Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Elektromos roller
Szia!
Nálam a relé kattan, ha bekapcsolom a "gyújtást", ettől fogva működik a vezérlés. Zoli
Próbálj meg szerezni új gázkart. Kérdezem, hogy mértél feszültséget a három vezetéken, mert ha csak a pozitívon van 12 volt az még nem volna probléma, de a testen is akkor zárlat van.
Sziasztok. Próbáltam mindent amit irtatok: Az akku negatív és a piros vezeték közt 12v a feketén .zölden ,igy nem tudtam feszültséget mérni. Tegyük fel rossz a szabi a gázkar ,,, Mennyibe kerülne nekem egy olyan szabályzó ami a legegyszerűbb dolgokat tudja: legyen gázkar egy három állású kulcsos kapcsoló, és egy töltöttségi szint jelző(ledes). A motor mondjuk 250-500w. Nem bolti érdekel. Előre is köszi.üdv
Szóval,, akkor ha a pozitívon mérek csak 12voltot ( az akku negatívjához képest) akkor még lehet hogy jó a szabi? De ha így van valamelyik vezeték érintésével akkor is indulnia kéne a motornak ,,nemde?? CSak a baj lesz ezzel is
Hali!
Csak most olvastam alaposabban a hozzászólásokat! Valamit tisztázzunk. Mennyi akku van a rollerben és hogy vannak kötve? 12V-os rollert még nem láttam, illetve csak gyerekjátékként. Általában sorba van kötve a két akku a 250W-os motornál, a nagyobbaknál 3 akku sorosan. A negatívoz képest tehát 24-30, illetve 36-45V-ot kell mérni az akkukon és a vezérlő bemenetén. A gázkar pozitívja 5V! A világítás, index, kürt... szoktak 12V-ról menni, de ez nem bírja a motort és nem vezérelt! Zoli
Jól írod, sorba vannak kötve az akkuk. Csatolok néhány képet a vezérlők bekötéséről. A kürt, a világítás és az index is 24 voltról működik.1. bekötés, 2. bekötés, 3. bekötés.
Sziasztok. Ugy alakult hogy vettem hozzá gázkart ,be lett kötve ,,de semmi, a szabályzóval nem tudtunk mit kezdeni. mindent müködtet csak a motort nem. Őrülnék ha valaki tudna építeni nekem egy motor vezérlőt , a boltokban kaphatók számomra sok felesleges dolgot tartalmaznak,pl index,világitás,stb. Előre is köszi.
Sziasztok!
Csak két kérdésem lenne Hozzátok. Minden rollerban forrasztva vannak az akkumulátorok? Vettem egyet használtan, és az eladó szerint mindegyikben így van, ami roncsolás mentesen bontható. Minden segédeszköz nélkül hogy tudom így az akkukat kicserélni? Köszönöm.
Mellékeltem egy képet róla.
Lehet hogy gyárilag külön dobozban volt (házilag vannak rajta dolgok tákolva, így elképzelhetőnek tartom).
Ez gyárilag biztosan nem volt forrasztva.
Köszönöm.
Én is erre tippeltem, azért is kérdeztem meg. Akkor ha jól gondolom, ezt csak a kötés oldásával tudom cserélni eszközöm sincs hozzá. Ráadásul a töltője is elromlott. Tudtok esetleg valakit Székesfehérváron, aki meg tudná nézni nekem? Persze nem ingyen. Egy új töltő 10ezer körül van, de még kintről is 7ezerbe lenne. Egyébként amikor tölt, akkor gondolom kellene hogy visszajelzést kapjak a gázkar mellett lévő ledekről, de nálam sajnos nem világít. Csak ha bekapcsolom a rollert, de akkor mind egyszerre.
Sziaztok!
Nekem lenne egy különleges kérésem, szükségem lenne egy forgó mágneses mező előállítására alkalmas elektronikai kapcsolásra ami 12-24volton dolgozik és legalább 30-50ampert tud. Egy 12 voltos generátorból kiszedve a diódákat asszinkron motorként működik. Ez így jó lenne rollerek, kismotorok, és kis autók meghajtására.A bontókba nagyon sok generátor található fel és alakítható ki belőle elektromos hajtás. Aki tud legyen szíves segítsen, egyenlőre csak kisérleti szinten.
Hali. Valaki tuna nekem ehhez bekötési rajz kellene. köszi
24V 250W os rollerben volt
Feljebb, vagy 9 hozzászólással találsz bekötési rajzokat! A kép kicsi és hiányoznak a csatlakozók, így macerás!
Zoli
Amik ott vannak eggyik sem jó ehhez
Üdv.
Csatolok egy képet a vezérlőd csatlakozójáról, melyeknek mellé van írva hova kell kötni. Egy-két csatlakozó és vezeték nem egyértelmű, mert például a fekete szálat ami kétszer is toldva van. De csak sejteni vélem az megy a sebesség mérőre, amit csak kiméréssel lehet megállapítani. Kérdés, megmérted a vezérlőd csatlakozójában lévő vezetékekben hány volt van?
Hali
Mit tettél motornak az az akura megyen mert a - rá van forrasztva, aku hellyett a motor, és énnekem csak akku figyelő van műszerfalam nincsen. És van kulcsos kapcsolóm.
Üdv.
Gyakorlatilag a vastag piros és a vastag fekete vezetékek mennek közvetlen az akkura, a másik vastag piros meg a vastag zöld a motorra. A képen oda írtam melyik csatlakozó megy gyujtáskapcsolóhoz, amin még rajta van a biztosíték tartó egyik fele. A két fekete szál a fékkarhoz megy ez a motor tiltás. Piros-fekete vezetékes dugó a töltő aljzatra. Akku figyelőre pedig a másik piros-fekete vezetékes csatlakozó aljzat. A két vékony vezeték amin nincs csatlakozó az a sebesség felező. És van még az a vastag fekete vezeték amit nem tudok azonosítani.
Gyujtáskapcsolót hogyan kell bekötni? Simán csak zárjam az áramkört, a 2 huzalt?
Hali. Az a gond hogy nem indul. Piros-zöld dugó az szerintem a töltő, mert a töltőtől is ilyen jön. Lehetséges? Első világítást hogy kössem be, mert háromálású a gyujtáskapcsolóm, azaz ilyen 0-áram alatt a roller-áram alatt a roller+első lámpa világít. Ezt most hogykell bekötni?
Sikerült, a kapcsoló 3. kivezetését rákötöttem az izzóra és a - ra az izzó másik kivezetését. Világít.
Csak egy gondom van. A motor nem működik. Minden jó be van kötve. Mi lehet a gond?
Üdv.
Própáltad már a motor két kivezetését direkt rákötni az akksikra, ha működik a motor, akkor a vezérlőben kell keresni a problémát. A vezérlőröl kössél le mindent csak az akku plusszát és minuszát hagyd rajta, a gyujtáskapcsoló két szálját kösd át egy darab vezetékkel. Ezután mérd meg hány voltot mérsz a gázkarra menő plussz vezetékén, itt 4,7-5 voltnak kell lenni, ha meg van kösd rá a gázkart. A motorra menő vezetéknél a fetektől jövő szálat mérd meg, teljesen ráhúzott gázkar esetén közel nulla voltot kell mérjél.
Motor működik. Mingyárt megmérem, csak az a gond hogy még nincsem gázkarom, csak direktbe kötöm össze a pirosat és a zöldet.
Piroson mértem 0,4 voltot. Ez mit jelent?
Gázkar piros vezetékén mérted ezt az értéket, akkor csak feltételezni tudom, hogy néhány alkatrész kiment a vezérlődben. Végig kell ellenőrizni az alkatrészeket, vagyis a diódákat, ellenállásokat, tranzisztorokat és fetet. Keresd meg a gázkar piros vezetékéhez tartozó zéner diódát, mérd ki.
Az a gond hogy, nézz lécci vissza az alőző oldalra a képekre. Az a gond hogy be van öntve gyantával.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |