akkor mehet bele kisebb. Inkább pont fordítva szokott gond lenni, hogy 3 kW-osat akar már mindenki beletenni, mert lecsökkent a felfűtésre használható "éjszakai" idő és még teljes felfűtés előtt lekapcsol a szolgáltató a hálózatról. Hátha, segítettem.... Üdv!
Idézet: Hátha. De nem nekem, hanem Herqles kollégának. „Hátha, segítettem.... Üdv!”
Nagyon köszönöm! Ezek szerint nincs baj. Egyébként pont ezért vettem a gyárinál (1,2 kW-ot ír a papírja) erősebb fűtőszálat (2 kW), mert tudtam, hogy fogyasztásban gyakorlatilag mindegy, viszont össz 120 l kapacitásnál, kád "üzemmódnál" és korlátolt "éjszakai" idő hozzáférésnél nem árt ha hamar felfűti a vizet, és ugyanezek okok miatt tekertem 70°C-ra, hogy ne fogyjon ki idő előt a melegvizünk. Most kipróbálom 60°C-on, aztán meglátjuk mi lesz.
Szívesen. Én is sok mindenre a sok bajlódás és szakirodalmi kutatás után kellett rájönnöm.... Arra figyelj, hogy lehetőleg ne vékony alu kábellal legyen csatlakoztatva a hálózatra, (2kW körül már lehet hogy jó a réz kábel, megfelelő átmérővel) és ami még fontosabb, 2kW-os betétnél már nem igazán ajánlott az iparcikk szaküzletben kapható gyári bojler vezeték készletet használni mert az nevetségesen vékony. Ha olyat használsz, unalmas idődben érdemes vásárolnod külön olyan sarut ami ónnal futtatott, és jó vastag kábel is belefér, és vastag réz kábellal, és pillanat pákával készíteni hozzá megfelelően vastag vezetéket. Jellemzően a fűtőbetétre menő saru pár hónap után elszenesedik, eloxidál és ez újabb hibaforrás lehet majd ha a vékony, boltban kapható vezetékkel szerelted. Ezt csak a "minden új benne" gondolathoz még el szerettem volna mondani. Sokszor szoktam mondani, a szabványok sokat változtak, de aki csak tudja szerezze be a Hámory Albert - Villanyszerelés c. könyvét, mert az egy komplett könyv mindenféle villanyszereléshez ami csak az életben kellhet, sőt több is! Kár, hogy ma már nem készülnek ilyen nagy gondossággal ilyen kiváló, közérthető, gyakorlatból merítkező szakkönyvek. Sziasztok !
tipp: (nem én vagyok az eladó ! )
Aki pedig a szabványok elavultságával jön a könyvre hivatkozva, az ne nézze a MSZ-123456 számokat benne /// vagy írjon egy újat szívesen leszek az első vásárlója ha ilyen átfogót tud írni ma valaki... // http://bolthely.hu/antikvarium/id/01285
Üdv!
150 l-es AEG EWH 150-es bojlerünk van a padlásunkon. Fektetve építettük be, mert csak így fér el. A bekötésről fotót mellékeltem. A problémám, hogy a készülék eszi a fűtőszálakat, kb. háromhavonta egyet. Mindegy, hogy egy vagy két fűtőszállal üzemeltetjük, egy mindig elfüstöl háromhavonta, kormosra pörkölődik a felülete (csere esetén ezt a vasreszelék-szerű kormot természetesen maradéktalanul eltávolítjuk, különben a fűtőszál nem is tolható be végig a tubusba.) Az első szett kb. 11 hónapig bírta benne. Villanyszerelő a bekötéseket rendben találta. Hidrotartályt is köttettünk rá, de szerintem megsérülhetett, mert az utóbbi időben a túlnyomásszabályozó kifolyóján kb. 3 deci víz jelenik meg naponta. Mivel AEG bojler, a szakik ki sem jönnek hozzánk, nem mernek hozzányúlni. Azóta utánaolvastam, és gyanítom, hogy a vízkövesedés lehet a problémám forrása. Állítólag - pesti márkaképviselet szerint - ezeknél a modelleknél nem lehetne probléma, mert a fűtőszálak egy fémtubust melegítenek fel, így közvetlenül nem érintkeznek a vízzel. Szeretném ellenőrizni a dolgot, de már ott elakadtam, hogy miként tudnám leereszteni a bojlerből a vizet? Mivel a padláson van, nem nagyon pacsálhatok. Plusz a padlástér 150 cm magas, ergo nem tudom a leürítéshez felállítani a bojlert (még ha olyan fene erős lennék sem). Még egy dolog érdekelne, ha valaki tudja a választ: ha a fűtőszálak egy fémperselyt melegítenek fel, a fűtőszál és a persely fala közötti érintkezés nem tökéletes, tehát a szál nem tudja az általa termelt hőt teljes felületén leadni. Nem kellene valami hővezető zselé, vagy valami, ami segít ezen? Minden építő véleményt előre köszönök. (A miért AEG kérdésre - mert kaptuk. A miért a padláson kérdésre - mert csak ott fér el A miért fektetett beépítésű tároló kérdésre - csak fektetve fér el Miért villanybojler - nincs gázunk, nem akarunk, nem szeretjük, stb.)
Ennek a vízmelegítőnek kétféle elhelyezése lehetséges. A függőleges nálad nem jön szóba, de a fektetett állásban nem mindegy melyik oldalán "fekszik". Fekvő helyzetben a benne levő búvárcsőnek a tartály belsejében levő tartó felső részében kell lennie, ellenkező esetben nem tud feltelni vízzel és nem tud megfelelően cirkulálni a benne levő fűtés alatt levő víz. Egy kis info a vízmelegítődről:AEG
Ha ilyen hamar elégett a betét, valószínű hogy rossz az összeszerelés. Nem tudom milyen hidrotartályt raktatok rá, de érzésem szerint feleslegesen. A melegedő víznek a tartályból távoznia kell, ellenkező esetben szétnyomhatja az egészet a táguló víz. Leereszteni meg a bejövő hideget elzárod a tartály előtt, a nyomást elengeded egy melegvíz csap kinyitásával (ne zárd el!!) utána a tulnyomásszelepen át leengeded a vizet. Valamennyi fog bennemaradni, ezt egy kissebb lavórba-lábasba eresztheted . FIGYELEM!!!A vízmelegítőben való turkászás előtt a bolyler feszültségmentesítendő!!
Nagyon köszönöm a gyors választ, nagy segítség a dokumentáció is. A márkaképviselet pl. nem adta meg ezt a linket, én meg még nem találtam rá magamtól, biztos nem jó keresőszavakat használtam
A beépítésről: a bojler 13 hónapig a helyes irányhoz képest 90 fokkal elforgatva hevert és működött. Akkor kiégett az első garnitúra fűtőszál. Az egy éves garancia lejárt. (Különben sem hiszem, hogy érvényesíthettük volna a szakszerűtlen bekötés miatt) Szóval kivizsgáltattam az ügyet, hol lehetett a hiba. Mint kiderült a bekötést végző alvállalkozó "szakember" hibázott. Rendbetették. Ezt követően 6 hónapot bírt a következő szett. Azóta keresek megoldást, hozzáértőt, de eléggé magam maradtam. Nem szívesen szerelném át az egész hóbelevancot, a készülék ugyanis remekül működik, ha éppen nincs kiégve a fűtőszál benne Még egyszer kösz. A fűtőszálak érintkezésére vonatkozó kérdésemre tudsz mondani valamit?
Csak egy ötlet: nem lehet hogy túlfűt a bojler és ezért rövidül le az élettartam? (nem tudja rendesen leadni a hőt a fémperselynek, vagy rossz a hőfokkapcsoló)
Esetleg megpróbálni szabályozni a teljesítményt a fűtőszálon(?)
Még mindig úgy érzem hogy a tartály nem telik meg vízzel a búvárcső rossz elhelyezkedése miatt. Mint írtad, rendkívül hozzáértő emberek üzemelték be a tartályt, feltételezem hogy a belsejébe nem nézett bele senki. A kiegészítő pufferre sincs szükség. Ha kellene, akkor is a tartály és a biztonsági szelep előtt kellene a hálózati víz ütését csillapítani (rossz WC öblítőszelep, zakatoló csapok).
Ez a cső alapszerelésnél a tartály hátsó felén levő tartóban van ami az esetek nagy többségében tökéletes is. De így csak mintegy 60%-ig telik meg és a fűtőpatronok "elmelegszenek". Nincs igazából fölötte víz és a tartályban levő víztömeg nem tudja hűteni a fűtőbetétet körülölelő csövet és ezért elég. Nézd meg a küldött kezelési-beszerelési leírást és rájössz mit mondok. Az első "szaki" biztosan meglepődött a két fűtőbetéten és sorba kötötte őket, ezért volt a hosszabb első periódus. Majd a második már visszakötött a rajznak megfelelően és jobban melegített, hamarabb elégett hűtés hiányában. Ezek a bojlerok hosszú évekig mennek különösebb gondozás nélkül, a halálukat a hozzánemértés okozza.
Gondolkoztam ezen sokat,
A hőfokot 60 celsiusra állítottuk. A hőfokszabályzóval talán nincs gond: kb. hozza azt, amit kérünk tőle. Egyébként miből tudhatnám meg, hogy gáz van a hőfokszabályzóval? Ami a fűtőszálak hőleadását illeti, igen, mint ahogy írtam is: aggályaim vannak, hogy a fűtőszál miként tudja a felületén keletkezett teljes hőmennyiséget hatékonyan átadni a perselynek, ha a persely falával tulajdonképpen csak két vékony csíkon ér össze. Nem tűnik kereknek ez a megoldás, pedig gyári fűtőszálat vettünk hozzá (nem is lehet utángyártottal berhelni, mert különleges méretei vannak), és nincs tudomásom róla, hogy kellene valami hővezető anyagot betuszkolni még a fűtőszál hüvelyébe. Számítástechnikában a különböző hűtendő processzorok/alkatrészek és a rájuk illesztett hűtőbordák között a tökéletes csatlakozáshoz hővezető pasztát használnak. Igaz, azok általában sík felületek. Ezért kérdeztem még az elején, hogy hallott-e már valaki itt hasonló megoldásról? A fűtőszál teljesítményszabályzásán nem gondolkoztam, lévén, hogy nem értek hozzá. Legózni tudok, drótozni nem Érdekességképpen mellékelek két képet a perselyről, meg a szétégett fűtőszálról.
Igen, szerintem is igazad lesz,
ezért is döntöttem úgy, hogy mindenképpen szétnézek odabent. Még egy dolog, ami megerősíti a véleményedet: Az utolsó három hónapot egy fűtőbetéttel csináltuk végig, ugyanazt a teljesítményt nyújtotta a bojler mint két betéttel, a "túlélési idő" sem változott, de legalább csak egy betétet buktunk. A hidrotartályt meg kikötöm, elméletileg a csöpögést volt hivatott megszüntetni, és kb. fél évig be is váltotta a reményeket, de aztán történhetett valami, mert azóta újra csöpörészik a szelepen keresztül, ahogy írtam is. Most éppen a megrendelt fűtőszálakra várok, hét közepére megjönnek, szerintem hét végén nekiveselkedek, aztán majd meglátjuk mire jutok. Ha szétszedem a tartályt, gondolom a tömítést, szigetelést cserélni kell majd? Meg talán a magnézium anódot is? Sopronban vagyunk, itt elég kemény a víz, és a doksiban, amit küldtél, írták, hogy szakemberrel (bocs, de az itt nincs) évente tanácsos ellenőriztetni az anód állapotát.
Szia! szerintem ennek a bojlernek az alaplapja megegyezik az újabbik Hajdú bojler alaplapjával, ahhoz egyszerűbb alkatrészeket szerezni.
András
Kösz a tippet, átszerelésben még nem gondolkoztam, nem vagyok hozzáértő, nem tudom szerencsés-e vegyíteni a dolgokat.
Egyébként melyik Hajdú modellre is gondolsz? ZV-széria?
Nemigazán, a Hajdú 6 csavaros, ez meg 8.Alaplap De a Hajdu új alsó szereléssel egy nagy kak. .Teleszórták gyenge olasz betétekkel.
Bocsi, igazad van. Benéztem.
Az jutott eszembe, hogyha a fűtőbetétet beszerelés előtt bekennéd szilikon pasztával, javulna a hőleadás. Egyébként nem is értem hogy gondolta a tervezője, hogy ez tartósan működhet. Minél többször cseréled a betétet, annál rosszabb lesz a helyzet, mert a hőátadó cső egyre oxidosabb lesz belül.
Üdv
"itt elég kemény a víz, és a doksiban, amit küldtél, írták, hogy szakemberrel (bocs, de az itt nincs) évente tanácsos ellenőriztetni az anód állapotát." Ez igencsak téves felfogás. Az anód nem a vizkeménység miatt van beépitve. Szerepe az hogy galvánelemet képez a boyler falával, igy ha annak a horganyzása /zománcozás sérül nem a fal fog kilyukadni az elktrokémiai korrózió miatt hanem az anód fog elfogyni.
Két hónapja vízkőtelenítettem a boylert és fűtőszálat is cseréltem, eddig minden jó volt míg a múlthéten a hőkioldó lekapcsolt és a boyler is csöpögni kezdett, visszakapcsoltam, mikor újra leoldott azt hittem rossz lett a hőfokszabályzó vettem egy újat és meghúztam a csavarokat nem-e a az miatt csöpög. Ekkor a biztonság kedvéért a boyler főkapcsolót (régen ez kötelező volt felszerelni) kicseréltem egy áramvédelmi ("fí") relére hogy ha szivárgás van lekapcsoljon. Mikor kész volt és megjött a vezérelt áram azonnal leoldott a relé, kerestem mi az oka hol van szivárgási áram, ekkor jöttem rá hogy a fűtőszál testzárlatos lett, gyakorlatilag a hőkapcsoló jó volt, a fűtőáram a fázis és A FÖLDELÉS között melegítette a vizet. Szétszedtem és a fűtőszál hosszában meg van repedve, lásd fénykép.
Azt ugye mindenki tudja hogy ha a földelést nem jól kötöm be akkor alulról szagolhatnánk az ibolyát. Mi lehetett az oka ennek az életveszélyes meghibásodásnak? A régi fűtőszál 23 éve működött hibátlanul csak az évek miatt cseréltem egy újra a vízkőtelenítés alkalmából. Ezt így lehet ennyiben hagyni? Számlát nem tettem el sajnos de ha gyári hibás akkor nem kellene a gyártóhoz visszaküldeni?
Sziasztok!
A segítségeteket kérem, hogy mi lehet az oka, hogy a Hajdu bojler nem töltődik fel? A hétvégi házban télre áramtalanítunk és a vizet is elzárjuk. Ezt minden évben megtesszük és eddig még soha nem fordult elő, hogy a bojler töltődne fel. Egy 120l Hajdu bojlerről van szó. |
Bejelentkezés
Hirdetés |