Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » LCD monitor probléma
 
Témaindító: Squall, idő: Aug 14, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   94 / 313
(#) tallerkrisztian válasza bbalazs_ hozzászólására (») Dec 3, 2012 /
 
A régi rossz volt. Kicseréltem a diódahídat és a félvezetőt, de valami nem jó, mert az első próbánál még nem volt gond, de a másodiknál valami 220V-os föld zárlatot csinált és a 2A-os biztit szétrobbantotta szó szerint, na meg leküldte a konnektoros automatát is a villanyóránál. Nem tudom mi lehet a gond, de hogy a félvezetőt és a diódahídat viszi egyszerre az tuti. Amíg üzemképes volt addig ki tudtam deríteni, hogy a félvezető után valahol vagy leeshet a feszültség, mert a képen a jobb felső sarokban látható kondikhoz nem jut el elegendő feszültség sőt szinte semmi így a scaler abból már nem is lát semmit. A félvezető lead 285-320V közötti feszt. és onnan már csak pár volt megy tovább. Most ott vagyok, hogy a diódahíd az tuti, hogy újból cserés!Amit tudtam kimértem, de nem találtam meg hogy hol lehet még a hiba?
(#) bbalazs_ válasza tallerkrisztian hozzászólására (») Dec 3, 2012 /
 
Azert nem jut el, mert az mar a szekunder oldal, a trafo utan.
Ezek szerint a primer korben van a hiba valahol, akar a vezerlochip vagy az opto is hibas lehet.

Krisztian, kerlek, tobbet ne kiserletezz ezzel, kezdesz mar magadra nezve is veszelyesse valni. Keress egy torott kepernyoset es csereld ki a komplett belet.
Igy biztos, hogy tobbe lesz, ha meg par dolgot elrontasz benne...

(#) Router hozzászólása Dec 4, 2012 /
 
Sziasztok!

Adva van 3db egyforma 19"-os BenQ LCD monitor. Mindegyikben el volt korrodálva a 450V/120µF-os pufferkondi lába. Az egyikbe beletettem egy másik monitorból bontott 450V/150µF kondit, láss csodát tökéletesen ment napok óta.

Mára megérkezett 3db új 400V/150µF kondi, beleteszem, (mivel gondoltam, ennyi kapacitástöblettel még jót is teszek ha már megy vele) erre se kép se hang, se standby. Visszatettem a bontott 150µF kondit azzal megintcsak jó.

Most arra gondolok, hogy talán a bontott kondi már amúgy is ki van száradva és a névleges 150µF helyett már kb. 110-120µF lehet a tényleges kapacitása, ami ugye a kellő érték lenne.
Sajnos most nem tudom megmérni...

Mi a véleményetek erről?
(#) agressiv válasza Router hozzászólására (») Dec 4, 2012 /
 
Vagy hamisított kondikat kaptál, vagy szimplán rosszak. Polaritás rendben volt?

TallerkrisztiánHa érdekel szerintem van ilyen tápom, a többit Privát üzenetben.
(#) tallerkrisztian válasza bbalazs_ hozzászólására (») Dec 4, 2012 /
 
Egyutolsó kérdás:

Az optot hogyan kell kimérni, hogy jó-e?

Konkrétan: PC817B
(#) bbalazs_ válasza tallerkrisztian hozzászólására (») Dec 4, 2012 /
 
Agressiv tapjat vedd meg. Nem erdemes ra tobb idot fecserelned, szerintem.
opto egyik fele egy dioda (altalaban infra, szoval meg a pirosnal is kisebb a nyitofesze, szoval jocskan korlatozni kell az aramot. A masik vege egy fotodioda. Ezt diodameres modban ki tudod merni, HA a masik oldal vilagit.
De ez csak elmeleti lehetoseg, en meg hibas optoval nem talalkoztam.

(#) tallerkrisztian válasza bbalazs_ hozzászólására (») Dec 4, 2012 /
 
Amig üzemelt addig nem láttam rajta semmit, hogy világítana. Ettől függetlenül, ha minden jó akkor ha az nFET-et szemből nézzük balról jobbra G,D,S a G -n , illetve a diódahíd " - " ágán nem lenne szabad fáziskeresővel kimutatható feszültségnek lennie? .. vagy tévednék?
(#) bbalazs_ válasza tallerkrisztian hozzászólására (») Dec 4, 2012 /
 
Az optocsatolo nem vilagi, a csatolas belul van a tok takarasaban.
Fazisceruzaval nem erdemes matatni a cuccon belul.
Multimetered nincs? Szerintem hagyd ezt a cuccot, vegyel bele egy masik tapot.
(#) agressiv válasza bbalazs_ hozzászólására (») Dec 4, 2012 /
 
Én már találkoztam hibás optóval ami miatt folyamat leverte a primer biztosítékot, de nem ment tönkre semmi, csak a biztosíték. Mérve működött az opto, mégis szétverte a biztosítékot.
(#) tallerkrisztian válasza bbalazs_ hozzászólására (») Dec 4, 2012 /
 
Van multim, de amúgy megkevert az, hogy fejjel lefelé mérem így lényegében mind a 3 lábán van fesz az nFET -nél na meg a diódahíd negatív lábán.

agressív "mégis szétverte a biztosítékot." Ha ezt úgy érted, hogy nem csak a biztosítékban lévő szál olvadt ki, hanem az üvegburkolat szó szerint szilánkokra szétrobban,
akkor nálam is ugyanez játszódik le. Bár az én esetemben mivel a diódahíd a trafó alatt van és közvetlenül a trafóról kapja a feszt. nem csoda, hogy egy zárlat/hiba miatt hazavágja a diódahidat ugyanis szerintem az védi a trafót ha jó a gondolatmenetem.
(#) bbalazs_ válasza tallerkrisztian hozzászólására (») Dec 4, 2012 /
 
Azt irtad, hogy a biztositek azonnal kiegett, amint csatlakoztattad.
Akkor megis hogyan lehet BARMILYEN feszt merni?
Raadasul ez magas, 350V koruli egyenfesz - amikor mukodik.

A diodahid nem ved semmit. Az egyeniranyit. A biztositek vedi a tularamtol a cuccokat, de ez sem tul gyors.
(#) tallerkrisztian válasza bbalazs_ hozzászólására (») Dec 4, 2012 /
 
Úgy, hogy először csak a diódahidat tettem be az újat a helyére az nFET-et meg csak azután miután a diódahíddal leteszteltem (a régi nFET nélkül ) ekkor még nem vágta ki a biztit ezután raktam be az új nFET-et és ekkor történhetett valami. A forrasztások sehol nem értek össze ahol nem kéne direkt többször is leellenőriztem. Miután kiment a bizti kivettem az új FET-et és ép biztivel kipróbáltam volna de ahogy érintkezett a bizti szétrobbant.
Teszteléskor kizárólag csak a táppanelt használom nem csatlakoztatom hozzá a scaler panelt, de a kijelzőt se!
(#) gammabuta hozzászólása Dec 4, 2012 /
 
Szereztem még egy ugyanilyen típusú hibás régi LCD monitort mint a másik, ami megjavult a pufferkondi csere után, itt kicsit másabba hibajelenség is.

Kívülről ugyanolyan minitor, de belül a táp panelje összetettebb, több alaktrészből áll és a kondik is jobbaknak tűnnek.
A vezérlő panelje is más egy sokkal nagyobb IC van rajta meg valami cserélhető bios talán.

Semelyik alkatrész látszólag nem tűnik hibásnak, ami mindössze gyanús nekem az az adat "kábel" ami a kijelző felé megy, eléggé szivárványszínű, nem tudom ez normális-e vagy megpörkölődött?

Az egyik szinkron jel tűnik hibásnak, függőlegesen jó a kép de vízszintesen szétesnek a csíkok...

Mit lehetne tenni ez ellen?
Köszi,
GB.
(#) agressiv válasza gammabuta hozzászólására (») Dec 5, 2012 /
 
A kábel normális, a kijelző viszont halott.
(#) zoli0078 hozzászólása Dec 5, 2012 /
 
Sziasztok,

Kaptam egy 15"-os Samsung monitort (Modell: 152V S; Type: GH15LS). Bekapcsolás után látható volt, hogy a monitor "működik" de a háttérvilágítás az nem indul el. Szétszerelés után látható volt, hogy jópár kondi púpos vagy már ki is nyílt. Ami még látható volt, hogy az inverter trafóit kapcsolgató SO8-as IC-k (AO4621) alatt a nyák kicsit meg van barnulva. Az összes kondit kicseréltem de a háttérvilágítás még mindíg nem indult el. Ezt követően egy másik (törött kijelzős) LCD monitornak a fénycsövét kötöttem rá és ekkor sem kapcsolódott be a másik monitor fénycsöve. Következő lépésként a kijelzőtörött monitorra kötöttem rá a Samsung fénycsövét és ekkor a fénycső rendesen világított.
Okozhatja a hibát a 4 db kis dual n+p FET ami alatt a nyák elszineződött, vagy valahol máshol érdemes a hibát keresni?

Segítségeteket előre is köszi.
(#) tallerkrisztian válasza tallerkrisztian hozzászólására (») Dec 5, 2012 /
 
Elfelejtettem megkérdezni, hogy az optot kiforrasztva vagy panelon is lehet mérni?

Mellékeltem a leírását.

148.pdf
    
(#) agressiv válasza tallerkrisztian hozzászólására (») Dec 5, 2012 /
 
Általában lehet beépítve is mérni, de mint modntam, lehetésges, hogy te sem fogsz mérni rajta semmi extrát, szóval cseréld ki, ne méregesd.
(#) bbalazs_ válasza zoli0078 hozzászólására (») Dec 5, 2012 /
 
Ha egyaltalan nem indul el, akkor lehet.
Zold leded van-e? Tehat a kepernyo rendesen mukodk (kabel kihuzasara sargara valt a led), csak hatterfeny nincs?
Kiprobalhatnad a kepernyotorottel meghajtatni a te csoveidet, megjelenik-e akkor kep?
(#) tallerkrisztian válasza agressiv hozzászólására (») Dec 5, 2012 /
 
Mielőtt megkérdeztem a panelon a helyén már mértem az optot és így a 3 - 4 azaz a C - E lábak között amelyek a Primer oldalon vannak mindkét irányban mérhető ellenállás és a leírás alapján csak az egyik irányban lenne szabad ellenállást mérni.
(#) pipi válasza tallerkrisztian hozzászólására (») Dec 5, 2012 /
 
kiforrasztva mérted? (min azt a 2 lábat)
(#) tallerkrisztian válasza pipi hozzászólására (») Dec 5, 2012 /
 
Nem! A panelban, miért?
(#) Hodinka válasza tallerkrisztian hozzászólására (») Dec 5, 2012 /
 
Szia!
Ahhoz hogy pontosan leellenőrizd ki kell forrasztanod a panelból az áramkör egyéb elemeinek zavaró tényezői miatt.
Egyébként egy gyors módszer egy optocsatoló leellenőrzésére:
Ha van két multimétered,akkor állítsd mindkettőt diódavizsgáló funkcióra,és az egyik mérőzsinórjait csatlakoztasd az opto kimenetére,a másik multi két zsinórját pedig érintsd a bemenetre,miközben figyeled a kimeneten lévő multi által jelzett nyitófesz érték változást.Ha a kijelzett érték leesik (tehát kinyit),akkor jó az opto.Természetesen itt is figyelni kell a polaritásokra,mint minden félvezetőnél.
A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2012
(#) tallerkrisztian válasza Hodinka hozzászólására (») Dec 5, 2012 /
 
Csak egy multim van, így marad a kiforrasztás. Kösz az infót. Gondolom akkor ha kiforrasztva is ellenállást mérek mindkét irányban akkor --> CSERE?!
(#) Hodinka válasza tallerkrisztian hozzászólására (») Dec 5, 2012 /
 
Ideális esetben a bemeneten csak egyik irányba kell jeleznie,a kimeneten pedig egyik irányba sem.Ha nem így van,akkor kuka.És ne ellenállást mérj rajta,hanem nyitófeszültséget (diódavizsgálóval).
A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2012
(#) zoli0078 válasza bbalazs_ hozzászólására (») Dec 6, 2012 /
 
Szia,

A monitor elindul a zöld led világít is és ha fény felé fordítom akkor látszik a képernyőn a kiírás (hiányolja az video jelet) csak a háttérvilágítás nem indul el. Probáltam a kijelzőtörött monitorra rákötni a monitort és akkor a háttérvilágítás elindult. Próbaképpen kicseréltem a négy vezérlő Fet-et (az egyik zárlatos volt), de sajon még akkor sem indult el a háttérvilágjtás.

Üdv
(#) agressiv válasza Hodinka hozzászólására (») Dec 6, 2012 /
 
Mérhet rajta teljesen normális értéket, de menet közben impulzusüzemben dolgozik, vagy magasabb, alacsonyabb az ellenállása, ráadásul nagyfeszültségen üzemel amikor megintcsak kiszámíthatatlan lehet.....

Ki kell cserélni, semmi értelme méregetni, egy 200Ft-os alkatrészről van szó, és van vagy száz dolog amiből bontani is lehet!
(#) tallerkrisztian válasza agressiv hozzászólására (») Dec 6, 2012 /
 
Kiforrasztottam telibe és úgy mértem diódaállásban, így viszont többszöri rámérés után is az lett a vége, hogy az 1 - 2 és a 3 - 4 lábak között mindkét irányban szakadást mutatott.

Továbbá leválasztottam a primer áramkört a most feltett képen és az alsó felében megjelöltem egy körrel a diódahíd negatív lábát ezzel kapcsolatban a kérdésem, hogy hová tudom "áthidalással" beforrasztani ugyanis lehetséges, hogy a forrszem sérült nincs érintkezés. Valamint bejelöltem az optot is rajta annak is az 1-es lábát. Előfordulhat, hogy az opto szakadása miatt volt mutatható feszültség a diódahíd negatív lábán, ha a forrasztás a negatív lábnál jó?! Márcsak abból kiindulva, hogy a d.híd +vv- os és ha valahol negatív oldalon feszültség mutatható ki akkor onnan csak visszafelé lehet a szakadás. Ha jól tudom!!!

A vezetősáv javítására/pótlására szükség esetén mit tudtok javasolni az áthidaláson kívül ?
(#) agressiv válasza tallerkrisztian hozzászólására (») Dec 6, 2012 /
 
A multiméter 2V-ig mér és, ha nem nyit az opto ledje akkor nem is lehet rajta mérni semmit, ezért is javasoltam, hogy hagyd a francba és cseréld ki.

A diódahidas részt átolvastam 10-szer, de egyszerűen nem jön át, hogy most mi is a gond.

A vezetősáv javítására tákolás, gányolás van, más nincs sajnos. Hogy hova ment a leszakadt forszem, azt látod a nyák rajzolatán.
(#) bbalazs_ válasza zoli0078 hozzászólására (») Dec 6, 2012 /
 
Mind a 4-et kicserelted?
Akkor nezd meg a 15V biztositekat, hatha kivagta. Kovesd vegig a 15V utjat, meddig jut el.
Ha a FETek labain ott a fesz, de megsem megy, akkor vezerloIC lesz a ludas, de eloszor az egyszerubbel erdemes kezdeni, a biztivel.
(#) agressiv válasza bbalazs_ hozzászólására (») Dec 6, 2012 /
 
Jó tipp, annyit tennék hozzá, hogy a biztosíték csere előtt érdemes megmérni az inverter transzfomrátorait, különben megint megy minden levesbe.
Következő: »»   94 / 313
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem