Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos fűtés autóba
 
Témaindító: wolfcsaba, idő: Jan 20, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   6 / 7
(#) smidigsx650 hozzászólása Jan 25, 2013 /
 
Üdv. Mindenkinek!
Egy 230V -os 3000W-os fütőbetét teljesitmény szabályozásához keresek rajzot. Nézegettem itt a rajzokat de nem találtam olyat ami tudna ekkora teljesitményt( vagy nem vettem észre). Biztos van olyan rajz ami 1-2 alkatrész cserével jó lenne, de gondolom nem csak a triakot vagy az IGBT-t kellene cserélni. Addig nekem is egyértelmü hogy abbol kell nagyobb teljesitményü. Nem tudom hogyy amit izzó lámpákhoz használnak fényerő szabályzáshoz az megtuningolva jó lenne a fűtőbetéhez is? Ha van van valakinek ilyen rajza ami tutira működik esetleg épitett is ilyet azt megköszönném.

/ a fütőbetét speciál helyre kerülne, mérete is egyedi és nincs belőle kissebb teljesitményü/
A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2013
(#) gerenk válasza smidigsx650 hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Ez egy 10 Kw-os szabályzó TIC246D triakokkal, 3 db párhuzamosan kötve, hűtőbordán.
Neked 1 is elég jó hűtéssel.
(#) smidigsx650 válasza gerenk hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Köszönöm szépen a segitséget! Még egy kérdésem lenne,az XFR1, XFR2 ez milyen tekercs akar lenni? Nekem kell ilyet tekernem vagy van kapható készen a boltba? Esetleg egy konrét tipus, vagy meg tudod adni a paramétereket milyet kell csinálnom? Sajnos nem vagyok müszerész csak villanyszerelő és annyira nem vagyok benne ezekben a dolgokban.
Köszönöm mégegyszer a közreműkösésedet!
(#) granpa válasza smidigsx650 hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Zavarszűrő, egy 4 végű gyűrűs tekercs, a kellő áramra, készen is kapható. Kb. 15A-es kell, 10-20mH-s.
A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2013
(#) smidigsx650 válasza granpa hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
OK. köszönöm!
(#) smidigsx650 válasza granpa hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Ő lenne az?Bővebben: Link
És akkor értelemszerüen egyik tekercs a bejövő oldalra a másik tekercs az elmenő oldalra kötve.
(#) granpa válasza smidigsx650 hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Akár magad is megtekerheted valami ferrit-testre, nézd meg a kapcs. táp 230V-ra topic rajzait, ott van méretezés is.(Ennyi pénzért.)
A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2013
(#) smidigsx650 válasza granpa hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Rendben köszönöm!
(#) granpa válasza smidigsx650 hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Akár ő is lehet, sorosan a szabályzóval; egyik tekercs a fázison, másik a nullán (ahogy a kapcsoláson is rajzolva van).
A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2013
(#) smidigsx650 válasza granpa hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Ne haragudj, akkor lehet nem jol értelmezem a rajzot. Én úgy nézem hogy a rajz jobb felső sarkába érkezik a fázis és jobb oldalt alul van az elmenő fázis.( legalább is a nyilak ezt mutatják, vagy az csak az áramirányt akarja jelölni?) Ha viszont úgy van ahogy te mondod akkor hova kötöm a fütőbetétet?
(#) Sebi válasza smidigsx650 hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Háát, nem tudom... Annyira nem támogatom a fázishasítást 3kW-os fűtőtesthez, mert a zavarszűrés többe fog kerülni, mint az összes többi. A magam részéről kétpont-szabályzást javasolnék, mivel fűtőtestnek jó nagy a hőtehetetlensége. Az a kérdés, hogy egyszerűen vissza akarod venni a (fűtő)teljesítményt, vagy a hőmérsékletet akarod-e tartani?
(A rajz egy 3kW-os reflektorhoz megfelelő, ott a fényerő folyamatosság igénye miatt más megoldás csak sokkal bonyolultabb lenne)

Idézet:
„hova kötöm a fütőbetétet?”


bármelyik ággal sorosan kötheted...
A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2013
(#) smidigsx650 válasza Sebi hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Igen pont annyiba kerül a tekercs mint a többi anyag.(én szivessen kihagynám de sajnos nem értek hozzá ezért érdeklödök) Amugy csak a teljesitményt kellene vissza venni ennyi lenne az egész. De persze szabályozni azért lehessen.
(#) gerenk válasza smidigsx650 hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Ez az egész sorba van kötve a fűtőbetéttel a fázis vezetékben.
(#) smidigsx650 válasza gerenk hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
ok. akkor jól néztem. köszönöm!
(#) Sebi válasza smidigsx650 hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
És nincs igény/ lehetőség arra, hogy a hőmérséklet függvényében kapcsoljon ki/be 2fok differenciával (hiszterézissel)? Mert akár egy sima termosztát - kiegészítve egy triac-kal, hogy örök életű legyen.
(#) smidigsx650 válasza Sebi hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Nem mondták hogy kelene tartania "X"höfokot . Annyi volt a kérés csak hogy a betét teljesitményét le tudom -e csökkenteni valami elektronikával. Az udvarban parkoló autó hűtöjét akarják egy kicsit melegen tartani. Erre a célra vettek egy fütőbetétet ami az adott helyre pont jól illeszkedik de nincs belőle kissebb teljesitményü.
A hőfokszabályzásra én is gondoltam de szerintem az már macerás lenne reggel és este ki be rakosgatni rögziteni stb. Aztán igy nem is eröltettem. Meg az árat is növelné.Ha meg mégis kell akkor majd lessz az is. Egyébként nemláttam se a betétet se azt hogy az autóba hova és hogyan teszik be. Az volt még a kérés legyen 1 dobozba bene az elektronika legyen rajta 1 dugalj abba fogják bedugni a fütőtestet , a dobozon lessz 1 dugvilla azt meg bedugja 220-ba. Azt nem tudom hogy a betéten hogy oldották meg az érintés védelmet de azért majd az tartja a hátát aki bekötötte.
(#) kadarist válasza smidigsx650 hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Köss sorba a fűtőbetéttel egy jó nagy áramú diódát, amivel megfelezheted a teljesítményt.
(#) smidigsx650 válasza kadarist hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Érdekesség képpen ezt is ki fogom próbálni. Köszönöm!
(#) Sebi válasza smidigsx650 hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Marha jó!

ELENGEDHETETLEN lesz a hőfokszabályzás, 3kW még visszavett (dióda sorba kb 1700W) teljesítménnyel is felforralja a vizet, megolvasztja a környezetét. Nem lehet tudni milyen környezeti hőmérséklet "ellen" kell dolgoznia és az üzem során ez még változik is.
A régi IFA teherautók hűtőrácsán gyakran lehetett látni a feltekert hálózati kábelt, ami egy 100(!) wattos fűtőbetéthez vezetett, ez elegendő volt még nagy hidegben is és 5fok alatt nem tudta felforralni a vizet.

Légy nagyon óvatos, pláne hogy nem magadnak csinálod!
(#) kadarist válasza smidigsx650 hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Jogos a forralásveszély! Egy bojlerszabályzó mindenképpen jó szolgálatot tenne.
(#) smidigsx650 válasza Sebi hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
A diodás verziót nem tervezem kiadni a kezemböl semmiképp! Csak 1 próba aztán szétszed.100W volt csak az ifában? Akkor aszem szólok az embernek szerezzen be egy olyat vagy valami 100w körüli betétet. Innentől kezdve nincs értelme elektronikát gyártani rá, jobban jár ha vesz egy kis betétet, még a végén fölgyújta az autóját.
Magamnak azért megépitem a nyákszáritómhoz jó lesz. könnyeb lesz szabályoznom a hőfokot.
(#) mps válasza smidigsx650 hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Lehet kapni törölköző szárító radiátorba való elektromos betétet, kb. 15-20cm hosszú, 1cm átmérőjű, feles menettel, a kiálló végén termosztáttal, pár száz Wattosak, szerintem egyszerűbb lenne.
(#) smidigsx650 válasza kadarist hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Igazad van!
(#) smidigsx650 válasza mps hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Itt a megoldás! Csak azt nem tudom mért vett az ember ekkora bazi nagy betéte? hiszen központi fűtés szerelő
(#) kkrisz75 hozzászólása Okt 6, 2013 /
 
Sziasztok.

Lehet volt már róla szó, de kocsiba szeretnék tükör fűtést készíteni.
A kérdés az, hogy hogyan számolom ki, hogy mekkora ellenálláshuzal kell ahhoz, hogy leoldja a jeget a tükörről.

Fizikai megvalósítás, az egy csillám vagy nyáklap hátuljára csigavonal szerűen felrögzített ellenállás huzal. és ez a tükör hátuljától 3mm távolra elhelyezve. Így a tükör mögötti levegőt melegíti fel ami a tükröt. (esetleg a tükör mögé közvetlen téve hatékonyabb - de nem akarom elrepeszteni sem a tükröt)

Ehhez kellene nekem kiszámolni az ellenállás értékét(Max 14V). Jó lenne tudni hány watt kell a melegítéshez, pl hogy -5 -10 fokban a 1-2 perc alatt leolvadjon a jég.

Mi a módszer, képletek, vagy infó anyag van valahol?
(#) kadarist válasza kkrisz75 hozzászólására (») Okt 6, 2013 /
 
Szia!
Ellenálláshuzal helyett inkább használj kerámiatestű huzalellenállásokat, már csak azért is, mert könnyebb bánni velük.
(#) kkrisz75 válasza kadarist hozzászólására (») Okt 6, 2013 /
 
A huzalt azért gondoltam, mert eddig izzóval fűtöttem. 2x21W oldalanként, a tükör mögötti levegőt melegítette. Nem hatékony. Majd ezt közelebb tettem próbaként üveglaphoz, ami elrepedt.
Vagyis félek attól, hogy ezek az ellenállások eléggé 1 pontban fűtenek és a feszültség az üvegben, ez miatt eltörik.
Az ellenálláshuzalt meg csak feltekerem és teljes felületen fűt egyszerre.

De a számítás mind a két esetben jó lenne. Mindegy melyik lesz a végső megoldás. Hogy számolom, mennyit fűt az ellenállás? Tudni kellene, hogy számolom, hogy valamekkora levegő mennyiséget, mekkora teljesítménnyel lehet 1 fokkal emelni x idő alatt. Ehhez mekkora teljesítmény kell, és azt ellenállással, hogy tudom elérni.
(#) kaqkk válasza kkrisz75 hozzászólására (») Okt 6, 2013 /
 
Vagy egyszerűen fesd fel a fűtőszálat a tükör hátuljára hőálló ezüst festékkel , fém szemcséket tartalmaz és ha áram folyik rajta melegszik . Egy két próbafestés (üvegen ) és már tudod is a vonal vastagságát hosszát.
A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2013
(#) kadarist válasza kkrisz75 hozzászólására (») Okt 6, 2013 /
 
A 21W-os izzó gyenge volt? Ha igen, akkor számolj 25W-al és szedd így össze az ellenállásokat. Minél több ellenállás van beépítve, annál egyenletesebb lesz a fűtésed. A nagy felületű kerámiatestű ellenállásokkal jó eredményt lehet elérni.
(#) BarnaPili válasza kaqkk hozzászólására (») Okt 6, 2013 /
 
Én régebben egy rossz ülésfűtést szedtem szét,és ebből ragasztottam a tükörlap hátuljára.Oda-vissza,egymás mellé,Így nem tud hőmérséklet miatt feszültség kialakulni a tükörlapban.Fagyra betéve,majd kivéve onnan elég jól teljesített.Kb a fele ment a tükör hátuljára az ülésfűtőbetétből.
Következő: »»   6 / 7
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem