Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Önindító probléma
 
Témaindító: baribari, idő: Jún 27, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   21 / 37
(#) szilard_23 válasza hmli hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Ez jó gondolat,csak nem értem hogy új szinte minden és mégis leég...
Egy relé csak úgy magától nem húz be,még akkor sem ha régi.
Az talán valószínűbb hogy a vezeték kötegből valahonnan megkapja az indító relé vezetéke a 12v-ot,persze ezt is csak méréssel lehet majd beazonosítani.
(#) akos70 válasza szilard_23 hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Azért az hallható jelenség, még dízelnél is.
(#) szilard_23 válasza akos70 hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Arra gondolok én is hogy valaki a galaxisból energizálja az indító motort...
Leég, szétég,a kommutátor is és a tekercsek is,és a kefeház is..minden leég.
(nem csak hitachi önindítónál,hanem valeónál is.
(#) szilard_23 válasza akos70 hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Amikor mész a magyar utakon,hajnalban dolgozni és menet közben leég az önindító azt annyira nem hallható,egy elhalványuló műszerfal és egy éget tekercs szag kíséretében jelentkezik.
(#) akos70 válasza szilard_23 hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Ez a 4 darab indítómotor mennyi idő leforgása alatt égett le?
(#) szilard_23 válasza akos70 hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Amikor az első motor leégett akkor kb 2 hónapot állt az autó felújitás miatt,és elég sokat inditóztam hogy lelégtelenitsem a gázolaj rendszert,ez kb,júniusba lehetett.A következő 1 hónapot birt,szintén szétégett belül minden,a 3. az 2 napot birt,és az utolsó is.
Azért érthetetlen számomra ez a dolog mert minden cserélve lett újra,működött is szépen az inditó motor minden esetben,spontán valamiért szerintem a behúzó tekercs megkapja valahonnan a 12v-ot. Csak még azt nem tudom honnan...mert ha a gyújtás kapcsolótól jön a vezeték ami zárja az inditó relé12v-ot akkor csak a vezeték kötegben lehet valami.Esetleg még az jut eszembe hogy a gyújtáskapcsolóm után lehet még 1 relé amit nem vettem észre és az hibás pl: eltört benne valami és menetközben összezár,vagy a vezeték kötegben kap valahonnan 12v-ot...passz nem tudom,de egy kapcsolási rajz jól jönne hozzá.
(#) akos70 válasza szilard_23 hozzászólására (») Jan 26, 2013 /
 
Húzz be egy vezetéket az indítótól a gyújtáskapcsolóig, az eredeti vezetéknek mindkét végét kösd le.
(#) jaru hozzászólása Feb 12, 2013 / 1
 
Sziasztok!
Ritka (hülye) kérdésem van: egy lecsupaszított Opel Kadet önindítót használnánk fel egy egyedi emelőgéphez, de nem tudom, hogy a pólusok felcserélésével ugyanúgy változik a forgásirány mint a többi DC motor esetében?
Nem tudom kipróbálni, mert nem az enyém... és feleslegesen nem venném meg.
(#) zolika60 válasza jaru hozzászólására (») Feb 12, 2013 /
 
Igen ez is csak egy villanymotor. Annyi a különbség, hogy a negatív pólus rá van kötve fixen a házra, tehát ha pólust fordítasz a külseje is pozitív feszültségen lesz. Ezt a szerkentyű tervezésénél figyelembe kell venni.
(#) akos70 válasza jaru hozzászólására (») Feb 12, 2013 /
 
Nem változik a forgásirány.
(#) zolika60 válasza akos70 hozzászólására (») Feb 12, 2013 /
 
Már hogyne változna?
(#) StMiklos válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 12, 2013 /
 
Az önidító álló és forgórésze is tekercselt. (Létezik állandó mágnesű egyenáramú motor is.)
A forgásirány csak akkor változik, ha az EGYIK tekercselés bekötését cseréled fel, az mindegy, hogy az állót vagy a forgót. Tulajdonképpen az egymáshoz viszonyított mágneses mezőt kell megváltoztatnod.
Ha mindkettőt cseréled (ez nagyjából megegyezik a polaritáscserével) nem változik a forgásirány.
Üdv: StMiklos
A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2013
(#) zolika60 válasza StMiklos hozzászólására (») Feb 12, 2013 /
 
A Kadett önindító állandó mágneses áttételes. Emlékeim szerint.
(#) StMiklos válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 12, 2013 /
 
Igazad lehet..
Üdv: StMiklos
(#) jaru válasza StMiklos hozzászólására (») Feb 13, 2013 /
 
Sziasztok!

Megvettem. Így néz ki, itt van az állórész rákötve a kefékre. Ha az állónak adom fixen a forgónak pedig cserélgetem a polaritást, akkor kétirányúvá lesz a motorom igaz?

Ahogy írtam, egy emelőbe tenném be. Akkuról megy (12v).
Tudnátok segíteni, hogy hogyan "kössem be"?
Milyen szilárdtesteket meg hogyan kössek?
Kérlek segítsetek!
A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2013
(#) akos70 válasza jaru hozzászólására (») Feb 13, 2013 /
 
Hát, ezt bárhogy kötheted, egyfelé fog forogni. Viszont jófajta Bosch indító.
(#) zolika60 válasza akos70 hozzászólására (») Feb 13, 2013 /
 
Azért, ha a szénkeféken cserél pólust működhet. Nem ilyen Kadett önindító volt az emlékeimben. Amit én láttam állandó mágneses volt.
(#) akos70 válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 13, 2013 /
 
Kiszigetelni a testelt keféket, kivezetni házon kívülre, kreálni hozzá megfelelő kapcsolót... Persze semmi nem lehetetlen.
Azt hiszem, úgy '90 körül kezdték azzal a Valeo indítóval szerelni, mint az Astrákat, tehát kb. 1 évig.
(#) zolika60 válasza akos70 hozzászólására (») Feb 13, 2013 /
 
Régen szereltem a sajátomon kívül más autót. Abból a Valeoból viszont darabokban ma is van egy a lomtárban.
A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2013
(#) jaru válasza akos70 hozzászólására (») Feb 13, 2013 /
 
Nem, sajnos ez nem az opel indítója, hanem egy mercié.. beszívtam..
oké, holnap kiszigetelem a testre szegecselt két kefét is. Hogyan tovább, mit kell csinálnom, milyen kapcsolót vegyek?
(#) jaru válasza (») Feb 14, 2013 /
 
köszi
(#) jaru válasza akos70 hozzászólására (») Feb 14, 2013 /
 
milyen kapcsolót kreáljak?
(#) akos70 válasza jaru hozzászólására (») Feb 14, 2013 /
 
Egy olyan kapcsolású kellene, mint az elektromos ablakemelőké, csak bírjon vagy 1-2 száz ampert.
(#) jaru válasza akos70 hozzászólására (») Feb 16, 2013 /
 
No, megcsináltam! leszigeteltem azt a két bronzkefét és kivezettem amik rá voltak szegecselve a testre.
DE még mindíííííííííg egy irányba forog, hiába a pólus váltás!
(#) jaru válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 16, 2013 /
 
No, megcsináltam! leszigeteltem azt a két bronzkefét és kivezettem amik rá voltak szegecselve a testre.
DE még mindíííííííííg egy irányba forog, hiába a pólus váltás!
(#) jaru hozzászólása Feb 16, 2013 /
 
A másik kettő kefe az állórész tekercseivel össze vannak kötve (gyárilag), nem azzal is kellene csinálni valamit?
(#) zolika60 válasza jaru hozzászólására (») Feb 16, 2013 /
 
Ahogy jaru kolléga is írja az alaplapot függetleníteni kell az állórésztől.
(#) jaru válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 16, 2013 /
 
Tehát legyen független egymástól a két-két szemben álló kefe és az állórész tekercse. oké, lesz három kivezetésem,
(#) akos70 válasza jaru hozzászólására (») Feb 16, 2013 /
 
Ha oda vannak kötve fixen, akkor hogy váltogatod a rákapcsolt keféket? Ez lenne a lényeg.
(#) zolika60 válasza jaru hozzászólására (») Feb 16, 2013 /
 
Bizony bizony! Ahogy Ákos is írja.
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2013
Következő: »»   21 / 37
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem