Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Volna egy problémám egy extol típusú vibrációs szivattyúval. Valamiért nagyon kicsi a nyomása. A gumik nem töredezettek, csak kissé kopottak, bár szerintem nem ez a gond. Viszont a 2. gumi alatti alátétek a rossz állapotuk miatt nem illeszkednek tökéletesen egymáshoz. A szivattyú felső falához illesztett gumi a 6 lyuk közül 1-et nem zár el teljesen. Szerintetek mi lehet a gond? Köszönöm
Azt honnan tudom meg, hogy az alátéteknek milyen magasra kell emelniük a gumit?
A szennyvízszivattyúk többségében a légköri nyomás nyomja fel a vizet, ezért a szívás mélysége 9 méternél nem nagyon lehet több. A vibrációsaknál ki van kényszerítve az emelőmagasság. Én csak azt nem értem, hogy pl ez a Straus, amit Pixi belinkelt, szintén mélykuti. Akkor miért csak 10 m hosszú a tápkábele? Most hosszabbítsam meg? A kutam 24 m mély, ráadásul az előző tulaj szerint kimeríthetelen, alattam egy patak( ? ) van. Örökségül rámhagyott egy beszakadt sziivattyút a kútba, azt sem tudom kiszedni. Nincs valami ötletetek, hogy lehet kivenni? Ráadásul belevilágítva a kút egy kicsit ívesen görbe.
Hát azok nem valami mély vízbe valók, régebben mi is próbálkozunk olyannal, de mivel csak sima ventillációs elven működik így nem volt jó szinte semmire!
Hát ez a kérdés bennem is felmerült a kábel hosszával kapcsolatban! Nekünk volt egy eredeti orosz vibrációs szivattyú, de azon volt vagy 40 méter kábel, ha nem több! Igaz az még valamikor a 90-es évek elejéről származott, de sajnos leégett! Igaz nem 5-10 munkaóra után! Hát a szivattyút kiszedni nem lesz könnyű, és a kút is elég mély, de azért megéri próbálkozni vele, főleg ha működőképesen került bele!
Spórolásbál tesznek rá kevés drótot. Vágd le róla a dugót és zsugorcsövekkel szigetelve forrassz hozzá annyit amennyi kell. A kút fúrva vagy ásva van? Mekkora az átmérője? Milyen fajta a beleszakadt szivattyú? ezeket tudni kell. hogy tanácsokat lehessen adni a kiszedéshez.
Ha az ilyen toldás a víz szinte alatt van, akkor jaj. Venni kell rendes pumpát vagy 30 méter dróttal. Ahogy láttam a pumpánál se egyszerűbb cserélni tőben a kábelt, sehogy se jó
Szerintem házilag nehezen megvalósítható ,egy bazi erős (elektro) mágnessel.(bár ha beszakadt ,lehet nem kis erő tartja lent.) Ha műanyag házas akkor valószínű bukta,marad a horgászás,hátha valami bele akad valahogy.
Esetleg a lyuk átmérőjével megegyező cövet/keretet leküldesz ,ha szerencséd van ,elmegy a szivattyú mellett,mikor húzod vissza akkor két/három kampó az aljánál befordul valahogyan közrefogva a szivattyút. (bár lehet ha megfeszül oldalra ,egyel több tömítőanyag lesz a kútban.)
Ha tíz méternél nagyobb a vízszint akkor nem kell leengedni az aljára. Bár kétlem, hogy így lenne. Ha mégis muszáj víz alatt kötni, Akkor erre a kötésre még rá kell húzni egy alkalmas műanyag csődarabot és telenyomni FBS-el. Bár ez szerintem ebben az esetben teljesen felesleges.
Ez nem a hagyományos "ruszki" típusú vibrációs. sajnálom, fogalmam sincs, és nem is találom ez a fajtát. Mint műszaki jelenség, engem is érdekelne...
Mellékelek egy robbantott ábrát,az összes szivattyúnak gyakorlatilag ua. a beállítása.
A tekercs és az amortízátor között 4mm+0.5.mm legyen a hézag. A membrán dugattyú és a felső ház között 1.5 mm, ha csökkented a távolságot, akkor nő a nyomás, viszont csökken a vízhozam. 0.5mm hézagolás is nagyon sokat számít. ha valamit nem világos segítek.
A lábszelep nem is szabad hogy teljesen lezárva legyen, a szivattyúház és a gumimembrán között van egy perem.kb. 1mm a nyomás hatására zár le.(ha nem lenne hézag akkor a szivattyúház nem tudna feltöltődni, szárazon indulna be a szivattyú.Beállításokat lent leírtam.
A tengely is azért törött el, mert nem volt megfelelő hézag az amortízátor és a vasmag (tekercs) között , belevert ,ha nincs megfelelő hézag a következő is el fog törni. 4.mm+05mm nél ne legyen nagyobb, viszont kevesebb sem, mert akkor nem nyom vizet.
Ha nagy a hézag ,nehezem, vagy egyáltalán nem húz be, a kevés akkor hangos, a terhelés hatására esetleg csendesedik, de kevés vizet szállít, mivel nincs lökethossza.
Köszi, megpróbálom.
Nekem a tengely a teljesen gyárilag összerakott állapotban tört el! Ja, és az ufo forma gumi után tört el.
Amúgy most a boldogság kedvéért letört az alja! Mellékeltem a képet! De már van helyette másik!
Barátom! Nekem csak megrepedt az egyiknek mind a három szelep közepébe bevert a rudazat vége. A házat nem érte, csak a szelepek szélét. Ahhoz elég volt hogy egy tíz perc után "nem dolgozott rendesen". Akkor kezdtem törni a fejem, mit állítottam rosszul. Az elektromos szórópisztolyoknál is hasonló "E-I" magos elektromágnes dolgozik, de ott a "munkapontján lehet és kell is változtatni a festék más-más hígítása okán. Hát itt nincs, és nem is látok megoldást "beiktatni", pedig jó lenne, az optimális hatásfok eléréséhez. Kaptam egy másik aljat, és abba átszereltem amit érdemes volt, Ekkor találtam, rá, hogy a mozgó (UFO) membrán fészke is cserélhető. Amit pallaci javasol méreteket, valószínű úgy van, mert fél fordulat, menetemelkedés is más eredményt produkált. Az aljazatra összeraktam a két test közötti gumit, és az egész mozgó részt, és méregettem, hogy nyugalmiban, kicsit előbb álljon meg a szár, a szelepek elérése előtt. Annyit kellet az alátétekkel játszani, hogy ezt elérjem, és működött, de még vagy két fordulat kellett felfelé a csavaron. Ez csak az egyik fontos része, de a másik a mágnes munkahossza, amit Laci írt. Ehhez kellene "állítás lehetőség" mint a festékszórónál. Bevallom, ezt tavaly raktam össze, és azóta "látni sem akarom" kitűnően működik a fent említett kiegészítéssel.
Gyári tengely is eltörhet, de a házilag utángyártott méginkább. Nagyon szívós, de nem kemény anyagból kell készíteni. Vasas szakemberek jobban tudják, mint mi, ha megmondjuk, milyen célra kell.
A másik nem biztos, hogy tovább fogja bírni.
Nekem nem ért bele, mert szaki rakta össze, így nem értem mi lett vele a gond!
Amit vettem másikat, oroszt, na az végzi a dolgát ahogy kell, csupán 200 wattal! Nagyon jól működik!
Kedves Laci! Köszönöm a robbantott rajzot ez sokat segített volna nekem is korábban, de lehet, holnap is.... Ez ugyan egy szelepes és számomra megint új, mert az egy szelepes tetején van a szívó, a nyomó és a kábelbemenet is. A régebbi a tetején szív, és vízben marad a test, gondolom a hűtés miatt. A háromszelepesnek is alul van a szívója, és bizony "furakodik" lefelé a sóderban, amíg engedem. Volt idő, amikor már lemondtam róla, mert betemette a sóder egy éjszakai pihenés alatt. Utolsó próbálkozásom az volt, hogy beindítottam, és a rezgése, fellazította a környezetét, simán ki tudtam emelni a sűrűből, aztán kikapcsolva, már a vízből is. Csak utalva a fenti szivattyú kiemelésre. Köszönöm a segítséget!
Én úgy mentem oda a szakihoz aki csinálta, hogy ilyen vibrációs szivattyúba kell! Azóta nem is volt vele gond! De majd kiderül idővel!
Pixi örülök, hogy megoldódott a problémád, csak most már vigyázni kell rá. Nem sokat bírja "vízhűtés" nélkül! Itt küldök egy képest hogy kötöztem össze a már korábban leírt "automata mosógép alkatrésszel" Jobbról jön az áram, középről megy a szivattyúhoz, baloldalon a membránkapcsoló, aminek a csöve leér az aljára. A másik képen, amint a kútba lógatva helyet kap, a harmadik, raklapokból készített, oldalai vascsövekkel merevítve 3,6 köbös víztározó, ahová a szivattyúk dolgoznak, amikor éppen kell. Nem kell rá figyelni, "megy magától minden". Maximum, áramtalanítás után a membrán csövét ki kell húzni a vízből, ha esetleg az a kicsi "légnyomás" elveszik, amit a víz "felprésel" maga előtt.
Szia!
Köszönöm a válaszodat, viszont nekem a szivattyúnál a szelep és a kivezető cső is ugyanazon az oldalon van. A képen viszont a kivezető cső felül a szelep pedig alul van? Így is ezeket a beállításokat alkalmazzam?
Teljesen ua. a beállítás az orosz, ukrán, cseh (Extol) szivattyúknál.
Az Osztrák Strauss néven futó Kínai szivattyúkat nem ismerem,ezek egy részét veszélyes terméknek minősítette az osztrák, illetve magyar hatóság a terméknek a piacról való visszahívását rendelte el. pl.Strauss (St/MVP 200A). A beállításokat úgy kezd, hogy a tekercs (motor) és az amortizátor (vibrátorrész) között a tengelyen lévő hézagolólemezekkel 4mm+0.5 mm hézag legyen.Ha többet állítasz nem fog behúzni, csak kattan, a kevesebbet akkor belever a vibrátorrész a vasmagba, idővel eltöri a tengelyt.Ha túl kevés a löket akkor keveset is nyom a szivattyú. Majd ezt követően kell beállítani a dugattyú és a ház közötti távolságot, ami kb 1.5 mm legyen.
A membrán dugattyú és a felső ház között 1.5 mm, ha csökkented a távolságot, akkor nő a nyomás, viszont csökken a vízhozam.
0.5mm hézagolás is nagyon sokat számít,ha nincs gyakorlatod többször is szét kell szedned a szivattyút mire lesz megfelelő nyomás.10.méter mély kúttal 1 bar, 20 méter mély kúttal 2 bar nyomás tart egyensúlyt.1 bárnál kb. 16-17 litert, míg 2 bárnál 12-14 liter kellene nyomni a szivattyúnak.Ha a szivattyú nyomóvezetékébe beépítesz sorba egy nyomásmérő órát, a vezetéket egy félcolos golyócsappal kezded zárni a nyomás felépül, ekkor egy mércés kannába meglátod,hogy mennyit nyom.
Köszönöm! Így már értem. Viszont ezeket hogy tudom pontosam megmérni? Valamilyen különleges szerszám kell hozzá, vagy csak mérőszalaggal és szemre kb?
Egyszerűen megmérheted tolómérővel,de ha nincs akkor tegyél a tekercsre 1-1db 5-ös anyát lapjára az pont 4.mm, vagy esetleg egy 4.mm-es lemezcsíkot, vagy alátétet, és úgy helyezd rá, a gumimembránnal összeszerelt tengelyt, pont akkor egy szintbe ér.
A felső dugattyúnál lévő hézagot, meg pontosan úgy tudod beállítani, ha a vibrátorrész kitámasztóját ideiglenesen leveszed, és úgy rakod össze. Azt megmérheted mérőszalaggal is, de az durva méret. Ha nem boldogulsz akkor készítek pár fényképet a beállításról. Milyen szivattyúd van ?
Extol 414172 típusú búvárszivattyúm van. A képen amit linkeltél 83.5 cm van a két gumi között. Ha én így állítom be a szivattyút, akkor nagyon alacsony a nyomás és a hangja is sokkal erősebb.
Ne a 83.5mm vedd figyelembe,(ez csak az orosz mérete) hanem lent a tekercsnél a 4+0.5mm-t fent a membrán és a ház között a kb.1.5mm.-t.
Ez a lényeg. A héten én is több órát kínlódtam ilyen szivattyúval 8-9 liter/percnél abszolút nem lehetett jobban beállítani. Ugye ezeknek a szivattyúknak kevés az áramfelvétele (13.ohm a tekercs ell.). Küldök pár fényképet a beállításról (orosz) Egyébként én megmértem a gyári új Extol 414171 (20)méteren 1050l/h kelet volna teljesíteni és 450-460 liter adott ami 7-8 liter/perc.
Köszönöm a leírást és a képeket is. Így már mindent értek. Holnap az első dolgom az lesz, hogy kipróbálom az új beállítások mellett, hogy üzemel. Remélem sikerülni fog.
Az orosz szivattyú (régebben csak egyedül azt lehetett kapni, így a beszakadt feltehetően szintén olyan lehet) - tele van vassal. Próbálj meg erős mágneseket kötni egy kötélre (régi hangszórókból lehet kiböngészni ilyesmit) és azzal kutakodni.
Bár a szivattyú eléggé nehéz, de ha nincs az aljzatba nagyon beágyazódva, ilyen megoldással talán még kihalászható valahogy. A víz alatti lét minden bizonnyal nem tett jót neki, de legalább nem rozsdásodott. ... Na persze mindez csak ásott kút esetében.
Egy alkalommal én is úgy jártam, hogy a madzag, amit a szivattyúval adtak, amin le kell engedni, elázott. Nem vettem időben észre és a cső annyit nyúlott, hogy a szivattyúm nagyon jól beágyazódott a kút fenekébe. Próbáltam a csővel kihúzni, de nem mertem nagyon erőltetni, nehogy lejöjjön a cső. Arra gondoltam, hogy ha állandóan feszesen tartom a csövét, hátha kijön. Láss csodát! A sár a szivattyúmat elengedte, így sikerült kivenni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |