Fórum témák
» Több friss téma |
Itt olvass egy kicsit.A téma éppen az inverter, és a keringető szivattyú.
Sziasztok!
A segítségeteket kérném! 12 V -os autóból kiszedett hűtő-fűtő ventilátor -nak a motorjára szeretnék kötni egy fordulatszám szabályzót. Mit ajánlotok? Hogyan oldjam meg? Egyik ismerősöm ajánlotta, hogy LADA műszerfal megvilágításnak a potméterét rakjam rá. Szerintetek? Segítségeteket előre nagyon köszönöm!
Szia!
Ezt a topikot böngészd kicsit: Bővebben: Link Én az 555-tel készithető verziót ajánlom üdv: hp
Sziasztok!
Egy motor indítási áramerősségét lehet számolni? Amit tudok róla: 3 fázisú, kb: 3,5 kW teljesítményű, tekercsek ellenállása 2,5 ohm és fázisonként 1-1 7 ohm ellenállás van lágyindításra. Mikor indul akkor kapcsol egy kontaktor így az ellenállásokon keresztül kap feszültséget. Majd kb. 1sec után ezt egy másik kontaktor söntöli. A gondom az, hogy teljesen kiszámíthatatlan időközönként azonos indulási feltételek mellett leveri az biztosítékot. 5 éve üzemel B16 bizitől (tudom, hogy spiccen van). Eddig nem volt gond. 1 hónapja viszont néha nem indul. Lakatfogóval MAX állásban mikor nem veri le a biztit 4,5-5 A mérek. Peak Hold funkcióm sajnos nincs. A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2013
Lehet számolni, fel kell rajzolni a motor helyettesítő kapcsolását. Ebből lehetne kiszámolni a rövidzárási üzemállapot (ha nem forog a motor ez az állapot áll fenn) szerint az erre az esetre vonatkozó áramot. Ehhez ismerni kellene a motor részletes adatait, amit csak a tervezője ismer. De megmérheted ezeket a paramétereket. Ohmos ellenállás, induktivitás, szórt induktivitás (a légrés miatt). Ezekből számíthatod.
De ha megméres a tekercs ohmos ellenállását, nem tévedsz túl nagyot, ha az ebből számolt áramra készülsz. Persze van induktivitása is, ezért a tényleges áram valamivel kisebb lesz. A hibát valószínűleg a mágneskapcsoló kontaktusainak beégése okozza. Cserélj mágneskapcsolót, mert a kontaktusok felületkezelve vannak, és az egyszerű csiszolás nem mindíg segít.
A tekercseket megmértem és írtam is. 2,5 ohm.
Így szivathat egy mágneskapcsoló? Van, hogy elmegy 1 hétig is van, hogy naponta többször leveri a biztosítékot.
Sajnos igen. Velem is megtörtént már ilyen, fúrtam, faragtam, csiszoltam, reszeltem, a vége mágneskapcsoló csere lett.
Sziasztok egy olyan gondom lenne, h megcsináltam a skil akkus fúromnak az aksiját, ami már szinte döglött volt, és a mostmár jó erőben levő aksival átforgatva a motor egy idő után füstölni kezdett. kb pár másodperc után sűrű fehér füstöt ereszt a szénkefék környékéről.
szétszedtem, igazából sérülést nem látok rajta, de jó lenne szerezni új szénkefét hozzá. szerintetek hol találok ilyet, v hasonlót? akár csak szénbetéteket kapnék valahol. tudtok mondani ilyen boltot, műhelyt? képek, és a kefe méretei csatolva. segítségeteket előre is köszönöm
Nem tudom hol laksz, de Budapesten a Népszínház utcában van a Carbosint kft mintaboltja ezer éve, ott biztosan segítenek.
Zolika köszi a választ igen, pont ilyesmit kerestem, be is ugrom hozzájuk. nem akarom kidobni, mert a cucc maga még elég jó állapotban van.
viszont van ötleted, h a füstölés mitől lehet? a szénkefén sem látszik sérülés, bár azt nem tudom, h eredetileg volt e valami felületkezelés rajta, ami lekopott... (?)
A füstölés jöhetett valami belekerült olaj vagy zsír elégése miatt is. Nem volt ilyesmi a kommutátoron?
kommutátor alatt a rézhengert érted, amire a szénkefék rásímulnak? bocs, hobbiszerelő vagyok
ha igen, akkor nem igazán. 1-2 csepp max, de itt nem akartam részletezni, igazából brutális füstölést produkált, ahhoz egy deci olaj kellett vna, azonnali belassulással. az első gondolatom az volt, h most égett szét az egész motor, vagy az a triax, v mi, ami vezérli. de szemre semmit nem találtam, csak a motort kiszerelve azonosítottam a füstölés kb helyét. aztán azt szétszedve ott se nagyon látok semmit. paraszti eszemre hagyatkozva, úgy éreztem v a hengeren, vagy a kefén lehetett vmi csúszós felületkezelés, ami elkopott, de mondom, lehet h hülyeség nem értek a motorokhoz...
Szia Zoli! bocs az újabb kérdésért, de nem tudsz véletlenül még hasonló boltot Budapesten, mint a carbosint?
sajnos elég nehézkesen tudnék csak hozzájutni a cucchoz, sokat kell várni rá, mert nincs nekik raktáron, és nem is pont olyan lenne, alakítani kell rajta. Köszi, K.
Sziasztok Szakik!
Szeretnék építeni egy eszközt,ami 220 V-on működne és forogni kéne neki mindkét irányban.Indítás előtt kézzel adnám meg neki a kezdő lendületet,meg a megfelelő forgás irányt.Milyen motor kellene hozzá?
Szervusz!
Legjobb egy régi, kerek mosógép motorja, ennek 3 kivezetése van, kettőre kondi is van kötve. Normálisan úgy indul, hogy a szabad kivezetés és bármelyik kondenzátor kivezetésre áramot adsz, határozott irányba forogni kezd a motor, ami most rendellenes üzem, mert kézzel kell indulnia. A kondenzátoros kötés bármelyikét megcseréled árambevezetés szempontjából, a forgásirány megfordul. Namármost, ha leveszed a kondenzátort, előáll a kézi rásegítés szükségessége és a probléma máris megoldva. A kondenzátort el is lehet adni, úgysincs rá szükség. A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2013
Szevasz Józsi.
Szerinted annak a motornak a teljesítménye elég lenne egy mézpergető hajtására?
Szervusz!
Attól függ, mekkora, hány keretes. Sokan használnak ilyet az országban, egyetlen gyengéje a fokozatos felpörgés hiánya, így a gyenge lép a néhány keretes, önfordítós pergetőknél a lép megszakadását idézik elő. A komfortos (drága) megoldás a 3f motor és frekvenciaváltó, programozott idejű felpörgéssel. De az az igazi. A pergetőhöz inkább alkalmas a még régebbi, nyomógombos, vagy relé indítású motorok, az újabbak erejébe bele van kalkulálva az állandó üzemű kondi. A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2013
Hat keretes pergetőt szeretnék csinálni.Ezeket a"régi"tipusú motorokat miben,hol keressem?
Az internetes piacon találni, 220/110V-os motorként hirdetik, tévedésből már vettem ilyet. Átadom, ha gondolod.
Mi a motor teljesítménye,és fordulatszáma?
Üdvözlet!
Van egy villanymotorom, adattábla és vezetékek a mellékletben. 4 kivezetés van, 2 vastagabb vezeték, 2 vékonyabb. Hogyan kell ezt bekötni? Valami kondiról tudok, de még is milyen kondi kell ehhez? A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2013
Sziasztok!
Miről lehet egyértelműen megmondani egy motornál, hogy egyenáramú vagy váltakozóáramú? Teljesítménytől fűggetlenül. Ha a kivezetésekre U,V,W van írva az szerintem nem egyenáramú. Szerintem háromfázisú és max. inverter vezérelt. A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2013
Elég régi tag vagy, nem tudnád feltenni a motoros kérdésedet valamelyik motoros topikban?
Szevasz!
Googlee ezt találta.. http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:rmO6ZkZ1k0cJ:c...efox-a Kondiérték egész jobbra... Üdv: StMiklos
Régi igen. És látom, hogy hiába dobom más topic-ba pl. a helyére mert oda szerettem volna mert hetek míg jön valami válasz ami lehet, hogy nem is hasznos. Úgy látom ez a topic úgy-ahogy pörög.
No meg elég általánosnak érzem a kérdést. Jó lenne tudni, hogy egyértelműen ránézésre eldönthető-e egy motorról, hogy AC vagy DC.
Ha nincs benne kommutátor, akkor csak AC lehet. Ha van benne kommutátor, és nincs benne állandómágnes, akkor lehet AC is és DC is. Ha kommutátor van benne és az állórészben mágnes is van, akkor az DC.
Nem néztem végig az összes motorfajtát, de alighanem így foglalható össze. Ezek a "közönséges" motorokra vonatkoznak, amikben nincs elektronika. Ha van, akkor bármi lehet. (Pl. van olyan motor, aminek állandó mágnes a forgórésze, a többfázisú állórész tekercsre elektronikával (elektronikus kommutátor, ha úgy tetszik) adnak többfázisú gerjesztést, amit DC-ből állítanak elő.) Idézet: „Ha nincs benne kommutátor, akkor csak AC lehet” ECDC ? Amit írtál azzal tisztában vagyok. Van egy motor amin U,V,W jelölésű kivezetések vannak. Inverter vezérli. A gyártó ezt a motort úgy reklámozza, hogy egyenáramú (DC) motor. Én ezt nem hiszem el. De lehet valami nem tudok. Én úgy gondoltam, hogy AC motornak 3 vagy 6 kivezetése van (fázisoktól és indítás módjától függően). DC motornak pedig 2,4,6,8 stb...
Igen. Ezt kifelejtettem. És...? Nem találom a választ a kérdésemre.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |