Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » PC táp javítása
Hello, Lenne egy kérdésem: van egy "jófajta" codegen 400W tápom. egy sg6105dz ic-vel. Kaptam egy nagy dobozban 3 társa jó volt csak a gyári forrasztásokat kellett megigazítani mert itt ott letestelt, vagy éppen a molexnél volt "szakadás " nem nevezném annak mert a szigetelést fogatták oda nem a vezetéket.
A probléma: Minden kijövő feszültség jó!!! 4 wincsi +1 dvd rom (egyik sem jó már, de pörögnek). Azaz terhelést is bírja. Egyetlen ami hiányzik a PG. Megnéztem és szakadás mentes a chipig. De az 5 v-os jelet nem küldi ki... így az alaplap sem kapcsol be vele. Érdekesség számomra, hogy a földdel is szakadás mentességet jelez a multi méter... Valami jó tanács?? keressek még forrasztási hibát? vagy lehet most a chippel van a baj? más tápoknál megnézve nem kellene szakadás mentességnek lennie a PG-nek a földdel.. Mivel lehet esetleg a chipet helyettesíteni?? Ha az lehet a ludas. A tápok nem sokat mentek, ha egyáltalán mentek valaha, mert egy bolt raktárából vannak (házzal együtt kapták de a táp nem kellett a vevőnek, másikat kért bele ezeket meg kivették).
egy ilyet találtam az SG6105DZ -hez
Szia,
Én is keresgéltem anno SG IC-t ami a HQ Video boltban (XIII kerület Kerekes utcában található) beszerezhető én is ott vettem. Üdv
Egyszerű olcsó és kockázatos javítása: (saját felelősségre)
Simán átkötöd a kimeneti +5v-ra a szürke kábelt(pirosakhoz a szürkét). (Olcsó és nem nagy értékű alaplapoknál így oldottam meg, amikért nem kár) Üdv!
Akkor valszeg az ic-n adta meg magát valami.. értem. Szétnézek, mert van vagy 20 300W-os táp aztán majd azokból hátha akad..
Más kérdés: van egy thermaltake pure power 480 W -os csodám. Nem kapcsol be csak emelkedő hangon visít a bekapcsolástól, kikapcsolásig. Még próbálkozok hátha beröffen, mert utólag elgondolkodtam és lehet még rá sansz. De a következő valami el van szenesedve, és a burkolat is leégett. Nagy szerencsére találtam egy orosz oldalt ahol pont liknkelik, de sajnos nekem már oroszt nem tanítottak. A google fordítót meg ki lehet dobni. De a kép magáért beszél, látható szépen mire lenne szükségem. Más nem sérült!! két kondi pópos de attól még be kellene indulni. Ha a leégett alkatrész meg van h. mi akkor tudok tovább keresgélni.
Ez a kép nekem semmit nem mond, így nem tudok segíteni.
Olyan sipoló tápom nekem is volt már, akkor a vsb rész 220uf kondiját kellett kicserélni. A púpos kondikat mindenképp cseréld, mert amiatt lehetséges hogy a táp nem indul. Ha rossz a kondenzátor és nagyon alacsony az uf értéke, ezt a táp védelme érzékelheti és emiatt előfordulhat hogy nem indul. Első lépésként cseréld ki a kondikat és fényképezd le az égett alkatrészt jobban, érthetőbben! Üdv! A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2013
Idézet: „Nagy szerencsére találtam egy orosz oldalt ahol pont liknkelik,” Az "etot" feliratú nyíl (jelentése: ez) egy kis ellenállásra mutat. A csíkok színeiből még az értéket is lehet tudni. Idézet: „Más nem sérült!!” Ránézésre... azért nem minden halál látványos. Idézet: „két kondi pópos de attól még be kellene indulni.” Vagy nem. Az összes rossz elkót ki kéne cserélni. A púposak mind rosszak, de ahol van egy púpos, ott egy csomó rossz lesz, még ha nem is látszik rajtuk. Vagy ESR-mérővel végig kell menni rajtuk, vagy "statáriális módon" (kérdezés és mérés nélkül) mindet kicserélni.
Azt gondoltam hogy ez a fénykép a te hibás tápodról készült
![]() A kondikat nézd át de inkább cseréld. Az ellenállást a színe alapján cseréld, ahogy javasolta "_vl_" kolléga. Majd nézd meg milyen aktív elemre megy ez az ellenállás és mérd át az aktív elemeket is. A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2013
Köszönöm! Akkor ellenállás lesz..
![]() ![]()
Sziasztok,
Egyik ismerősöm megkért, hogy nézünk bele a ATX tápjába (Chieftec ATX-410-212) mert nem idnul a gépe. Első körben megmértem a SB. A Sb rész tökéletes volt ekkor még annyi furcsaságot vettem észre, hogy SB állapotban méhető a 12V-os ágban 0.35V feszültség. Ezek után megpróbáltam elindítani ekkor sípolni kezdett és csak egy pillanatra mozdult meg a venti és a sípollás addig meg maradt amíg ki nem kapcsoltam a tápot a rajta lévő kapcsolóval. Szétszerelés után látható volt, hogy az egyik B722A NPN tranzisztor kicsit szétégett (az egyik lába teljesen kiesett). Ezt az alkatrészt sikerült kicserélnem és mostmár indul rendessen a táp feszültségek is rendben vannak, de a sípolás még mindíg meg van, de csak az után, hogy elindul a táp és meg is marad addig amíg a főkapcsolót ki nem kapcsolom. Majd ismét visszakapcsolav csendben les za táp a következő indításig. A szétégett alkatrész cseréje után is mérhető SB álapotban a 12V-os ágban a 0.35V. A sípolás/ zizegést mintha a PFC trafó felől lehetne hallani. Mi lehet a probléma még? Segítségeteket előre is köszi.
szerintem keress egy 47uf vagy 100uf 2db elkót valahol a borda mellett.
Azokat cseréld és valószínűleg jó lesz!
Szia,
Köszi az info-t. Melyik borda melettire gondolsz, A primer oldalon a kapcsoló tranzisztorok meletti kondikra gondolsz? Vagy másol keressem? Lehet kicserélm az össze kicsi elót abból baj nem lehet. Üdv A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2013
Igen a primernél kell lennie. Elég közel lesz a bordához, ha jó típusra gondolok.
Ja és ami elszállt tr, körülötte azért nézd meg a többi aktív alkatrészt is és ha lehet a rossz tr-t párban cseréld! A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2013
Szia,
Kicseréltem a két kis kondit és mostmár szépen csendben működik a táp. Köszi a segítséget.
Sziasztok,
Volna egy régebbi 370W-os Ultra Power táp ami nem akar indulni. SB 5V rendben van a vezérlő IC (TL494) megkapja a tápfeszt (12V-ot) de még sem indul, még meg se moccan. A kis kapcsoló tranzisztorok és a primer tranzisztorok mérve jónak tünnek. A tápban két IC van az egyik a TL494 a másik az LM339. A TL494-es IC 8-as és 11-es lábán minden állapotban (SB és PS-ON állásban is) 2,2V-ot lehet mérni. Elképzelhető, hogy az IC megadta magát vagy máshol van a hiba? Segítségeteket előre is köszi.
A vsb-t tudod terhelni? (kb 500ma rel)
Első körben szecunder oldali schottky diódákat csekkold! Ha minden ok nincs zárlatos alkatrész, akkor cseréld ki az ic-t és soros izzóval próbáld ki a tápot. Ha ekkor sem ok írj és írom tovább. Üdv! A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2013
Szia,
Sikerült megnéznem a terhelést. A SB5V terhelhető 500mA-rel és ez után kipróbáltam 1A-es terheléssel is. Az alap 5V terhelve leesett 4,97V-ra. Az IC-t kicseréltem de sajnos nem változott semmi. Lehet mégis a kis tranzisztorok a hibásak (multiméterrel mérve jónak tönnek)? Üdv
Szevasztok,
LC POWER, LC6420G típusú táphoz keresek kapcsolási rajzot. Tud valaki segíteni?
Szevasztok,
LC POWER, LC6420G típusú táphoz keresek kapcsolási rajzot. Tud valaki segíteni? Idézet: „A SB5V terhelhető 500mA-rel és ez után kipróbáltam 1A-es terheléssel is. Az alap 5V terhelve leesett 4,97V-ra.” Eszerint az sb-d már jó. A kimeneteken egy pillanatra sem jelenik meg a feszültség? A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2013
Próbáld még így is: Az ic 4.lábát földeld le, ezzel kiiktatod a védelmeket. Ha így elindul a táp akkor a védelmi áramkörök valamelyike lesz a hibás.
Ez esetben soros izzóval indítsd a tápot feltétlen!!! A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2013
Szétszedés után, nézd meg mi van a panelra írva és a gugli lehet tud segíteni.
Típusra én nem találtam rajzot. (LC6420G) Üdv! A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2013
Szia,
A kimeneten egy pillanatra sem jelenik meg semmi. Oké, estére kipróbálom az IC 4. lábának a leföldelését. (pár alkatrész eldurranása után már mindig soros izzóval indítok egy tápot amíg biztossan nem oké minden) Köszi az eddigi segítséget megírom majd mire jutottam. A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2013
Sziaszok,
A múltkori sikeres táp javítás után belekezdtem egy CoolerMaster táp javításba. A hiba jól láthatóan indult, soros izzóval indítva ahogy bekapcsoltam azonnal világított az izzó. Szétszedés után mérhető volt a zárlat a diódahíd + és - ága között. Egyssével végighaladva kiforrasztva méregettem az alkartrészeket, míg eljutotam az aktív PFC-ben lévő FET.hez ami teljesen zárlatos volt. Cseréje után a táp indítása már lehetséges volt, SB5V is meg van. Soros izzóval indul a táp, de egy pillanatra megjelenik az összes feszültség ekkor világítani kezd a soros izzó és leáll a táp, és addig világít amíg a PS-ON állásba van. Itt lehet még valamivel gond (zárlat), vagy az izzó miatt old le a táp? Seítségeteket előre is köszönöm.
Lehet probléma az alacsony bemenő feszültség elleni védelem. Meg kéne nézni ilyenkor, hogy mekkora feszültségig tudja feltölteni a PFC a pufferkondijait.
A pfc-s táp tesztelése becsapós soros izzóval!
Erre figyelj, mert volt olyan tápom, amit megjavítottam (gps550ab) és mindig villogott vagy égett a soros izzó. Végül meguntam, mert nem találtam több hibát, és kiiktattam az izzót. Utána ment a táp! Elképzelhető hogy nálad is ez lesz a helyzet. Javaslom, hogy nézd át az egész primert, ha eddig nem tetted és indítsd izzó nélkül ha nem találtál több hibát.
Szia,
A puffer kondi soros izzóval is feltöltődött 310V-ra, és mivel nem találtam több hibára utaló jelet így kipróbáltam soros izzó nélkül a tápot. Izzó nélkül egyből indult a táp nem volt semmi rendellenesség. Az egyik ismerösöm zalman tápja állt meg. Kicsit megpróbáltam utánnaolvasni a neten (ebbe a fórumba is). Terhelés nélkül elindul de furcsa zizegó hangot ad ki, nagyobb terhelésnél nem indul el csak megmoccan kicsit a venti. Az egyik helyen olvastam hogy a primer és a szekunder oldalon lévő kondik cseréje megoldhatja a problémát. Lehetséges a kondicsere mint javítási alternatíva (nem találtam gyanús vagy zárlatos eetleg elfüstölt alkatrészt a kondik sem púpossak de tudom ez nem jelenti, hogy jók is)? Üdv
Először is, a zizegés általában a két "kis" csatoló 10-100uf elkótól szokott lenni amik a primer hűtőborda közelében vannak. Ezeket cseréld mindenképpen és a vsb kondit is. A 230v puffer kondi(k)ra pedig mérjél rá, hogy mennyit esik a fesz. Ha sokat esik, csere az is.
A tápod ha sg ic-vel szerelt, akkor pl hdd-vel indítsd, mert egyes tápok (zalman zm-600hp) csak akkor indulnak, ha minden ág terhelve van. Írj majd hogy ment a javítás. A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |