Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Én legalább 30 voltot tekernék, egyenirányítás majd a szabályzó. Persze erre töltéskor oda kell figyelni mert megszalad a töltés kezdete után, ha csak nem készítesz valamilyen stabilizátort.
Ha valóban kell a 15-20 amper akkor ebben a kapcsolásban http://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=159627 kicseréled a Ti tirisztort és az R12 söntöt a megfelelő típusra és kész.
Azért az Ah kapacitás/10 töltőáram számítást, mint normál töltő áramot ne hagyd ki a számításból! Az akkumulátor töltés nem csak elektromos, hanem vegyi folyamat is, ami nem gyorsítható tetszőlegesen (büntetlenül) bármilyen szintre. Amúgy 20V-nál nagyobbra nem kell tekerned, de a leadható áramot meghatározza a vasmag méret, ehhez pedig vedd igénybe a fellelhető transzformátor méretező táblázatokat.
Szép napot az Uraknak.
A segítségüket szeretném kérni. Megépítettem ezt: http://www.hobbielektronika.hu/cikkek/automata_zseles_akkumulator_t...o.html Mivel savas akkuhoz szeretném használni 2,21k helyett 2,37k ill. 3,65k helyett 3,88k ellenállásokkal, valamint megemelt töltő áramokkal, módosítva a 2;4 kivezetések ellenállás hálózatát. A próba üzem közben végig mértem a töltő áramot ill. az akku feszültséget, jó közelítéssel a cikkben közölt diagramoknak megfelelő értéket kaptam. A probléma, amihez tanácsot kérnék, hogy az 1 és 9 lábakra kötött (sárga) LED-ek "ötlet szerűen" világítanak, hol az egyik hol a másik vagy mindkettő a zöld LED pedig folyamatosan világít. Mi lehet a probléma? A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2012
Szia, szerintem ez nem hiba, nekem 3 ilyen töltőm van, mindegyik hasonlóan működik.
A zöld LED csak teljesen lemerített akkunál fog kialudni (legalábbis nekem ezt csinálják a töltők). A másik 2 LED pedig a töltés aktuális fázisától függően világít, potnosan ahogyan leírtad; hol csak az egyik, hol csak a másik, hol epdig mindkettő. Illetve a töltés befejezése előtt közvetlenül az egyik villog, egyre csökkenő frekvenciával.
Az általad leírtakat nem vitatom de akkor az IC és a szerző, mert a zöld LED nem szerepel a gyári alp kapcsolásban, nagyon más logikával dolgozik mint az enyém. Szerintem valahogy így kellene működnie:
- piros LED (adatlap szerint) bekapcsolt állapot - 1 lábra kötött LED (sárga I.) alacsony akku. fesz, elő töltés vagy "elő töltés, töltő fesz. grafikon A-C (D?) szakasz (vagy töltő áram grafikon 1. szakasz) - 9. lábra kötött LED (sárga II.) állandó áramú töltés, töltő fesz, grafikon D-E, áram grafikon 2. szakasz - zöld LED, töltés vége, csepp töltés Az zavar a legjobban, hogy semmilyen összefüggést nem találok a két sárga és a zöld LED-ek és sem az akku fesz. sem a töltőáram között (ezért írtam, hogy "ötletszerűen), különben tejesen lemerített (4,5V köré) aksival kezdtem a mérést.
Szia!
Köszönöm a rajzot. Találtam én is egyet. Mit szólsz hozzá? A másik kérdésem pedig az lenne, hogy ha 75-100Ah-s akkut töltök ezzel a kapcsolással, és 10A-es árammérőt kötök bele, akkor mekkora lehet maximum a töltőáram (kb.)? Előre is kösz Palkó.
Ja*, és persze olyan trafót tekerek, ami tud 15A-t, meg a tirisztort is cserélem 16A-es típusra!
A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2012
Ha 10 A -es mérőt iktatsz be, akkor a max töltőáram is 10 A lehet. Ettől még a trafót, és a tirisztort túlméretezheted, nem fog ártani a töltőnek, sőt, illik némileg túlméretezni.
És a mérő nem mehet tönkre, ha nagyobb áramigény van???
De, bizony tönkremehet. Mivel ebben az áramkörben nincs külön töltőáram szabályzó, ezért a töltőáramot lényegében a transzformátor belső ellenállása korlátozza. Ha nagyobb teljesítményű trafót használsz, mivel annak kisebb a belső ellenállása, a töltőáram is nagyobb lesz.
Még az előző hsz.-ben elfelejtettem hozzátenni, hogy a graetz-hidat is másikat kell használj. A tirisztort illetően nézd majd meg az adatlapot, mert a max áram és a folyamatosan kivehető áram közt elég nagy a külömbség. Ami az árammérőt illeti, készíts másik söntöt. Ez a kapcsolás csak a feszültséget szabályozza, áramot nem de ha nem cellazárlatos az akksi, akkor ez nem jelent problémát. Ahogy töltődik az akksi, a belső ellenállás növekedése miatt csökken a töltőáram. Ennek a kapcsolásnak megvan itt a fórumon egy módosított változata, ott másképp oldotta meg az alkotó a referencia feszültségek előállítását. http://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=160936
Köszönöm a válaszokat mindenkinek.
Valószínű, hogy hg6dab, a Te általad küldött kapcsolást fogom megépíteni. Azóta átgondoltam egy picit, és rájöttem, hogy azért egy kicsit sokat mondtam ezzel a 15-20 A-el, valószínű, hogy a maximális 10 A elég lesz. Ha jól számolom ezzel a shunt-el kb 6.5 A lehet a maximális töltőáram!? És a másik kérdés: Van egy 10A-es árammérőm, amin shunt nincs. Ez azt jelenti, hogy shunt nélkül tud vezetni 10 A-t? Köszönöm még 1X. Bye Palkó.
Hello!
Általában két helyzet szokott előfordulni. - A műszer egy lágyvasas műszer, ahol egy tekercs mágneses tere téríti ki a mutatót. Ebben nincs mágnes, skála nem lineáris, és egyen és váltakozó áramot egyaránt mér. A tekercs olyan vastag vezetőből van tekerve, ami elbírja a 10A áramot. - Másik, hogy Deprez műszer, és a Shunt a műszeren belül van kialakítva. De előfordulhat, hogy csak skálázva van a 10A-re a shunt meg nincs meg hozzá. De ekkor a skálalap alján olvasható, hogy hány Amperes shunt kell hozzá, és hány mV-ra tér ki a műszer. esetleg a műszeráram van feltüntetve. Tehát óvatosan kell megközelíteni. Nem egyből ráadni a 10A-t, hanem maximum 1mA árammal próbálni mit jelez. Egy mezei ellenállás mérés is lendíthet a dolgon. Ha benne van a Shunt, vagy lágyvasas a műszer akkor szinte rövidzár mérhető a kapcsokon OHM állásban. A Deprez nem mér váltakozóáramot, lévén, hogy mágnes van benne, ami érzékegy az áramirányára. üdv! proli007 A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2012
Szia!
A kapcsait megmérve szinte rövid zár. 130mA-t mértem vele és szinte meg sem mozdult. Szóval, akkor a 10A átfolyhat a műszeren!? Köszönöm. Bye palkó
A kissebb töltőáram a töltés elején több időt kíván a nagy akkumulátoroknál, ez viszont a vegyi átalakulás szempontjából éppen kedvezőnek mondható.
Ha töltőből származik az ampermérőd, akkor valószínüleg nem kell hozzá sönt. Többféle kivitel létezik, van ahol a fémkengyelen átfolyó áram mágnesezi megfelelőképpen a mutatót, van ahol néhány menetes nagyáramú tekerccsel oldják meg ugyanezt. Viszont ha kiloohm nagyságrendü a tekercs ellenállása, akkor kell sönt, ki tudod számolni, csak kis ellenállást nehéz mérni, kísérletezni kell, de csak óvatosan, fokozatosan terhelni a söntöt pl. szabályozható tápról, vagy valami más kíméletes módszerrel, mert az ilyen müszerek könnyen elfüstölnek.
Üdv mindenkinek.
Tanács kellene hogy a lentiekben csatolt képen található akku töltő működő képes-e? És ha igen akkor a Re az oda mi kell?
És ez a töltő ha beállitom neki pl 3A-os max töltőáramot akkor az a töltés végén lemegy majdnem nullára?
Szia!
Még annyit szeretnék kérdezni, hogy: ha az R12 ellenállás értékét hagyom (0,33 Ohm), de a teljesítményét megnövelem, akkor tudom növelni a töltőáramot is!??? És hogy a tirisztor helyett használhatok-e triakot? Előre is kösz. Szia Palkó.
A töltőáram növeléséhez csökkentened kell R12 értékét. A triak mindkét iányban képes vezetni, de mivel egyenirányító után lenne kötve, elvileg használható. Én még nem próbáltam. Mindenesetre amikor kipróbálod, lehet hogy az MT1 MT2 lábakat fel kell esetleg cserélned.
Hello!
Miért is kell felcserélni az MT1 és MT2 lábakat? A vezérlésnek mindenképpen az MT1-hez képest kell lenni. Vagy is a vezérlőáram, a Gate és MT1 körében folyik. Legyen az pozitív, vagy negatív az áram iránya. Csak az MT1-MT2 feszültségének polaritását lehet felcserélni, mert mind két irányban működik. (Nagyon szerencsétlen elnevezés ez az "MT1-2". Állandóan probléma adódik belőle. Bekötésnél, és rajztechnikánál egyaránt. ) üdv! proli007
Igazad lehet. Mondom, én még nem próbáltam, de majd kipróbálom.
Nekem is több triakom van, mint tirisztorom. A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2012
Sziasztok! Lenne egy 6v-tos 4.5 Ah-ás akksis reflektor. Mellékelem képeken a belsejének(töltőrész) nyákját. Kérdéseim: Hogy lehet az hogy adapterről 9volt egyenfesz kell neki, szivargyújtóról12volt? Lemértem a diódát plussz az ellenállást semmi gond mégsem tölti az akksit. a tranyót (elvileg az nem tudom) tipus szerint sehol semmien formában nem találtam hogy mi lenne az, mivel lehetne helyettesiteni... viszont ha töltőáramra dugom, az ic (tranyó, stb...) eszeveszettül melegszik.... mi lehet a gond vagy mivel tudnám az egészet pótolni legegyszerűbben? egy 6voltos 25w-os halogén izzót hajt, és ólomgéles akksi van benne.
Szerk.: Képet nem jeleniti meg hiába töltöm fel.... Holnap ujra megpróbálom A hozzászólás módosítva: Okt 3, 2012
L7808cv az ic neve * rájöttem mert beérkezett még egy példányés azon olvasható volt a neve
A hozzászólás módosítva: Okt 4, 2012
Helló!
Ez egy stab ic. Lábai sorban bemenet,gnd, kimenet. A bemenet kb+11V-tól 35V lehet, a kimenet +8V stabil. 1 vagy 1,5A-t bír el. De ekkor már hűteni kell. A lámpában a kimenet utáni dióda kb 0,7-0,8V-al csökkenti a kimenő feszt, így az akku feszültsége feltöltött állapotban sem emelkedik 7,2-7,3V fölé. Az ellenállással a töltőáramot korlátozzák 3-400mA-ra. Üdv! Tomi
Köszönöm szépen! Mivel tudnám helyettesíteni legegyszerűbben? konkét kapcsolás vagy bármi érdekelne és mégyegyszer nagyon szépen köszönöm!
A 7808-at egyszerűbben nem lehet helyettesíteni. Minden más megoldás több alkatrészt igényel.
Üdv!
Igaza van nedudginak! Egy százas az ára: http://www.hqelektronik.hu/info/hu/ua7808-st.html Nincs ennél egyszerűbb.
Nem kell olyan messzire menni. Itt is van, a HEStore még olcsóbban árulja...
L7808CV . A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2012
SZiasztok!
Szünetmentesemben behalt az akksi és úgy gondoltam hogy helyette autó akkut veszek mert árban nem nagy a különbség. 6 ezer Ft egy 12v 12Ah akksi ami kellene bele, de 10 ezerért már 45Ah autóakkut is adnak. Én legszívesebben az autóakkut preferálnám mert ha meghal az öreg szünetmentes akkor azt tudom továbbra is használni más célokra. De a kérdésem hogy melyik bírná tovább? Ti melyiket vennétek? |
Bejelentkezés
Hirdetés |