Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » LED-es féklámpa
Lapozás: OK   12 / 17
(#) sanya078 válasza reloop hozzászólására (») Márc 11, 2012 /
 
Köszi reloop
akkor azt mondod, ha a sima hátsó lámpából elhoznám két szálon a féklámpa szálait akkor jó lenne? semmi zavarom sem volna? Egyébként a sima féklámpa izzóm is ledes ebay-os termék, azt is cseréltem ledesre, és szinte mindent már , egyet kivéve, elöl a H4-est.
Egyébként a kocsi kapcsolási rajzát nézve a pótféklámpa csík, párhuzamosan rá van kötve a jobb oldali sima hátsó lámpa féklámpa izzójára, ezért is nem értek ezt azt.
(#) sanya078 válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Márc 11, 2012 /
 
Köszi -zsoltee milyen áramkörös FET-es dologra gondolsz, tudnál valahonnan kapcsolást linkelni?
(#) karaszbandi válasza sanya078 hozzászólására (») Márc 11, 2012 /
 
Az ellenállás értéket se jól számoltad ám!
ha az eredeti izzó teljesítményed (nem írtad)5x10W, akkor az üzem közbeni ellenálláésod 4ohm körüli 14V-on számolva!
(#) sanya078 válasza karaszbandi hozzászólására (») Márc 11, 2012 /
 
Szia
köszi a választ, a T10-es izzó, 5w-os, vagy más néven így is árulják W5W, én a hideg , üzemmentes ellenállással tudtam csak számolni ami egy égőnél 3,3 ohm, 5db párhuzamosan kötve nekem 0,6 ohm-ra dobta ki az internetes kalkulátorral, és ha reciprokkal nézem úgy is annyi jön ki. Bár ahogy mondjátok meleg oldalon lehet hogy több, de mennyivel , nem tudom.
De mondom ha már akár csak duplájára növelem az ohm-ot akkor más érezhető fényerő csökkenés lép fel, és nem csak féklámpánál, hanem sima hátsó világításnál is sajna, 1 ohmnál még észrevehető, de ott még alig, nem úgy mint ha 5 ohm körüli lenne. A gyakorlat ezt mutatta, ezért sem értem.
(#) karaszbandi válasza sanya078 hozzászólására (») Márc 11, 2012 /
 
Akkor pedig 7,8ohm jön ki!
Számolj! Egyszerűen, ha az elektromossággal foglalkozol, legalább az ohm törvényt illene ismerned!
(#) sanya078 válasza karaszbandi hozzászólására (») Márc 11, 2012 /
 
Én itt számoltam ki, és nekem 0,6 ohm jött ki.
ellenállás párhuzamos kapcsolása
(#) sanya078 válasza karaszbandi hozzászólására (») Márc 11, 2012 /
 
Az utolsó mondatodat köszönöm, építő jellegű volt, és sokat segített a megoldásban.
Hidd el a nagyon alapokkal tisztában vagyok.
(#) zsoltee0001 válasza sanya078 hozzászólására (») Márc 11, 2012 /
 
Van pár topic ami műterhelésekkel foglalkozik, kérdés, hogy te mennyire vagy benne az elektronikába, valamint az se mellékes, hogy az auto elektronikája mit figyel?
Mert hiába csinálsz egy 12V-on 21 wattos műterhelést, ha a vezérlés a hideg állapotbani áram csúcsot is figyeli.
Akkor viszont szívás van.
Biztos megéri ennyit szívni vele?
(#) reloop válasza sanya078 hozzászólására (») Márc 11, 2012 /
 
A 12V/5W izzó meleg ellenállása durván 30ohm. Csak infónak szánom, ha már kiszámoltam
(#) sanya078 válasza karaszbandi hozzászólására (») Márc 11, 2012 /
 
Jah és a gyári égőszálas égők párhuzamosan vannak kötve , akkor is összeadódnak, mint ahogy a te számításoddal a 25W, a teljesítményük, párhuzamos kapcsolás esetén biztosan összeadódnak?
(#) sanya078 válasza karaszbandi hozzászólására (») Márc 11, 2012 /
 
Amúgy a W-ok hogy jönnek össze, hogy eredeztethetőek, soros, és párhuzamos kapcsolás esetén??
(#) hibbantpasi válasza sanya078 hozzászólására (») Márc 11, 2012 /
 
Szia!

Úgy látom, mégsem vagy tisztában a nagyon alapokkal (izzó ellenállása pl.),de ez sem lenne baj.
Józan paraszti ésszel :nézd meg mondjuk a mosógéped vezetékét, azon a keresztmetszeten kb. az általad áthajtandó áramnak az 1/3-a szalad.
Az autógyárak nem a túlméretezésről hiresek.A féklámpavezetéked, a kapcsoló (vagy kapcsoló elektronika) az eredeti 2x21+25 :cca. 67 W-os teljesitményre vannak méretezve.Valószinüleg elbirnak még egy utánfutót is, ami összesen sem haladja meg a 110W-ot,tehát kb. 10 A-t.Minimum 3 -szorosan akarod túlterhelni.Ha ez sem gondolkoztat el, részemről csak egy jó tanácsot adhatok:ruházz be egy autós tűzoltókészülékre is a még nagyobb teljesitményű ellenállás mellé.

üdv :hp
(#) sanya078 válasza hibbantpasi hozzászólására (») Márc 11, 2012 /
 
akkor ezeket hogy csinálják meg hogy menjenek a kocsi can bus rendszerébe, és ne legyen galiba? ledes pótféklámpa
én ugyanezt akarom, csak ledes égővel, helyettesíteni a sima égőket.
De a watt-k eredeztetéséről még most sem kaptam választ, soros és párhuzamos kapcsolás esetén, hogy eredeztethetőek?
A korábbi kérdéseimben egyébként kérdezem , hogy huza ellenálláson kívül mivel lehet másképpen megoldani, a problémák kiküszöbölését? Mondta itt valaki hogy FET, PWM, de azzal hogyan lehet megoldani, kapcsolási rajz is érdekes lehet...
köszönöm
(#) Ricsi89 válasza sanya078 hozzászólására (») Márc 11, 2012 /
 
Tegyél be egy 25W-os izzót... Talán megteszi egy 21W-os irányjelző izzó is.
(#) pinyó39 válasza sanya078 hozzászólására (») Márc 11, 2012 /
 
Hali! * Törölve !
(#) reloop válasza sanya078 hozzászólására (») Márc 11, 2012 /
 
Erős a gyanúm, hogy abban az ágban melyben a hátsó világítás a karosszériától a negatív feszültséget kapja érintkezési hiba van. Leggyakrabban a karosszériára kötésnél alakul ki átmeneti ellenállás, de lehet az onnan jövő vezeték valamely csatlakozójánál is. Ez magyarázatot ad a lámpák egymásra hatására.
Ha egy üzemelő hátsó lámpa negatív csatlakozója és az autó valamely fémtiszta pontja között volt nagyságrendű feszültség mérhető akkor nem ok nélkül gyanakodtam
(#) karaszbandi válasza sanya078 hozzászólására (») Márc 11, 2012 /
 
Ha van 5db 5W-os izzód és azokat párhuzamosan kötöd, akkor az 25W-al terheli a tápforrást. Az izzó ellenállását a teljesítményből és a feszültségből számoljuk ki. Az autók hálózati feszültsége 13,8V környékén van, tehát ezzel számolunk. Törődj bele, nem 0,4ohm az ellenállás. De ha te mégis ehez ragaszkodsz, akkor tudd, hogy +35A-el terheled a vezetéket!
Amit büntetlenül nem fogsz megúszni és ebben ne is kérj több segítséget, mert nem fogunk asszisztálni az autód eltüzelésében!
(#) lac1 hozzászólása Jan 4, 2013 /
 
Sziasztok,

egy kis segítség kellene a témában.
Én a kétfényerős helyzetjelző/féklámpában gondolkodom, találtam is egy kapcsolást amit megépítve működik is.

féklámpa

Csak az a baj, hogy ez a testet kapcsolgató járművekre jó, nekem meg a motorom a 12V-os tápfeszt kapcsolgatja. Abban szeretnék segítséget kérni a nálam okosabbaktól, hogy segítsenek ezen ötlet alapján (vagy ezt áttervezni) egy olyan kapcsolást, ami a tápfeszt kapcsolgatva működik ugyanezen az elven.
Köszönöm
(#) reloop válasza lac1 hozzászólására (») Jan 4, 2013 /
 
Szia! Megvolt!
(#) lac1 válasza reloop hozzászólására (») Jan 4, 2013 /
 
Óóóóó...!
Reménykedtem a gyorsban, de erre még én sem számítottam.
Lehetnék pofátlan, és kérhetnék javaslatra két tranzisztor típust is az újabbik variációra?
(#) reloop válasza lac1 hozzászólására (») Jan 4, 2013 /
 
A linkelt hozzászólásban ajánlottak nem jók?
(#) lac1 válasza reloop hozzászólására (») Jan 4, 2013 /
 
Ja, de de, csak most olvastam el.
A BC557 ekvivalense az eredeti rajzon a a BC 547-es?

Amúgy megépítettem, és a tápom szerint 12V-nál 0,02A folyik, 13,8V-nál 0,03A. A 33 Ohmost cseréltem csak nagyobbra, mert a helyzetjelző túl fényesen világított a fékhez képest.
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2013
(#) reloop válasza lac1 hozzászólására (») Jan 4, 2013 /
 
Az egyik PNP a másik NPN. Egyéb paramétereik megegyeznek.
(#) lac1 válasza reloop hozzászólására (») Jan 4, 2013 /
 
Ö. Végül is csak meg kellett volna néznem. De közben olvasom akik előttem birkóztak ugyanezzel. Most már csak a váltófeszültséggel kell megküzdenem, mert a robogómon az van, de most keresem a kapcsolási rajzát.
(#) lac1 válasza reloop hozzászólására (») Jan 7, 2013 /
 
Abban tudnál még segíteni, ha egyenirányítom a feszültséget és az felkúszik *1,41-szeresére, akkor mit kell megváltoztatnom a kapcsolásban?
Köszi előre is.
(#) proli007 válasza lac1 hozzászólására (») Jan 7, 2013 /
 
Hello!
Leginkább semmit, mert ez áramgenerátoros kapcsolás. Maximum a meghajtó tranyót nagyobb teljesítményűre cserélni, ami elviseli a plusz hőt.
üdv! proli007
(#) lac1 válasza proli007 hozzászólására (») Jan 7, 2013 /
 
Köszi. A kapcsolásban (a módosítottban) jelöltek 45V-osak a datasheet szerint. Az nem elégséges?
(#) proli007 válasza lac1 hozzászólására (») Jan 7, 2013 /
 
Hello!
Nem a 45V-os tranyó feszültséggel van baj, hanem a különbözeti feszültséggel, ami a táp és a Led-ek soros nyitófeszültsége között van. Ezt kell beszorozni a Led-ek áramával, és így megkapod a disszipációs teljesítményt. ennél kell nagyobbnak lenni a tranyó teljesítményének.
üdv! proli007
(#) lac1 válasza proli007 hozzászólására (») Jan 7, 2013 /
 
Most járatom az eredeti kapcsolást (ahol a negatívot kapcsolgatja a féklámpakapcsoló) 19,5V-on, a felvett áram a tápegység szerint 0,26A, ha mind a két ág testen van, vagyis fékezek is meg a hátsó lámpa is ég. A ledek hatosával vannak sorban (És ebből kettő sor párhuzamosan) vagyis mondjuk 6*2V=12, a táp 19,5 - 12 =7,5 V szorozva a 0,26A-el? Így jól számolom?
(#) proli007 válasza lac1 hozzászólására (») Jan 7, 2013 /
 
Hello!
Egy linket betehettél volna. (Bocs de én csak így beleugrottam,mert nem láttam Reloop-ot.)
De ha így van, akkor jól számolsz ez 2W. Vagy is 4W-os tranyó illik bele, és hűtésre is szüksége lesz.
üdv! proli007
Következő: »»   12 / 17
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem