Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
A hangszorokábelekt igyekeznek a legjobb rézböl (néha ezüstozve) gyártani, hogy minél kisebb legyen az ellenállása, hiszen a 2-8 Ohmos hangszorokkal osztja meg az ellenállást....
Ha csak az ellenállásról szólna, akkor a legjobb hangszórókábelnek ezek szerint az akksi kábel lenne a legjobb...
Csak hát nem olyan egyszerü karvastagságú kábeleket huzni a hangszorokhoz, pontosan ezért szol az ellenállásról, hogy a lehetö legvékonyabb kábelekkel tudd elvinni az energiát a hangszorokhoz.
A védelem nyákja miért nem fekete?
Hűha! Ezt nem egészen így gondoltad, mint ahogy leírtad.
Esetleg félreértetted????
(legvékonyabb, de ugyanilyan ellenállásu - értelemszerüen, lásd feljebb)
Sziasztok.
Adott a mellékelt kapcsolás. Az a problémám, hogy trimmereket elfelejtettem venni. 1k-s az van, de 200 Ohm-os az nincsen csak 500 Ohm-os. Jólenne bele, vagy mindenképpen 200 Ohm kell?
Hali!
Mint laikus szólok hozzá a témához. Van egy félre magyarázhatatlan szabály, hogy a végfok, és a hang(fal)sugárzó között mindig a lehető legrövidebb, és a lehető legvastagabb vezetéket használjuk. Itt jöhet be az, hogy a vezeték átmérő csökkenthető a vezeték anyagminőségének javításával. Mintha erre gondolt volna az előttem szóló. Ezért van különbség a hangszóró, és a hagyományos elektromos vezeték között. (anyag minőség) Biztosan többen tapasztaltuk már, hogy pld. 2,5-es hangszóró vezetéket lehet kapni 200 Ft-ért is, de lehet kapni 500 Ft.-is.Az árkülönbség önmagáért beszél! A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2012
Srácok ballagjunk ezzel át ide inkább.
Tehetsz bele 500 ohmosat is, csak akkor az osztót (R13-R14) is módosítani kell. De ha az 500 ohmos potival párhuzamosan kötsz egy 330 ohmos ellenállást, máris 200 (ill. 198) ohmos lesz. Azért a potit a helyedben nem így kötném be, mert ha a csúszkája kontakthibás lesz vagy megszakad, akkor a tranyó (T8) teljesen lezár és mehetsz a boltba új feteket venni.
Sziasztok megtudnátok mondani az ATP100 előfokja hány voltal megy?Van 2db de nem tudom mekkora feszre kössem.
Köszönöm
Szia.
Sajnos az még előbb készült mint a modul többi tagja, utólag meg már nehéz lenne fekete alapot varázsolni rá..
Pedig már én is említettem neki.
Szia!
Sajnos nem kaptam az üzletben 24V DC-s relét csak egy áramkörös volt nekik raktáron. Akkor ha módosítom a kapcsolásnál a zenert egy 470 Ω-os 5W-os ellenállásra És a 4,7µF-os kondit 10µF-osra akkor működőképes lehet már a koppanásgátló? Közben azért haladtam a 2 erősítőmodult újraépítettem immáron a javított verziók mind a kettő elsőre indult és tökéletesen teszik a dolgukat eddig. Bitang nagy hangereje van és igen kellemes hangzása és így keszekusza vezetékekkel is semmi gerjedés vagy zaj viszont a mélyebb tartományt kicsit hiányolom abból lehetne több. A segítséget előre is köszönöm!
Sziasztok!
Reloop, az lenne a kérdésem hozzád, hogy szerinted mi okozhatta a következő komoly problémát: Az erősítő indítása után halk búgás hallatszott a hangszóróból, ami egy adott fokig erősödött, ha tekertem felfele a hangerőállító potin. Ha hozzányúltam ahhoz a hűtőfelülethez, melyre a tda7294 volt felfogva, ingadozni kezdett a búgás erőssége és felerősítve átjött a hangszóróba a tapintásom hangja, ha hozzányúltam ehhez a fém laphoz. Mindezidőalatt a védőlámpa bent volt az áramkörben, mintegy utolsó védelmi elem teljes üzembe helyezés előtt. Mivel az átlagosnál jobban nem melegedett a végfok IC és más rendellenesség sem mutatkozott, így kivettem a lámpát is. Ekkor jött a baj, és szinte néhány mp alatt kiégett a végfok IC. Amit látok a kiégett IC-n, hogy a negatív 35V-os táplábon voltak gondok (a negatív fesz van egyébként kint a hűtőbordán is), mivel felégett a vezetősáv egy helyen, ahol vékonyabb volt, és az IC tetején, a lábaknál is itt láthatók égésnyomok. Ugyanarról a "rejtélyes" erősítőről van szó, mint amivel már foglalkoztunk, csak kiegészítettem egy lágyindítóval és egy DC védő + koppanásgátlóval. Mindkettő modult hobbielektrós cikkek alapján csináltam. Kicsit tanácstalan vagyok, hogy mi okozhatta a problémát, mert mindkét új modult teszteltem előtte külön-külön és szépen tették a dolgukat. Ezután beraktam még lámpával is, és úgyis működtek szépen. Előtte nem figyeltem fel erre a búgó hangra, elképzelhető, hogy eddig is volt. Mind a lámpás, mind a lámpa nélküli tesztelés alatt nem volt erősítendő bemenete az erősítőnek.
Szia! Remek kivitelezés
A koppanásgátló tápjának kondenzátorát kicsit próbálgatni kell. Olyan értékre lesz szükség, aminél lekapcsoláskor a lehető leghamarabb old a relé. Ezzel a késleltető elektronika megépítése nélkül is tudsz kísérletezni.
Szia! A hozzányúlásra érzékeny erősítő árnyékolási hibában szenved.
A végfok IC tönkre-menetele érdekes dolog. Az előtét izzó eltávolításából az áramkör csak a tápfeszültség minimális megemelkedését érzékeli, ami így is tűrésen belül maradt. Tanulmányozd, az izzó eltávolítása során mihez érhettél még hozzá, mert zárlaton kívül más nem igen okozhatta a problémát.
Szia! Köszönöm a dicsérő szavakat ám bár neked is sok segítséged fekszik benne
Szóval rakjam össze levegőbe és ott cserélgessem a kondikat? Említetted hogy tranzisztor helyett is más kell van itthon BC546B NPN tranzisztor ami pont 0.5 W-os az adatlapja szerint az megfelelne vagy esetleg mit tudnál ajánlani helyette?
Elképzelhető, hogy kontakthiba lehet az ok (pl a nyákon a forrsáv elkorrodált) vagy az nem okozna ilyen súlyos problémát ? Ezt azért kérdezem, mert a nyákon a - táp egy vékonyabb darabja égett el, lehet hogy nem megfelelő érintkezés miatt. Ebben az esetben mondjuk nem tudom, hogy hogy ég ki az IC ?!
A lágyindító és DC védő bentléte nem hiszem, hogy bármit is kavart volna, mert igazából stacioner esetben (miután a relék nyitnak) mindkét modul rövidzárként viselkedik. Remélem nem tévedek. abban, hogy ezek tényleg kizárhatók a hibaforrások halmazából. A hozzászólás módosítva: Szept 30, 2012
A relé meghajtását szívem szerint valami olcsó darlingtonra bíznám.
Ha az előtét izzóval működött az erősítő, akkor a vezetősáv és a segédáramkörök aligha lehetnek hibásak.
Hála égnek belőle is van pár darab itthon, hétfőn ahogy tudok beszerzek pár 8.2V-os zenert mert csak 6.2V-os van itthon és akkor levegőbe összerakom a kapcsolás.
Majd írok a fejleményekről köszönöm a segítséget.
Doncso fórumtársamnak mondom,hogy nem tudom gerjedésre bírni, most pedig van vezetékezés rajta,előfok,/BEAG APT100-ból remek hangja van/koppgátló,és igy se egy nagyon ici-pici kaparászás van de nagyon oda kell dugni a fülem a hangszóróhoz,hogy halljam.
Úgy néz ki akkor megúsztam a hajhullást ez ügyben.És köszönöm a sok türelmet minden segítő embertől.
Na, örülök neki. Nem tudom miért volt, de nekem annó sikerült belenyúlnom. Örömmel szignózom, hogy ez nem népbetegség ezek szerint. Jól néz ki a cucc, meghallgatnám nálad hogy szól.
Én áradozok a hangjáról,annyival másabb mint a régebbi.Nagyon szép lett a közép tartománya sokkal "beszédesebb"és nagyon szépek a magasai, csilingel ahogy kell.És a legfontosabb semmi alapzaja nincs magának a végpanelnek.Ez a külön +,- egyenirányítás,külön greatz kocka, jót tett neki.
Helló megoldódni látszik az Univox ATP150 végfokom kattogása, értetlenül állok a probléma előtt,feszültség esés nemigen volt,és mégis itteni tanácsra +2 puffer és elmúlni látszik a hiba.Most 14100ufx2 van talán így jólesz.Köszönöm Zolinak
Lehet , hogy meghalóban vannak a gyári elkói?
Nem lehet gyári az egészet én csináltam,de lehet hogy ez van.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |