Fórum témák
» Több friss téma |
Ez jó gondolat,csak nem értem hogy új szinte minden és mégis leég...
Egy relé csak úgy magától nem húz be,még akkor sem ha régi. Az talán valószínűbb hogy a vezeték kötegből valahonnan megkapja az indító relé vezetéke a 12v-ot,persze ezt is csak méréssel lehet majd beazonosítani.
Azért az hallható jelenség, még dízelnél is.
Arra gondolok én is hogy valaki a galaxisból energizálja az indító motort...
Leég, szétég,a kommutátor is és a tekercsek is,és a kefeház is..minden leég. (nem csak hitachi önindítónál,hanem valeónál is.
Amikor mész a magyar utakon,hajnalban dolgozni és menet közben leég az önindító azt annyira nem hallható,egy elhalványuló műszerfal és egy éget tekercs szag kíséretében jelentkezik.
Ez a 4 darab indítómotor mennyi idő leforgása alatt égett le?
Amikor az első motor leégett akkor kb 2 hónapot állt az autó felújitás miatt,és elég sokat inditóztam hogy lelégtelenitsem a gázolaj rendszert,ez kb,júniusba lehetett.A következő 1 hónapot birt,szintén szétégett belül minden,a 3. az 2 napot birt,és az utolsó is.
Azért érthetetlen számomra ez a dolog mert minden cserélve lett újra,működött is szépen az inditó motor minden esetben,spontán valamiért szerintem a behúzó tekercs megkapja valahonnan a 12v-ot. Csak még azt nem tudom honnan...mert ha a gyújtás kapcsolótól jön a vezeték ami zárja az inditó relé12v-ot akkor csak a vezeték kötegben lehet valami.Esetleg még az jut eszembe hogy a gyújtáskapcsolóm után lehet még 1 relé amit nem vettem észre és az hibás pl: eltört benne valami és menetközben összezár,vagy a vezeték kötegben kap valahonnan 12v-ot...passz nem tudom,de egy kapcsolási rajz jól jönne hozzá.
Húzz be egy vezetéket az indítótól a gyújtáskapcsolóig, az eredeti vezetéknek mindkét végét kösd le.
Sziasztok!
Ritka (hülye) kérdésem van: egy lecsupaszított Opel Kadet önindítót használnánk fel egy egyedi emelőgéphez, de nem tudom, hogy a pólusok felcserélésével ugyanúgy változik a forgásirány mint a többi DC motor esetében? Nem tudom kipróbálni, mert nem az enyém... és feleslegesen nem venném meg.
Igen ez is csak egy villanymotor. Annyi a különbség, hogy a negatív pólus rá van kötve fixen a házra, tehát ha pólust fordítasz a külseje is pozitív feszültségen lesz. Ezt a szerkentyű tervezésénél figyelembe kell venni.
Az önidító álló és forgórésze is tekercselt. (Létezik állandó mágnesű egyenáramú motor is.)
A forgásirány csak akkor változik, ha az EGYIK tekercselés bekötését cseréled fel, az mindegy, hogy az állót vagy a forgót. Tulajdonképpen az egymáshoz viszonyított mágneses mezőt kell megváltoztatnod. Ha mindkettőt cseréled (ez nagyjából megegyezik a polaritáscserével) nem változik a forgásirány. Üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2013
A Kadett önindító állandó mágneses áttételes. Emlékeim szerint.
Sziasztok!
Megvettem. Így néz ki, itt van az állórész rákötve a kefékre. Ha az állónak adom fixen a forgónak pedig cserélgetem a polaritást, akkor kétirányúvá lesz a motorom igaz? Ahogy írtam, egy emelőbe tenném be. Akkuról megy (12v). Tudnátok segíteni, hogy hogyan "kössem be"? Milyen szilárdtesteket meg hogyan kössek? Kérlek segítsetek! A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2013
Hát, ezt bárhogy kötheted, egyfelé fog forogni. Viszont jófajta Bosch indító.
Azért, ha a szénkeféken cserél pólust működhet. Nem ilyen Kadett önindító volt az emlékeimben. Amit én láttam állandó mágneses volt.
Kiszigetelni a testelt keféket, kivezetni házon kívülre, kreálni hozzá megfelelő kapcsolót... Persze semmi nem lehetetlen.
Azt hiszem, úgy '90 körül kezdték azzal a Valeo indítóval szerelni, mint az Astrákat, tehát kb. 1 évig.
Régen szereltem a sajátomon kívül más autót. Abból a Valeoból viszont darabokban ma is van egy a lomtárban.
A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2013
Nem, sajnos ez nem az opel indítója, hanem egy mercié.. beszívtam..
oké, holnap kiszigetelem a testre szegecselt két kefét is. Hogyan tovább, mit kell csinálnom, milyen kapcsolót vegyek?
Egy olyan kapcsolású kellene, mint az elektromos ablakemelőké, csak bírjon vagy 1-2 száz ampert.
No, megcsináltam! leszigeteltem azt a két bronzkefét és kivezettem amik rá voltak szegecselve a testre.
DE még mindíííííííííg egy irányba forog, hiába a pólus váltás!
No, megcsináltam! leszigeteltem azt a két bronzkefét és kivezettem amik rá voltak szegecselve a testre.
DE még mindíííííííííg egy irányba forog, hiába a pólus váltás!
A másik kettő kefe az állórész tekercseivel össze vannak kötve (gyárilag), nem azzal is kellene csinálni valamit?
Ahogy jaru kolléga is írja az alaplapot függetleníteni kell az állórésztől.
Tehát legyen független egymástól a két-két szemben álló kefe és az állórész tekercse. oké, lesz három kivezetésem,
Ha oda vannak kötve fixen, akkor hogy váltogatod a rákapcsolt keféket? Ez lenne a lényeg.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |