Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Akkor kell még a kütyü áramfelvétele. Ebből már lehetne kalkulálni kapacitást. Persze ha tudjuk, mennyi ideig indítózik a vezető.
Lehet, hogy én inkább egy kis kapacitású cerka méretű akku pakkot építenék be.
Hello! Ha 12V az aksi, és 5V a táp, akkor nem omolhat úgy össze a 12V, hogy az 5V ne legyen meg, mert általában 9V alatt a kocsi sem indul el. Ha meg az megvan, az 5V-nak is meg kell lenni. Szerintem valami más gigszer lesz itt. Egyébként meg "pufferelni" nem az egész kütyüt kell, (kijelzővel, tokkal vonóval együtt" csak azt ami az óra állását tárolja. üdv!
A hozzászólás módosítva: Ápr 11, 2013
Mert ugye ott van a autórádió, indításnál elmegy a rádió, óra megmarad... gondolom ott is van valami kondi vagy ilyesmi.
Amúgy biztosan jó vezetékre kötötted? Van amit indítózáskor pár típusban lekapcsolnak.
Na újra rákötöttem. Nem megy el a kijelző indításnál szerencsére, kondi nélkül. De a tápfeszt nem mutatja jól ugrál össze vissza 8V-14V-18V stb. pedig be kéne állnia egy értékre vagy csak tizedeket kilengenie. :\
Hello! Vagy van kondi, vagy nincs. Egyébként autórádiónál is általában van fix feszültség, amit nem kapcsolsz ki, hogy ne feledje el a programot, be tudja húzni az antennát..
De egy készülék működéséből egy másik tulajdonságára következtetést levonni, nem egy műszaki megközelítés. "A Trabantnak is kell tudni 200-al menni,hiszen a BMW is tud." ez helytálló? A fesz több okból ugrálhat. nincs a mért fesz szűrve. Elmegy a referencia, amihez viszonyítod. Valamint valóban akár ugrálhat is a feszültség, hiszen a fogyasztó egy kommutátoros motor. Lehet a rádió elhallgatása tudatos is. Nem fogyaszt indítás közben, valamint nem brekeg a zavaroktól.. üdv!
Köszi a választ! Utána érdeklődtem, sajna új típusú IC-m van és az A/D konverció már más. És ezt nem lehet kiküszöbölni, max egy kondival csillapítani, majd kipróbálom. De 20V töltés akkor sincs az autón
Üdv! Szeretnék olyan megoldást, hogy (verseny) lada vízhőfok mérő sípoljon 95-100 fok között mondjuk. Vagyis nem a mérő hanem egy kiegészítő áramkör. Megvalósítható szerintetek?
Persze! Vagy analóg módon ( hőmérő pl. dióda, műveleti erősítő és komparátor + zümmer segítségével ) vagy digitálisan ( pl. DS1820 és PIC ) !
Sziasztok.
Segítséget szeretnék kérni az alábbi kérdésben. Van egy Skoda octavia 1U típusú kocsim, és ebben az autóban a világítás kapcsoló 0 állásában is világít a tompított, ha gyújtás van rajta vagy jár a motor. Vezettem már olyan 1-es Octaviát, amiben le lehetett kapcsolni a világítást, de ilyennel is szép számban találkoztam. Meg tudná mondani valaki, hogy ennek mi az oka és hogyan lehet kikapcsolni a világítást 0 állásnál? Lehetséges, hogy ebben a kapcsolóállásban a nappali menetfény kapna áramot, ha volna benne? És esetleg annak hiányában kötötték gyárilag a tompítottra?
Sziasztok!
@Bago: eltaláltad, az a világításkapcsoló nappali menetfény kimenete, ha helyzetjelző állásban lekapcsolja a tompítottat. Kikapcsolni csak úgy tudod, hogy valahol szétkötöd/elvágod a vezetékét. Skodát nem ismerem, régebbi VW-knél a világításkapcsoló csatlakozójánál van összekötve a két (tompított és DRL/TFL) kimenet. Sárga vezeték. Én viszont egy olyan kapcsolást keresek, amivel a riasztó élesítésekor lekapcsolódna az összes belső világítás, illetve, ha nyitva marad ajtó, akkor 5-10 perc elteltével szintén kapcsolja le azokat. A riasztó egyik kimenete élesített állapotban +12V 500mA- tud. Előre is köszönöm. A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2013
Hello! Remélem erre gondoltál. üdv!
Szia!
Ööö... nem tudom, hogy erre gondoltam-e. Ha röviden elmagyarázod a működését, könnyebb válaszolnom. Amit elsőre látok, hogy az én elképzelésem a lámpák pozitív tápjának a megszakítása lenne, mert ez egy mikrobusz sok ajtókapcsolóval, sok lámpával, amik különböző helyeken vannak összekötve és a direktben felkapcsolt lámpákat is le kéne kapcsolni. Ha minden világít, az 50-80 W terhelés. Üdv.
Hello! Ezért kell pontosan fogalmazni, nem általánosságban. Az ajtókapcsolók, általában testet kapcsolnak, vagy is a lámpák fixen kapják a 12V-ot. Ehhez készítettem a kapcsolást. De ha "mindenféle lámpát szeretnél kapcsolni, akkor első feladat megoldani, hogy azt hogyan kapcsolod közös helyről. Ha több ajtó és ajtókapcsoló van, hogyan lehet azt közös információvá tenni. Megoldást ez után lehet esetleg keresni.
A működés egyébként egyszerű, bár így számodra teljesen mindegy. Ha az ajtókapcsoló zár, feszültséget kap az áramkör, elindul az időzítő, és a Fet bekapcsolja a lámpát. Ha az idő letelt, az időzítő kikapcsolja a lámpát. Ha a riasztó jele megérkezik, kikapcsolja a Fet-et, az időzítő bárhol is álljon. Természetesen ha az ajtókapcsoló bont a lámpa nem kapcsolhat be. Nyitásnál kezdődik elölről az egész. üdv!
Szia!
Először is köszönöm. Bocs, hogy nem volt egyértelmű a megfogalmazás, és megfelelő a kapcsolás is, csak annyi változik, hogy nem a lámpák negatívját, hanem a közös pozitívot kell kapcsoltatni a fettel. Ha megoldható, légy szíves tervezd át. Valamikor nagyon régen foglalkoztam elektronikával, de elszaladt a tudásom felett az idő, most belevágnék újra, meg kell ismerkednem a nekem új alkatrészekkel, technológiákkal, stb, stb. A megépítés nem probléma, az akkutöltős topicból már elkészítettem két kapcsolásod. Üdv.
Hello!
Nem gond átrajzolni, még egyszerűbb is lesz tőle. Bár nem tudom ezt hogy használnád együtt az összes lámpához, ha csak lámpánként nem készítesz egyet-egyet és odavezeted mindegyikhez a riasztó jelét. üdv!
Szia!
Ez így teljesen jó. Ha nem akarom átkábelezni az autót, akkor valamilyen kompromisszumos megoldás lesz az eredmény. Ezért úgy gondolom, hogy az ajtókapcsolók az első verzió szerint a testet fogják adni az elektronikának, de az időzítő a lámpák közös pozitívját bontja. Cserébe menet közben nem lehet felkapcsolni a lámpákat, hacsak nem kötök rá mondjuk gyújtást a fet után egy diódán keresztül. Egyelőre ezzel elleszek, köszönöm még egyszer. Üdv! A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2013
Sziasztok.
Egy dolgot szeretnék megkérdezni. 2006-os Citroen Berlingo-ba milyen méretű biztosítok valók? A szivargyújtóhoz kell nézzek tartalék biztosítékot,mert megyünk ismerősökkel nyaralni messzi földre ,de még a sofőrt nem ismerem így nem tudom megkérdezni tőle . Vinni akarok pár tartalékot, mert ha ne adj isten véletlen túl terhelnénk kütyükkel akkor ne ott vakarjuk a fejünket hogy hoppá elfogyott vagy nincs tartalék.Annak már utána néztem,hogy 2 darab 20A-es kell bele ,egy az ACC egy a gyújtásról való üzemeléshez.Van ugye két fajta méret a normál és a mini mint ezek,de azt nem tudom, hogy ebbe a kocsiba melyik méret illik.Arra úgy is oda lesz figyelve, hogy ne legyen orrba szájba minden bedugva egyszerre max egy GPS, egy 90W-os laptoptöltő és még egy telefontöltő lenne használva.De ez már tényleg a maximum.De lehet telefontöltő nem is,mert van USB csati a laptoptöltőn.Tudom nem célszerű mondjuk a laptoptöltőt szivargyújtó elosztóba dugni ismervén az ilyen csatlakozók hátrányát miszerint ha nem jó a kontaktus akkor fel tudnak igencsak melegedni rosszabb esetben elolvadni vagy kigyulladni.Az elosztóban gyárilag egy 15A-es biztosíték van szóval az előbb eltávozik melegebb éghajlatra mint az autóban lévő.
20 .. 30 A körül szokott előfordulni a szivargyújtónál, de konkrétan nem tudom megmondani, Berlingo még sosem volt a kezeim között.
De nem is ezt akartam mondani, hanem azt, hogy inkább ismerkedj össze valahogy a sofőrrel, még időben: egyrészt, neki talán van egy maréknyi tartaléka, másrészt az ismeretség sok kellemetlen perctől megkímélhet, ha a szeretett autójában túlterheled a hálózatot, és elkezded kinyírni a biztosítékokat... nem mindenki reagál egy laza vállvonással arra, hogy otthonától távol valaki idegen amortizálgatja a vasat. Láttam már veszekedést kevesebbért is.
Meg lesz az is ejtve csak a ZH-i miatt még nem ér rá csak majd júniusban.Mondom nem hiszem hogy agyon fogjuk hajtani a szivargyújtót csak opció gyanánt lesz nálunk autós töltő.Majd a szálláson lesz minden töltve aminek mana kell . Fotózás is lesz tonna számra szóval annak is kell mana.
Üdv Urak!
Kérdésem a következő lenne, adott egy opel astra, aminek úgy van megoldva a hűtőventilátor működtetése, hogy nincs relé közbeiktatva a hőgomba, és a ventilátor közé. Vagyis direktbe kapcsolgatja a ventilátort a gomba. Ez vagy kb 30 vagy 60 amper lehet. Na most valamelyik előző tulaj kidobta belőle az eredeti hőgombát, és betett egy valamilyet, alacsonyabb hőértékűt. De még mindig nem elég alacsony(nekem) a kérdésem az lenne, hogy bármilyen azonos menetszámú(M22x1.5) gombát betehetek ide? Vagy van ezeknek amperszámuk is? Mindegyiken csak a hőértéken látom, de félek, hogy beégne a gomba, ettől az áramerősségtől. Relével nem akarnám megoldani, nem nagyon kenem vágom az elektromos részét, meg nem akarom összevezetékezni az autót. Köszi a választ!
Az ilyen méretű hőkapcsolók általában bírják a ventilátor áramát. Relé többnyire akkor van, ha elektronika kapcsolja a ventit.
es ha vinnel mind a ket fajtabol 2-2 db-ot?
Lényeges a kapcsolás is. Van amelyik zárt, és hőmérsékletre nyit, és fordítva.
A relé bekötése nem nagy dolog (szerintem), ráadásul olyan sok vezetéket sem igényel.
Reméljük így van tényleg. Köszi. Kicsit sok múlik ezen a kis vackon.
Na, erre nem is gondoltam. Szerencsére ami gombát szereztem, az pont olyan volt, vagyis nyitva van, és adott hőfokra zár.
Viszont az érdekessége az, hogy amit szereztem, azon 87/92 fok van, az előtte lévőn 98/92 fok van. Rezsón felmelegítve az utóbbi zár rövidre előbb, pedig a hőfoka alapján nem így kellene...na majd beszereléskor derül ki, melyik mond igazat. Bár a fene tudja, a hengerfejen lévő érzékelő ugyanannyit mutat-e, mint aminél zár a gomba. Vagy ugyanannyi hőfok van-e ott is, mint a hűtőnél.
sziasztok van egy E39 tds bmw-m és szeretnék bekötni egy két extrát rajta pdc elektromos roló ülésfütés minden be van már rakva csak összekötni nem tudom még nem értek hozzá segítségeteket elöre is köszönöm
Írsz a bemutatkozó topikba egy bemutatkozást. (Fontos, mert ezáltal könnyeben kapsz segítséget)
utána a megfelelő topikban felteszed a kérdésedet. www.E39.hu
Van egy ilyen tv-m. Csak a napellenző része, a többi kütyü nincs meg hozzá. Nem tudja valamelyikőtök a csatlakozó lábkiosztását véletlenül. A csatlakozó ilyen. A tápot is ezen kapja.
A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2013
Szia!
Nekem is van még ilyen gyártmányú napellenzős tv-m, csak másik tipus.A hozzávaló kütyüből (meg távirányitóból) van felesleges darab, szivesen odaadom , ha tudod használni. üdv:hp |
Bejelentkezés
Hirdetés |