Fórum témák
» Több friss téma |
Igen meghibásodhat a dobozt szigetelő purhab ha benedvesedik. A te géped elég idős ehhez a problémához.
A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2012
Ami azt jelenti hogy, igazából a hűtőnek annyi?
Vannak akik megbarkácsolják, de nem igazán javítható. A javítás a régi szigetelés kipiszkálásából és új habbal feltöltéséből áll. Jó minőségben nehezen kivitelezhető.
Értem, köszönöm. Akkor maga a termosztát hiba, vagy hőérzékelési hiba nem valószínű, hanem inkább a szigetelés. Köszönöm.
Így a távolból ezt gondolom. Nincs
![]()
Sziasztok,
van egy Zanussi hűtőnk, kora, típusa ismeretlen. A lakásban ahova költöztünk, egész egyszerűen otthagyták nekünk, mondván úgyis rossz. Nos, annyira nem rossz, de azért nem tökéletes. Normál hűtő + kis belső fagyasztó. Szépen működik, nem is zajos... de úgy havonta egyszer a fagyasztó ajtaja befagy, a hűtő rész meg 18-20 fokig melegszik. Ez van kb. május óta. Leolvasztjuk, visszarakodunk, és megy tovább. Amíg meg nem unja ismét, és befagyasztja a fagyasztóajtót. Van tippetek, hogy mi baja lehet? Köszönöm!
Ez valószínűleg 2** os lehel (a mélyhűtő ajtaja fentről lefelé nyílik) semmi probléma vele
csak ilyenkor nyáron sűrűbben kell leolvasztani
Sziasztok! Nekem van egy Indesit hűtőm, a pontos típusát nem tudom. Kombinált, alul hűtő, felül fagyasztó, 365 literes. Óriási probléma, hogy a hűtőgép szerelők sem tudtak megoldást a fennálló hibára. Szóval nem hűt rendesen, a hűtő része csak részben jegesedik hátul, a gáz nem hűt végig, azaz kevés van benne. DE !! A visszatérő cső egészen a kompresszorig jegesedik, ami viszont azt mutatja, hogy sok benne a gáz. Be lett mérve, a szerelő azt mondta, hogy minden ok elméletileg. Nincs szivárgás, jó a kompresszor teljesítménye, szóval ok minden. De a hűtő részében csak 9-10 fok van, nem bír ezért kikapcsolni. Ma az egyik rokonom, aki műszaki igazgató volt egy étteremláncnál, lejött hozzám 130 kilómétert utazott miattam, levákumolta, hátha nedvesség van benne, amitől eldugulhat a kapilláris cső, majd feltöltötte gázzal, de továbbra is nem hűt rendesen. A fagyóban -19 fok volt, de alul sajnos +9 egy óra elteltével is. Nagyon okos ember, megtudtam mindent a hűtőkről, annyit, hogy már lassan szerelőnek érzem magam, de erre a hibára még ő is azt mondta, hogy elfogyott a tudománya. Mivel nem volt nála a kapilláris cső tisztító, az nem lett dugulásról megnézve, meg nitrogénnel sem lett áttisztítva a rendszer, mert ahhoz nem volt gáza, meg ideje sem lett volna ezeket a dolgokat most megcsinálni. Nincs véletlen közöttetek egy még nála is okosabb ember, vagy valaki , aki már találkozott ezzel a hibával? Nem akarok egy ilyen hűtőt kidobni ! Please, please, please...segítsetek !!
Ha a "visszatérő cső " deres lefagy akkor kevés a gáz , ha csak egy része hűt az elpárologtatónak , kevés a gáz - tehát nem sok a gáz .... Nincs feltüntetve a kellő gázmenyiség a hűtőn ?
Nem egy lángelme az aki elmegy hűtőt javítani eszközök nélkül.
![]() Itt az írásod több sebből vérzik... 9-10 fok van benne és mégis deresedik. HA az illető jól járt el és megfelelő mennyiségű gázt töltött vissza (R600a, R134a, ?; nem írtál pontos típust) akkor részleges dugulásod van. Ez a valószínűbb. A kevésbé valószínű, de lehetséges ok, hogy rossz a hűtő szigetelése vagy tele van "meleg" cucal. És akkor még a minőségről nem is beszéltünk. [off] Internet alapon főleg félinformációk esetén nem lehes sen hűtőt sem klímát sem autót sem semmit javítani..... Idézet: „Nagyon okos ember, megtudtam mindent a hűtőkről, annyit, hogy már lassan szerelőnek érzem magam, de erre a hibára még ő is azt mondta, hogy elfogyott a tudománya. Mivel nem volt nála a kapilláris cső tisztító, az nem lett dugulásról megnézve, meg nitrogénnel sem lett áttisztítva a rendszer, mert ahhoz nem volt gáza,” ![]() A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2012
Van egy 200 literes fagyasztószekrényem. Jól hűt, de 168 óra alatt 150 órán át megy a motor. Rendszeresen víztócsa áll alatta. Mi lehet? Kopott kompresszor, vagy kevés gáz?
Sokallom a napi 2,8kWh fogyasztást.
Valószínűleg átnedvesedett a szigetelése , ezt a hibát már nem sok szerelő javítja .
Az idő vasfoga és a gyártási egyenetlenségek (gorenjéknél sűrűn előfordul)
Amikor még javítottam ezt a hibát 98% ban gorenje volt az áldozat.
Ez egy svéd készülék. Még anno a Quelléből vettem.
A hátulján , az alján nyomkodd meg a szigetelést , ha puha valahol és csepeg akkor át van nedvesedve (ott a puha részen) Ez a hiba mint írtam 98% ban gorejnénél fordult elő .Abból volt sok az országban . Más típusoknál is előfordult ,de sokkal ritkábban .
Először is !! Csak másfél órája volt a probléma feltárására.
Másodszor! Hidd el mindent megtett, amit tehetett, de a korábbi szerelő sem volt okosabb nála. Nagyon az az érzésem, hogy dobhatom ki. Van másik, mert kénytelen voltam venni egyet helyette, mert a kaja megromlott rendszeresen benn. Harmadszor 4 Arra kértelek benneteket, hogy segíts, nem pedig arra, hogy öntelten kritizálj !!!!!!!!!!!!!!!!! Azért köszi a választ !
Sziasztok!
Hasznaltan vettem egy zanussi zft154-1 tipusu hutot, felul fagyasztoreszes, negy csillagos. A kovetkezoket csinalja: 1) ha menet kozben kihuzom majd visszadugom nem indul be a kompresszor dugattyuja, bug, de nem ugy ahogy elotte, es par masodperc utan leall, nem is lehet ujrainditani csak kb fel-egy ora mulva 2) minimumra veve jegesedik a "normal" hutoresz hatulja, felolvad majd ujra lefagy. A hatratett zoldsegeket megcsipte a der (paprika) 3) A kompresszor nagyon forro, kb 2sec ig birom ujjal fogni Ezek normalis jelensegek vagy lehet vele valami gond?
Amit leírtál minden normális csak a "kihúzom bedugom " nem ! Ezt kifejezetten utálja a gép
és éppen ezért nem hajlandó elindulni . ...
Koszi a gyors valaszt. Megegy kerdes: nem lehetne valahogy jobban skalazni a huteset? ugyertve hogy minimumon ne hutson ennyire?
Illetve megegy kerdes, ha 2 rol letekerem 1 re a hofokszabalyzot adott esetben ha eleg hideg van kikapcsol, viszont utanna hiaba tekerem fol 6 ra akkorsem kapcsol vissza. Ez is okes?
Sziasztok!
Segítsen valaki,ha van valami ötlete!! Van egy Gorenje ZOF2467C típusú no frost-os fagyasztószekrényem. (4 éves) 1,5 éve kínlódunk egymással. Először megállt. Szerelő rendel - kompresszor csere és gázzal feltöltés után működött 3 kerek hónapig. Azóta kb 2,5-3 havonta megáll a hűtés.Azt veszem észre,hogy olvadnak ki a benne levő kaják.2-3 hétig áll a gép,újra bekapcsolom és a jelenség ismétlődik. MEGBOLONDÍT,mondjuk elég húzós áron vettem ezért szeretném normálisan használni,de azóta nem is egy szerelő látta és semmi értelmeset nem mondott vagy csinált ,azon kívül,hogy valószínűleg eredetileg is ez volt a hiba és feleslegesen lett a kompresszor cserélve.
Hello!
Nem kell annyit macerálni azt a hűtőt. Beállítod, bekapcsolod, paprikát nem tolod a hátfalra és örülsz hogy még működik.. 1) Azért nem indul el, mert amíg működés után a nyomás le nem csökken, a kompresszor nem tud elindulni. Ilyenkor a motor túláramot vesz fel, a bimetál leold. Amikor visszakapcsol és a nyomás már leesett, elindul. Ha nem, újra bont a bimetál. Nos ezért nem szereti, ha ki-be kapcsolják. 2) Amikor hűt lefagy a hűtőfelület, mert a gépben lévő pára mindig a hidegebb felületen kondenzálódik le és ráfagy. Amikor leáll, leolvad a kondenzvíz és kifolyik a kompresszor tetejére. Mivel az meleg onnan elpárolog. Így neked, nem kell állandóan leolvasztani, automatikusan megy a dolog. 3) A kompresszor azért forró, mert a hűtés úgy működik, hogy a gép összenyomja a gázt. Így az felforrósodik. A hátfali radiátoron ez a hő távozik a környezetbe és természetesen a kompresszor házán keresztül is. Ha lehűlt a gáz, cseppfolyóssá válik. Majd egy szűkítőn keresztül a hűtőtérbe áramlik. Itt már a kompresszor szívóoldali nyomása van, ezért a nyomáscsökkenés hatására a gáz felforr. De a forrásához szükséges hőt valahonnan fel kell vennie, ezért elszívja a hőt a hűtőtérből. Így az lehűl. A gáz forráspontja, persze messze a nulla fok alatt van, ezért fagy le a hűtőfelület. A "skálázás" egész mást jelent. De nem kell az bántani, maximum ha meghibásodik. Ki van az találva rendesen az alkalmazáshoz. Ez a hőfokszabályzó egy mechanikus szerkezet. Egy kapilláriscsövön és egy szilfonmembránon keresztül érzékeli a hőmérsékletet. A membrán és a cső, fel van töltve gázzal, melynek a hőtágulása mozgatja a membránt, ami egy kapcsolót működtet. Ez kapcsolja ki-be a kompresszort. De mivel egy ilyen szabályzó hiszterézise nagy (ki-be kapcsolás közötti hőmérséklet különbség), az érzékelő, nem a hűtőtér hőmérsékletét érzékeli, hanem felrögzítik a hűtőfelületre. Ha a gép bekapcsol, ott előbb lesz hideg, mint a térben, így hamarabb kikapcsol. Majd amikor a hűtőfelület felvette a hűtőtér hőmérsékletét újra bekapcsol. Így átlagosan a hűtőtér hőmérsékletét szabályozza, csak kisebb eltéréssel, mint amit a kapcsoló eredetileg tudna, ha csak a hűtött térben lenne elhelyezve. Persze az érzékelés hőtehetetlenség is nagyobb, így nem macerálja a kompresszort állandóan. Vagy is ha kinyitod az ajtót, nem kapcsol egyből be, és a nyomásnak van ideje leesni. Amikor tekergeted a szabályzógombot, akkor Te az eredeti széles hiszterézissel találkozol. ezért érzed furának. Nos, remélem kiképeztelek "hűtőgép szakértőnek", most már nyugodtan készíthetsz lecsót az elfagyott paprikából. Jó étvágyat! De vigyázz, mert TV-t is csak az nézhet, aki legalább blokkvázlat szinten el tudja mondani a működését!.. üdv! proli007
Hú! A TV-t nagyon régen tanultam. El is kellet gondolkodjak rajta.
![]() Á inkább nem nézem. ![]() A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2012
Sziasztok!
Tudnátok nekem segiteni van egy samsung side by side hűtőnk az a probléma vele,hogy a fagyasztó része nem hűt -3 fok alá és szinte non-stop megy a kompresszor.Na de viszont néha azért le áll és itt az érdekesség ilyenkor el kezd zuhanni a hőméséklet -15-ig.És persze mondanom se kell amikor bekapcsol el kezd ujra melegedni valamikor+2-ig is.Sajnos nem találok szerelőt a környékben(Dömsöd) a márka szervizet meg hanyagolnám.
A hűtőközeg hiánynak és a kapilláris cső dugulásának ugyanazok a tünetei, vagyis a hűtőközeg hamarabb elpárolog a hűtőtestben, minthogy azt végig le tudná hűteni, ezért a kompresszorba visszatérő szívócső meleg, nemhogy deres. Így szerintem kizárható a kapcső dugulás vagy a hűtőközeg hiány. Pár kérdés: a kondenzátor kilépő oldalán levő szűrőpatron hideg vagy kéz meleg, mennyi volt az elpárolgási nyomás/ hőmérséklet, a betöltött hűtőköze milyen módszerrel lett betöltve (értem ez alatt mérleggel mérve vagy nyomásra), milyen hűtőközeggel üzemel a készülék, előtte volt e már javítva, vagy az a hűtőszerelő nyúlt hozzá először aki kinn volt nálad. Amúgy a jegesedő szívócső rossz hőátadásra vagy túltöltésre utal.
A hőfokot mérted benne hőmérővel, vagy csak a kijelzőn levő értékeket figyelted ?
Hőmérővel nem de tettem edénybe vizet megfagy de nedves a teteje.Szoval szerintem az igazat mutatja!
Ez valószínűleg két hűtőtesttel szerelt készülék, aminél mágnesszelep határozza meg, hogy melyik hűtőkör működjön. Így látatlanból arra tippelnék, hogy a mágnesszelep nem, nyit ki rendesen a mélyhűtő hűtőkörében, ezért a hűtés elégtelen. Viszont a légjáratok fűtései illetve a ventilátor motorja üzemel, ami előbb utóbb felmelegíti a hűtőt teret.
Jól gondolod két elpárologtatóval szerelték és egy kompresszoral.merre lehet az a mágnesszelep ?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |