Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor
 
Témaindító: Ko-bak, idő: Aug 3, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   23 / 70
(#) blackdog válasza kadarist hozzászólására (») Ápr 15, 2013 /
 
A kivezetések számából és/vagy jelöléséből egyértelműen eldönthető-e, hogy DC vagy AC motor?
Pl.: U,V,W jelölést én eddig csak 3 fázisú AC motornál láttam.
(#) kadarist válasza blackdog hozzászólására (») Ápr 15, 2013 /
 
A te motorodnál, ahol U,V,W jelzések vannak és inverter hajtja meg ezeket a tekercseket, az azért egyenáramú motor, mert az inverter egyenfeszültségű táplálást kap. Csupán ezért nevezi a gyártó DC-motornak ezt a típust. A kivezetések számát relatív módon kell értelmezni, mert lehet, hogy főáramköri tekercseken kívül még az esetleges gerjesztőtekercs is ki van vezetve vagy esetleg a tengely-jeladó vezetéke stb.
A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2013
(#) kendre256 válasza blackdog hozzászólására (») Ápr 15, 2013 /
 
Forgás csak forgó vagy változó mágneses térrel lehetséges (tekintsünk el most az egyenes mozgást forgóvá alakító mechanikáktól). Változó mágneses teret vagy váltakozó feszültséggel (AC) vagy mechanikával (kommutátor) lehet előállítani. Ezeket gondold végig, mikor ránézel egy kezedben lévő motorra.
Az elektronikás motorok más tészta, ott sok mindent lehet.
Ha egy motorra U, V, W van írva, annak legalább 2 tekercse van (vagy három), az elektronika (vagy kommutátor) nélkül csak AC-ről tud forogni. Inverterről működtetve bármi lehet, de az már nem csak a motor.
A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2013
(#) blackdog válasza kadarist hozzászólására (») Ápr 15, 2013 /
 
[off]Igen. Erre gondolok én is, de mikor a gyártó képviselőjével beszéltem ő ennek az ellenkezőjéről próbált meggyőzni. Így felfüggesztettük a 'beszélgetést'.
De azért jó üzletkötő mert megpróbált elbizonytalaítani.
U,V,W számomra 3 fázisú AC motort jelent.
A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2013
(#) Lac364 hozzászólása Ápr 15, 2013 /
 
Udv m.Egy kérdésem lenne .Szeretném egy 50w-os turbóventilátor fordulatszámát szabályozni.Nincs e valakinek a fiók alján esetleg valami egyszerü kapcsolási rajza.230v 50w Gázkazán turboventilátor.Természetesen nem a gázkazánba piszkálok bele hanem egy apritékégető levegő ventilátora lenne.Válaszokat előre is köszönöm,
(#) Szirty válasza blackdog hozzászólására (») Ápr 17, 2013 /
 
Helló blackdog!

Idézet:
„Miről lehet egyértelműen megmondani egy motornál, hogy egyenáramú vagy váltakozóáramú?”


Sokszor semmiről. Különös tekintettel arra, hogy maga a definíció sem egyértelmű (hogy AC egy motor, vagy DC).
Pl. az elektronikus kommutációjú ún. BLDC motort DC motornak tekintik, holott az valójában 3 fázisú szinkron motor
De az elektronikájával együtt már DC motornak tekintik. Bár azon is lehet vitatkozni, hogy egy motor valamivel együtt még tisztán motornak tekinthető-e.
(#) Szirty válasza kendre256 hozzászólására (») Ápr 17, 2013 /
 
Helló kendre256!

Idézet:
„Forgás csak forgó vagy változó mágneses térrel lehetséges (tekintsünk el most az egyenes mozgást forgóvá alakító mechanikáktól). Változó mágneses teret vagy váltakozó feszültséggel (AC) vagy mechanikával (kommutátor) lehet előállítani.”


És hallottál már lüktető egyenfeszültségről?
Ilyen keletkezik pl. váltakozó feszültség egyenirányításával
Akkor a lüktető egyenfeszültség az nem is egyen, hanem váltó? De hisz épp egyenirányítással áll elő!
A lüktető egyenfesz egyértelműen képes változó mágneses tér létrehozására. Vagy az egyenirányító már elektronika (ami mellett már bármi lehet - mint írod)?
(#) ferii hozzászólása Ápr 24, 2013 /
 
Sziasztok nemtudja valaki véletlenül hogy hány kiló rézhuzalból lehet megtekercselni egy 5.5Kw os villanymotort ? ami 67kg öszsúlyú
köszike
(#) Tomi111 válasza Lac364 hozzászólására (») Ápr 24, 2013 /
 
Üdv!

Ezeket a motorokat elektronikával nehéz szabályozni. Inkább pl sorbakötött fénycsőfojtót próbálnék. Pl 40W-osat, vagy kettőt párhuzamosan, esetleg egy 20W-osat. amelyikkel jó.
(#) ferii válasza Tomi111 hozzászólására (») Ápr 29, 2013 /
 
én azért megpróbálkoznék egy triakos nullaátmenetes fényeröszabájzókbalévő fordulatszabájzássalhátha,
alkatrész alig kell hozzá
triak diac kondi két ellenálás poti rajz neten rengeteg
(#) pucuka válasza ferii hozzászólására (») Ápr 29, 2013 /
 
Az asszinkron motor fordulatszámát az
n = (60*f/p) - s
n fordulatszám 1/perc
f frekvencia Hz (1/sec)
p pólusszám
s szlip.
képlettel lehet meghatározni. Hol látsz ebben a képletben feszültség összetevőt?
A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2013
(#) ferii válasza pucuka hozzászólására (») Ápr 29, 2013 /
 
jó akkor ne próbálkozz vele
de én már csináltam ilyet és igaz terhelésfüggő de müködött bizonyos határok között
de hogy hogyan én se értem ,azért irtam hogy egy próbát megér
ez majdnem ugyan olyan mint mikor sarokköszörühöz megcsináltam és érdekes módón nem mindegyikkel müködött. de vajon miért.
erre varjál gombot
(#) pucuka válasza ferii hozzászólására (») Ápr 29, 2013 /
 
Nem kell gombot varrni rá, csak tudni kéne, hogy milyen motorról van szó. A ventilátorokban asszinkron motorokat használnak, (erről van szó) a sarokköszörűben pedig univerzális soros motort. A különbség óriási, a soros motor tulajdonképpen egyenáramú motor, de ezek közül az egyetlen, amely a működési elvéből fakadóan működik váltóáramról is. A soros motort pedig ragyogóan lehet szabályozni a kapocs feszültségével. Viszont egy ventilátornak nagyon zajos lenne, legalább annyira mint egy hajszárító, vagy egy porszívó. Nem tudom mit szólnál hozzá, ha egy ilyen pörögne az íróasztalodon. Az ilyen típusú motoroknál működik a triakos szabályzás, a legtöbb porszívóban, és kis kéziszerszámokban működik is, ha nem, akkor valamit elrontottál.
Az asszinkron motorok esetében a szlip szabályzás jöhet szóba, ez szűk határok között működik is, csak könnyen veszélyessé válhat. Ugyanis a szlip függ a terhelő, és a motor nyomaték arányától. Mivel az asszinkron motornak van egy eléggé rosz tulajdonsága, hogy létezik egy billenő nyomatéka, amin az ilyen típusú szabályzással könnyű átesni, ami a motor leállásához, az pedig a leégéséhez vezet.
A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2013
(#) Pixi hozzászólása Máj 22, 2013 /
 
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy van egy 1500W-os villany motor ami jelenleg 3 fázisra van bekötve, de az adattábláján 380/220V van ráírva! Ez azt jelenti, hogy 220 V-tal is működik? Ha így van akkor hogyan kell bekötni 220V esetén?
Előre is köszi a segítséget!
üdv PIXI
(#) k_h válasza Pixi hozzászólására (») Máj 22, 2013 /
 
220-ra nem tudod több ok miatt is. Már vagy 20 áve nincs 220V hanem 230V, meg 400V van.
A másik ok, meg az, hogy a 230V az egy fázis a 400V (régen 380) meg a fázisok közötti feszültség.
Tehát te egyfázisról akarnád üzemeltetni a háromfázisú motort. Ami éppenséggel lehetséges némi trükközéssel, csak a teljesítménye sokkal de kevesebb lesz.
(#) Pixi válasza k_h hozzászólására (») Máj 22, 2013 /
 
Bocs, hogy 220-at írtam! Tudom hogy 230, de ez van, az jobban megszokott!
Akkor miért van az adattáblán 380/220? mi kell hozzá hogy 230-ról működjön?
A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2013
(#) k_h válasza Pixi hozzászólására (») Máj 22, 2013 /
 
A háromfázisú motoroknak két kapcsolási módja van. Csillag és delta. Csillagba kötve 380, deltába 220 volt kell a működtetéshez, de ugyanúgy 3 fázis. Nem vagyok biztos benne, de egyfázisról úgy kell üzemeltetni, hogy egy tekercset rákötsz a 230V-ra a másik kettőt pedig sorba kötöd, és még sorba kötsz vele indító kondenzátort.
(#) kadarist válasza k_h hozzászólására (») Máj 22, 2013 /
 
Ez a csillag 400V, delta 230V a kisteljesítményű motorokra igaz. A nagyoknál másképp van a feszültségbesorolás.
(#) Urbiferi hozzászólása Máj 29, 2013 /
 
Sziasztok!
Lehetséges egy 220V-os villanymotor üzemeltetése 12V-os akkumulátorról? Egy Hajdu Energomat szivattyújáról lenne szó.
Köszi. Feri
(#) BarnaPili válasza Urbiferi hozzászólására (») Máj 29, 2013 /
 
Ha a kettő között van egy 230-as konverter,akkor minden további nélkül. (De szinuszos legyen)
(#) Urbiferi válasza BarnaPili hozzászólására (») Máj 30, 2013 /
 
Köszönöm, ahogy nézem ezek árát, sokkal jobban járok ha veszek egy 12 V, DC szivattyút. Köszi.
(#) kérdező hozzászólása Jún 8, 2013 /
 
Sziasztok!
Van egy szivattyúm, német gyártmány. 20m magasságra nyom. (Sajnos semmi más nincs ráírva.) Jelenleg egy 130W-os, az adattábla szerinti 1400 1/perc fordulatú IMI motor van rajta. Még nem próbáltam ki, de gondolom kevés lesz hozzá. Szerintem egy 1000W körüli 3000 1/perc fordulatszámú motort rá lehetne tenni. Sajnos nincs ilyenem, viszont van egy 1600W-os porszívómotorom, (úgy emlékszem kínai) és egy jobb minőségű 800W körüli ETA porszívóból eredő motorom. Azoknak túl nagy a fordulatszámuk kb. 10 000. Meg lehet oldani égszíjas áttétellel? Bár nem vagyok híve a szénkefés motoroknak, meg amúgy se bírják a több órás üzemet. Locsoláshoz, víztartály feltöltéshez kellene, egy közeli patakból. Milyen megoldást érdemes rátenni?
A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2013
(#) Gafly válasza kérdező hozzászólására (») Jún 8, 2013 /
 
Két baj is van, az egyik hogy a porszívó motort nem igazán tartós üzemre tervezték. A másik, hogy a terheléstől nagyon függ a fordulatszáma (és üresen túlzottan felpörög/megszalad). Na és akkor, igaz ez már a harmadik, hogy nincs burkolva és ezért nehéz vízmentesen biztonságosan odatenni a szivattyú mellé.

Röviden: Azt javaslom, hogy meg se próbáld!
(#) pucuka válasza kérdező hozzászólására (») Jún 8, 2013 /
 
Az univerzális motornak több baja van. Magas a fordulatszáma, nem valószínű, hogy a szivattyú tolerálja. A másik, hogy hosszú, (állandó) üzemre nem alkalmas.
(#) kérdező válasza pucuka hozzászólására (») Jún 8, 2013 /
 
Majd valahol megpróbálok szerezni egy egyfázisú 1000W körüli szinkronmotort. Az IMI gyártott nagyobb teljesítményűt is? Egyébként a tárcsás Hajdu mosógépben milyen motor van? (Lehet, hogy van egy szétszedni való.)
(#) erbe válasza kérdező hozzászólására (») Jún 8, 2013 /
 
A régi tárcsás Hajdú mosógépben 130 W-os motor van. Kerekítve 0.
A ZIMI nagyon sok különféle teljesítményű motort gyártott, nem ismerem a teljes palettájukat, de szerintem az 50 kW felettiek neked nem igazán jók.
Szinkronmotort ne nagyon keresgélj erre a célra! Jó lesz oda az aszinkron is. A szivattyú magában semmit se tud, bármilyen adattáblát tettek rá. Ajánlatos mellé az adatokhoz tartozó fordulatszám és teljesítményigény is. Abból lehetne igazán kideríteni, milyen motort kell mellétenni.
(#) kérdező válasza erbe hozzászólására (») Jún 8, 2013 /
 
A szivattyún nincs adattábla, csak 20m van ráírva, és hogy 1984-ben készült. Ránézésre egy 1000W körüli motort rá lehetne tenni. Egy átlagos szivattyú fordulatszáma mekkora? A mostani motor is 130W-os, még az is lehet, hogy Hajduból szedték ki. (Nem tudom, hogy abban milyen van.)
Aszinkronra gondoltam, csak lemaradt az A-betű.
A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2013
(#) erbe válasza kérdező hozzászólására (») Jún 8, 2013 /
 
Idézet:
„csak 20m van ráírva, és hogy 1984-ben készült.”

Akkor ennyi az adattábla.
Elég soványka. Ilyen szivattyúkat általában fúrógéphez szoktak készíteni. A hatékonyságuk sokkal rosszabb, mint az egybeépítetteké. A leggyakoribb szivattyúk a 28xx fordulatra készültek. Régebben több NDK és magyar cég is gyártott kefés motorral szivattyút (Nixe, Niagara). Ezeknek a fordulatszáma erősen függött a terheléstől, de 4000-5000 körül járt.
Egy kép sokat segítene.
(#) pingvin23 hozzászólása Jún 16, 2013 /
 
Sziasztik!Kéne nekem egy motor tekercselési rajz megszeretném javítani a fűnyírómat
(#) zolika60 válasza pingvin23 hozzászólására (») Jún 16, 2013 /
 
Minek ahhoz rajz? Nézd meg élőben.
Következő: »»   23 / 70
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem