Fórum témák
» Több friss téma |
Köszi reloop
akkor azt mondod, ha a sima hátsó lámpából elhoznám két szálon a féklámpa szálait akkor jó lenne? semmi zavarom sem volna? Egyébként a sima féklámpa izzóm is ledes ebay-os termék, azt is cseréltem ledesre, és szinte mindent már , egyet kivéve, elöl a H4-est. Egyébként a kocsi kapcsolási rajzát nézve a pótféklámpa csík, párhuzamosan rá van kötve a jobb oldali sima hátsó lámpa féklámpa izzójára, ezért is nem értek ezt azt.
Köszi -zsoltee milyen áramkörös FET-es dologra gondolsz, tudnál valahonnan kapcsolást linkelni?
Az ellenállás értéket se jól számoltad ám!
ha az eredeti izzó teljesítményed (nem írtad)5x10W, akkor az üzem közbeni ellenálláésod 4ohm körüli 14V-on számolva!
Szia
köszi a választ, a T10-es izzó, 5w-os, vagy más néven így is árulják W5W, én a hideg , üzemmentes ellenállással tudtam csak számolni ami egy égőnél 3,3 ohm, 5db párhuzamosan kötve nekem 0,6 ohm-ra dobta ki az internetes kalkulátorral, és ha reciprokkal nézem úgy is annyi jön ki. Bár ahogy mondjátok meleg oldalon lehet hogy több, de mennyivel , nem tudom. De mondom ha már akár csak duplájára növelem az ohm-ot akkor más érezhető fényerő csökkenés lép fel, és nem csak féklámpánál, hanem sima hátsó világításnál is sajna, 1 ohmnál még észrevehető, de ott még alig, nem úgy mint ha 5 ohm körüli lenne. A gyakorlat ezt mutatta, ezért sem értem.
Akkor pedig 7,8ohm jön ki!
Számolj! Egyszerűen, ha az elektromossággal foglalkozol, legalább az ohm törvényt illene ismerned!
Én itt számoltam ki, és nekem 0,6 ohm jött ki.
ellenállás párhuzamos kapcsolása
Az utolsó mondatodat köszönöm, építő jellegű volt, és sokat segített a megoldásban.
Hidd el a nagyon alapokkal tisztában vagyok.
Van pár topic ami műterhelésekkel foglalkozik, kérdés, hogy te mennyire vagy benne az elektronikába, valamint az se mellékes, hogy az auto elektronikája mit figyel?
Mert hiába csinálsz egy 12V-on 21 wattos műterhelést, ha a vezérlés a hideg állapotbani áram csúcsot is figyeli. Akkor viszont szívás van. Biztos megéri ennyit szívni vele?
A 12V/5W izzó meleg ellenállása durván 30ohm. Csak infónak szánom, ha már kiszámoltam
Jah és a gyári égőszálas égők párhuzamosan vannak kötve , akkor is összeadódnak, mint ahogy a te számításoddal a 25W, a teljesítményük, párhuzamos kapcsolás esetén biztosan összeadódnak?
Amúgy a W-ok hogy jönnek össze, hogy eredeztethetőek, soros, és párhuzamos kapcsolás esetén??
Szia!
Úgy látom, mégsem vagy tisztában a nagyon alapokkal (izzó ellenállása pl.),de ez sem lenne baj. Józan paraszti ésszel :nézd meg mondjuk a mosógéped vezetékét, azon a keresztmetszeten kb. az általad áthajtandó áramnak az 1/3-a szalad. Az autógyárak nem a túlméretezésről hiresek.A féklámpavezetéked, a kapcsoló (vagy kapcsoló elektronika) az eredeti 2x21+25 :cca. 67 W-os teljesitményre vannak méretezve.Valószinüleg elbirnak még egy utánfutót is, ami összesen sem haladja meg a 110W-ot,tehát kb. 10 A-t.Minimum 3 -szorosan akarod túlterhelni.Ha ez sem gondolkoztat el, részemről csak egy jó tanácsot adhatok:ruházz be egy autós tűzoltókészülékre is a még nagyobb teljesitményű ellenállás mellé. üdv :hp
akkor ezeket hogy csinálják meg hogy menjenek a kocsi can bus rendszerébe, és ne legyen galiba? ledes pótféklámpa
én ugyanezt akarom, csak ledes égővel, helyettesíteni a sima égőket. De a watt-k eredeztetéséről még most sem kaptam választ, soros és párhuzamos kapcsolás esetén, hogy eredeztethetőek? A korábbi kérdéseimben egyébként kérdezem , hogy huza ellenálláson kívül mivel lehet másképpen megoldani, a problémák kiküszöbölését? Mondta itt valaki hogy FET, PWM, de azzal hogyan lehet megoldani, kapcsolási rajz is érdekes lehet... köszönöm
Tegyél be egy 25W-os izzót... Talán megteszi egy 21W-os irányjelző izzó is.
Erős a gyanúm, hogy abban az ágban melyben a hátsó világítás a karosszériától a negatív feszültséget kapja érintkezési hiba van. Leggyakrabban a karosszériára kötésnél alakul ki átmeneti ellenállás, de lehet az onnan jövő vezeték valamely csatlakozójánál is. Ez magyarázatot ad a lámpák egymásra hatására.
Ha egy üzemelő hátsó lámpa negatív csatlakozója és az autó valamely fémtiszta pontja között volt nagyságrendű feszültség mérhető akkor nem ok nélkül gyanakodtam
Ha van 5db 5W-os izzód és azokat párhuzamosan kötöd, akkor az 25W-al terheli a tápforrást. Az izzó ellenállását a teljesítményből és a feszültségből számoljuk ki. Az autók hálózati feszültsége 13,8V környékén van, tehát ezzel számolunk. Törődj bele, nem 0,4ohm az ellenállás. De ha te mégis ehez ragaszkodsz, akkor tudd, hogy +35A-el terheled a vezetéket!
Amit büntetlenül nem fogsz megúszni és ebben ne is kérj több segítséget, mert nem fogunk asszisztálni az autód eltüzelésében!
Sziasztok,
egy kis segítség kellene a témában. Én a kétfényerős helyzetjelző/féklámpában gondolkodom, találtam is egy kapcsolást amit megépítve működik is. féklámpa Csak az a baj, hogy ez a testet kapcsolgató járművekre jó, nekem meg a motorom a 12V-os tápfeszt kapcsolgatja. Abban szeretnék segítséget kérni a nálam okosabbaktól, hogy segítsenek ezen ötlet alapján (vagy ezt áttervezni) egy olyan kapcsolást, ami a tápfeszt kapcsolgatva működik ugyanezen az elven. Köszönöm
Óóóóó...!
Reménykedtem a gyorsban, de erre még én sem számítottam. Lehetnék pofátlan, és kérhetnék javaslatra két tranzisztor típust is az újabbik variációra?
A linkelt hozzászólásban ajánlottak nem jók?
Ja, de de, csak most olvastam el.
A BC557 ekvivalense az eredeti rajzon a a BC 547-es? Amúgy megépítettem, és a tápom szerint 12V-nál 0,02A folyik, 13,8V-nál 0,03A. A 33 Ohmost cseréltem csak nagyobbra, mert a helyzetjelző túl fényesen világított a fékhez képest. A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2013
Az egyik PNP a másik NPN. Egyéb paramétereik megegyeznek.
Ö. Végül is csak meg kellett volna néznem. De közben olvasom akik előttem birkóztak ugyanezzel. Most már csak a váltófeszültséggel kell megküzdenem, mert a robogómon az van, de most keresem a kapcsolási rajzát.
Abban tudnál még segíteni, ha egyenirányítom a feszültséget és az felkúszik *1,41-szeresére, akkor mit kell megváltoztatnom a kapcsolásban?
Köszi előre is.
Hello!
Leginkább semmit, mert ez áramgenerátoros kapcsolás. Maximum a meghajtó tranyót nagyobb teljesítményűre cserélni, ami elviseli a plusz hőt. üdv! proli007
Köszi. A kapcsolásban (a módosítottban) jelöltek 45V-osak a datasheet szerint. Az nem elégséges?
Hello!
Nem a 45V-os tranyó feszültséggel van baj, hanem a különbözeti feszültséggel, ami a táp és a Led-ek soros nyitófeszültsége között van. Ezt kell beszorozni a Led-ek áramával, és így megkapod a disszipációs teljesítményt. ennél kell nagyobbnak lenni a tranyó teljesítményének. üdv! proli007
Most járatom az eredeti kapcsolást (ahol a negatívot kapcsolgatja a féklámpakapcsoló) 19,5V-on, a felvett áram a tápegység szerint 0,26A, ha mind a két ág testen van, vagyis fékezek is meg a hátsó lámpa is ég. A ledek hatosával vannak sorban (És ebből kettő sor párhuzamosan) vagyis mondjuk 6*2V=12, a táp 19,5 - 12 =7,5 V szorozva a 0,26A-el? Így jól számolom?
Hello!
Egy linket betehettél volna. (Bocs de én csak így beleugrottam,mert nem láttam Reloop-ot.) De ha így van, akkor jól számolsz ez 2W. Vagy is 4W-os tranyó illik bele, és hűtésre is szüksége lesz. üdv! proli007 |
Bejelentkezés
Hirdetés |