Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csöves erősítő készítése
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Az a banánhüvely nem véletlenül egy "műszer csavar"? Az hasonlít a banán hüvelyre, de a külsejét csavarni lehet, és az alá lehet szorítani egy vezetéket, vagy egy papucs érintkezőt.
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2012
Azt a stabilizált IRF-es késleltetős tápot csináltad hozzá, amit a szerző is javasol ?
Mert gondolom elég nagy áramok folydogálnak a csövön ha ilyen kisOhmos terhelést kap. Ha leesik a táp, elmegy a munkapont is.
Igen, az a táp van hozzá, ha ilyen probléma lenne, akkor szerintem a jel alja is torzulna, de az szép, csak a teteje rossz.
Vagy öt éve használom rendszeresen ezt a füles erősitőt. Nem fog jól szólni csak 120 Ohm feletti terhelésen.
Valahol akkor is el van rontva ez a kapcsolás.
Érdekes amit mondasz - és Neked aki használod régóta jobban elhiszem mint a cikk írójának.
Azok után meg különösen hogy storm kollega is ilyesmiket mért szkóppal. Megnéztem a cikket amire hivatkozott a cikkíró. A Headwize oldalon dettó ugyanez a kapcsolás található. Igaz kisebb kicsatoló kondival, de az legfeljebb a mélyekre van hatással. Állítólag 32-60 Ohmos füleseket is gond nélkül meghajtja, és szkóppal is mért mert azt mondja a négyszög átvitele is szép (még szép ![]() Ezek szerint tényleg csak a saját fülünknek (szemünknek) szabad hinni, nem minden szentírás ami a neten található.
A négyszögjel átvitele nem nevezhető szépnek, valamelyik kondi nagyon meglátszik rajta. Szerintem elkezdem cserélgetni az ellenállásokat, hátha javul a helyzet. Amúgy 30ohm-al terhelve erősítése már szinte nincs is.
Jó néhány éve volt itt egy kolléga aki megcsinálta ugyanezt a kapcsolást 2 végcsővel- Tehát csatornánként 1-1 párhuzamosan kötve. Én csak azért nem csináltam meg mert nincs kisimpedanciás fülesem. Vannak akik azt mondják, hogy jól van ez igy is, pedig elég egyszer korrekten végig mérni vagy több fülessel meghallgatni
Találtam neked valamit.
Bizony cserélgetni kell, és a linken megtalálod mit merrefelé... Ezen a fórumon pont ezt a kapcsolást elemezgetik. A konklúzió : mindkét csőnek nagyobb áramokkal kell üzemelni. Meg fogod találni a konkrét értékeket is a modifikáláshoz.
A katódellenálláson változtass lefelé min.2.5kohm-ig. Ha nem szereted a mélyet akkor a kicsatolón is mehetsz lefelé. A helyzet változni fog, de nem javulni.
Igaz 6080-ra cserélte a végcsövet... de sokat javult a munkapontok állítgatásával.
Én is megépítettem az eredeti kapcsolást. Nekem elfogadhatóan szólt, de soha nem mértem meg szkóppal. Bassmester próbálkozott már ezzel. Ő talán 4K7-et tett a végcső katódjába, de akkor ugye hozzá kell nyúlni az előfokcsőhöz is. Tisztességesen szólt, de hosszú távon nem nyűgözött le a hangja (igaz, nagyon ritkán használtam, nem sokszor fülesezek). Egyszer majd lehet, hogy átépítem. Mindenesetre ha jól emlékszem, elég oudnessesen szólt, ami lehet akár a mélytartomány torzítása is. Nekem 32ohmos Sennheiserem van. Elnézve a méréseket, elég siralmas a torzítási értéke. 600ohmon elfogadható.
Sziasztok, elmélkedésem közben felmerült bennem, hogy kössek e blender ellenállást, az anód táphoz, javítania, vagy rontana valamit ??? :?
Üdv!
Hát az attól függ, hogy mit akarsz keverni vele. Ezt a dolgot nem ismerem.
De próbálkozhatsz esetleg véresebb megoldásokkal. Egy bleeder arra jó, hogy kisüsse a kondikat, illetve előterhelést ad a tápoknak. Én általában szoktam rakni - rázott már meg feltöltve maradt kondenzátor. Szerintem a táp jóságára nincs hatással ebben az esetben.
Mikor olvastam eléggé megörültem hogy húúhh.. talán igaz.. müszercsavar is lehet az. Nos most megnéztem,és nem forog semerre sem.. ellenben a banándugót minden erőszakoskodás nélkül "beveszi".
![]() ![]()
Ha valóban AE785/A-ról van szó , akkor annak eredetileg két nagyszintű (300mV) és két alacsony szintű bemenete van. Előbbi alkalmas a Te piezos lemezjátszódhoz, mert annak elég magas a kimenőszintje. Ellentétben a dinamikus pickupos lemezjátszókkal, aminek nagyon alacsony kimenő jele van (nem pedig érzékenysége), és ezt a kis szintű jelet szokták egy RIAA korrektorral felerősíteni, és a frekvencia átvitelt korrigálni hogy a lemezre vésett jel ismét élvezhetővé váljon. Mivel ilyen korrektor ebben az erősítőben még nem került, inkább szerencséd van hogy piezós a lemezjátszód. Azzal még korrektor nélkül is el fog valahogyan muzsikálni.
Tehát tedd nyugodtan a 300mV-os bejártara a jelet. Ha esetleg itt is keveset szólna, valószínű a pickupod piezoja van oda, vagy a tűje vagy mindkettő. Nem szokták a strapát túlzottan bírni. A 8 mV-os bemenetre dinamikus mikrofont szokás csatlakoztatni, régen a "buszmikrofon" jellegű BEAG mikrofonokkal nagyon szépen ki lehetett hajtani. A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2012
Piezós lemezjátszóra csak olyan lemezt tegyél, amit valamivéle pótcselekvés gyanánt kínhalálra szánsz. Akkor már jobb egy zúzottköves töltésen páros lábbal ugrálni rajta.
Piezós tűnyomás nagysága és a tű merevsége garantáltan használhatatlanná teszi ezt a műsorforrást. A dinamikus lemezjátszón történő lejátszás ismétlését is viszonylag korlátozott számban ajánlja a szakirodalom.
Sziasztok! Nos összeraktam a masinát ,és találtam egy DIN-jack kábelt!!! így már lehetett Walkmannal,CD játékossal játszani. Bedugtam a trafó 230V-os pimerét az egyik fehér-piros banánhüvelybe.. a másik piros-fekete banánhüvelybe meg ment a 180 ohm/20W.. a trafó 30V-os szekunderére egy 8 ohm-os hangfal. Bekapcs,és gyönyörüen zenél.. maga a trafó..
![]()
Nos így van összerakva.. a trafó 2 piros szekundere 30,5V.. a 2 kék pedig 8,7V.. én a két pirosat használom az megy a hangfalra ami a képről lemaradt.
Nekem már a múltkor is gyanús volt - ez nem egy már átalakított erősítő ?
Homályos emlékeim szerint nem egészen így nézett ki az eredeti hátsója. Mértél már kimenő feszt a banán aljakon, mikor "muzsikált" a trafó ? Mert előfordulhat hogy olyan példányhoz jutottál, amit már valaki átalakított 8 Ohmos kimenetűre. Ha jól emlékszem az eredein olyan fekete bakelit recés-csavaros szorítós kimeneti csatlakozós volt. Meg ha egy fia felirat sincs, az is gyanús. Ja és arról meggyőződtél már, hogy a trafód primerje 2x110V, vagy esetleg nem 220/240 leágazásos -e ? Na meg megnézhetnéd már közelebbről, le vannak-e párhuzamosítva azok a banán aljak, vagy merrefelé mennek róla a vezetékek. Mert lehet hogy csak azért van dupla kimenet, hogy 2x16 Ohmot lehessen rá tenni. Akkor meg felesleges a trafó mellé az ellenállás. Mert ugye nem sztereo erősítőről van szó. A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2012
Nos igen.. pont ezen agyalok hogy a "hátulja" nem így nézett ki eredetileg,és a gépkönyvi fotón is máshogyan van. Ez is tuti olyan volt mert látom hogy amit én "második hangfal csatlakozónak" nézek, az nem volt ott eredetileg,és ott vannak alatta,mellette az eredeti "szerelvény" furatai. Úgyhogy valaki tuti mókolt vele anno.. (az egyik DIN-is újnak látszik). A trafót kimértem és bizony igazad van.. nem 110V-os primer csapolás az.. hanem 255V-ot mértem rajta... így jobb híján maradt a 230V-os része,amit használok. Feszültséget még nem mértem,de mindjárt mérek egyet. A banán aljak mögé csak az alsó borítólemez levételével lehetne belátni.. mindjárt leveszem és megnézem. Viszont őszintén szólva nem merném a "trafóm" nélkül indítani.. csak úgy ala natúr a hangszóróval. Ezek előtt még vizsgálódni kell.. mert az eredeti kimenője meg gyárinak néz ki..
![]() ![]()
Tedd rá a 180 ohmot a banán kimenetre. Kapcsold be, adj neki egy kis jelet, és nézd meg szkóppal a kimenetét. Ha nincs, akkor max 400Hz-ig adj neki egy jelet, és mérd meg hány V van a kimeneten. A hangerőt tekerheted addig, amíg nem kezd melegedni az ellenállás. Ha már át van alakítva a kimenő, akkor nem tudsz nagy feszt mérni a kimeneten és melegedni sem fog. Persze vigyázni kell a kimenővel, nehogy átüssön, de ezt a 180ohmnak meg kell akadályozni.
Nos megvizsgálom, nemsoká miután hazajött édesapám.. Ugyanis az ő zenész cimborája adta nekünk,és úgy rémlik mintha azt mondta volna hogy nincs átalakítva. De ezt édesapám egy félórán belül tuti megmondja.
![]()
Az erősebben izzó cső ráadásul a zene ütemére szép "földöntúli ibolyakék fényekben pompázik"
![]() A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2012
Szia!
Ha most blender a hivatalos neve, és én így ismerem ? Kedves Gábor, köszi!
De rosszul ismered.
A blender az egyfajta keverési, mixelési megoldást jelent (pl. effektezett és natur hangrekvencia keverése egy kimenetre). Amire Te gondolsz az a bleeder, ha a tápszűrő elkóra párhuzamosan kapcsolt kisütő ellenállást becézed így. Angolból fordítva : kivéreztető, lecsapoló. De ebben tényleg egyetértek Zolival, maradjunk inkább a kisütő ellenállás kifejezésnél.
Oké, akkor az elírásért bocsi, a magyarázatért meg köszi!
![]()
Az ibolyakék derengés (ha nem túl erős), új csőre utal. Ezt a fűtőszál erősebb fénye is alátámasztja. Akkor is megjelenhet, ha gerjed a cső, de annak jóval nagyobb a fényereje.
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2012
Találtam viszont egy "kiabáló" hibát,mikor most megnéztem az anódsapkáját a 807-es csöveknek. Az amelyik nem izzott,és nem lilult.. Nos hozzáérve mozog.. a fényképen látható a többi.. a mozgás "oka"..
![]() ![]()
A menete az, hogy megnézed, hogy van-e getter a csőben.
![]() nincs-> kuka van-> tovább ![]() Utána óvatosan megpucolod egy késsel a csőből kiálló drótót és az anódsapka belét is. Az anódsapka teteje forrasztható és van rajta egy lyuk. A csőből kiálló kis darabot óvatosan összesodrod, ha tudod, egy rézdróttal és megforrasztod, igen rövid ideig melegítve. Ezután ráhúzod az anódsapkát a drótra és pillanatragasztóval (eddig ez itt bevállt, de persze valami vízüveges trutyi jobb lenne) odanyomod a cső tetejére. Ezután meg elhajtva a kiálló rézdrótot, odapöttyinted az anódsapka tetejére és levágod a felesleget. A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2012
|
Bejelentkezés
Hirdetés |