Fórum témák
» Több friss téma |
Érthető.
Nem probléma, a padlófűtés szivattyú folyamatos üzeme, hisz állandóan hőn kell tartani. Ámbár - ha nincs beépítve visszacsapó szelep - hűti a radiátor kört. A melegvíz készítésnél nincs fűtés! Azért az Vesten 240 FI nem a legpompásabb a két fűtőkör ellátására. A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2013
nagbe vaillant: nem gondolom hogy a leírtakből a vízhiány lenne a gont azt a nyomásmérőn úgy is látod.Én inkább füstgáz visszaáramlásra tenném a tippet.
AEG ast:a leírtakból nem sok mindent tudok mondani,nem lehetséges hogy más tünetek is vannak amit nem vettél észre? arra kíváncsi lennék hogy van-e a készülékben tágulási tartály a hmv körön illetve történt-e tisztítás a kazánon,az elektronikának nincs köze az átfolyáshoz,a hidegvíz szorítja ki a meleget,mint a villanyboilereknél,van szűrő a vízhálózaton? nekem is beépített tárolós a készülékem a hidegvíz bemeneten van egy biztonsági szerelvénycsoport ahol kapja a tartály a hideg vizet ott belül szokott lenni egy szűrő vagy vízterelő,az esetleg eldugulhatott,ha csak az a baj hogy a melegvíz nyomás a kicsi
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2013
kiliger EOLO STAR: én a füstgáz ventillátorra tippelnék iletve a füstgáz elvezető rendszer rezonálására.ha a ventillátor rezonál az azt jelenti hogy kezd csapágyas lenni.mikori a készülék,volt már rá precedens még új állapotában is hogy rossz volt.ha még garanciális akkor nincs gond.de amúgy az 70ezer HUF kazán ára jelen pill:145-155ezer között újonnan bruttó
úgyhogy meg kellene nézetni
zentral domi compact: amikor fürdés közben leáll a melegvíz akkor a készülék kikapcsol ugye?
akkor gondolom hibára kiáll.ha kikapcs bekapcs akkor törlöd a hibát és úja indít,ez ntc vagy áramlásérzékelő kérdés minden kazántulajdonostól itt: szoktátok ti karbantartani a készülékeket? vagy csak egyszer elindít és megy amíg nincs gebasz vagy le nem fordul a falról?
minden kombinált üzemű készülék elsődleges feladata előnykapcsolásban a HMV melegvíz készítése,legyen az átfolyós,beépített tárolós,vagy hőközponti készülék.
Ha régebbi írásokat elolvasod, a rendszer tisztítást alaposan olvasd el!
Koszos a rendszered!
Szia toro !
Azt hiszem nem fogalmaztam világosan,bocs: a meleg víz vétel(folyatás) közben hideggé válik,akkor elzárjuk a meleg vizes csapot és az újra nyitást követően sem lesz meleg a víz,a kazán beint rendesen. Akkor van az a módszer,hogy a kazán főkacsolóját lekapcs és vissza kapcsolás után megint rendesen csinálja a meleg vizet. Alkalmanként a fürdést 2-szer is megszakítja,ilyenkor lehet a hiba jelet töröltük,a resetelés is hasonló eredménnyel szokott járni.
köszi a választ,de évente jön a szerelő és 5000 Ft. ellenében szétszed,kifúj,megcsiszol,kiszívat (megszívat ?) de az is lehet,hogy nem karbantartásra vezethető vissza a hiba,csak simán megadta magát pld. az ntc. A melegvizes bekötőcsövet cseréltük,mert már volt régebben olyan,hogy abban vízkő akadályozta az áramlást,savazva volt 1 éve,tehát az átáramlás,csap megnyitásakor megfelelő nyomású. Amit mondasz ,hogy áramlás kapcsoló lehet,de az akkor elektromosan hibás,vagy az ntc azt cserélni fogom és meglátjuk. köszi a válszt.
Köszönöm szépen a válaszodat. Sajnos nem a sarokszelep a bűnős. A 3 állású -járatú - szelep nem befolyásolhatja a víznyomást?
Köszönöm előre is válaszodat.
Köszönöm szépen segítőkézségedet. Engedelmeddel egy link, ahol az AEG gst sematikus ábráját és fényképet láthatjuk.
http://www.stiebel-eltron.hu/content/aeg/gst_macro.pdf Becsatoltam több képet, ebből látható a jelenlegi helyzet. Ami biztos, kicsit vízköves a hollandi csatlakozásánál. Jobb oldali a hidegvíz, bal oldali sarokszelep a melegvíz. A sarokszelepek szűrősek. A szerelvénycsoport alatt mit értesz? A 4. képen lévő egységre gondolsz, a biztonsági szeleppel? ( fehér kúpak - valószínű - ) Tekerjem le a hollandikat és nézzek bele? Ebben lehet esetleg egy szürő, amely vízköves lett? Köszönö szépen előre is a segítségedet.
A 3 járatú szelep a kazán által előállított melegvizet engedi át az éppen szükséges rész melegítésére. A HMV-t csőkígyó, a lakást a radiátorok melegítik.
Valamennyi nyomásemelkedés lehet HMV üzemben. Nézd meg a kizárt fűtésrendszernél a kazánról leengedett nyomás után a tágulási tartály nyomását. A jó 1-1,2 bár. Ha vissza olvasol régebbi írásokra, nagyon sokszor és sokan írtunk már erről. Karbantartások elvégzésésekor illendő lenne ezt is ellenőrizni! Szerintem szennyezett a rendszered és a kazánköri hőmérséklet határoló lekapcsol, majd 20-25 fok hűlés után vissza, ill ezért kell resetelned!
Azért a szerelőd fordíthatott volna egy kis figyelmet az Gebo INOX csövek "formázására"!
Szia "toro"! Még az hagyján, hogy GEBO a HMV tartály bekötése, de a szivattyú szívó oldalában is és négy 90fokkal 50cm-en belül! Mitől is levegősödik (kavitáció a csőben)?
Segíts nekem légyszíves abban, hogy miképpen tudok resetelni...
Köszönöm szépen.
Hello,igen arról van szó a fehér kupakosról az a biztonsági szerelvény csoport,abban eredetileg van egy szűrő a bemenetnél,azon belül kellene lennie egy visszacsapó szelepnek ami egy dióda funkciót lát el a víznél hogy csak befelé engedi a vizet egy irányban az is lelehet vízkövesedve a csonkok vízkövességét látva.azt kellene leszedned és kitakarítanod ezzel növeled a bemenő víz mennyiségét átfolyását,így több a meleg víz a kimeneten mivel több bemenő víz több meleg vizet szorít ki a tartályból én azt az enyémből mármint a szűrőt eltávolítottam mert alatta van egy központi vízszűrő egység.viszont azt nem látom a képről hogy van-e víznyomás csökkentőd a rendszeren annak a beragadási is okoz ilyen problémát viszont azt onnan tudod hogy a hideg víz sem folyik rendesen sehol
szerintem is az ntc lesz a hibás,de az is lehet hogy nem rossz csak elvízkövesedett az érzékelő része az is csinál érdekességeket.de ha cserélsz az a biztosabb az én kazánomban az 7-8ezer és még nem volt hozzányúlva
sajnos az eladások és a gyakorlati tapasztalatok azt mutatják nincs olyan gázkészülék jelenleg a piacon ami 10évnél továbbra gyártanának.Nem véletlen az sem hogy a kifutott felsőkategóriás kazánok licenszét cserélgetik/eladják a gyártok és új kazán dizájnal új néven dobják piacra,jobbik esetben vagy a gyerekbetegségek kiküszöbölésével vagy sajnálatos olcsósítással még az új kazánok között is vannak olyanok ami esetlegesen pár éve még más volt a gyártó/márkanév.nem véletlen mert újítani /fejleszteni nagyon sokba kerül és csak "ismert" nagy cégek tehetik meg a kis gyártók meg megvannak lőve.Készülékhibák mindig is voltak és lesznek is,vagy gyári fejlesztési hiba,vagy anyag nem megfelelőségi hiba,vagy csak egyszerű karbantartás elmulasztása az oka.tudomásul kell venni ezek az új tip. kazánok már nema régi fég c-18,zc-18-c24...féle készülékek amiket lehet el is felejtett a tulaj hogy van.a pók beszőtte.vízkő vastagon a hőcserélőben....stb de még mindig megy. és nagyon egyszerű a felépítése,csak pár alkatrész van benne az új tip.cserében kevesebb gázfogyaszt,több az alkatrész ára,érzékenyek minden féle koszra,porra
A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2013
Üdv.
Érdekelne esetleg valaki tudja-e, hogy egy Radiant rsf 20-e típusú kazánhoz milyen külső hőmérséklet érzékelőt lehet kötni. A Megatherm egyik fórum válasza szerint a Honeywell jó hozzá, nálunk az épületgépészeti boltban lenne jó áron egy Honeywell AQ 2000 típus, azonban hogy konkrétan jó-e hozzá azt eddig senki nem tudta megmondani, a megatherm pedig nem akar válaszolni. Előre is kössz a segítséget.
megnéztem a radiant kapcsolási rajzát azon még csatlakozási pontot sem látok külső hőmérséklet érzékelőnek.lehet az egy bővítő modulra megy rá?!.. ebben én sajnos nem tudok segíteni csak a megatherm ő a szervíz és az importőr
Van rajta kimondottan külső hőmérséklet érzékelő számára csatlakozás, a szobatermosztát csatlakozása mellett, csak azt nem tudom, hogy bármilyen típusú, vagy csak bizonyos érzékelőkkel működik.
Szerintem a buderusé vagy a saunier duválé jó!
tiszta átverés a külső hőm. érz. az nem más mint egy_db pt100 hőelem vagy egy hőellenállás vízhatlan dobozban._én itt a cégnél kinyitottam egyet az egy termomax kazáné volt._vízhatlan dobozban egy kis nyák azon egy csoki v sorkapocs és a hőelem._ennyi._Viszont azt jó tudni,ha még be is üzemelik az elhelyezése kültérben északi oldalon kell lennie.
A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2013
Azért nem egészen!
Ha a vezérlő panelja alkalmas rá, a kinti hőmérséklet függvényében modulál a gázszelep. Így azért egy 4-5%-ot megtakaríthatsz vele.
Szia Hugo!
Ami azt illeti a hideg víz kifolyásával,"erősségével" nincs probléma. Azt szeretném megkérdezni Tőled, ha leszedem ezt az egységet (három hollandi ) előtte le kell engednem a rendszert? Vagy simán szétcsavarom az egészet és esetleg ami a csőben van víz szépen kifolyik. Viszont nem kapok "nyakamba" 60 liter melegvízet esetleg 40fokon... Persze a bejövő ágon a sarokszelepeket zárom. Köszönöm a segítségedet.
toro nem azt mondtam hogy ez a technikai fejlesztés átverés hanem magában az érzékelő túllihegése és annak az ára esetenként ez minimum 12000huf-tól indul (immergas)ha te otthon megcsinálod az tudod mennyibe is kerül kb a negyedébe sem.. és akkor még hol van a buderus,viessmann és a többinek az ára...
viszont volt rá példa hogy beüzemelték a külső hőmérséklet érzékelőt hagyományos termosztáttal (nem gyári időjárás követő vezérléshez való) és meghülyült szerencsétlen kazán.igazából a külső hőmérséklet érzékelő padlófűtési rendszernél éri a legtöbbet,kiküszöböli a fűtés-beton átmelegedés okozta fáziskésést. A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |