Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Második akku leválasztása
Témaindító: Kruzslecz Mihály, idő: Okt 26, 2008
Ez elég autó függő. Világítás körülbelül 120-140W, gyújtás 30-100W, Szellőző ventilátor 50-120W, ablaktörlő 50-100W, hűtő ventilátora 100-500W, tehát nehéz egy átlag értéket kihozni. Mióta a dinamós korszak elmúlt, a generátort általában a világítás, szellőző motor, ablaktörlő áramfelvétele meg egy 10-20% tartalék értékre van tervezve a generátor teljesítménye. Az utóbbi időkben az egyéb elektronikák áramfelvétele miatt ennek a duplája is lehet. Tehát nem könnyű egy átlag értékkel számolni. Az akku kapacitása inkább az indítási energia szükséglettől függ, bár az is változott a különféle komfort elektronikák áramigénye miatt. A mi általunj javított márkában például 90-100Ah-s akkuk vannak, de 2-3 hónap állás után már nem képesek az indításra.
Szevasz!
Amit minimum tudnia kell még a legkisebb autónak is: Világítás: helyzetjelző 4*0,5A, vele párhuzamosan műszerfal, rendszám: ca. 1,5A, "nagyfény" 2*6 +ködlámpa: 2*6, ablaktörlő: 4A, hátsó ablakfűtés: 10A, szellőzés: 5A, rádió: 3A, gyújtás: 4A, hátsó ködzáró 3.5A. Ez kb. 57A.. Van olyan, hogy ez megy mind hosszú távon... Mit tudnál elvenni belőle? Ebből azért mondjuk 15A megspórolható, de a maradék se kevés és ugye tölteni is kell, bár az hibátlan rendszernél nem sok... Üdv: StMiklos
Ez eddig mind rendben.
De egy 60%-os akkut a mai rendszerek már nem képesek tölteni csak akkor, ha világítást nem használsz, vagy ha hosszú távon használod az autót. Másodlagos akkumulátornál (Pl. lakóautó) az első dolog az, hogy cseréljük a generátort nagyobb teljesítményűre.
Leegyszerűsítve arról vitázunk, hogy StMiklos szerint nyugodtan rá lehet kötni a rendszerre egy jóval nagyobb akkut pluszba.
Szerintem viszont nem.
Igen! Ha fel van töltve.
De akkor minek a plussz akku? Mi azért szoktunk plussz akkut (munkaakkumulátor) beszerelni, mert valami nagyobb fogyasztó is üzemel, álló helyzetnél, és ne az indítóakkut vigyük csutkára. Pl. hűtő, inverter, rádióamatőr állomás stb. És ezt már nem képes feltölteni a generátor.
A kérdésem még mindig fent tartom, méréseid szerint mennyit tud leadni egy átlagos generátor a tesztpadon ? Már csak kíváncsiságból is érdekel,hol tartanak a méretezésben.
A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2013
Csak nem a 3x-os akku kapacitást.
De, azt is. A dolog csak idő kérdése. Az nem kérdés, hogy feltölti.
Már úgy érted, hogy a névleges adataihoz képest mennyit tud?
Idézet: „De egy 60%-os akkut a mai rendszerek már nem képesek tölteni csak akkor, ha világítást nem használsz, vagy ha hosszú távon használod az autót.” Aha, gondolom ezért nem kellett az autóm akkuját kívülről feltöltenem, miután a parkolóban pár óra laptopozással és szellőztetéssel úgy lemerítettem, hogy épp csak kattant az indítómotor, de mozdítani már nem tudott a főtengelyen. De aztán két egyetemista srác megtolta, beindult, majd pár kilóméterrel arrébb leállítva már simán indította az indítómotor is. Pedig közben világítás is ment, ventilátor is, meg szerintem a klímakompresszor is (annak a mágneskuplungja sem fogyaszt keveset), mivel meleg volt... Idézet: Lehet cserélni, csak épp szűk az a használati tartomány, hogy értelme is legyen. Egy hosszabb menet esetén a normál generátornak is van elég ideje arra, hogy feltöltse. Ha sokat áll a jármű egy helyben, akkor meg hiába van nagy generátor, úgyse jár a motor, hogy töltsön rajta. Ha meg járatod a motor azért, hogy feltöltse, akkor meg úgyse kapcsolsz be minden fogyasztót, tehát van elég fennmaradó kapacitása a normál generátornak is. Na meg a feszültséggenerátoros töltés se épp a gyors feltöltésről híres. Ha már ilyet csinálunk, akkor inteligensebb töltésre van szükség, tekintve, hogy az akkunak sem tesz jót a rendszeres C/10-től nagyobb árammal töltés. Pár alkalom elmegy, de hosszú távon nem szereti. „Másodlagos akkumulátornál (Pl. lakóautó) az első dolog az, hogy cseréljük a generátort nagyobb teljesítményűre.” A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2013
Nem ,én arra vagyok kíváncsi hogy abszolút értékben mennyit tud. Ha volna egyáltalán egy egzakt mért érték ,Pl folyamatos üzemben max terhelésen 100A , az autó fogyasztása megbecsülhető,a használattól függően , ettől kezdve lehetne tervezni egyáltalán mit lehet tenni rá,mennyi ideig.
Bár a katalógus adatokat elnézve 70 -100 A generátorokat találtam .Ezek legjobb esetben is 80-90 percig küzdenek egy 70-100Ah akku feltöltésével (az akku sem szereti, a töltőáram sem lesz ennyi csak a ciklus elején,a kocsi "fogyasztása" is lejön... )
Tehát egy kimerült 150Ah akku majdnem teljes töltése szerintem minimum 4-5 óra autózás után várható. A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2013
Veled sem értek egyet. Az hogy elindítja, vagy hogy üzemel, két külön fogalom.
Egy kis köbcentis autót, 3 laposelemről elindítassz.
4-5 óra. Ez a minimum, ha mennek az egyéb fogyasztók, és ekkora a gyári akku.
Egy 60%-os akku teljes feltöltése gyári intelligens töltővel 3 óra.
Vannak ettől nagyobbak is, de autókban valóban ez a szokásos méret manapság. Egyébként lehet találni jelleggörbéket fordulat-áramerősség terén, pl. itt is vannak: Link Ha megnézed, két különféle áramerősségű generátor görbéje szinte azonos alakú, szinte csak a megadott áramerősségük arányában térnek el.
Idézet: „Tehát egy kimerült 150Ah akku majdnem teljes töltése szerintem minimum 4-5 óra autózás után várható.” Mivel feszültséggenerátoros a töltés, ezért inkább lesz jóval 10 óra felett is. Autó generátorral csak azért éri meg akkut tölteni, mert az akku szinte sosem merül le nagyobb mértékben. A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2013
Egy apró kiegészítés: a feszültséggenerátoros töltési mód csak a 12-14,4Vfeszültségtartományban használható. A 14,4 cellafeszültség tartása a generátor maximális teljesítményének eléréséig lehetséges. A generátor a negatív energiamérleg esetén sem gerjed le, a maximális áramot adni fogja... Ez viszont nem jelenti az akku teljes töltöttségét, a savas ólomakkumulátor akkor tekinthető teljesen töltöttnek, ha a feszültsége és az elektrolit sűrűsége 2 órán keresztül nem változik. Ez 2,7 V/cella feszültségnél valósul meg, de ezt a feszültséget már csak feszültségkorlátos áramgenerátorral szabad megközelíteni, (amperóra kapacitás 1/20 részének megfelelő maximális árammal) a gázfejlődés ugyani nagyon jelentős!
Szevasz(tok)!
Hát úgy látom nehezen értünk szót. Akkor én kérdeznék, és választ várok, hátha megváltozik a véleményem. Legyen indítózás után 60%-os az akkum. Ez nálam sokszor lehet, másod autónak használom családban a Szamarát (injektoros, hengerenként, motormenedszerrel), egész hétvégén áll, akkor a másikkal közlekedünk, amugy hétköznaponta se fut 2*7km.-nél többet. Generátora 80A-es, tényleg tudja, nem koszosak, olajsárosak a diódahidak és a hátsó pajzs. Tedd meg nekem, írj össze annyi fogyasztót ami kitesz 70A terhelést, de még így is marad 10A a másod, vagy akárhány Ah-s akku töltésére. Üdv: StMiklos
Üdv!
Igen, szerintem is elbeszélünk egymás mellett. Második akkunak mi, minimum 120Ah munkaakkut használunk (Pl.: http://www.akkudiszkont.hu/webshop/index.php?productID=90). Ha ezt még ráterheled a generátorra, akkor annyi. És mivel az átlag akku 55Ah-ás, ezért cseréljük a generátort is. Régebben nem cseréltük, csak az akku átkapcsolót (DUAL-80) szereltük be. A második generátor leégés után, cseréljük. Azóta egyet sem hoztak vissza, hogy gond lenne vele. Cseréljük a testkábeleket is.
Szia jmartin ! DUAL-80 helyett ajánlanám ezt : Univerzális leválsztó kapcsoló .LK-BI_12,8V
-proci vezérli na mit nem úgye nyugalmi áramfelvétele 1 mA !! ez nem trükk mértem, ennyi nem süti ki az kkut a téli állás alatt sem 100A ig kapcsol van benne alulfesz védelem , ha a kiegészítő akku lesül lekapcsolja és van benne indítás rásegítés ha az indító akku fesz bezuhan csörlőt kapcsolok rá vagy indítózok rákapcsol . Igen baba cucc de ez nem a reklám helye csak teljesen magyar gyártmány ezért mertem megemlíteni.
Az egész internet nem ismeri ezt a terméket...
Itt a linkje : leválasztó kapcsoló
Ok. Köszönöm.
De ha jól emlékszem, ez relét kapcsol, és elég hamar beégtek az érintkezők. Több típust is kipróbáltunk, és úgy tűnik a DUAL-80 bevált. (eddig)
Megnézve a hozzávezetéseket, ez belső kapcsolóeszközt tartalmaz....
és ha 100A-ről van az irdatlan használati rendellenességre utal, ha ezt meg kell szakítania. (Akkor szokott ívet húzni a fegyverzet.)
Sziasztok, megnéztem ezt a dual 80-as kapcsolót, azt írja hogy a 2. akksi lekapcsolási feszültsége 12.8V, namost terheletlenül egy feltöltött akksin ennél több van, a kérdésem az hogy ha leállítom a motort akkor ugye attól ez még nem fog lekapcsolni mert az akksiban megvan a + fesz, viszont terhelten ez lecsökkenhet, könnyedén 12.8 volt alá. Most emiatt nem fordul elő hogy ez az eszköz nagyon gyorsan ki/be kapcsolgat? ha igen árt ez az akksiknak, vagy az elektrónikának? nem lenne jobb bekötni egy relével a gyujtáskapcsoló után inkább?
Köszi a válaszokat
Terheletlenül egy 12V-os autó savas ólomakksi kapocsfeszültsége teljes töltöttségnél 12,7V.
Elképzelhető, hogy a motor leállítása után ennél magasabb van rajta, de ez gyorsan normalizálódik 12,7V-on (vagy alatta, ha nincs teljesen feltöltődve).
Még annyi hogy a 2. akksi áramfelvételét valahogy korlátozni szeretném, ha elé sorba bekötnék 2db ilyen multifuse biztosítékot párhuzamosan, azok bírnák a terhelést, mondjuk ha teljesen lemerült a 2. akksi? Ezek hogy működnek, 8A felett megszakítja az áramkört? vagy csak korlátozza az áramerősséget? Köszi a válaszokat
Miért akarsz biztosítékkal áramot korlátozni?
Az nem arra való. az csak megszakítja az áramot, ha túllép egy értéket. Az öngyógyuló is, csak az egy idő után visszakapcsol. Tegyél sorba egy töltőáramnak megfelelő 12 V -os égőt, és ragyogóan fogja korlátozni az áramot. De ha már úgyis elektronikát kellene tervezni a lekapcsolásra, akkor az elláthatja az áramkorlátozást is. Én úgy csinálnám, hogy építenék egy DC/DC konvertert, ami 11 V bejövő feszültségnél lekapcsolja magát, és csak 12,6 felett kapcsolná vissza. A szekunder oldalon előállítaná a második akkumlátor részére a töltő áramot és feszültséget, mint egy normális akkumlátor töltő. Kicsit bonyolult de korrekt
szia, nem akarok elektrónikát tervezni, a második akksi leválasztásához ezt az eszközt néztem, dual 80 itt a linkje, csak ez áramot nem korlátoz, azért akarom valamivel megoldani, ezek szerint egy pár vattos izzó sorba kötve jó megoldás lehet, kb mennyire korlátozza le az áramot ha sorba kötök egy pld 5w-os izzót?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |