Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Én próbálok segíteni, de amíg a kérdést sem értem, addig nehéz. Ezért igyekszem rávezető kérdésekkel támogatni a kérdezőt.
Gondoltam, bár én sem értem teljesen, hogy mit is akar kérdezni
Nekem hirtelen két dolog jutott az eszembe (már ha jól értem a problémát!), elégtelen szűrés, a kivezérlésjelző nyákjára is kell tenni egy 100u és egy 100n kondit a tápba és/vagy földhurokot csináltál. A kivezérlésjelző GND-jét egy ponton tedd a tápra, a bemenő jelnél már ne kösd be, ha árnyékolt kábellel vitted akkor annak csak az egyik végét tedd testre!
Hali!
A low dropout szabályozó is kevés, ha a rendelkezésre álló feszültség minimuma 12V és a szalagnak is 12V kell. Feszültségesés mindig van a stabon, még ha kevés is. A másfél Volt pedig nem is kevés. Előbb ezeket kéne tisztázni: Megvizsgálni a színszabályozót. Kideríteni (pl adatlapból), elbírja-e a max feszültséget. (Valószínűleg el, hiszen nagyjából pont autóba készült.) Kideríteni, hogy milyen elven működik: 1. Van benne DC-DC konverter, így a kimenetek meghajtása minden megengedett tápfeszültségen ugyanannyira pontos. (Probléma megoldva.) 2. Már van benne valamilyen áteresztős low dropout stabilizátor, és ezzel, vagy pwm-mel éri el a fényerőszabályzást. (Probléma megoldva.) 3. Sima pwm mindenféle korlátozás nélkül. Ebből az utolsó szerintem a legvalószínűbb. Ha így van, akkor kérdés még az, hogy elbírja-e a ledszalag is a max feszültséget. (Valószínűleg el.) Ha igen, akkor meg kéne nézni, hogy van-e egyáltalán érezhető különbség a min és a max tápfeszültségű meghajtás közt. Mert ha 14.4V-ról sem észrevehetően fényesebb, mint 12V-ról, akkor megint csak nem kell tovább gondolkodni. Alapos teszt, aztán lehet beépíteni. Ha tényleg van különbség fényerőben, akkor valami áteresztő tranzisztoros megoldás kell. Kb ennyi jutott eszembe.
Hello! Ha megengedheted magadnak, hogy a negatív ágban szabályozzon a táp, akkor én ezt az LDO kapcsolást építeném bele. (R1-et 8,2kohm-ra kell cserélni, kb. 11,8V kimenőfeszültsége lesz)
A tranyót keményen hűteni kell, mert 14,5V aksifeszültség és 5A terhelés mellett, 13,5W hőtermelés lesz. Ha IRF3205-öt használsz, akkor talán még kisebb is lehet az LDO feszültség. Bár túl sok jelentősége nincs, mert mikor van a kocsiban 12V? Mikor áll. Penyózós lámpának meg mindegy hogy világít. üdv!
Sziasztok!
Hogyan tudnám megoldani azt hogy ha egy potenciómètert eltekerek akor egy 1-2s kapják egy impulzust. Előre is kösz a segítséget.
Szia!
Ezt most írd le úgy, mintha beszélgetnél valakivel.
Lehet, az a baj, hogy:
a.) Nem beszélget, csak "csetel" b.) Élőben is így nyomja...
Szóval: Amíg tekerek egy potenciómètert addig világít egy LED ha a tekerés be fejezem akkor a LED ki alszik.
Meg lehet oldani, de nem sok értelmét látom. Mert, ha Te tekered, akkor tudatában vagy annak, hogy tekered, magától nem fog tekeredni, akkor meg minek az optikai visszajelzés.
De hogy megoldás is legyen, A potméter tengelyére felszerelsz egy jeladót, mondjuk egy olyat, mint az egér gőrgetőjében van. Ennek kimenőjelével indítasz egy újraindítható monostabil mutivibrátort, és annak kimenetével vezérelsz egy LED meghajtót.
Valójában nem LED re kell csak így tudtam meg fogalmazni érthetően.
Forrasztó állomáshoz kell e szerkezet. A mért és a beállított hőmérséklet kijelzése közti átváltás megtörtényen potméter eltekerésekor.
A csöves erősítők hova lettek a kapcsolások közül?
Ajánlom akkor ezt figyelmedbe. Itt nem kell semmilyen optika meg a többi sallang.
Attila86 Forrasztóállomás II
Na ez az hogy ez nekem nem működik... Ehhez akarok egy okosabb megoldást...
Hello! De naiv vagy! A hangsúly azon van, hogy "nekem". Nem gondolod, hogy Attila cikket ír arról ami nem működik? De számtalanszor írtam, hogy a "nem működik" az kb. egy bites információ. Nem lehet mérni valamit, és kitalálni miért nem? Meg talán lerajzolni amit elkövettél. Persze csak akkor ha működésre akarod fogni a dolgot. üdv!
Kb már majdnem mindent ki próbáltam. (A tudásomhoz képest.)
Több százan megépítették és működik is nekik. Fogalmam nincs mi a hiba. Mindig a beállított értéket mutatja nem vált át valós értékre. (Csak a 310-320 fokos tartományban működik)
Én 2x építettem meg, és működik rendesen. Igaz nem pont páka vezérlés lett volna a célja. Valami hibát nem követtél el a panel gyártásánál? Ill alkatrész beültetésnél?
Üdv!
Egy kinyitott FET mind a két irányba képes vezetni az üzemi áramát, ugyanolyan csatorna ellenállás mellett? Nincs ez hatással a gate töltésére?
Hello!
Fet típus válogatja. JFet kb. igen (de azért nem egyforma, meglehet doksiban nézni). MOS-nál meg eleve van egy parazita dióda ami fordítva egyből vezet. A Gate töltés a Gate-Source között van, nem önállóan. Ha a forrás feszültsége változik, akkor a GS feszültség is. üdv!
Illetve Attila szépen leírta a működését. Ezt el kellene olvasni és kicsit gondolkodni. Ha egy bizonyos tartományban jó működik akkor valahol nem megfelelő ellenállásokat használtál. Valahol rossz az osztás.
A kézivel működik abban az esetben ha kiveszem a C14-es kondenzátort. Ha bent van a kondenzátor akkor mindig a beállítottat mutatja, néha átvált a mért hőmérsékletre. 310-320fok között működik minden körülmények között helyesen. Mindent le ellenőriztem már, kondenzátorok értékét változtattam, az erősítés növeltem-csökkentetem.
blackdog Ellenállások helyesek, Atilla írását kb 10-szer olvastam át(Az egész áramkör működését értem nem csak úgy megépítettem). Próbáltam külön potenciométerrel is. A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2013
Hello! A C14-et nem véletlenül elkóra cserélted? De akkor most miért nem mértél semmit? üdv!
Nem 470nF/63V blok kondenzátor. Miket mérjek meg?
Hello! Már bocs, de Te csak írsz, vagy olvasol is? Ezt nem olvastad? üdv!
Sziasztok!
A sulimban A és B hét van. Hogyan lehetne ezt a két betűt ledekből kirakni? Itt van egy pixeles betűsor: http://www.123rf.com/photo_3577946_uppercase-letters-pixel-font.html Minden pixel egy egy ledet jelentene. Hogyan kellene kötni a ledeket egymással? Mekkora tápfesz kellene neki? Arra gondoltam, hogy egy háromállású kapcsolóval lehetne változtatni. A hét, B hét, vagy ha pedig szünet, vagy hétvége, akkor pedig kikapcsolni.
Hello! Tudja-e valaki,hogy 2 drb MOSFETET lehet-e párhuzamosan kötni közös drain, közös sorse és közös gate?És együtt kapcsolgatni őket? Az miatt gondoltam,hogy nagyobb terhelést bírjon.Ne melegedjen annyira.
Szia!
Igen, lehet, de a konkrét gate-ellenállásokat a FET-ek gate-kapacitásai és a kívánt kapcsolási sebesség határozza meg. A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2013
Sziasztok!
Adott egy Honda Accord, az elektromos rendszerét (is) felújítjuk/javítjuk. A kérdésem, hogy a csatlakozókban található eredeti (gyári) 'kontak-zsírt', mivel lehetne pótolni? Illetve ahol nincs, oda mit kellene tenni. Jó, lehet hogy igazából nem közvetlenül segíti kontaktot, hanem csak megelőzi a korróziót, ebbe ne menjünk bele, nem ez a lényeg. Kerestem olyan hogy 'kontakt-zsír', de sok értelmes találatot nem kaptam rá. Előre is köszönöm!
Szilikon-zsír. Akkukhoz is használtuk.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |