Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » LC mérő
Köszönöm, így már érthető, hogy az eredeti programokban nem kerek 1000 pF van, és az alsó-felső bájt fel van cserélve. Átjavítottam az égetőprogramban, egyelőre úgy néz ki, működik...
Tekercset érdemes átcserélni fazékmagosra? Mivel már van L mérőm be bírom mérni... Köszönet ezért a remek készülékért a fejlesztőknek! Jóféle ez a kék LCD, RT162-7 a típusa, 1mA a háttérvilágítás fogyasztásra, a stabil 5V -ra kötöttem rá egy 2k -s ellenállással. Több árammal persze jobban világítana, de így is élvezhető.
Sajátos konstrukció!
Érdemes fazékvasat használni! a fojtótekercs csak a könnyebb után építhetőség miatt került felhasználásra. Muszáj is volt szoftverből kompenzálni a frekvenciafüggését. A fazékvasmag viszont mentes a durva frekvenciafüggéstől és a környezet visszahatásaitól. A mezei sárgás-zöld LCD a legjobb, bár nem divatos, viszont erős külső megvilágításban is jól látható, igaz a háttérvilágítása többet fogyaszt, de az csak sötétben szükséges, de a sötétben meg ritkábban mérünk...
Üdvözlet a szakiknak! Mértem 3 kondit, 47uf/16v -esr 986 mohm ez magas gondolom..47uf/16v -esr 567mohm ez jónak értékelem.. és útolsó új kondi 33uf/63v esr 435 mohm ez is jó a méréseim alapján..?
Elöreis köszönöm a válaszokat szép napot mindenkinek! Sztanko
Kicseréltem fazékmagra, AL250 -es hangolómagos HAGY magra csináltam litze huzalból. Régi telefonközpontban volt, fém leszorítós eredeti rögzítés. Így viszont Uesr 85mV, szemben a fojtó 180mv -jával. A ferrit nem bírja ezt a frekvenciát, vagy mitől lehet?
Milyen litze? Jól van beforrasztva? Mérd meg a DC ellenállását!
0,8 ohm, rádióból való méhsejtes tekercsről van. Ha 2 - 3 ilyen szállal tekerem esetleg jó lehet, ha lecsökken az ellenállás 0.4 ohm -ra?
Hi, na itt a kép az elkészült műszerről, sajnos a feliratozást elrontottam , na de majd ha lesz kedvem javítom.
Túl vékony az a litze és lehet a forrasztás se tökéletes (hacsak nem vagy profi benne) éppen a nagyon vékony elemi szálak miatt, ennél már egy sima 0,25-0,3-as CuZ is jobb.
Ide kb. 10x0,1-es litze az optimális, nem sok kell, ezért lehet készíteni is ha van egy kis vékony huzalod.
Üdv érdeklödöm,hogy induktivitás állásban csipesz össze zár vissza vált,Re = 239 és zárt csipesznél még Lx = 0.01 uh nem áll nullára már sokszor megcsináltam egymás után!
Amugy az értékek:F0 = 503.5 Khz Fcal= 359.8 khz Re = 254 Kohm Usr0 = 155.7 Mv Fesr= 87.5 Khz a bakapcsnál a Cx = 0 és 7 pf között váltakozik pedig ittis megvolt a kalibráció. Kérdésem minek lehet ez az oka? Köszönöm a válaszokat
Újratekertem négy szál litzével, pont ráfért a csévetestre, úgy 0,2 ohm az ellenállása, Uesr pedig 430 - 445 mV lett.
Sziasztok megtaláltam a gondod az Lcm3-ál a képen beis jelöltem a probléma az vólt, az Esr-él számolt lassan felfelé..
Kérdésem ezt csinálhatja..? Ennél a szakadásnál? mivel ha jól láttam a rajzon 2 diódán megy keresztül az áram D1-és d3 közt volt a a szakadás anyákon. Elöreis köszönöm a válaszokat!
Üdv mindenkinek olyan gondom van,hogy mértem vagy 10 elkót az még okés is,de addigra már a
müszer 0-árol Cx = 0.5pf szökött fel ! nemgyözöm igy kalibrálni aztán megint ott köt ki! Nemtudom de nagyon zavaró a dolog. Valakinek valami ötlet? Nemkéne valamit kicserélni benne? Köszönöm elöreis! A hozzászólás módosítva: Szept 4, 2012
Üdvözöllek!
Többször leírtuk, hogy 0,5pF az semmi, ennyi a két mérőzsinór egymáshoz, vagy a másik hüvelyhez képest milyen helyzetben van az is okoz! Még az sem mindegy, hogy kalibráláskor rajta hagyod-e a kezed a műszeren! Keresed a nem létező hibát! Ami akár 7pf is lehet, nem 0,5pF. A nagyságrendeket, 0,5 pikó a kapacitásmérésnél, 1 milliohm az ellenállásmérésnél, és a 0,1 mikro Henry az induktivtásmérésnél az a mérési hibán belül van! A másik a hőegyensúly beállása után 30 perc (azonos hőmérsékleten) lehet tökéletesen pontos mérést csinálni! A kondenzátor értéke egyik míg az induktivítás értéke a másik irányba mászik! Ez a referenciára is igaz! A topikban 50-szer ki lett tárgyalva! És mint ilyen nem igazán válaszol senki ilyen kérdésre, mint itt megszokott! Esetleg Köbzoli bácsi megkér olvass vissza! Bár hosszú ez a topik, de érdemes végig olvasni! Leiszt Jani
Sziasztok!
Néhány hónapja vettem egy LCM 3 műszert a Vaterán. Nagyon szépen volt dobozolva (talán anno KIT-ben árulták a HESTORE-ban), teljesen elkészült állapotában jutott hozzám. Kaptam hozzá egy 5V-os dugasztápot, ami PWM üzemben működik. Sajnos a kijelzett érték nagyon ugrált miatta, főleg induktivitás mérésnél. Egy régi transzformátoros telefontöltőből csináltam hozzá áteresztő tranzisztoros fesz. stabilizátort, ami 6,3V-ot ad. A műszer kék-fehér LCD kijelzőjén elmászott a kontraszt. Jó a műszernek a 6V körüli stabil feszültség vagy 5V -tal pontosabban mér?
Itt az idevágó cikk: http://www.hobbielektronika.hu/cikkek/lcm3_alkatresz_mero_muszer_-_...l?pg=4
Nézd meg a készülékedet, hogy milyen táp van benne, a kapcsolási rajzhoz képest. Ha van benne stabilizátor, akkor olyan feszültséggel tápláld meg, hogy a stabilizátor kimenetén 5V legyen. Ha nincs benne, akkor csináljál fix 5V-ot. Amúgy a kontrasztot meg a megfelelő potival be tudod állítani.
Köszönöm a gyors választ.
Biztos, hogy nincs benne stabilizátor, mert akkor az 5V inputból nem maradt volna 5V. A műszert nem szívesen szedném szét. Tehát a mérő áramkörnek szigorúan 5V kell? Idézet: „Biztos, hogy nincs benne stabilizátor, mert akkor az 5V inputból nem maradt volna 5V.” Valóban, de ez még nem bizonyítja, hogy nincs benne stabilizátor , viszont egyúttal megmagyarázná, hogy miért nem volt stabil a mérés... Idézet: „Tehát a mérő áramkörnek szigorúan 5V kell?” A táp közvetlenül táplálja a PIC-et. Annak adatlap szerint tuti sok a 6.3V, abba simán bele is halhat(ott)... Hogy az adatlap szerinti maximum 5.5V-tal vajon jól mérne-e, azt nem tudom.
Üdvözöllek!
Evileg 7,5V az ajánlott táp, ami nem lehet kapcsoló üzemű, ezt többször is jelezték a fórum lakók! És nem kell stabilnak lennie! Mert bár a stab IC low drop out-os a 6V még neki is kevés! 8-9V-ig elmehetsz a táppal, többnél a soros ellenállás (háttérvilágítás) rengeteget fűt el, így mászik a műszer! A műszer biztos nem HEStore-os, mert azok mind zöld kijelzősek voltak! De valóban érdemes bele nézni, mi van benne, mert ki tesz egy 5V-os stab IC-vel szerelt műszerhez 5V-os tápot!? Elvileg TS2950-5.0-nek benne kell legyen, és annak sem árt pár száz millivolt különbség a ki és a bemenet között! Leiszt Jani
Elnézést kérek. Nem tud valaki olyan induktivitásmérő rajzot, amibe nem kell PIC? Egy analóg műszerre gondolok, vagy egy multiméterhez csatlakoztatható előtétre.
Szervusz!
Valószínüleg kisporólták a stab IC-t (2950) és direktbe megy a külső tápról! Ezt látszik alátámasztani az is, hogy elmászott a kontraszt is 6,3V-tól és hogy érzékeny a kapcsolóüzemű dugasztáp zajára. (külső kapcsolóüzemű tápra amúgy nem olyan érzékeny, csak akkor van gond, ha az analóg stab IC-t akarják kapcsolóüzeművel helyettesíteni) Ha jót akarsz 5V-ra állítsd a tápfeszt, a PIC érdekében is!
Most szétszedtem, de sajnos csak a forrasztási oldal van elöttem. Nem tudom kiszedni a dobozból...
A kijelzőn nem lehet állítan ia kontrasztot, legalábbis a hátoldalán nem. HJ1602A típusú. Egyébként így: http://econ.5mp.eu/web.php?a=econ&o=aAry09AEw7 néz ki a NYÁK. IC1 pozícióhelyen van bent TO-92 es tokú alkatrész. Nem látni a feliratot. Hol kéne rámérni multiméterrel, hogy kiderüljön az igazság, és biztosan ne tegyem tönkre (könnyen hozzáférhető mérőpontok) a műszert?
Ami benne van IC az jól működő stabilizátor.
Ube=6,35V mellett a kimenetén 4,99V -ot jelez a multiméter. Ha a bemenetet leviszem 5,6V-ra akkor a belső stabilizátor 4,77V-ra esik vissza. Idézet: „A kijelzőn nem lehet állítan ia kontrasztot,” A belinkelt oldalon levő panelon az R10 jelű potméterrel tudod a kontrasztot állítani.
Mivel az oldalamon (econ.5mp.eu ) az összerakás fent van, így ki is tudod szedni a panelt! Egyébbként kapcsoló anyák meglazít és a három forrasztási pont ónszippantó, és már kezedbe is a panel! A kontraszt állításhoz, nem kell, hogy pontosan mérjen a műszer, csak a kontrasztra koncentrálj! Aztán vissza a helyére, és próbáld szépen visszaforrasztani! - Akkor megállapíthatjuk, hogy rossz tápegységet kaptál vele! 7,5V az ajánlott, de mint látható már 6,3V-is elég neki!
Mennyivel jobban járnál egy újabb panellal, azon van furat a potinak, hogy ha a helyén a panel akkor is lehessen, állítani a kontrasztot! Bár mi nem ajánlottuk, sem kék kijelzővel, sem 5V-os táppal, de mindig voltak bátor emberek! És valószínűleg lesznek is! Leiszt Jani A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2012
Köszönöm szépen a segítségeteket! Inkább nem cincálom szét. Bele van valami átlátszó valamivel ragasztva is. Meg olyan vastag dróttal vannak beforrasztva a banánok, hogy még rájuk nézni is irtózom. Átkötöm a bemenetnél a soros diódát, és visszaveszek a külső stabilizátorból 0,6V-ot. Akkor a kijelző is helyreáll, mert annak a háttérvilágítása nem a belsőleg stabilizált 5V-ból történik.
Összeraknék én is egy ilyen kis müszert sok jót olvasok róla itt a fórumon!
Azt szeretném megkérdezni ha ezt meg épitem ezt évekig nem kell javitani?
nem értek hozzá kezdö vagyok csak érdeklödök elötte! ha segitene valaki elindulni ebbe megköszönném.
Szia! Ez elsősorban Tőled függ. Ha "rendesen" van összerakva és helyesen használod akkor nem hibásodhat meg.
Ha rámérsz egy nem kisütött kondira, akár azonnal lehet javítani ! (LCM3)
|
Bejelentkezés
Hirdetés |