Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Teljesítmény -LED, powerLED (pl. Cree, Luxeon) vezérlése
Témaindító: george_b, idő: Nov 30, 2007
Témakörök:
Ha nem az adott LEDhez tervezett reflektort használsz, akkor nem lehet szép. Nem tudom, hogy van-e eyáltalán lencse a lámpádban. Én Luxeon-nak tippelem a LEDedet, az valószínűleg nagyobb fényt ad, mint ez az Optoflash.
Ha nem korlátozod az áramot, akkor meg fog sülni a LED.
Azért szép lassan jönnek az információk. Amikor választ írtam, még kérdezted a lencsét ! Utána meg felraktál képeket.
Ezek után rákérdezek: biztosan nincs áramkorlátozás a lámpában?
Bocsánat
Bisztos teljesen bisztos
Nem tudom, milyen lámpád van, de Ilyen árak mellett... nem nagyon éri meg LED cserével vacakolni.
Sziasztok. Megépíttettem EZT a kapcsolást. Rádobtam pár ledet és valami nagyon nincs rendeb vele. A trimmert hiába tekergetem, a ledek csak villognak. Zárlati áramot nem tudok mérni mivel 0-at mutat a multi, ha nem kapcsolok a kimenetére semmit akkor a bemeneti feszültség 1 az 1-ben kijön a kimenetén. Hol keressem a problémát?
Szia WaRl0
Én is ezt a kapcsolást használom,csak átalakítva.(led driver.jpg) Csatolok egy számoló programot amit excell-ben csatolok. A kapcsolás lényege ,hogy az LM 26xx v fb feedback voltage 1,23 volt. A műveleti erősítős kapcsolást úgy kell beálltani.hogy a v fb 1,23 volt legyen.Ebben segít a számopló progi. üdv
Jeee, ezt meg en csinaltam anno. Viszont ne felejtsuk el, hogy ez egy bontott printertaphoz keszult, ahol 32V volt a bemenet. Azert is van rajta egy 12V-os kis stabIC, mert a 272 nem bir el akkora feszultseget. Viszont mar ez a rajz is modositott, mert eredetileg egy sima, allithato stepdown-nak keszult.
Szoval 13-14 volt alatt nem lesz tul jo a mukodese, esetleg egy masik stabIC-vel vagy anelkul siman atkotve a V+ -t. Egyebkent szeretem a Tango2-t, mondtam mar? )
Ne haragudj, de ezt nem értem. ITT az én nyákom. R1 nálam 0,33 ohm, R2 4,7k, R3 1M, R4 15K. Ebben az összeálításban, mit kéne változtatnom?
Pedig az én LM26xx-emnek 5lába van egy sorban. Es már sikerült müködésre is bírnom. A gond az volt hogy kihagytam a C1-es kondit. Szóval ez a gond letudva. De lenne még egy kérdésem. Az R4 ellenálás mekkora értékre cseréljem ahhoz, hogy a maximális áram ne legyen több 700mA-nál ? (nem akarom kidobni a ledjeim.)
Szia,
Csatoltam egy excel táblázatot az előbbi hozzászólásomban amivel ki tudod számolni a kimeneti áramot.Az egyik lehetséges megoldást a csatolt pdf tartalmazza. üdv
Köszönöm. Innentől már boldogulok talán
Sziasztok!
Találkoztatok már a COB led panelekkel? Egy 20W-os panel kb 5eFt.- körül mozog. Szeretnék építeni egy lámpát belőle 12V-os akkuról meghajtva. Tudnátok ajánlani valami olyan áramgenerátoros kapcsolást, amivel akár szabályozni is lehetne a kimenő áramerősséget? 1400mA mehet rá max. és állítólagosan kb. 1600 lumen a fényerő. LED COB panel 20 Watt
Picit pontosítanék: VAN áramkorlátozás a lámpában, méghozzá az elem/akksi belső ellenállását használják áramkorlátként!
Halli mindenkinek!
Rögtön a tárgyra is ténék.: Szükségem lenne egy olyan kapcsolásra ami a következöket tudja: 4 PWM kimenettel kell rendelkeznie és gombnyomásra 1-2perc alatt kellene 0 rol 100% ra érnie, a gomb elengedése után ugyan annyi idö alatt pedig visszatérni 100%rol 0 ra. Led generátort szeretnék vezérelni vele remélem jóhelyen kérdezősködöm. Ja sajnos picket és hasonszörü icéke nem tudok progizni tehát a leg egyszerübb kapcsolás kéne, vagy esetleg ha valaki elkészitené nekem!? Válaszokat elöre s köszönöm!!!
Ami ki tudja mennyi, és változik is. A többi stimmel.
Nézz körbe a vaterán "20W" kulcsszóra keresve!
Idézet: „gombnyomásra 1-2perc alatt kellene 0 rol 100% ra érnie, a gomb elengedése után ugyan annyi idö alatt pedig visszatérni 100%rol 0 ra.” Akkor ezek szerint 1-2 percig akarod nyomva tartani a gombot? Vagy a vesszot tetted rossz helyre? Meg lehet csinalni uProc nelkul, csak minek? Egy ketszazforintos PIC eleg hozza. Elkesziteni ingyen senki sem fogja, ha pedig penzt kinalsz erte, akkor irany az aprohirdetes rovat ott fent jobbra!
Tényleg nem voltam pontos, a felfutási idö elérése után ugy kell mardnia pár óráig.
De hogy a kapcsoló ugymaradjon erre már van időzitett relém, tehát az lenne a kapcsoló. Nem kérném senkitöl ingyen, irok majd az apróhirdetésbe is, de ha létezik ilyen kapcsolás és én is megtudom csinálni akkor minek? Csak a progizás nem megy már(kijöttem a gyakorlatbol+cuccom sincsen már)
Igen, de szerintem ez az a feladat, amit NEM SZABAD mikroprocin kivul massal megoldani.
Porscheval is lehet tragyat hordani a mezore, de nem arra keszitettek Masreszt szerintem felprogramozni egy PIC-et barki megtreszi neked szivessegbol, ha viszed a programot. Persze, a tobbi resze eppen elegge analog lesz, hogy te se unatkozz. A mikroprociba pl egyszeru betenni olyan reszeket, hogy mi van, ha ki akarod kapcsolni, mi van ha azonnal teljes fenyerorol inditanal, stb. Termeszetesen lehet ilyen, embert probalo feladatokat adni (pl.: kiskanallal merd ki a furdokadbol a vizet) de ez az egyeni eroproban kivul masra nem nagyon hasznalhato.
Valóban ez lenne a legkézenfekvöbb dolog(pic) De a problémám a kapcsolás elkészitésébe relylik(mármint megtervezni)
Gondolkodtam az 555 ös szabályzóban, sőt egyszerübb potis verzióját meg is épitettem. Remekül müködik de mivel akvárium világitást szeretnék vezérelni ezért macerás lenne ott ülni és tekergetni reggel este
Szuper!
Nem tudnál betenni hozzá egy kapcsolási rajzot is? Kösz! Öreg A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2012
Oszinten szolva en meg eletemben nem keszitettem kapcsolasi rajzot. Annyi a lenyeg, hogy egy nagyon kis erteku ellenallason eso feszultseg - megfelelo erosites utan - referenciafeszultseget biztosit az LM-nek, ami erre szabalyoz.
De ez, ahogy latod, nagyon egyszeru kapcsolas.
Nagyon profi vagy, ha fejben tervezel!
Én csak egy amatőr vagyok. A NYÁK-ból és a beültetési rajzból próbáltam megcsinálni a kapcsolási rajzot. Megnéznéd? Szerintem valami nem OK rajta. Nem értem, miért van kötve egy ellenállás az LM 5-ös lábára? A NC nem azt jelenti, hogy nincs bekötve a kivezetés? Kösz! Öreg
Nem profi, hanem lusta. Elottem a gyari alapkapcsolas, azt modositom fejben - ha kell. De szerintem ez egy az egyben olyan, mint ami az adatlapon van. Aztan ebbe a rendszerbe nyulok bele egy muv. erositovel, aminek szinten a legprimitivebb kapcsolasat hasznalom, egyik labon a bejovo fesz, a masikon a szabalyzott visszacsatolas, erosites feszosztoval allitva. Tulajdonkeppen mivel meglevo paneleimbol epitkezem, ezert nem kell nekem kapcsolasi rajz. Masfelol pedig kifejezetten szorakoztat a tango2-s tervezes, szeretem a vonalakat sajat magam huzigalni, esztetikai elmenyt jelent egy-egy szep NYAK. Sokszor ez sajnos a minoseg rovasara megy.
Egyebkent a szakmam nagyon tavol all az elekronikatol, ez csak hobbi. Az ellenallasra ugy emlekeztem, mint aramkorlatra, de most tuzetesebben megnezve az adatlapot, nincs bekotve valoban. Talan valami mast hasznaltam oda, mint amit odairtam. Szinten a csak sajat reszre torteno tervezes hatranya Kozben megtalaltam, lm2679-est hasznaltam, ott az adatlapban valoban az aramkorlat. De a beultetesi rajzon is szerepel a 2676/79 felirat. A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2012
Itt egy NAGYON morickarajz, hogy a gyari alapkapcsolasba hogyan nyultam bele.
Nevetsegesen primitiv, szerintem erre te sem keszitenel kapcsolasi rajzot, mint ahogy a zseblampahoz sincs A mukodesenek a lenyege a fontos: Van egy olyan cucc, amit eredetileg feszultsegtarto aramkornek terveztek. Ez ugy tartja a feszt, hogy van egy feedback laba, amin 1.23 V koruli erteknek kell lennie. Ezt piszkaljuk meg, hogy aramgenerator legyen belole. Aramot ugyanis ugy tudunk merni, hogy egy ismert ellenallason eso feszt merjuk. Ez, mivel atmegy rajta a led teljes arama, kelloen kicsi kell legyen, hogy ne legyen tul nagy feszutsegeses rajta (ne fogyasszon sok meddo teljesitmenyt). Igy viszont picike lesz a feszvaltozas (par tiz mV korul, a mukodesi aramtartomanyban). Ezt ertelemszeruen addig erositjuk, amig el nem eri az 1.23V-ot. Tehat o feszultseget ad a kapcsolas vegen, de valtozo modon, eppen annyit, hogy az ellenallason eso fesz erosites utan 1.23V legyen, ami viszont egy fix aramhoz fog tartozni az adott erosites mellett. Ezt allitod be potmeterrel. (Nem lesz linearis egyebkent) Meg az fontos, hogy itt a 2679-es ADJ valtozatat kell hasznalni, ahol a feedback lab csupaszon all. Meg persze a tizedohmos ellenallasnak megfelelo teljesitmenyunek kell lennie, en talan 1W korulit hasznaltam, de nem kell ekkora, ki lehet szamolni a kivant arambol. A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2012
Kösz az infókat.
Úgy döntöttem, megépítem az áramkört, de rögtön megakadtam, Győrben egyik alkatrészboltban sincs LM2679, néztem a Conrad oldalán, de ott sincs. Tudtok tippet adni, hol lehet ezt beszerezni? Kösz! Öreg
Akkor építs mondjuk MP-s sorozatból ami a chipcad-ben kapható jobb hatásfokkal és egy 8 lábú chipben benne van minden.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |