Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   7 / 302
(#) Dudus válasza wanstonic hozzászólására (») Nov 3, 2007 /
 
Az autó töltőrendszere általában 14.0-14.4V feszültséget szolgáltat ez elegendő a zselésnek vagy felitatott ólmosnak csak áramkorlátozóra van szükséged, hogy az initial current címszó alatt megadott áramot ne lépd túl. Az egészet egy áramgenerátorról megoldhatod. Egy relével meg leválaszthatod a fogyasztókat a főakkuról ha leveszed a gyújtást és ilyenkor a kis akkud adja neki az áramot. A kérdés az, hogy használod-e elég ideig az autódat, hogy feltöltődjön a kisakku, mert különben rendszeresen töltésszegény lesz és hamar tönkremegy.
(#) potyo válasza wanstonic hozzászólására (») Nov 3, 2007 /
 
Mit keringtet az a ventilátor? Egy 50W-os motor húz nagyjából 5A-t. Ez egy órán keresztül 5Ah. Autóakksik 50Ah körül szoktak lenni, szóval nem lenne szabad lemerülni...
(#) wanstonic válasza potyo hozzászólására (») Nov 4, 2007 /
 
Ezért nem akartam megírni, hogy mire is kell: most mindenki ezen van kiakadva, hogy miért merülhet le a nagy akku....azért, mert közben róla megy az állófűtés kazánja is....közben meg áll a téma...
légyszíves segítsetek az áramkörben inkább!
(#) potyo válasza wanstonic hozzászólására (») Nov 4, 2007 /
 
Akkor a következő kérdés, hogy várhatóan mennyire fog lemerülni a zselés akksi? Ha nem merül le nagyon, akkor csak simán rá kell kötni a generátorra, és az feltölti ugyanúgy, mint a nagyobb akksit. Ha viszont lemerül, akkor a nagy áram tönkreteheti kezdetben, ebben az esetben kell feszültségnövelő kapcsolás, majd utána arról, mint nyers feszültségről, egy normál töltőt üzemeltetni. Normál töltőről vannak itt fenn kapcsolások, nézz szét azok iránt.
(#) wanstonic válasza potyo hozzászólására (») Nov 4, 2007 /
 
Én úgy tudom, ezek a kis ólom-zselések, ha egyszer mélykisülésbe mennek át, akkor már ezután nem kelthetők életre. Épp ezért gondoltam egy olyanra, hogy X Volt alá már nem engedné esni egy szabályzó áramkör. Egyszerre fél-1 órát menne, egy 50 W-os motor 1/6 teljesítményén. Csak azért akarok mindenképp külön akkut, mert 1x már a nagyot lemerítette a sok használat. Ha a kicsi lemerül, akkor meg nincs semmi, az nem baj, de az autó indul...
(#) potyo válasza wanstonic hozzászólására (») Nov 4, 2007 /
 
Akkor neked nem csak töltő kell, hanem feszültségfigyelés is hozzá. Pl. egy 78L05-el elő kell állítani stabil 5V-ot referenciának. A stabil 5V-ot és az akkufeszültségből ellenállásosztóval előállított mintát egy komparátorra kell vezetni (pl. LM358), és ezt használni fel arra, hogy a motort mondjuk gombnyomás után bekapcsolva tartsa. Aztán ha az akku feszültsége leesik, akkor magától kikapcsolja a motort. Ha sikerül, lerajzolom, mire gondoltam.

De a töltést ettől függetlenül az említett módszerrel célszerű megoldani.
(#) potyo válasza wanstonic hozzászólására (») Nov 4, 2007 /
 
Na valami ilyesmire gondoltam. A nyomógomb lenyomásával indulhat a kimeneti voltmérő helyére kötött fogyasztó, és a potméterrel beállítható, hogy mikor kapcsolja le azt a figyelés.
(#) pff hozzászólása Nov 6, 2007 /
 
Sziasztok

Van egy 12V/7Ah-s zselés akkumulátorom és keresek valami nagyon egyszerű kapcsolási rajzot ami ehez van méretezve. :help:
(#) proli007 válasza pff hozzászólására (») Nov 9, 2007 /
 
Néhány hozzászólással feljebb ott a kézenfekvő megoldás!

(#136736)
charger-schema.png (43.56 KB)

A trafó, elég ha 15VA-es és R2-őt 0,33ohm-ra cseréled.

üdv! proli007
(#) Fidel hozzászólása Nov 10, 2007 /
 
Sziasztok

Azt szeretném megtudakolni, hogy egy olyan autó, amiben nincsen riasztó, csak a magnó standby és egy óra van a közép konzolon kb mennyi áramfelvételt szabad mérnem az akkumulátornál?
Ez egy 92-es corsa és sokáig nem volt használva, emiatt lemerült az aksi és nem veszi fel a töltést!
Az új aksi előt szeretném megtudni, hogy az elektromos hálózat rendben van e?
(#) fongab válasza bazarghai hozzászólására (») Nov 10, 2007 /
 
Itt van egy áram generátoros töltő Ezt megtudod csinálni savas lúgos akkumulátorhoz.
ki indulás itt levan írva mit használtam triak,diak, helyett

Bővebben: Link

Itt a csatolt kép nem jó de a leírás az érvényes

Bővebben: Link

Itt találod a jó rajzot

Bővebben: Link
(#) Brienter hozzászólása Nov 14, 2007 /
 
Hello!
Lenn egy olyan kérrdésem hogy van 2 darab 6V-os Sealed lead acid akksim 3,2Ah-ás és van egy 12V-os 600mA-es töltőm. Ha a két akksit sorba kötöm és úgy töltöm nem nyírja ki az akksikat?
Válaszotokat előre is köszönöm.
(#) Dudus válasza Brienter hozzászólására (») Nov 14, 2007 /
 
Ha egyforma a töltöttségük valószínűleg nem. Mérj rá időnként az akkukra, hogy nem nagyon asszimetrikusak-e. Ha felborul az egyensúly ne így töltsd, ha kb. egyforma akkor nyugodtan.
(#) potyo válasza Brienter hozzászólására (») Nov 14, 2007 /
 
Ha a töltő 12V-ot ad le maximum, akkor nem fogod vele egyáltalán tölteni az akksikat...
(#) Dudus válasza potyo hozzászólására (») Nov 14, 2007 /
 
Ha "töltő", akkor csak a "zsargonban" hívják 12V-osnak utalva az akkumulátorra amit tölteni lehet vele.
(#) proli007 válasza Brienter hozzászólására (») Nov 14, 2007 /
 
Két db. shunt regulátorral, megoldható a probléma. Ezeket az akkumulátorral párhuzamosan kapcsolva, megakadályozzuk, hogy 7,2V fölé emelkedjen az akkumulátor feszültsége. A kis áramkör a fiókban heverő alkatrészekből is megoldható.
(Nem újkeletű dolog, sokcellás töltőnél már alkalmazták.)

üdv! proli007
(#) proli007 válasza Brienter hozzászólására (») Nov 15, 2007 /
 
Látom, kisséelakadt az ügy.
Lendítsünk rajta cseppet!

Egyszerű

Precizebb

Bekötése

üdv! proli007
(#) Peti027 hozzászólása Dec 7, 2007 /
 
Sziasztok!
Egy olyan megoldásra keresnék valami tippet, ötletet, hogy:
Van egy 12 Voltos akksim, akkus fúróhoz, gondolom Ni-Cd lehet.
Szeretném használni, (nem fúróhoz) és közbe tölteni is egyszerre.
Megoldható ez a változat? (Mármint a "közbeni" töltés..)
(#) svebis.zoltan hozzászólása Dec 7, 2007 /
 
üdv mindenkinek szeretnék egy töltöt épiteni gépkocsi akkumulátorhoz ami tud 6 és 12 v tölteni,méri a töltési áramot és a töltés végén lekapcsol ha valakinek van müködöképes kapcsolása akkor kérem ossza meg velünk.köszönöm
(#) Brienter hozzászólása Dec 17, 2007 /
 
Vettem két db V-os zárt ólom akksit (3.3Ah/20HR). Ezeket mekkora árammal lehet tölteni? Az túl nagy lenne nekik a sorbakötném őket és 12V-os 600mA-es töltővel megküldeném. Ezek az akksik mekkora feszültségnél vannak mélymerülve?
(#) proli007 válasza Brienter hozzászólására (») Dec 17, 2007 /
 
- Általában a C20 kapacitás 1/10-el illik tölteni, 12..14 órán keresztül. (330mA)
- Az 1/5 töltési áram, még talán megengedhető. 6,5...7,5 órán keresztül. (600mA)
- Kisütést általában nem ajánlott 5,7V alá vinni, de mélykisütés esetében maximum 5V.

üdv! proli007
(#) Brienter hozzászólása Dec 17, 2007 /
 
Megmértem az akksikat mivel vadi újak még az egyik 5,2V terheletlenül a másik 6V szintén terheletlenül. Az akksik még garanciálisak ezért arra gondoltam hogy ha az 5,2V-os mélymerült akkor visszavinném. Ha mégse mélymerült akkor merítsem le a másikat is 5,2V-ra és akkor megküldhetem a 12V600mA-es töltővel? Nem lessz baja ha mérem a feszültséget meddig engedjem tölteni 14,4V-ig?
(#) proli007 válasza Brienter hozzászólására (») Dec 17, 2007 / 1
 
Hát a kérdés jó, tapasztalataim szerint elég jól bírják a tárolást, nem szabadott volna 6V alatt lenni a feszültségnek. Inkább 6,3..6,4V persze ez csak jóslás.
Terheld meg néhányszáz mA-es izzóval, és mérd meg mindjárt kiderül a feszültségesésből a turpisság. (vagy nem)
- Szerintem első töltésnél, inkább használj egy soros izzót korlátozásnak (2..3W/12V), és figyeld a feszt, és tényleg ne töltsd 7,2V fölé. (általában az oldalára van írva a töltési fesz.) Reméljük a töltő elég "buta" és nem kapcsol le.
- Én a shunt szabályzó nélkül nem tölteném Őket sorosan, pláne, ha eltérőek. Láttam letörölték, ezért felteszem ide még egyszer.

üdv! proli007
(#) Brienter hozzászólása Dec 17, 2007 /
 
Akkor aztmondod ha "kiegyenlítem" őket akkor se töltsem a töltővel a töltő meg annyira buta hogy csak egy trafó meg egy egyenirányító van benne. Pedig állítólag ilyen akksikra van tervezve(kétlem). Valószinű veszek hozzá inkább 6V 300mA-es automata töltőt azzal töltögetem őket. shunt szabályzó-t nincs időm megépíteni.
(#) proli007 válasza Brienter hozzászólására (») Dec 17, 2007 /
 
Idézet:
„csak egy trafó meg egy egyenirányító van benne”


Hátha ez így van, nem is érdemes!

proli007
(#) svebis.zoltan hozzászólása Dec 31, 2007 /
 
sziasztok!
a segitségeteket szeretném kérni az alábbi kapcsolással kapcsolatban,nekem egy nagyobb áramú töltöhöz kellene átalakitanom ezt a kapcsolást,(kb 8 A)elég ha kicserélem a trafót nagyobbra vagy a teljesitmény tranzisztort is ki kellene ?vagy mien változtatásokra lenne még szügség a kapcsolásban?
a segitségereket elöre is köszönöm
(#) dudzsi válasza svebis.zoltan hozzászólására (») Dec 31, 2007 /
 
hali!

Én is ezt a töltöt csináltam meg.Bár én nem változtattam rajta.A trafot mindenkép nagyobra kell cserélni ha 8A ararsz, a tranzisztorse birná azt szoval azt is.Meg itt a sönt értéke dönti el hogy mekkora legyen alegnagyobb töltö áram. 0,25/sönt=8 ami ate esetedbe 0,03125 ohmos kellene.Szerintem elméletileg mennie kellene.De mézd meg az ic adatlapját ott van egy jo pár ábra.Csak arra figyelj ha a söntöt vezetékel viszed valahova(nem a nyákba van beforrasztva) akkor baromira elviszi az ellenálását.Én igy jártam. Szivtam is vele rendesen.Nekem most 4A a max töltö áram.
(#) Dudus válasza svebis.zoltan hozzászólására (») Dec 31, 2007 / 4
 
A T2-t cseréld akkorára, ami biztosan el tudja disszipálni a szükséges teljesítményt, lehet, hogy a hűtőbordát is nagyobbra kell cserélni.

R2-es áramérzékelő ellenállást is át kell számolnod az új áramértékhez és ellenőrizni, hogy megfelelő -e a terhelhetősége.

Valamint az F2 biztosítékot is cseréld ki akkorára, hogy biztonságos legyen.

És természetesen a trafót!

Itt mindent megtalálsz a méretezéshez.
(#) svebis.zoltan válasza dudzsi hozzászólására (») Jan 1, 2008 /
 
köszönöm a segitségeteket megfogadom a tanácsaitokat, ,ha esetleg van valakinek ehhez nyákterve azt nagyon jól jönne nekem,nagy segitség lenne
(#) dudzsi válasza svebis.zoltan hozzászólására (») Jan 1, 2008 /
 
Itt van a leirása sajna csak csehül.Más nyelven nem találtam én se. http://hw.cz/Teorie-a-praxe/Konstrukce/ART1685-Inteligentni-nabijec...u.html
Arra figyelj hogy a T1,T2 rosszulvan rajzolva anyákrajzon és elkell forgatni a tranyokat.
Következő: »»   7 / 302
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem