Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Építsünk mi is elektromos autót!
Lapozás: OK   62 / 100
(#) borvendeg válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 10, 2012 /
 
A fűtés az megoldható nem egy nagy varázslat.
Pontosan az ilyesmi dolgok érdekelnek, hogy mit hogyan kell csinálni. Illetve ha jól emlékszem, akkor akiknél olvastam hogy csináltak ilyet, mindenki gyári vezérlőt használt. Nem tudom nem kötnek e bele...
(#) zolika60 válasza borvendeg hozzászólására (») Szept 10, 2012 /
 
Nem kötelező a gyári vezérlő. Az akkumulátorok fedése, rögzítése lehet szerintem a te autódon egy megoldandó feladat.
A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2012
(#) borvendeg válasza borvendeg hozzászólására (») Szept 10, 2012 /
 
Egyébként igen pest megyei vagyok,vagyis van lakcímem itt is.
Amiben ha tudnál segíteni, gondolom valahol csak össze van szedve hogy minek kell megfelelni, a tervező is tudja valahonnan. Mivel itt a tervező csak formailag tervező, a ténylegesen én csinálok mindent.
(#) zolika60 válasza borvendeg hozzászólására (») Szept 10, 2012 /
 
Küldtem privátot, mert telefonszám is van benne nem akartam a fórumra tenni.
(#) virbal hozzászólása Szept 12, 2012 /
 
Motor már bent van az autóban, már "csak" az akkuk és az elektronika hiányzik . Ha valaki közlekedésmérnököt a tervezési feladatokra Budapest környékén? Saját építésű PWM-es szabályzót szeretnék használni. Mi most a helyzet a EMC vizsgálattal?
(#) zolika60 válasza virbal hozzászólására (») Szept 12, 2012 /
 
Azt a telefont neked is elküldhetem mint borvendeg kollégának. Hátha segít.
(#) borvendeg válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 12, 2012 /
 
Én már beszéltem az Úrral. A lényeg lényege, hogy közlekedésgépésszel kell beszélni, neki kell tudni mindent.
(#) zolika60 válasza borvendeg hozzászólására (») Szept 12, 2012 /
 
Nem tudott olyat ajánlani? Mert akkor még nyaggatom a Tamást. Ő elég magas polcon van az autófelügyeletnél. Kiszedek belőle minden szükséges információt. Neki hivatali kötelessége tudni ezeket.
(#) bbb válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 12, 2012 /
 
Nekem apu most (hoszú ideje húzzák odabent) engedélyeztet egy BMW-t, amit átalakítottak elektromosra, s anno a Permanent Kft. két autójára is ő készítette el az átalakítási kérelem dokumentációját (meg még pár így átalakított autóra). Fékrásegítő és vákuumos szervó nélküli autóknál egyszerűbb a helyzet, amiben van ilyen, ott nyűgösebb, de nem megoldhatatlan.

Lehet, hogy a modik ezt ki fogják szedni, de az elérhetőségei megtalálhatóak a zahalka.hu oldalon.
A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2012
(#) virbal válasza bbb hozzászólására (») Szept 13, 2012 /
 
Köszönöm. Gyorsan küldtem is egy ajánlatkérést a megadott honlapon. BMW-s projektet meg lehet nézni valahol az interneten?
(#) zolika60 válasza bbb hozzászólására (») Szept 13, 2012 /
 
Remélem bent hagyják sokaknak segíthet.
(#) virbal válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 13, 2012 /
 
Az EMC vizsgálat szükségessége megerősítést nyert . Ha nincs valami elkerülő megoldás, akkor ez gyakorlatilag az egyéni átépítések ellehetetlenülését jelenti. Valakinek van ötlete?
(#) zolika60 válasza virbal hozzászólására (») Szept 13, 2012 /
 
Ez bizony nem olcsó. Bővebben: Link Azt nem tudom ha egy adott típusú átépítést többször csinálnak nem elég-e egyet bevizsgáltatni? Hiszen az autógyárak sem vizsgáltatnak minden egyes darabot. Azt gondoltam többen hasonló átépítéssel csökkenthetik a költséget.
A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2012
(#) bbb válasza virbal hozzászólására (») Szept 14, 2012 /
 
Szia!

Mivel tudtommal beszéltetek is, így biztos láttad azt a projektet. A neten nincs fent, egy másik Z4-est viszont állítólag meg lehet találni.
(#) Ződfülű hozzászólása Okt 21, 2012 /
 
Üdv az Uraknak. Régen jártam erre, de most újra benéztem. *
A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2012
(#) virbal válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 28, 2012 /
 
Van már egy pár százezer Ft-os és egy milliónál nagyobb előzetes ajánlatom az EMC vizsgálatra . Kijött egy új rendelet, ami az előzőnél is szigorúbb. És ami még ennél is jobb, hogy nincs különbség, hogy egyedi átalakított - vagy sorozatgyártásra szánt szerkezetet akar az ember forgalomba helyezni. Az akkutöltést külön vizsgálni kell.
(#) borvendeg válasza virbal hozzászólására (») Nov 28, 2012 /
 
Ezek szerint ha gyári vezérlőt építenék be, akkor sem lehet megúszni az EMC-t???
A töltőhöz mi közük van???
(#) zolika60 válasza virbal hozzászólására (») Nov 28, 2012 /
 
Ez nem jó hír. De gondolom sorozatgyártásnál ez a költség nem autónként van? Épp most szántam magam el a projektre. Lehet, hogy csak illegalitásban maradok vele.
(#) virbal válasza borvendeg hozzászólására (») Nov 29, 2012 /
 
A vezérlőre nem mondták, hogy gyári, minősített darabnak kell lennie (egyelőre) ellenben a töltővel.
Ennek az az oka lehet, hogy akár gyári, akár saját a vezérlő, az a kábelezéssel, autóval együtt lesz sugárzó. Gondolom a küszöbértékek úgy vannak meghatározva, hogy azokat nem lehet akármilyen berendezéssel/elrendezéssel teljesíteni. Az immunitás vizsgálat is kihívás lehet egy mikrovezérlős PWM szabályozónak. (Mert hogy az is van a csomagban
A töltő esetében nem csak a sugárzást nézik (sőt elsősorban nem azt), hanem a hálózatra való hatásokat is. Ezek a mérések elég sokfélék ugyan, de állítólag még így se adják ki a CE minősítéshez elegendőt. Így hát itt ragaszkodnak a minősített gyári berendezéshez is.

Ez persze újabb csapás, mert még egy PFC-s, intelligens töltőt is lehet otthon fabrikálni, így megspórolva újabb tízezreket.

Ízelítőül:

széles és keskenysávú zavarkibocsátás mérés antennával,
zavarfeszültség mérés a töltőkábelen illetve telekommunikációs kábelen,
harmonikus áramok mérés,
feszültség változás,
flikker mérés,
zavarérzékenység vizsgálat besugárzással,
villamos gyors tranziens vizsgálat,
lökőhullám vizsgálat
(#) zolika60 válasza virbal hozzászólására (») Nov 29, 2012 /
 
A töltőn nem aggódnék. Egy háromezer forintos Tuskós töltőt mutatnék be, hogy azzal akarom tölteni. Igaz két hétig tart de mi közük hozzá. Annak biztosan megvan minden engedélye. Aztán hogy otthon mit barkácsolok magamnak ahhoz senkinek semmi köze.
(#) virbal válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 29, 2012 /
 
Az áramszolgáltatónak van köze. pl. Cos fi. meg a flicker. Szóval legjobb, ha van az udvaron egy szélgenerátor, meg a tetőn napelem .
A gyári töltő két hétig tartó töltésre jó ötlet . Pl. egy notebook adapter az 18.5V és remekül megy 3.5 A-es áramgenerátor üzemben utána meg 18.5 V-os feszültséggenerátor. Ez pont 5 LiFePO4 cella max. feszültsége. 9db 45 cella. Csak az enyémre rá van írva, hogy "FOR LENOVO PERSONAL COMPUTER USE ONLY . Kell valami univerzális, amire semmi ilyesmi nincs írva.
(#) zolika60 válasza virbal hozzászólására (») Nov 29, 2012 /
 
Mit gondolsz amikor otthon megy a Hetra mert hegesztek valami vasdarabot akkor különbek a viszonyok. Nem igen szokott a szolgáltató ilyesmit vizsgálni háztartásban. Legalábbis én még nem hallottam róla.
(#) virbal válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 29, 2012 /
 
Persze.
De térjünk vissza az eredeti témára. Van egy hatóság, ami egy EU-konform rendelet alapján kötelez egy nagyon komplex és nagyon drága vizsgálatra, amit ráadásul nagyon kevés helyen tudnak itthon elvégezni. És a hatóság az hatóság, szóval nem lesz ezek nélkül forgalmid. Hanyagoljuk a témát? Csukjuk be ezt a fórumot? Miért van az, hogy az USA-ban meg Ausztráliában tömegesen alakítják át a verdákat? Ott nincs, vagy nem számít az EMC? Vagy nem ennyire szigorú és a vizsgálat se ilyen drága? Három éve olvasom a külföldi fórumokat. Az EMC szinte elő se jön, mint probléma. Mi lehet ennek az oka?
(#) zolika60 válasza virbal hozzászólására (») Nov 29, 2012 /
 
Ott nincs ilyen. Sokkal szabadabb az egyedi jármű építés. Van az úgynevezett hobbi jármű kategória ami nálunk ismeretlen. Megnézik a járművet szakemberek van e rajta fék meg világítás aztán már mehet is. Ha megnézed ezeket az amerikai autó meg motor építő műsorokat no azok közül a járművek közül nálunk egy sem kapna rendszámot. Még az sem biztos, hogy EU konform, mert tőlünk nyugatabbra azért létezik ilyen. Ez kizárólag a hazai pénzéhség, de ez már politikába csúszna.
(#) simi21 hozzászólása Jan 20, 2013 /
 
Üdv.Egy ilyen motor kevés lenne egy elektromos trabihoz?esetleg mit lehetne belőle építeni?
A motor paraméterei:24V 300Amper 5200watt 2800-as fordulat 23,5kg
230mm átmérő 280mm hosszú
(#) zolika60 válasza simi21 hozzászólására (») Jan 20, 2013 /
 
Elviheti éppen. Mi ez targonca szivattyú motor?
(#) simi21 hozzászólása Jan 20, 2013 /
 
(#) zolika60 válasza simi21 hozzászólására (») Jan 20, 2013 /
 
Szerintem ez a motor itt is volt az apróban december elején. Nekem emilben azt ígérte a gazdája, hogy pár napon belül felhozza Pestre, telefonszámot is cseréltünk. Azóta is várom.
(#) borvendeg válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 20, 2013 /
 
Ez kicsi lesz!
Nekem 120V-os motor van bent. 70A-t eszik 4.-be sík úton és nem tud kipörögni max fordulaig. Motor adatlap nincs de alsó hangon is 10kW.
üdv:Matyko
(#) zolika60 válasza borvendeg hozzászólására (») Jan 20, 2013 /
 
De ha jól emlékszem nem 120V-on használod.
Következő: »»   62 / 100
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem