Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autós erősítő táplálása 230V-ról
 
Témaindító: szum, idő: Márc 18, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   22 / 26
(#) didyman válasza macskabenzin hozzászólására (») Jún 4, 2012 /
 
A barátod már leírta a lényeget, én csak azt akarom kérdezni, hogy ezt a 100W-ot honnan szedted? Annyit tudni kell még a PC-s tápokról, hogy az Intelnek hála, bekerült az ATX szabványba egy teljesítménylimit, mely főleg a 12V-os ágat érinti. A 240W-ban megállapított adat 12V-on 20A áramot enged meg. Ettől (szerencsére) önkényesen eltér pár gyártó, így létezhetnek ennél nagyobb terhelhetőségű 12V-os ágú tápok 5-600W körül is, valamint a legtöbb elrendezésben, ahol az egyenirányítás minden 12V-os ágnak közös és csak az áramkorlát választ el, megfelelő minőségben lehet párhuzamosítani is. De. Itt tipikusan felmerülő probléma az autós végfok és annak szobai ellátása, amire legtöbben nem egy vadiúj, 15-20 ropiba fájó tápot akarnak használni, hanem a polcon porosodó háromszázas merkurit. Ami már eleve a vasmagja miatt olyan 150-200W-ban áll meg izzadó diódákkal, másrészt pedig az 5V jelentősebb terhelése nélkül (a te példázatodban nincs is 5V!) képtelen lesz stabil 12V-ot leadni, és végül leáll, vagy eldalolja a félvezetők Ham(u)let(t)jét.
(#) EcoPityu hozzászólása Jún 4, 2012 /
 
BARÁTAIM!
Szerintem már túl van lihegve a dolog, és kezd átmenni PC tápos topicba, abból meg van már néhány...

didyman ne haragudj, ha sértő voltam, de az okfejtésem:
Idézet:
„Ha a kondin 8V a fesz, akkor a tápegység kimenetén is annyi. Két, azonos feszültségű pont között nem fog áram folyni.”

ennek szólt, mert ebben az esetben a kondi felé bizony-bizony töltőáram folyik azon a vezetőn...
Ugyebár nem mindegy, hogy akksi-erősítő-max30cm-1Farad kondi, vagy akksi-1Farad kondi-max30cm-erősítő ám! (de ezt te is tudod...)

Ecopityu
(#) didyman válasza EcoPityu hozzászólására (») Jún 4, 2012 /
 
Nem voltál, csak félreértettem a hangnemet.
A felvetés nyilván egy pillanatnyi jelenség. A kondin leesik a fesz 8V-ra. Ez abban a pillanatban azt jelenti, hogy "QCU" szerint a kondi töltése megfogyatkozott és már a tápegység veszi ki részét a terhelésből. A kondi ebben a pillanatban nem tud töltődni, hiszen a táp terhelt, a kapocsfeszültség nem tud magasabb lenni a kondiban lévőnél, itt a kondi nem tudja "terhelni" a tápot. Amikor a végfok felé az áramcsúcs csökkenni kezd, na akkor jelentkezik be a kondi a maga részéért, de az előbbi csúcsot ez értelemszerűen nem fogja meghaladni (hiszen attól ismét leesik a tápfesz arra a szintre, ahol a kondi kapocsfesze van). A dolog eredménye elvileg egy simább görbe, de egy trafó-graetz-kondi-hosszú kanóc-kondi útvonalon ez sokkal összetettebb tud lenni (pláne, ha szabályzott is a táp).
(#) juicecooler válasza didyman hozzászólására (») Jún 4, 2012 /
 
Ha nem lesz többletenergia a teljesítménycsúcsokon, akkor mi a *

*Törölve.
(#) didyman válasza juicecooler hozzászólására (») Jún 4, 2012 /
 
Nem érzem úgy, hogy erre válaszolnom kéne .
(#) juicecooler válasza didyman hozzászólására (») Jún 4, 2012 /
 
Nagyon csúnyán beszéltem!! nem is kell, tudom a választ!
(#) macskabenzin válasza EcoPityu hozzászólására (») Jún 5, 2012 /
 
Kösz a lényeget egyébként a rem az nem arra szolgál hogy 12 batt-al használják de mivel jelen esetben a fejegység szerepe kiesik ergo nincs ami ki be kapcsolgassa a végfokot így valahonnan szülnie kell feszültséget ezért van batt ra kötve semmi másért ... De egyébként elég érdekes a kis regényed és köszönöm amúgy meg a Katze ( Macska ) megy benzinnel te is biztos adtál már neki Tejcit
(#) macskabenzin hozzászólása Jún 5, 2012 /
 
Egyszer nagy leszek beruházok egy Ilyenre
(#) macskabenzin válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 5, 2012 /
 
Ma is tanultam valamit Ugyanis ezt nem tudtam hogy nem bírják meginni a tejet vagyis meginná ha a motor feltudná dolgozni ... Hjábaszegény kutyás típus vagyok
(#) didyman válasza juicecooler hozzászólására (») Jún 5, 2012 /
 
Azt rögtön gondoltam! Nem is tudom, miért töltünk ennyi időt írással, ha ilyen jó gondolatolvasók vagyunk.
(#) macskabenzin válasza didyman hozzászólására (») Jún 5, 2012 /
 
Egyébként csak hogy a Topik ne menjen el se a pc táp irányába se más irányba csak egy felvetés a 230V ről való hajtáshoz ... :heureka: 1 Kell egy pici 230V-s villanyomótor 1000 / 1500 fordulattal . Szerzünk egy autó generátort. A kettőt összekötjük egy szíjjal a generátor végére egy XY Akkumulátor (Autóé) és az aksit a végfokhoz megfelelő tápkábelokkal összekötni. Ergo ... 230V Villanymotor - Autógenerátor - Akku - Tápkábel - Kondi - Tápkábel . Végfok - Hangszórók :heureka: ... Vagy tényleg marad a hegesztő trafó mert 45-60 A val már tényleg hegeszteni lehet. De hogy ezt is normálisan megfogalmazzam. Trafó 15-14V-s (megfelelő A számmal) - Kondi - Végfok . Nah most erre várom a válaszaitokat hogy megéri e és stabil lenne e. nem fogok úgyse így használni egy autós végfokot. De a topikért bármit :duhos2:
(#) juicecooler válasza macskabenzin hozzászólására (») Jún 5, 2012 /
 
beteg vagy! ) Mindenképpen próbáld ki!! ))
(#) macskabenzin válasza juicecooler hozzászólására (») Jún 6, 2012 /
 
Annyira nem akarom ... csak gondoltam felvetem a kérdést nem vagyok nagyon híve az autós végfokoknak Különben sincs élménye a zenének hacsak azt hallod hogy a nyomás szét viszi a fejed ... Gyári fejegység azt jó napot ... nah jó ha nincs rajt aux vagy valami akkor mehet bele valami más
(#) didyman válasza macskabenzin hozzászólására (») Jún 6, 2012 /
 
Energiamegmaradás törvényét figyelmen kívül hagyod. Ha a generátor terhelve lesz (márpedig előbb-utóbb igen), akkor a hajtása felől jókora nyomatékot fog igényelni. Azt pedig a villanymotor kell tudja szolgáltatni.
(#) macskabenzin válasza didyman hozzászólására (») Jún 7, 2012 /
 
Vagyis akkor nagyobb fordulatra lesz szüksége? :nemtudom:
(#) EcoPityu válasza macskabenzin hozzászólására (») Jún 7, 2012 /
 
Az ötlet nem rossz, csak értelmetlen...
Feltaláltad újra a forgó átalakítót! Az első világháborúban (vagy a másodikban?) a harckocsik csöves rádióit hajtották így, csak visszafele, ugyanazon a tengelyen egy 12V-os, vagy 6V_os egyenáramú motor, és egy nagyobb feszültségű dinamó, csöveshez 100-200 voltos!

Nos a te rendszered szépséghibája a hatásfok!
A villanymotorok, kilowattos méretben 75%-körüli hatásfokkal bírnak, az autó generátor alig éri el a 70%-ot!

45-60A-t említettél, ami 14,4V_al, az 864W (60A-val)
Ezt osztjuk 0,7-el (az a 70%-os növekmény) 1234W lesz, ami, ha nem terhel a csapágy, és nem csúszik a szíj, akkor mehet a motorra... osztjuk 0,75-el, hogy megkapjuk, hogy mennyinek a 75%-a...1234/0,75=1645W.

Tehát 1645W-ból készítesz 864W-ot, ami kemény 52%-os össz hatásfok!
Ennél azért a trafós 80-90%-os hatásfokú, avagy kapcsolóüzemű 90-95%-os hatásfokú tápokat jobbnak tartanám.

Amellett, hogy .URVÁRA HANGOS!

Pityu
(#) pinyó39 hozzászólása Jún 7, 2012 /
 
Maradva a témánál, én ha autós ketyerét kell otthon próbálni, vagy a kicsi 40A-es tápot használom, vagy ha több áram kell a nagyobbikat, ha még több áramra van szükség, akkor a nagyobbikból többet összekötök egy akksira, és pár kondival megtámogatom (ez ritkán fordul elő).

P1040646.JPG
    
(#) EcoPityu válasza pinyó39 hozzászólására (») Jún 7, 2012 /
 
"SOK" Amperes táp...
Gondolom , belül virít a toroid...

Pityu
(#) SzervízMacska válasza EcoPityu hozzászólására (») Jún 7, 2012 /
 
Lehet, hogy kapcsitáp, mert állítható...

Üdv.: Macsek
(#) pinyó39 válasza EcoPityu hozzászólására (») Jún 7, 2012 /
 
Max a kábeleken zavarszűrésre, az is ferritből. Ha lesz időm leszedem a tetejét, régi, de strapabíró darabok, ebben még semmi sem kínai.
(#) didyman válasza EcoPityu hozzászólására (») Jún 8, 2012 /
 
Majd a zenebona elnyomja
(#) Inhouse válasza EcoPityu hozzászólására (») Jún 8, 2012 /
 
Volt az még a XX.században is a laktanyákban. A régi orosz lokátorok az ottani hálózatra voltak készítve, itt meg olyan nem volt, hát melléraktak egy kisbusznyi forgó átalakítót. Volt hangja rendesen...

Üdv
Inhouse
(#) bir10 hozzászólása Júl 30, 2012 /
 
Sziasztok

Van két régi Tesla hangfalam, amik 4 ohmosak és kb 20 wattosak (két utas, a mélysugárzóra 15w van írva).
Adott továbbá egy fejegység (max 4x40W stb).
Az elektromos hűtőtáskámhoz, amely szivargyújtóról és hálózatról is működtethető, van egy fél tégla nagyságú adapter, amelyre a következő van írva: output DC 12V -- 5.0 A
A leírása szerint a hűtőtáska átlagos teljesítménye 48 W.
Kérdésem, hogy az adapter elég e arra, hogy egy kis szobában a fejegységen keresztül működtesse a 2 hangfalat?

Előre is köszönöm a segítséget!
(#) K.Laci hozzászólása Júl 31, 2012 /
 
Sziasztok

Van egy 140w, 4Ohmos autós mélyládám meg hozzá egy erősítőm, a mélyláda akkora hogy éppen befér a csomagtartóba, úgyhogy nem használom túl sűrűn viszont itthon nagyon jól kiegészíthetné a hangcuccom. Még régen kaptam nagyapámtól egy marha nagy lemezes trafót most elővettem rámértem az egyik szekunder 30v-ot adott a másik 17-et, mázlimra a 17es tekercs volt kívül úgyhogy abból már le is tekertem 8 menetet, így most ha a tápfesz 210 és 250 között mozog akkor a primer 12 és 14,4 között, szereztem hozzá egy 35A-s egyenirányító hidat is.
A kérdésem az volna hogy kéne e hozzá kondi és mekkora, gondolom autós kondival lenne a legegyszerűbb de arra nincs egy tízesem.

Köszi a segítséget! Laci
(#) Kovidivi válasza K.Laci hozzászólására (») Júl 31, 2012 /
 
Amit mértél az gondolom terheletlen feszültség. Ha terheled, esni fog. Ha egyenirányítod, akkor pedig ACfeszültségX(gyök2)-(diódákon eső feszültség) szerint alakul. Tehát rakj rá egy kétutas egyenirányítást, mondjuk 4700µF-10.000µF puffert, és néhány 21W-os izzót, 140W-hoz legalább 7db-ot párhuzamosan. Ha nem esik le a feszültség túlságosan (pl. 11V alá), nem olvad szét a trafó hosszú távon, és terheletlenül nem több a feszültség, mint 14-15V (esetleg 17V), akkor használható lesz erősítő hajtására. A puffermezőt felnövelheted 10-20.000 µF-ig, annyinak elégnek kell lennie.
(#) K.Laci válasza Kovidivi hozzászólására (») Aug 1, 2012 /
 
Heló, köszi a segítséget. Holnap veszek puffert, aztán elkezdek kísérletezni remélem jó lesz. Kétutas egyenirányításon pontosan mit értesz? Mert tudtommal ahhoz két szimmetrikus szekunderrel rendelkező trafó kell. Most egy sima grécet raktam rá.

Üdv. Laci
(#) Kovidivi válasza K.Laci hozzászólására (») Aug 1, 2012 /
 
Csak sima graetz-re gondoltam
(#) K.Laci válasza Kovidivi hozzászólására (») Aug 1, 2012 /
 
Na úgy néz ki hogy sikerült össze hozni valamit.
20000µF puffert raktam rá. Így 17.2V üresjárati feszültséget sikerült elérni, két 60W-os autó fényszóróval teszteltem, egy izzóval 13.6V-ra esett vissza a feszkó, kettővel pedig 11,8-ra. Az erősítőre még nem mertem rákötni amíg nem mondasz rá valamit, nem tudom annak mekkora lehet az üresjárati árama, hogy az mennyire húzza vissza a 17V-ot.
A biztonság kedvéért a graetz-nek adtam egy kis hűtést mert, úgy vettem észre hogy az azért melegszik.

Csatoltam egy képet is hogy, hogy fest a szerkezet

DSCF0412.JPG
    
(#) bir10 válasza bir10 hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
Sziasztok

Van két régi Tesla hangfalam, amik 4 ?osak és kb 20 wattosak (két utas, a mélysugárzóra 15w van írva).
Adott továbbá egy fejegység (max 4x40W stb).
Az elektromos hűtőtáskámhoz, amely szivargyújtóról és hálózatról is működtethető, van egy fél tégla nagyságú adapter, amelyre a következő van írva: output DC 12V -- 5.0 A
A leírása szerint a hűtőtáska átlagos teljesítménye 48 W.
Kérdésem, hogy az adapter elég e arra, hogy egy kis szobában a fejegységen keresztül működtesse a 2 hangfalat?

Előre is köszönöm a segítséget!
(#) K.Laci válasza Kovidivi hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
Közben megmértem az erősítő nyugalmi áramát is, ami 240mA. Raktam ekkora terhelést kis izzókból a trafóra, így 16V-ra állt be stabilan. Szerinted tolerálni fogja az ezt az erősítő?
Következő: »»   22 / 26
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem