Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Kimondottan a 33k ellenálláson eső feszültség az érdekes, a mérés célja a félvezetőkön folyó áram feltérképezése. A kapcsolás bent van nálam szimulátorban, összevetném vele.
Itt vannak a mért eredmények:
jobb felső 2.2k = 0.53V bal felső 2.2k = 0.5V bal alsó 2.2k = 0V jobb alsó 2.2k = 0V felső 330 ohm = 0.5V alsó 330 ohm = 0.7V bemenet 47k = -7.6V visszacsatolás 33k = 3.4V (az ellenálláson eső feszültség) felső 180 ohm = 0.04V (tehát szinte 0) alsó 180 ohm = 0V Minden mérést 2 műszerrel (digi, analóg) végeztem, tehát elvileg helyesek. A relét kapcsoló 10k ohmos bemenő ellenállást és a "SIGNAL" bemenő 47kohmos ellenállást kiforraszottam, hogy annak a hibalehetőségét is kizárjuk.
Természetesen raktam a rajzon szereplő típust (KTY81-122) és működik is mert felmelegítettem és kapcsol a J jelzésű mérőponton is a megadott 0,76V-ot mértem.Az ic 1-es láb és a táp között mivel ez nekem nem volt egyértelmű ezért az 1-es láb a testhez képest 12,9V ,az 1-es láb és a + os táp 58,5V ,az 1-es láb és a - táp 85,2V.
A negatív tápfeszt pufferelő kondi sokkal gyorsabban merül a hálózatról leválasztás után, mint a pozitív (a kondik cseréje után is). Gondolom ez az erősítő DC "elmászása" miatt van. Bár a mérések szerint a táp jó, a biztonság kedvéért holnap kicserélem a graetz-et is.
A táp alatt a védelem pozitív tápfeszültségét értettem (le is írhattam volna). Gondolom nem áll messze a Zener által stabilizált névleges 15V-tól. Ebből azt számolom 2V jut a LED-re és a vele soros ellenállásra. Ha a dupla soros dióda sem szüntette meg a LED fényét, akkor ott valamilyen hullámos feszültség van. Erre magyarázat lehet, hogy a termisztorra , menő vezeték szedi össze. Ez többnyire akkor fordul elő ha az érpár nincs összesodorva.
Gyökeresen megszüntethető a hiba, ha az A_B pontok közé egy kondenzátort helyezel Értéke 100nF-100µF merítésből csaknem szabadon választható. A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2013
Terhelés (hangszóró) nélkül nem indokolt az aszimmetrikus áramfelvétel. A mérési eredményedet dolgozom felfele.
ÓÓÓ igazad van nem az 1-es láb és az F pontnál mértem hanem az F pont elött lévő 3,3K ellenálásnál de igy hogy irod valoban 15V az F ponthoz képest.Akkor még kipróbálom ezt a kondi dolgot hátha.
Nos kipróbáltam egy 100nf kondival az állapot változatlan!De már rámegy az agyamra ugyhogy lehet hagyom igy a fenébe ugyse jövök rá sose!
Ha elvágom R15-öt beáll az általad leírt állapot. Mérd meg a pozitív (egyúttal a negatív) jelerősítő tápot. Praktikusan a 2,2k ellenállásokat a testhez képest.
Az LM393 sem áll a helyzet magaslatán. A 7-es kimeneten az F ponttal csaknem azonos feszültségnek kéne megjelenni üzemkész állapotban.
Rosszul mértem tegnap az 1-es és az F pont 2,08V a 7-es és az F pont 1,73V ugy hogy az ellenállással sorba van egy dióda ahogy mondtad.de hiába teszek rá kondit semmi nem változik.
Viszont kipróbáltam egy sima piros LED-el és azzal meg jó illetve nem látszik hogy világítana.Ezek szerint ezzel a víztiszta piros LED-del nem is lehet ezt megoldani? Vagy esetleg létezik olyan hogy a víztiszta LED-ek közt is másfajta nyitófeszültségű?
Elég szokatlan érték. Mondjuk 3 db soros diódával majd csak sötét marad
Hát sajnos nem!Már ezen is túl vagyok nem értem az egészet!A sima piros led dióda nélkül is sötét.
Egy valódi LM393-nak 0,25V-ra kéne megközelíteni a tápot! Ez egy alapvető probléma, hogy nálad közel 2V mérhető. A termisztor felől elvileg érkezhet zaj a kábelezésen, amit a műveleti erősítő felerősít és lehetnek több volt nagyságrendű tüskék amik a LED és a vele soros diódák nyitófeszültségét túllépik. A szűrésen ennek fenn kéne akadni. A zaj erősítése megfogható még az 1M visszacsatoló ellenállással párhuzamos 100n-1µF kondenzátorral is.
Érdemes ezzel piszkálódni, mert hasznos tapasztalatokra teszel szert közben.
Sziasztok!
Ebben a cikkben szereplő erősítőt: Bővebben: Link Meg építhetem: FET-ekel? IRF 5305 IRFZ 44N
Sziasztok! új vagyok még itt, de a segítségeteket szeretném kérni. Van egy LG típusú házi-mozim és a sub láda elkezd recsegni ha 10-es hangerőnél feljebb veszem. mi lehet ennek az oka?csináltam képet is http://kepfeltoltes.hu/view/130416/DSC_0050_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Nos kipróbáltam ezt az 1M-ással párhuzamos 100nf-os kondit semmi eredménye nem volt igy már rajta a kondi meg a három sorbakötött dioda és 2,88V-ot mértem (Az előző 2,08V az csak egy diódával volt,dióda nélkül meg 1,68V volt eredetileg)
Úgy látszik az IC kimenetének jót tesz egy felhúzó ellenállás, mint 7-es lábnál az R40 4k7. Értéke kisebb is lehet 1,5k-ig. Ha ez válik be, a kondi és a diódák egy része biztosan eltávolítható lesz.
Szia! Az IRF5305 55V feszültségtűrésű, a tápod csúcstól-csúcsig ne legyen nagyobb a biztonság kedvéért.
Szia! A 10-es hangerő nem egy mértékegység. A természetes torzítás (ez akár recsegésként is jelentkezhet) bekövetkezése a műsorjel nagyságán is múlik.
Ha mégis rendellenesen következik be akkor lehet a hangszóró mechanikai hibája is. A képen látható kapcsoló üzemű erősítő hobbi szintű javítása elég nehézkes. A tápfeszültségek helyességét és a hűtés megfelelő csatlakozását (van-e alatta paszta) tudod ellenőrizni. Kereshetsz a panelon felpúposodott kondenzátort, annak cseréje is hozhat javulást.
amit linkeltem képet azon látszik is hogy kettő ellenállás meg van melegedve de nem nagyon értek az ilyesmihez. villanyszerelő vagyok az tény de ezekhez az elektrotechnikai dolgozhoz nem nagyon értek.
Ugy néz ki ez a helyes megoldás.Levettem az összes diódát meg a kondit is,aztán kipróbáltam 1,5K 3,3K és 4,7K-al is mindegyiknél sötét a Led,de ahogy néztem talán leggyorsabban ha melegítem akkor ha eléri a hőfokot akkor a 4,7-esel kapcsol a relé leg gyorsabban a többinél ahogy melegitem egyre jobban világít a Led és csak mikor teljesen világít akkor kapcsol a relé.
Szerinted akkor melyiket használjam inkább?
Ilyen tapasztalatok mellett a 4k7 lesz optimális megoldás.
Na kérem szépen!
Megtaláltad a hibát! Szinte szakadt volt az a 2.2 ohmos ellenállás (56k ohm..), kicseréltem egy jóra, és voala! 0.00V van a kimeneten, eltűnt a DC. Hát akkor ezért volt negatív feszkó a kimeneten.. Így visszagondolva logikus, csakhát a fene se gondolta volna. Beállítom a nyugalmit a VR1-el, aztán összedugom az előfokkal és teszt. Nagyon szépen köszönöm az eddigi segítségedet!
A nyugalmi árammal kapcsolatban írtad, hogy
Idézet: „Nyugalmi áramnak 0,22 Ω-on eső 2mV-ot ír elő, ami 10mA-nek felel meg. Kicsit sokat tippeltem az előbb.” Hol kell mérni ezt a 2mV-ot?
De én nem látok 0.22 ohmos ellenállást, továbbá elég sok emitter ellenállás van.
(Miért lett kivéve a kisszékes szmájli?) Szerk.: nem sűrűn szoktam erősítőkkel foglalkozni, utoljára 1 éve kb. a suliban elméletben állítottam nyugalmi áramot. A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2013
Most olvasom a pdf-ben, a tápba kell bekötni egy 0.22 ohmos ellenállást, dehogy melyikbe...?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |