Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok
A következő témában kérném a segitségeteket !!! Valamikor találtam egy oldalt ahol volt fenn egy astra f fedélzeti komputer kapcsolás picel és 2x16 lcd kijelzővel de sajna nem találom ha valaki tudna segiteni vagy találkozott ezzel a leirással és segitene az oldal címének megadásával nagyon megkösszöném !!!
http://www.eelkevisser.nl/zunker.htm -Ha magad szeretnéd építeni...
Sziasztok
Köszi a segitséget és főleg kuvikk nevü kedves felhasználónak
Igazán nincs mit! Feldobhatnál majd pár képet az építés fázisairól...
Szia
Fel is teszek pár képet ha elkészül és megtalálom az oldalon a megfelelő hex fájlt.
Udv nektek!
Nekem kicsit egyszerubb kerdesem lenne. Ugyan nem ertek nagyon, soot semmit sem az elektronikahoz, de azert megkerdezem. Van nekem egy F Astram es a kijelzoje kicsit hianyosan mutatja a szamokat. Lehet ezt orvosolni egyaltalan, vagy jobb ha keresek bontoban egy masik kijelzot kompletten?
Szia
A hibát lehet orvosolni széjjel szeded a kijelző egységet és ott ahol a kijelzőre csatlakozik a szalag kábel oda teszel egy ragasztó csikot és ugy rakd össze és szerintem jó lessz én is így csináltam meg az enyémet az a lényeg hogy a foliát jólnyomja neki a ház a kijelzőnek mert álltalában ott kontakthibás.
Sziasztok!
Valaki tudna segíteni,hogy miért van 2 féle csatlakozó felrakvaBővebben: Link erre az oldalra....nekem az első ami megfelelő lenne mert a corsa B-ben is igy van a lábkiosztás. De mi az a PCB???? Ott össze vissza vannak a lábak...de miért? Itt van egy kép amin rajta van,hogy egymás után jönnek a lábak..... PCB=Printed circuit board (nyomtatott áramkör) Nem jutott volna eszembe Köszöntem szépen! Valaki nem tudja,hogy a szöveget amit kiír az hol található a programban?melyik sorban?Vagy hogy lehet átírni?(mert nem betüt használ hanem számokat amikor égetném a PIC-be)Welcome meg RPM. Köszi!
Sziasztok. Én nemigazán értek az ilyesmikhez, de érdekelne C16NZ 8V-hez.
Haver meg csinlná. de én nemtudom melyik rajzot kell nézni és a hozzávaló progit sem tudom, hogy pontosan melyiket kell letölteni. Előre is köszönöm.
sztem egy hexa editorral kéne bináris adattá konvertálni és úgy keresni meg benne a szöveget, de nem tudom CRC nincs-e a kódban, mert akkor nem fog menni a dolog, illetve újra kell számolni a CRC-t
Sziasztok Opel Astra F 1995-os szervizkonyve van-e valakinek? Vagy honnan lehet magyar, de akar angol nyelven is letolteni?
Hali,
Nekem meg van a "kezelési", meg az "így csináld" is... Csak ezek nem kicsi adatok! A kezelési az 40Mb, az így csináld meg 98Mb! Ha zippelem, akkor is 90Mb... Ami még emailben sem igen megy el
Tedd fel a cuccot a gmail doks -ra és aki kéri avval oszd meg
Megkoszonnem, ha valahogy eljuttatnad nekem. Te is boldog Opel Astra tulajdonos vagy?
Ja én is megnézném
Most töltödik fel, ha megvan, szólok...
Igen, ötödik éve nyúzzuk egymást...
Kész!
Itt meglelitek... Szerzői jogsértés miatt, a hivatkozást a moderátor törölte.
Nagyon szepen koszi!!
Nincs mit...
Sziasztok.
Adott ez az oldalBővebben: Link ahol egész jó dolgokat lehet építeni. Az volna a kérdésem, hogy miképp lehet megoldani, hogy a gyári rádió is működjön, és az utólagos információkat is ki lehessen jeleztetni? Elég csak az adatbuszt kapcsolgatni a rádió, és a kiegészítő elektronika között?
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Egy 1994-es gyártású Opel Astra F Caravan 1,6i (központi injektoros) C16NZ motorhoz keresek kapcsolási rajzot, teljeset, minden részegységre kiterjedőt! Valaki tud ilyet? Eléggé összetett hibát produkál a motor és ahogyan észrevettem az elektromos rendszerre volt háborgatva pl a gyújtótrafóhoz futó vezetékeknél is egyik helyen 3 szál vezetékből hirtelen 1 lesz és ahol a 3 átvált 1re ott szigszalagból egy kis sz*rcsimbók van. Ha egy mód van rá akkor nem szivesen kezdenék neki rajz nélkül... Szeretném megérteni a teljes gyújtásvezérlését, valamint az injektor időzítést is, ugyanis ezekkel van gond. Rángat időnként véletlenszerüen, de van hogy csak gyenge és nem bír menni, és alapból mármint jól müködő hűtőrendszer ellenére is erősen melegszik. (Szerintem ez a gyújtáshiba miatt lehet.) A gyújtáselosztót a helyéről kivéve eddig elég gyenge szikrát adott, néha kihagyott, néha pedig 1 helyett 2szikrát is adott, illetve úgy tünt az injektor is hol megy hol nem, illetve szerintem van hogy többet is nyit a kelleténél, pl 2x 1 helyett. Hozzáteszem etanolos üzemben van, de 3hónapig folyamatosan semmi gond nem volt!! És nem evett szét az etanol semmit, szelepek és a motor mechanikusan maximálisan rendben van, csak anno a hidegindításnál kellett kicsit becsapni az ECU-t, ezenkívül pöpec volt. A hall jeladót cserélni fogom, mert ezt sikerült diagnosztizálnom hogy nem 100%-os, ugyanis úgy viselkedik mintha el lenne gyengülve a tekercsnél a hall jeladó körmágnese, mert ha a hátuljára teszek 1-1winyó mágnest akkor láthatóan jobb a szikra stabilitása és intenzitása, viszont ez nem biztos hogy jót tesz a hall jelet feldolgozó egységének, illetve az injektor továbbra is ugyanúgy összevissza müködik!! még egy kérdés! Valaki váltott már ki induktív hall jeladót (mágneses) térvezérlésü tranzisztorral? Vannak elképzeléseim a megépítésével kapcsolatban, de így nem a legjobb hogy a befecskendezés is erről van elvileg meghajtva. Mindkét rajznak örülnék! Köszönöm a segítséget előre is! Üdv:Infinity80
Szia,
Itt megtalálsz egy két dolgot, ami segítségedre lehet... Én is játszottam a keveréssel, egy ideig (kb. 1-1.5 év)semmi fogyi növekedésem nem volt felesben, majd egyszer csak megugrott 7 L körülire. Akkor döntöttem úgy, hogy inkább kihagyom... Visszaálltam benzinre, azóta télen is max. 6,5-7 L, most 5,5-5,7 L-t eszik a kicsike. (1.6-os '95 évjárat X16SZ motorkódú Astra) Biztos, hogy megéri szenvedni vele? Nekem februárban dobott lambda hibát, akkor adtam neki 10L szeszt a benzin mellé, azóta nem kiabál rá! Majd ha megint szól, és lesz rá pénz, akkor lambda csere, elvégre eléggé régi a cucc... Gyújtókábel probléma biztos kilőve? Benzinszűrőt mikor cseréltél? AC pumpa? Nekem azt is kellett cserélnem, mert kissé meg gyengült a 15 év alatt, az etanol meg kihozta a gyengeséget. Az okozott motor teljesítmény gyengülést, rángatást. Csere után megszűnt! Most nézem, Neked van még oktánszám átkapcsoló! Azt megfordítottad? Mivel EGR szeleped nincs, az kilőve... Remélem a rajz segít...IttItt
Szia!
Köszi a segítséget! Bár igazán még nem jöttem rá pontosan melyik rajz is az amire szükségem van, de végig fogom bogarászni, illetve a teljes ECU és gyújtás rajz is kell nekem, ez tuti nem lesz egyszerü megtalálni neten. Az etanollal kapcsolatban nekem az az észrevételem, hogy anno 4ü trabiban próbáltam ki először, de nem bírt menni amíg az alapjárati benya fúvókán nem módosítottam, utánna viszont ment szépen. Az opel most van kicsit több mint 6hónapja nálam, városban elég pocsék volt a fagyasztása, 8- plafon10L-ből(95-ös benya) kijött az 1.6-os motor. utánna váltottam etanolra és felkúszott stabil 10L-re, néha pár decivel kevesebb.., anno erre kicsit bepöccentem és egy tankoláskor nem tankoltam rá benzint hanem megpróbáltam beindítani.. pillanatok alatt átállt az etanolra és semmi gond nem volt, rátudtam hogy etanolból 10L/100Km és cső. Egyedül télen viccelt kicsit meg az ECU, hogy nem akart pöccre indulni csak 8-10 önindítózás után, de ezt úgy oldottam meg hogy a gyári szenzorát kiméregettem több hőmérsékleten is, milyen ohm-os elllenállásként viselkedik, illetve megoldottam, hogy önindítóüzáskor minden esetben azt higyje hogy kb -10fok van kint, azóta pöcre indul és utánna visszakapcsolom a gyárival szinte megegyező szenzorra annyi különbséggel, hogy amit én készítettem neki szenzort az gyorsabb reagálású, vagyis ha az északi sarkon lennék és leállítanám 10percre akkor a gyári szenzora lehet még 60fokot érzékelne közben meg lehet 40fok körül lenne, ugyanis rohadt lomha volt visszafelé érzékeléskor. Az a fő gond, hogy itt is tudnék hibát keresni, csakhogy még az etanol előt is volt hogy berángatott, olyan volt mintha nem lenne szikra vagy benya, vagy csak kevés..? volt hogy berágtam és a visszafolyóág gumicsövét megtörtem,, de a moci járása nem változott csak a másik oldalon elkezdte nyomni a benzint, majdnem lerúgta a csövet. szóval nyomás nem lett mérve, de ebből úgy gondoltam ezzel nemigen volt perpillanat gond, illetve 2-2,5litert szállít percenként..(ebből arra következtettem, hogy ez rendben) A benzinszürőt az autó megvétele után is cseréltem illetve mielőtt átálltam volta a tiszta etanolra is, mert arra gondoltam, hogy összeszedett minden taknyot, de semmi változás nem történt. Az viszont aggaszt, hogy nemrég lett felújjítva a motor és most hol a szikra nincs időben hol a befecskendezés és volt hogy 20L is bevert 100Km-en! kb 600Km van most benne, aki fél az etanoltól megsúgom, hogy nem attól ment tönkre ugyanis egyidőben ment tönkre a termosztátotm a hőfok mérő jeladóm és a hűtőventillátor hőkapcsolója is, persze mindenki saját felelősségére használja az etanolt, én semmiféle garanciát nem adok rá és bíztatást sem!! Én csak azt tudom amit én láttam a mocimban szétszedéskor, szépen pucolja kifelé a motort, a szelepeket és a gyertyákat is. Szóval most az a gáz, hogy a hall jeladója 11000ft, de ha továbbra is gond lesz vele akkor feleslegesen kidobtam 11rugót és a hiba meg marad. Ezért is szeretném megismerni a befecskedező rendszere és gyújtássa pontos működését, mert továbbra sem tudom, hogy az induktív hall jelet mennyire erősítheti fel, mert ha nagyon akkor nem is biztos hogy csak a jeladó a hibás hanem az egész gyújtást vezérlő kis modul ami viszont 14000körül mozog, de ekkor még mindíg lehet olyan hiba hogy a 16éve alatt esetleg egy villamosságszerelő csak összesodort két vezetéket.. leszigszalagozta én meg kereshetem mi a baja és hol... Persze ha kicserélném mindkettő egységet akkor meg továbbra is lehet ECU gond is! Az etanolhoz meg annyit csinálnék az autómban, hogy a gyújtóáramkörébe annyiban nyújnék bele, hogy leválasztamám egy kisebb trafóval vagyis a primer kör helyett azt kapcsolgatná és a kis trafó másik oldalán pedig lenne egy spécibb kondenzátoros gyújtás, mivel az etanolhoz alapból nemárt a stabilabb szikraív. Jah igen, anno volt gond a gyyújtókábeleivel, egy kivételével ki is lett cserélve mind, az elosztó fő kábele lett csak meghagyva, hogy legyen benne mégis vmi kis zavarszűrő, illetve sajnos az új gyertyákban is van ellenállás.(Amire elvileg azt mondják azért kell, hogy ne tegye tönkre a hall jeladót!) -Kérdezem én hogy lehet egy induktív hall jeladót?? egy hall tranzisztorost még csak-csak, de egy tekercsest?? Direktbe rávezetik vagy mi? -Szóval ez kamu, max a gyújtás vezérlő elektronika hülyülhetne meg, vagy mehetne tönkre, de ez meg azért nem stimmel, mert eddig csak zavarszűrős gyertya volt benne!! Még a gyújtórendszer gyengefeszültségü kábeleit fogom leárnyékolni, nem-e ott van a gond, hogy szinte az összes gyújtókábelem réz, szén helyett és esetleg ez okozhat valami zavart a gyújtásnak vagy az ECU-nak...?? -Erre tudok még gondolni. Valakinek valami ötlete? Köszi előre is! Üdv!
Szia,
A megadott linken baloldalon fentről a harmadik kép lesz a Te motorodnak a rajza! C16NZ felirat van mellette... Erre kattintva bead egy képet, azon baloldalt az első rajz részlet lesz a Tied!(Csak a motor) P23-as jelöléssel van egy MAP szenzor(szívócső nyomás mérő) egyik cimbimnek is ez volt a baja a vassal. Miután kicserélt hall jeladót, erősítőt, meg még a csuda tudja mit, uccsóra azt hiszem ez volt a megoldás... Most nem érem utol, de ha beszéltem vele, majd mondom... Valahol volt nekem a gépen Multec motorvezérlő rajzom, csak hát a technika... (Megdöglött a vinyóm...) Majd valahogy megszerzem megint... Amúgy utánna számoltál már, hogy megéri-e ilyen fogyasztás növekedés mellett E-85-tel járni? Rendben van, hogy kevésbé szennyezi a környezetet, de zöldkártyánál akkor sem kapsz másik színű plakettet! Motor tisztító hatás: Igen, Én is tapasztaltam, hogy kitakarítja a vasat belülről! A gyertyáim nem kokszosak... Én azt csinálom inkább, hogy félévente egy feles keveréket megengedek magamnak(neki), és akkor jól vagyunk. A hirtelen sok fogyi lehet még esetleg lambda hiba is, nem? Azt nem tudom, hogy dús keverékre dob-e hibát a motorvezérlőd(az enyémet sem tudom). Nekem a szegény keveréket jelzi, az biztos! Persze, ettől még a gyújtás hibád nem oldódott meg. Ha tudok valamit infót szerezni, akkor szólok! További sok sikert!
igaz, nem autós fórum, de...
Szóval ez nem egy bonyolult motor. Nekem is ugyanez van A vectrában. Nincs benn sok alkatrész és nincs is agyon bonyolítva. Kivéve egy dolgot, amit érthetetlen módon elég meleg helyre tettek az Opel mérnökei. Pontosabban két dolog, de mindkettő az elosztófejben van. Van ott egy fekete dobozocska (hall elektronika), ami nagyon szeret megpusztulni, valamint egy indukciós tekercs az elosztó tengelyén. A tekercs adja az impulzusokat a motor elektronikájának a pici fekete elektronikán keresztül. Ha előbbi haldoklik akkor nem adja rendesen a jelet. Bár ezeknek hibája szokott az is lenni, hogy a melegtől fellazul és lötyög és emiatt össze-vissza adja az impulzusokat és mivel az általa adott impulzusok alapján van vezérelve a gyújtás, így érdekes dolgok fordulhatnak elő. A pici fekete dobozocska (az első) akkor halt meg, mikor új indukciós tekercset raktam bele az elosztóba. Vagy ettől, vagy csak véletlen. Viszont nem volt gyújtásom. Kicseréltem a dobozocskát egy bontottra és minden működött kb. 2 óráig. utána elment a befecskendezés, de gyújtás volt. Érdekes módon ekkor arra jöttem rá, hogy megjavul, ha ráadott gyújtásnál leveszem róla a testet és párszor hozzáérintem, akkor egyszer csak visszajön a befecskendezés újabb 1-2 km-ig. Így jöttem vele haza. a harmadik dobozocskával már rendesen működött. Az indukciós tekercs 1500Ft volt újonnan, a dobozocska 6000Ft volt bontottan. Esetleg még azt nézd meg, hogy az elosztó tengelyén lévő négyágú fém nem lötyög-e a tengelyen, mert voltaképpen ez gerjeszti az impulzusokat a tekercsben. Ha elmozdulgat, akkor szintén eltolódnak az impulzusok az ideálistól. |
Bejelentkezés
Hirdetés |