Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Csöves erősítő készítése
 
Témaindító: seedz, idő: Márc 31, 2006
Témakörök:
Ne feledd betartani a fórum viselkedési szabályait, és a topik megmaradásának feltételeit. [link]
A téma átmenetileg fagyasztva lett, hozzászólni nem tudsz!
Lapozás: OK   1446 / 2208
(#) neptunes4you válasza silent15 hozzászólására (») Okt 30, 2012
Húúhúha mindenki ezt mondja. Elsőnek nem, aztán megpróbáltam a 100Ohmos ellenállásos technikát, de nem jó. Itt követhetitek egyébként a másik fórumot is. Az angolom tudom nevetséges, dehát németes vagyok a suliban.
(#) neptunes4you hozzászólása Okt 30, 2012
Ja, és még mielőtt valaki megkérdezi, nem volt az erősítő terhelés nélkül hajtva, mindig volt rajta egy 8Ohm-os SAL hangszóró. (hiszen oda való, ahova való, tesztelni. )
(#) neptunes4you válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 30, 2012
Igen, elég tré ez a kartonpapíros megoldás. Lehet a NyÁK lapot kellene megcsinálni, és azön összerakni. Egyébként az gond, hogy az EL84 fűtése szépen izzik, de ott belül valami furi kék fény van?
(#) mofesa válasza neptunes4you hozzászólására (») Okt 30, 2012
Szia.Ha tudsz mérni pontos anódáramot és nem ugrál össze-vissza,akkor nem.Kicsit gázos,de attól még működik.
(#) neptunes4you válasza mofesa hozzászólására (») Okt 30, 2012
Akkor mérjek anódáramot? OK. A katódáram egyébként 37-38mA között ugrál a bal oldali csövön.
(#) mayky válasza neptunes4you hozzászólására (») Okt 30, 2012
Tettél már fel egy képet az alkotásról? Hátha valaki kiszúr valamit rajta.
(#) mofesa válasza neptunes4you hozzászólására (») Okt 30, 2012
Ezt mérted,vagy számoltad?Az anódáram.Annak pontosan be kell állni.
(#) neptunes4you válasza neptunes4you hozzászólására (») Okt 30, 2012
Anódáram: 37mA, a bal csövön. Nem ugrál, beáll. A katódáram a bal csövön szintén 37mA, ha hagyom teljesen bemelegedni.
A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2012
(#) neptunes4you hozzászólása Okt 30, 2012
Képek erről a csodáról. Tudom hogy nagyon rossz, dehát gondoltam, a fene csinál még NyÁK-ot, ha bele kell nyúlni, bele tudjak.
(#) mofesa válasza neptunes4you hozzászólására (») Okt 30, 2012
Egy csőnél kell vagy 10perc is,hogy bemelegedjen normálisan és megfelelően mérhető legyen.Az én 2db 6p14p-m is ilyen,kicsit gázos,de működik.
(#) neptunes4you válasza mofesa hozzászólására (») Okt 30, 2012
Dehát zúgnia szerintem akkor sem szabadna. :S Félek sokáig bedugva hagyni, hátha valamit még jobban elront ezen a kartonlapon.
(#) Szpisti válasza neptunes4you hozzászólására (») Okt 30, 2012
Mennyi az anódfesz, ha bent vannak a csövek, és mennyire ugrik fel ha kihúzod a csöveket?
(#) neptunes4you válasza Szpisti hozzászólására (») Okt 30, 2012
Azonnal mérem. Egyébként a jobb cső anódárama 22.2mA. :S Volt valami hasonló a Hiraga erősítőmmel is... Az egyik tranyó 4Ampert szippantott be, a másik meg 0.5-öt.
A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2012
(#) neptunes4you válasza Szpisti hozzászólására (») Okt 30, 2012
Bal csövön 227V, jobb csövön 228V. Akkor valahol eltér egy ellenállás a kapcsolásban... Jól gondolom?
A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2012
(#) Szpisti válasza neptunes4you hozzászólására (») Okt 30, 2012
Néha van olyan érzésem, hogy szívatsz minket...
Javasolnak valamit és nem csinálod meg.
Kérdeznek valamit és nem arra válaszolsz.

Nem látom a fotón, hogy összecsavartad volna a fűtés vezetékeket, pedig javaslat volt.
Nem látom hol tetted testre a fűtést, vagy tetted be a testre lehúzó ellenállásokat.
Most meg méred a bal/jobb csövön a feszt, pedig terhelt/terheletlen feszt kérdeztem.

Még egy dolgot javaslok , bár nem kimondottan a búgás csökkentése érdekében való.
Az anódfesz szűrő elkókra párhuzamosan kellene majd 100-220K közti ellenállás.
Egyrészt hogy kisüsse mikor lekapcsolod, másrészt segíti elosztani a két elkón egyenletesen a feszültséget.
(#) CIROKL válasza neptunes4you hozzászólására (») Okt 30, 2012
Ez csak valami vicc nem ?
Szégyent hozol saját magadra és le kéne tagadni hogy elektronikát tanulsz .
A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2012
(#) neptunes4you válasza Szpisti hozzászólására (») Okt 30, 2012
Már csinálom is. Testre tettem a fűtést, ugyanúgy zúg az egész. Azonnal kiveszem a csöveket, és mondom a feszültségeket. Terhelten a bal cső anódján 227V, a jobb csövön 228.
(#) neptunes4you válasza CIROKL hozzászólására (») Okt 30, 2012
Ja, a viszonylag jól sikerült Hiraga után ez elég nagy hátrabukfenc. :/
(#) Zoli_bácsi válasza neptunes4you hozzászólására (») Okt 30, 2012
Teljes mértékben egyetértek CIROKL kollégával. Én a helyedben ezt nem mutogatnám senkinek. Ez annyira legalja, hogy nagyon. Szinte undorral nézek a képekre. Tessék rendesen szerelni!
(#) neptunes4you válasza Zoli_bácsi hozzászólására (») Okt 30, 2012
Tudok is én jól szerelni, csak csöves erősítőt még soha sem csináltam. Újdonság.
Egyébként meg amatőr vagyok, azért vagyok itt hogy tanuljak.
A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2012
(#) neptunes4you válasza Szpisti hozzászólására (») Okt 30, 2012
Nos, csövek nélkül a feszültség 267V.
(#) Szpisti válasza neptunes4you hozzászólására (») Okt 30, 2012
Akkor én először azt a trafót cserélném le nagyobbra. Magasabb váltófesz kéne és "kicsit" izmosabb vas/réz. Abba lehet aztán nagyobb értékű R tag az RC szűrésbe = jóval kisebb búgófeszültség. Ha már ettől a nyugalmi áramtól így megzuhanik, mi lesz ha még kap kivezérlést is ? Ha meg beteszed a két meghajtó csövet, valószínű még ennyi sem lesz a tápod.
A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2012
(#) mark.budai válasza neptunes4you hozzászólására (») Okt 30, 2012
Én is egyetértek Velük, ne haragudj, de ne csodálkozz ha nem működik. Ez csöves erősítő, meg kell adni a módját. Én ilyenkor vagy egy forrléc és a foglalat lábai közé építem, vagy csak szimplán rá a foglalat lábaira. Vezeték alig kell, és elég átlátható is, mert minden rögtön ott van, ahol lennie kell. Inkább építsd meg Te is így, sokkal jobban jársz.
(#) neptunes4you hozzászólása Okt 30, 2012
No, akkor NyÁK lesz ebből. Már terveztem is egyet. Elrakom a fiók aljára pár napig, aztán nekifutok mégegyszer. Köszönök mindent eddig, és bocsánat hogy kissé idegesítő voltam.
(#) Szpisti hozzászólása Okt 30, 2012
Nem nagyon volt reakció erre a rajzra
Ha esetleg elkerülte volna a figyelmeteket... esetleg valami vélemény róla ? Érdemes vele kísérletezni ?
(#) sturbi válasza pucuka hozzászólására (») Okt 30, 2012
Idézet:
„Csak a tisztánlátás kedvéért. Nincs CRC szűrés, csak RC szűrés van. A CRC -ből az első C az nem szűrés, hanem az egyenirányítás része, az a puffer kondi.

Csak a tisztánlátás kedvéért. Az egyenirányító (aminek nem része az első kondi, csak az egyenirányító eszköz) tud dolgozni kondenzátorra, ellenállásra, induktivitásra. Köthető utána CRC szűrő is, CLC szűrő is (mert vannak ilyenek sőt, ha kondenzátorra dolgozik az egyenirányító, és utána RC van azt CRC szűrőnek nevezik (az első kondit rajzold két párhuzamosként le)). Az RC szűrőnél nem puffer kondival kezdődik az egyenirányító kör, hanem ellenállással, az LC szűrőnél meg fijtótekerccsel. A tápegység szűrőkörében lévő összes kondi pufferkondi is egyben. Látod a tulzottan precíz megfogalmazásra törekvés is hibás lehet...persze ezzel nem értesz egyet gondolom.
(#) mayky válasza neptunes4you hozzászólására (») Okt 30, 2012
Pedig nem ártott volna kideríteni, hogy mit szúrtál el, mert igaz elég vadra sikerült a dolog, de szerintem "papíron" is legalább addig el kellene jutni, hogy valami hang jöjjön (a búgáson kívül) a cuccból. (bocsánat, az "erősítőre" kötött hangszóróból)
(#) mayky válasza Szpisti hozzászólására (») Okt 30, 2012
Nem tudom, de ez a megoldás nem okoz egy kicsit túl nagy áthallást a két csatorna között?
(#) firestix hozzászólása Okt 30, 2012
Sziasztok!
Tudom, hogy nem a legmegfelelőbb topicba írom a problémámat ( a sztereó dac, netán a cd lejátszók csöves tuningja jobb lenne), de ahogy látom, ez az egyetlen hely, ahol napi rendszerességgel érkeznek hozzászólások.

Adott egy TDA1541 alapú DAC, ezidáig egy OPA2132 szolgált előfokként, viszont építettem egy ECC83 csövekkel felépítettet kipróbálásra. Próbáltam az itthon fellelhető anyagból dolgozni, így az anód feszt két, egymással szembe fordított kis trafó szolgáltatja, a 6,3V-os fűtőfeszültséget pedig egy másik trafó, feszültségstabilizátorral.
A problémám pedig az, hogy a hangfalakból állandó kerregő hangot hallok, mintha a rendszer bemelegedésével hangosabbá is válna némileg ( ráadásul hosszú távon iszonyatosan idegesítő).
Véletlenül rájöttem, hogy ha az anód feszültséget szolgáltató két, egymással szembe fordított trafó vasmagját az analóg testre kötöm, halkul a kerregés, de egy bizonyos erősséggel megmarad.
A csövek fűtésének és anód feszültségének testje az analóg testen van.
Próbálkoztam cserélgetésükkel, kihagyásukkal, érdemi változás sajnos nem történt.

Egészen más hangzásvilág tárult elém a csövekkel, szellősebb lett a tér, életet vitt a mélyekbe! ( ahogy tapasztaltam, a Sound Art W2 + VF2 Conductor egy OPA2132-vel a dac-ban nagyon hideg, de precíz hangot ad)

Segítségeteket kérem a hiba feltárásában!
(#) FordPrefect válasza sturbi hozzászólására (») Okt 31, 2012
Igaz. Nemhogycsak CRC, CLC szűrő létezik, hanem sima LC szűrő szűrő is. A régi adatlapokon meg lehet nézni. Nincs puffer az ei-után. Az más kérdés, hogy el lehet kezdeni innentől doktori disszertációkat írni, melyik egyenirányítás jobb...Nem Neked szól.
A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2012
Következő: »»   1446 / 2208
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem