Fórum témák
» Több friss téma |
Na neee, árammérésnél sorosan kell bekötni a multimétert.
Sorosan? Nem gondoltam volna, hát úgy voltam vele, hogy a sorkötés már a multiméteren belül megtörténik egy egy különböző értékű söntökkel.
Ha a főtrafóra teszed rá utána már nem is fog, mert a nagyfreki hazavágja. Hol írtam olyat hogy a trafóra tedd rá? A főkörbe befolyó áramot kell megmérni (ami a piros nyíllal jelölt vezetéken folyik), ami a tápegységedből (vagy trafódból vagy akármiből) folyik a hídba. Ezért sokkal egyszerűbb ha van egy tápod, mert azt csak rácsípteted az x-ekkel jelölt pontra, és megnézed hogy mekkora áram folyik ki belőle (a 220k árama 30V-on uA nagyságrendű, elhanyagolható). Kezd az az érzésem lenni, hogy visszamegyünk az óvodába.
Jó, csak én még nagyon-nagyon kezdő vagyok.
Na neee.....
Voodooo, szerintem most hagyd abba. Hogyan gondoltad, hogy amit te páhuzamba ráraksz azt a mutli sorba köti? Neee.... Ez egyenesen fájt. (pont az a poén méréstechnikailag, hogy az áramméréshez meg kell bontani az áramkört, a feszültségméréshez pedig nem) Ha ezt nem tudod, akkor nagyon sajnálom ha ezt mondom, de NE építsél kapcsolóüzemű tápeggységet, sőt semmi olyat, ami 48V felett működik. A saját szellemi és testi épséged érdekében!