Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm a sok segítséget,nagyon sokat okosodtam belőle. A táp az már megvan és a doboz is meg minden,mert már egyszer össze volt rakva,csak a végfokot kell beleszerkeszteni.
A tápja egy 250w-os toroid 2x24v-al,egy kocka diódahíddal és 2db 10ezres kondival. A kész végfoknál az izzós műterhelést hogyan kell csinálni?(az első indításra gondoltam)
Szia!
Én vékonyan a panelek többségét beónozom. Többek között védi is a vezetősávokat és ahol nagy áramok folynak ott sem lesz gond. Nemcsak jobban bírja a terhelést ,de kisebb ellenállása lesz (ez igen is számíthat).
Sziasztok!
Ahogyan az előzőekben írtam,készítettem egy új végfokot de az előzőből kivettem az ic-t és azt raktam bele. Az eredmény ugyanaz teljesen néma,most már tényleg az ic-re gyanakszom hogy az a ludas. Most vékonyan ónoztam,és átnéztem többször is nincs zárlat sehol.
És mi van akkor ha nem sípol a műszer? Mint az enyém.
Sziasztok!
Megépítettem sztereóban a reloop féle egyszerű egytápos kapcsolást megspékelve az itt látható némítás vezérléssel ami nagyon lágy indítást tesz lehetővé. Gyönyörűen muzsikál, semmi alapzaj, csak ajánlani tudom mindenkinek!
Sajna akkor lehet, hogy csendben kimúlt. (De még mindig nem írtad meg, hogy milyen feszültségeket mértél a 9, 10 lábon). Nem tudom más járt e már így, hogy egyszer csak elhallgatott a végfok. Nálam olyan fordult elő, hogy a teljesen új IC-t berakva meg se szólalt a cucc. Nem melegedett, nem robbant fel, de nem is szólt. IC csere és máris működött mint a többi hasonlóan elkészített panel. Gyári hibás volt (amint meglepő módon grát.-ba cserélt is a "lomos").
Akkor nézd meg a piezó vezetékét, nincs-e leszakadva Értelemszerűen, a sípolás rövidzárat jelent (vagy pl. 50ohmnál kisebb ellenállást), ezek szerint kell értelmezni a multiméteren leolvasható értékeket! Ha 200ohmos méréshatárba állítod a multimétert, és úgy méred a vezetősávokat, akkor rövidzárlat esetén 0ohm körüli értéket fog mutatni. Más műszer ilyenkor sípol, de az a diódamérő állásban van.
A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2013
A 9-10 -es lábnál hogyan mérjem a feszt. Pld. az egyik pont a 9-es láb a másik végét a mérőnek hova rakjam?
Az én műszerembe új állapotában sem volt még egy pici hangszóró se. Se más aminek hangot kéne kiadni.
A GND-hez képest mérd a 9-es majd a 10-es lábat. Minimum 3,5V-ot kell mérni ahoz, hogy a némító áramkör inaktívvá váljon. A GND az a fóliacsík ahová az IC 1-es lába kötve van.
(Úgy is mondhattam volna, hogy mérj feszt az IC 1-9-es és 1-10-es lábai között, de ha lehet ne közvetlenül a IC lábain piszkálj a műszered mérőcsúcsával, mert ott sokkal könnyebb zárlatot csinálni). A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2013
Így mértem az egyik végfokot,a mérő egyik végét a panel gnd-jére a másikat az ic 10-es lábára és viszonzásként eldurrant az ic,és egy másodpercre megszólalt.
Lehet, hogy Amper mérés állásban volt a multimétered?
Akkor se lett volna szabad durrannia. Ha árammérésben teszi rá a műszert, csak némítja (letesteli a MUTE lábat).
A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2013
Nem tudom mitől durranhatott el, de biztos, hogy nem attól, hogy a műszered rátetted a mérési pontokra, ha tényleg arra tetted, amire mondtam, és nem csináltál esetleg zárlatot.
DC mérő állásban volt a műszer,és a panel elején található gnd és az ic 10-es lábához raktam.
szikrázott egy jót és ledobta az ic fél elejét,és közben megszólalt egy pillanatra kb fél hangerő állásban bolt.(persze egy régi ócskás hangszóró volt rákötve). Gondolom így jól mértem nem?
DC áram állásban lehet jó nagy szikrákat eregetni.
DC feszültség állásban lehet a legtöbb helyen büntetlenül méricskélni.
Holnap megpróbálok valamit méricskélni a 9 és 10 lábnál. Remélem sikerül,újabb ic durranás nélkül.
Szia. Nem akarok belekárogni, de a tápágakban bent van a korlát izzó vagy egy kis teljesítményű és értékű ellenállás? Méréseknél meg mentheti az IC-t.
Nincs benn eggyiksem. Hogyan kellene alkalmaznom azokat?
A pozitív és a negetív tápágba kell kötni egy néhány ohmos, pár wattos ellenállást (1-2ohm 2-5W), vagy egy-egy izzót (ha van biztosíték ezeken az ágakon akkor vedd ki azokat és a helyére kösd az említett eszközök valamelyikét). Ezek áramkorlátozó szerepet töltenének be a vizsgálat alatt. Ha beindul a szerkezet, hibátlanul működik ki lehet venni őket és helyükre vissza a biztosíték. De ezt Kovidivi olyan szépen leírta:
Bővebben: Link
47-ohm-5w-os kocka ellenállást találtam itthon,jó lesz ő is?
Kicsit soknak vélem a 47 ohmot, de a próba és mérés idejére megteszi.
Sikerült megmérnem végre,a 10-es lábnál:1.97v-ot mértem,a 9-nél pedig 5.5v-ot.
Ez már inkább tápegység kérdés, de sima 2 kimenetes trafóból lehet csinálni olyan tápot, mint a földelt táp? Lásd példának az utolsó előtti képen levő kapcsolási rajzot.
A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2013
A 10-es lábon kevés a 1,97V, így némítva van az IC (10-es lábon megfelelő az 5,5V). A próba erejéig vedd ki a 30K ellenállást, az 1N4148-as diódát és a 10µF-os kondit (Látsd melléklet!) és a 9-es 10-es lábat pedig kötsd össze. A tápágakban az ellenállások maradjanak továbbra is bent! Várom a fejleményt!
A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2013
Megcsináltam amit írtál,a fejlemény pedig még mindig semmi. Teljesen néma.
Üdv! A mute résznél rövid zár kell a két forrszemnél. nem kell semmit kivenni,mert nekem is volt ilyen kapcsolás.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |