Fórum témák
» Több friss téma |
"Nos igen, de nekem pont hogy a hűtéssel van bajom, szóval nagyon is észreveszem rajta, hogy valami nem okés, mert a fagyó részében egyik nap megvan fagyva minden, másik nap meg kivan olvadva. "
Az újraindulási problémák jóval előbb elkezdődhettek, de azt még a hűtésen nem venni észre (erre céloztam!), hogy gondok vannak, mert egy-két kísérlet után még újraindul (idővel egyre több), ezt akár egy hónapig is megteheti, de nem tűnik fel, hogy valami nem stimmel, mert azért hűt, nem úgy mint a kiolvadás. ..... Az egyfázisú motoroknak (mint a kompresszor is) eleve kicsi az indítónyomatéka. Vannak ugyan indítási módozatok (1 üzemi kondi+egy indítókondi) amelyek próbálnak ezen javítani, de a hűtőgépkompresszor nem az a kategória, minél több A+ -os a hűtő (manapság) talán annál rosszabb a helyzet. A kompresszor üzeme közben a nyomóoldalán 12, szívooldalán 0 bar (légköri) a nyomás. Ekkora nyomáskülönbség mellett semmilyen egyfázisú motor egyéb manipulációk nélkül nem fog újraindulni. (Hűtöközegfajtája ezeket az értékekeket módosíthatja, de az arányok számunkra kedvezően nem sokat változnak). Leállást követően a két oldal közti nyomás a gép kapillárcsöves voltából adódóan (ha nincs dugulás) egy idő után kiegyenlítődik, nyomás oldalról nézve nincs akadálya az ismételt indulásnak. De van még egy (újabban használt) korlát! A segédfázist ma már nem egy tényleges relé kapcsolja (neki mindegy melyik pillanatban kell ezt megtennie), hanem egy a segédfázissal sorbakötött félvezető (PTC) pogácsa. Hidegen kicsi, melegen nagy az ellenállása, azaz indítás után megnő az ellenállása, mintegy "kikapcsolja" a segédfázist. Annyi áram azért folyik, hogy meleg, azaz nagy ellenállású maradjon! És akkor?? Újraindítás előtt még ennek is vissza kell(ene) hűlnie a kis ellenállású állapotba. Ha nem csökken le eléggé az ellenállása, nem lesz segédfázis, nem indul el a motor, megszólal a védelem (klixon) megállítva az egész folyamatot. De a klixon nem örökéletű. Védelemre tervezték és nem gyakori ki-be kapcsolgatásra. Megadja magát! Üdv: StMiklos
Üdv! BEKO fagyasztószekrényem van(6 fiókos) Egyfolytában hűt és és kb 12 óra hűtés után kigyúl a piros lámpa. A felső fiókjában alig van mínusz 5 fok a többi fiókban pedig meg van a mínusz 19 is. Majd mikor kihúzom egy kicsit pihenni utánna bedugom, szépen bekapcsol kb 5perc után majd megint 12 óra hűtés után megint kigyúl a piros lámpa. Mi lehet a baja? A hőfokszabályzója jól van beállítva. Tud nekem valaki segíteni?
Szevasz!
Működésileg többféle Beko szekrény lehet, de nekem 2 dolog nem illik a képbe, nem tudom hova tenni, mert nem így kéne lennie. 1. "bedugom, szépen bekapcsol kb 5perc után" Ez sehogyse jó, annak rögtön indulnia kell. 2. "majd megint 12 óra hűtés után megint kigyúl a piros lámpa." És mikor aludt el? Mert ha égett a piros lámpa és kihúztad pihentetni, akkor bedugáskor is égnie kellene. Normál esetben a piros lámpa a következőt teszi: Meleg gépet bedugok, ég a piros. Halad előre a lehűlés, elalszik, és többet nem is gyullad ki. Ha mégis, akkor meg nem engedett módon felmelegedett a szekrény. Ca. -13 fokra. Ezért ég az elején, mert magasabb mint -13, és azért alszik el, mert -13 alá ment a hőmérséklet. Üdv: Stmiklos
Szép napot mindenkinek!
Zanussi (CT280) kombihűtőhöz kerestem termosztátot, a gyári tipusszáma K59L2104volt, de ilyent sehol nem találok. Van 59L2103számú, nem tudom mi a különbség a kettő közt. Valamint szükségem lenne az eredetileg benne volt hőfokszabályzó kapilláriscső hosszának a méretére. Sajnos cseréltem a régit és a rézcsövet lecsippentették róla. Most az új termosztáttal minden megfagy, feltételezem hogy rövid a szonda csöve és nem hűti le a gép rendesen mivel nem ér be a fagyasztótérbe eléggé. Tehát a kérdésem az: -a termosztát csereszabatos az eredetivel, valamint a feltételezésem helyes-e? Ha valaki tud esetleg másik, ebbe a készülékbe jó de olcsóbb szabályzót, segítsen a beszerzésében! Köszönöm!
Szevasz!
Ezekből a hőfokszabályzókból típusjel szerint van több ezer (!) féle, de valójában minimális különbséggel legfeljebb 20 típussal "lefedhető" a feladat. Nálad a kulcs, mert ez egyfajta feladatú típust takar: K59xxxx A különbségek: kapillárcsőhossz (van hely, a leghosszabb is mindenhol elfér, ritka a kivétel), kapcsolási tartomány (meleg kikapcs: -11..-16, hideg kikapcs: -21..-31 ezek közé esik), visszakapcsolás mindig +3..+5. Van ezért fészekbe betolható változat is, az kakukktojás. http://www.soos.hu/wswebshop32.cgi?L=603&O=2&X=HU&M=42110019&A=HU&A...C1LYZO Itt nézz körül, nem pontos a készlet, úgy tudom most érkezett új, ami Neked jó lehet, nem tudok pontosabbat, most szabadságon vagyok. Üdv: StMiklos
Köszi Miklós! Igen, ez pont az a kakukktojás. Egy csőben megy el "valahová".
Szevasz!
A piros lámpa akkor alszik el amikor kihúzom a konnektorból a fagyasztót. De már bedugáskor nem gyúl ki csak egy pillanatra aztán megint kb 12 óra múlva gyullad ki. Lehet hogy hőfokszabályzójánál lehet a baj? Talán meg van kergülve? Érdekes jelenség mert a legfelső polcában még a víz sem fagy be a jégkockatartóban, a többi fiókban pedig fagyaszt .Egyébként visszadugáskor egy pillanatra megindul a motor de le is áll és az után kapcsol be kb 5 perc után, és szépen megy folyamatosan. Egyébként a hőfokszabályzója nem mechanikus hanem elektronikus. Egyfolytában menet közben miért melegszik vissza benne a hőmérséklet mint írtad? Üdv: yuki55
Szevasz!
A valahová a normáltér hűtötestét jelenti, ide vezet az a cső, amelybe a termoszát kapillárcsövét kell bedugni, de tövig, mert a vége hozzáér (másképp nem működik) a hűtőtest -18 fokot is elérő részéhez. Üdv: StMiklos
Szevasz!
Az elektronikusok másképp, saját programjuk szerint működnek, a mechanikusnál égne a piros itt elektronikusan tiltva van, majd 12 óra múlva, amikor már illett volna lehűlnie, engedélyezi a lámpát, az meg a feltételek szerint már világít. Valahol hibás a hűtő, lecsökkent a hűtőteljesítmény, gázhiány, dugulás meg ki tudja.. Nagyjából azért minden fel van sorolva, feltéve, ha ezen idő alatt folyamatosan jár a kompresszor. Üdv: StMiklos
Miklós! Nekem az eredeti mérete kellene. Mint írtam, dicstelen körülmények közt eltávozott az őt magához fogadó kapcsolótesttől. 70 centiméter körüli hossz lehetett, de már nem tudok utánamérni. Próbálkozáshoz nekem meg sok a 7-8000 forint egy kapcsolóra.
Egy drótot nyomj be a lyukba. Amikor koppan, olyan hosszú. kb.
Igen, koppan. Csak ennek a nyüvesnek nem mindegy hogy a normál hűtőtérben mennyi van belőle. Ha több, akkor fagyaszt, ha kevesebb, akkor is. Kényes egy franc. Mennyivel egyszerűbb lenne az élet, ha nem 30 féle vacak lenne méretileg jó. Ezért kéne az eredeti mérete. Ha tudom hogy ekkora szívás lesz vele, lemérem a csövet kivételkor.
Tehát sosem késő tanulni.
Köszönöm a választ , szerviz lesz a vége!
Szevasz!
1. Egy ilyen termosztátot megkaphatsz 2600-ért is. 2. Nem így van, a hossza alapvetően nem befolyásolja a működést. 3. Adhatok egy katalógust kb. 1000 típusjel van benne, de amit behoznak 20-ból jó ha egy van benne. Én tudom miért van ennyi, de igazából nem fontos dolgok miatt van ennyi típusjel. A Tied nincs benne a katalógusban. Netet túrhatod, hátha megtalálod (nem egy kereskedőcégnél, mert ott meg általában nincs műszaki adat) Üdv: StMiklos
Sziasztok!
Elég sokat visszaolvastam az elmúlt 1 napban a fórumban. De csak még jobban összezavarodtam Szóval volna egy problémám, hogy a használtan vásárolt Miele alulfagyasztós termosztátos hűtőnket 3 napja üzemeltük be. Gyanús volt, hogy akárhányszor elmentem a hűtő mellett, az ment. Elszaladtam és vettem 2 db hűtőhőmérőt, alsó méréshatára -32 fok. A hűtő 1-es fokozatra van állítva, a fagyasztó részben a hőmárő kiakadt, tehát minimum -32 fok van. A felső részben a középső polcon +2 fok van. A hátsó falon kb. 3mm vastagon áll a dér, nem a teljes magasságban, hanem csak úgy középtájon. Az érdekes az egészben, hogy amikor megvettük, felvittük a lakásba és beállítottuk a kisszobába, mert a régi hűtő helyére nem ment be, így át kellett kicsit alakítani a konyhát. Két hetet ott állt a szobában, és próbaképen bekapcsoltam, nehogy akkor derüljön ki hogy nem jó mikor már betettük a helyére. Már akkor is gyanús volt, hogy valami nem stimmel, mert már egyes fokozaton is deresedett a hátulja. Akkor egy kis szobahőmérővel mértem a felső térben a hőfokot, 1-es fokozaton +2 fok, 7-es fokozaton meg már mínuszba fordult. De kikapcsolt a hűtő, és ahogy meg van írva a nagykönyvben, +5 fok körül vissza is kapcsolt. Gondoltam majd ha tele lesz kajával, akkor nem fog 1-es fokozaton ennyire lehűlni. Szóval segítsetek. A leírtak alapján jól gondolom, hogy termosztát baja van. Vagy ez lehet akár gázhiány is? Vagy dugulás? Mi történhetett vele azon a pár méteren míg átvittük a kisszobából a konyhába? Jó lenne legalább a hibát kideríteni, mert nem akarom feleslegesen megrendelni a termosztátot. A Miele-től lehet rendelni, potom 14e Ft + posta és 3 hetet kell várni mert Németországból kell megrendelniük. Még annyit vettem észre, hogy mikor kikapcsolom, akkor utána kb 1 percig még szürcsög. Üzem közben is szürcsög, de akkor nem annyira észrevehető, mert valamennyire elnyomja a kompresszor hangja. Ma délután még megvizsgálom hátulról, megtapogatom hol és mennyire meleg a rács, talán okosabb leszek.
Az előző hozzászólásomat még kiegészíteném.
A Miele-től kaptam típusszámot, a hűtőmbe (KD3524 SED) a K59L2685 típusú termosztátot küldenék jó drágán (14.535 + ÁFA + postaköltség). Rákerestem a neten, nagyon kevés helyen találok erről a termosztátról infot. De azt látom, hogy külföldön még drágább, 100 euro felett van az ára. Viszont találtam K59L2686 típusút jóval olcsóbban. Elvileg ez is kombi hűtőhöz van, a paraméterei: kalt aus: -29,5, warm aus: -18, konstant ein: +5, kapilláris cső hossza 650mm, saru szélessége 4,8mm Ezt már meg tudnám venni postával 30 euroért, ami azért barátibb ár. A gond csak az, hogy a K59L2685-ről nem találok paramétereket. Gondolom lényeges a kapilláris cső hossza is. Kezdek egyre jobban erre a termosztátra gyanakodni. Mert a logikám azt diktálja, hogy ha megy a hűtő és hűt is rendesen alul és felül, akkor elvileg gázhiány, dugulás nem lehet. Mert ahogy a korábbi hozzászólásokból kivettem, gázhiány esetén a felső tér ne mhűt rendesen, mivel oda már nem jut elegendő gáz. Viszont olvastam ettől merőben eltérő véleményt is, szóval teljesen össze vagyok zavarodva. Egyébként ha kiszerelem a termosztátot, meg lehet azt valahogy vizsgálni, hogy tényleg rossz-e?
Azért csak sikerrel jártam a keresgéléssel, egy francia oldalon találtam ezt:
K59-L2686 4,8 ± 1 K -18,5 ± 2 K 4,8 ± 1 K -29,5 ± 1,5 K / 600 600 K59-L2685 -5 ± 1 K -10,5 ± 2 K -5 ± 1 K -25,5 ± 1,5 K / 700 700 Nekem nagyon gyanús ez a -5 fok!!!! Milyen hűtőt vettem? A felső tér is fagyaszt valamennyire? Lehetséges, hogy ez valamilyen ipari cucc? Pont ilyen: http://www.ebay.de/itm/330810375719?nma=true&si=qjTI2CUhsBg1cEjrQri...t_1188 Ha veszek bele egy 2686-os termosztátot, akkor az a 100mm különbség a kapilláris hosszban mennyire számít?
Szevasz!
Megvizsgálni persze hogy lehet, kell hozzá egy vizsgálótér (vagy bármi), ahol a hőfokot lehet ezen határok között állítani, vagy legalábbis előidézni. Egyszerűbb változat, ilyet szervizben/szervizes neimigen csinál, mert időigényes: Fogsz egy szondával rendelkező hőmérőt, ennek szondáját összefogod jó hőkapcsolattal a termosztát utolsó max. 10cm-ével, köröltekerheted alufóliával és berakod egy mélyhűtőbe. Hőmérő kint, termosztát kint(!), annak kell minden egyebénél melegebbnek lenni(!). Mondjuk 1-es állás és figyeled mikor kapcsol ezt már lehűléskor is, aztán visszamelegedéskor is. És akkor megvannak a kapcsolási értékek és a működőképesség is. A hűtőről: Viszonylag kisméretű a normérhez tartozó hűtőlap, viszont alacsony hőfokon (akár -30 is lehet) jár, ez a burkolat mögött a hátlapon van (sok régi hűtőnél előtte és látható is), ehhez kell hozááérnie mindenképpen a kapcső végének. Automata leolvasztásúnak mondják ezeket a hűtőket, de valójában passziv, nem csinál semmit, kikapcsol a beállított ca. -15..-30-nál. Itt álldogál egészen addig, amíg az érzékelő nem "lát" +5 fokot. Ekkor már a jég/dér elolvadt, lecsurgott, ekkor visszaindul az egész. Ezért "halnak meg" laikus számára érthetetlen módon az erkélyen, garázsban használt hűtők, mert a tél eljövetelével nem lesz meg a +5fok (azért a hőszigetelések, tömegek miatt inkább +10kellene), és kiolvad a fagyasztó! Ebbe a képbe sehogysem illik a -5C fokos konstans visszakapacsolás. Valószínű, hogy az elirás, ha nem így van, akkor nagyon ravaszul van kitalálva, ilyet még katalógusban sem láttam. Ha viszont így van, akkor nálunk kaphatsz ilyet (megfelelőt) ca. 2600-ért, kapcsőhossz, ha elég nem oszt, nem szoroz. Üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2012
Viszonylag kisméretű a normÁLTérhez tartozó hűtőlap,
Szervusz Miklos!
Köszönöm a kimerítő választ! Ahogy olvasom ez a próba nem olyan egyszerű Annyi fejlemény van a géppel, hogy munkából hazajöttem és nem ment. Belekukkantottam, a fagyasztó térben -20 fok körül volt, a felső térben 2 fok. Nemrég visszakapcsolt, a hátfalon szépen leolvadt a deresedés, most megy a hűt és az alsó térben -25 fok van, fent +4 fok. Arra leszek kíváncsi, hogy amikor majd ismét leáll akkor épp milyen hőfokok lesznek. Szerinted kizárhatom a hűtőközeg hiányt? Arra gyanakszok, hogy mikor kicserélték a termosztátot nem eredetit raktak bele és talán rövidebb a kapilláris cső, nem ér el a hűtőlaphoz, ezért kapcsol le később. De ezt majd kiderítem, kiszerelem és megmérem a hosszát. A fenti adatokat erről az oldalról szedtem, a 3. táblázatból: http://docsecure.agoraplus.com/Miele/BTDHTML/btd_f_f/37/allg_btd/00...7SF6JP Ez egy hivatalos Miele szerviz oldal, szóval szerintem a -5 fok nem elírás mert sok termosztátnál szerepel ez az érték. Nem tudom köze lehet a -5 foknak ahhoz, hogy a termosztát mellett van egy billenő kapcsoló ami arra hívatott, hogy ha a külső hőmérséklet +16 fok vagy kisebb, akkor ezt a kapcsolót át kell váltani. Ja, és a "nálunk" az pontosan mit jelent? Üdv.: hanolfe A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2012
Egy kérdést elfelejtettem. Mennyire számít, hogy a fagyasztó rész teljesen üres? Gondolom az csak jót tesz a hűtőnek ha van ott némi hőkapacitás?
Hát... Üresen nem mérunk, nem próbálunk hűtőszekrényt, minden fals lesz... (Azért valamit anélkül is lehet sejteni).
Tegyél be pár flakon vizet. Üdv: StMiklos
Szevasz!
Valószínűleg nem hűtőközeghiányos. Ez a +16fok lehet az, amit én +10-ként emlegettem, a miértet már leírtam... Léteznek termosztátok (ritka típusok), amelynél fűtik a termosztát membránját, amiből a kapillárcső indul kifele. Egy messze nem elhanyagolhatót nem látok! Hányason áll a hőfokszabályzó??? Az -15 és -30 között (ca) állítható! A normáltérben normális a hőmérséklet ha +2, +5, +8, de nem mindegy hol! Felül, középen vagy alul... Szórás persze lehet. Üdv: StMiklos
Szia!
Akkor majd rakok bele pár vizes flakont, hátha jobb lesz a helyzet. Mióta bekapcsolt (du 4 körül) nem állt le, fent már volt +1 fok, lent teljesen kiakadt a mérő. Nem hagyott nyugodni a dolog, kikapcsoltam és kiszereltem a termosztátot. Ez a típus van most benne: K59H2808 A kapilláris cső hossza 700mm, tehát a hosszal nem lehet gond. Ettől függetlenül a termosztát még lehet rossz, legalábbis remélem, hogy ez lesz. Arról egyébként hol talállok infót, hogy miként kell bekötni? Öt pólusú, 2 test (erre nincs dugva semmi), a másik 3-ra igen. Az nem lehet, hogy rosszul van bekötve? Közben konzultáltam egy háztartási gép szerelővel, aki hűtőket ugyan nem szerel, de nálam tapasztaltabb. Azt mondta attól függetlenül, hogy a felső térben jó hideg van még lehet gázhiányos. De én laikusként és a fórumot visszaolvasva mindenhol azt találtam, hogy gázhiány esetén igaz, hogy hűt mint a barom, de felül nem mert oda már nem jut elég gáz. Valamint azt is mondta, hogy a leállást nem biztos, hogy a termosztát okozza, hanem a kompresszor hővédelme. Mondjuk ebben is lehet valami. Holnap kihívok egy szerelőt és kikérem a véleményét. Egy ellenőrzés mennyibe fájhat? Gondolom súlyos ezrekbe kerül? Ja, a felső térben középen mértem a hőfokot, ott ahol a termosztát van. Üdv.: Feri
Szia!
Most vettem észre, hogy kérdezted hányason áll a hőfokszabályzó.. A legalacsonyabb állásban van, 1-esen. A hűtőlap, ahova betolom a kapilláris cső végét, szóval ott kell lennia -15...-17 fok körüli értéknek? Azon gondolkoztam, hogy ott mitől lesz olyan hideg, hiszen nem a fagyasztó részben van hanem a normál tér középtájékán? Van egy járat a fagyasztó felől? Vagy a párologtató van a közelében?
Miért kell gondolkozni, amikor egyszer már leírtam??
"A hűtőről: Viszonylag kisméretű a normáltérhez tartozó hűtőlap, viszont alacsony hőfokon (akár -30 is lehet) jár, ez a burkolat mögött a hátlapon van (sok régi hűtőnél előtte és látható is), ehhez kell hozááérnie mindenképpen a kapcső végének." Utálok írni, de ha írok, akkor pontosan, laikus számnára is érthetően fogalmazok, ez azzal jár, hogy hosszan kell írnom, de megteszem. És akkor felmerült most bennem: minek? Üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2012
Én ezt értettem. Lehet a kérdésem nem volt világos. Mitől lesz az a hűtőlap -30 fokos? Műszakilag érdekel a dolog.
Szép napot! Feri
Attól hogy egy kéttenyérnyi lapnak kell lehűtenie egy 200 literes dobozt. Az itt beadott "negatív" hőnek kell többnek lenni mint amennyi a burkolat szigetelésén és az ajtónyitások alkalmával eltávozik a készülék belsejéből.
Szia pinkova!
Hát most ezzel újat mondtál, mindig tanul valamit az ember Én eddig abban a hitben voltam, hogy az egész hátulja a szigetelés mögött be van csövezve. De így most már minden világos. Köszönöm! Közben konzultáltam egy szerelővel, azt mondta, hogy akár gázhiány is lehet. De a berakott K59H2808 nem jó bele a K59L2685 helyett. Említettem neki, hogy a kapilláris csővet egy kis lyukon kell betolni, erre mondta, hogy akkor nem jó mert az valami hátlapi fajta.
Hmm... Na mégegyszer idézem ugyanazt:
"Viszonylag kisméretű a normáltérhez tartozó hűtőlap, viszont alacsony hőfokon (akár -30 is lehet) jár, ez a burkolat mögött a hátlapon van" Mi ebben a nem világos? Akkor részleteiben, hogyan van egy hűtő becsövezve: Maga a hűtés ( a folyékony hűtőközeg elpárolgása, mert ez "csinálja" a hőelvonást, azaz a hűtést) elkezdődik a mélyhűtő részben, annak járataiban, kb ennek a járatnak a felénél "gondol egyet" és elmegy a normálteret is is hűteni egy kisméretű csőjáratos lap formájában (hogy miért kicsi már leírták/leírtam), azután visszamegy a mélyhűtő dobozba és folytatja az útját annak csőjárataiban, addig, míg a végére nem ér és elindul immár szívócső formájában a kompresszor felé. Szükségszerűen a normáltéri hűtőtest (lap) is bizony -20C alatt van rendesen. Nem vitatkozok a szerelővel, de: Igen, a 2805 az hátlapi fajta, azért hátlapi, mert hozzá kell érnie a HÁTLAPI elpárologtatóhoz, mert az elpárologtató a hátlapra van építve, különben nem éri el maga az érzékelő a kikapcsoláshoz/szabályzáshoz szükséges -18C körüli hőmérsékletet. Azért körüli, mert általában -15 és -25 között állíthatók ezek... Mindent többször elmondtam, ennyi: üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2012
|
Bejelentkezés
Hirdetés |