Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Szia!
Általában az IC valamely komparátorával van megoldva, vagy külső zéneres-tranzisztoros kombináció... Láttam már olyat is, hogy a REM, egy tranyóval (azaz kettővel) kapcsolta a tápot a TL494-nek, és eme első tranzisztor bázisával volt sorba kötve egy 9V körüli zéner! Tehát, a tranzisztorocska 9,6V körül kezdett el nyitni egyáltalán... Mivel, jobb esetben ugyanazon tápforrásból táplálkozik a REM, és a BATT is, ha a BATT alap feszültsége lecsökken (lezenélted az akksit), akkor a REM sem kapcsolja be az erősítőt! Pityu
Ic csere meg volt de nem juttatott előrébb a fettek nem indulnak nincs áram csak 4V körül. Led pirosan világit ahogy leveszem áram alól átvált zöldbe valakinek valami ötlete.
Próbáld le választani a végfok részt a táptól,és ha úgy meg jelenik a 2x....v,akkor a végfoknál lesz a hiba.
Tudod ha valami zárlat van a berendezésbe, akkor nem engedi a védelem hogy induljon a táp része,és azért nem vált át zöldre.
Fégfok le volt választva nem is volt rajta mikor próbáltam ezért nem értem hogy mi a gond. Típusa mac audio spider 3400.
A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2013
Így talán könnyebb lesz átlátni a dolgot.
Bővebben: Link Tekerj a kép alá és katt a "Get manual" feliratra.
Ahogy nézem a rajzot. Ebben az erősítőben 2 dolog tudja világításra késztetni a protect ledet. Az egyik a hővédelem, a másik a végfoktól érkező hibajel. Azaz zárlat (végtranyó).
Azt mondtad leválasztottad a végfokot ??? Hogyan? A hővédelem szerintem nem lehet, mert ritka, hogy kimegy az ntc ellenállás bár már volt ilyennel dolgom. A hővédelmet ki tudod iktatni ha kiveszed a D1 1N4148-at. Ha a végfoktól jön a visszajelzés az is ki iktatható, de akkor leégethetsz mindent, tehát azt ne bántsd. Forraszd ki a végtranyókat és a tápod dupla diódáit. Akkor indítsd be a tápot. Van még benne alacsony fesz elleni védelem is, de ez nem jelenik meg a protekt leden. Egyszerűen ha alacsony a táp, akkor lekapcsol az erősítő.
Pont úgy próbáltam kint voltak a vég taranyok és a dupla diódák de úgy se ment. A baj az hogy így került hozzám ha tudnám mi volt az előzménye akkor már lehet hogy rég jó lenne.
A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2013
Na akkor nézzük tovább, hogy a pdf-ben a 4. oldal alján a protekt pont honnan kap negatívat. Ugyanis arra indul a védelem. Az 3. oldal tetején látod a két protekt pont folytatását. Ezt egy tranyó indítja mindkét végfoknál. Ha megszakadna az a két 0.22 ohmos ellenállás, akkor kiakadna a védelem, vagy ha kiment a végtranyó.
Nézd meg a Q115 tranyót meg a párját a Q215? talán nem látszik jól. Most jutott eszembe, ha nincs meg a szekunder oldalon a poztív táp, akkor is lehet gond, de ilyen nemigen fordul elő. Ami viszont sűrűbben, az a Q109, Q110, Q209, Q210 zárlata. Ettől is szivathat a védelem. Ezeket ellenőrizd le. Kiforraszt, megmér és vissza alapon.
Holnap megnézem majd írok hogy mi lett Jó éjszakát.
Minden világos most már q110 q109 kuka D1 hővédelem kivéve szépen megy is a fél oldala végfoknak. Valami gubanc van hő védelem-el is.
Esetleg még a 4558-as ic-t is meg kellene próbálni ki cserélni.
Gondoltam rá jól meg szívatott a hő védelem. Elég gyorsan ment a hiba keresés utána. b1238 és d1859 tranzisztor mivel fogok helyettesíteni mert már nem kapható.
2sb647,2sd667.Szerintem ezek jók lesznek,és kapható a HQ-n.Üdv.
Amit Beringer 600 javasolt (2sb647,2sd667), az jobban megfelelne bele mint a bd139 bd140.
Azoknak közelebb állnak a pereméterei az eredetihez. Mivel ezek hajtják a végtranyót lehet torzítást fognak okozni. Itt a hFE paraméterre gondolok, hogy esetleg a BD tranyókat nagyobb bázisárammal kell meghajtani és az előtte lévő fokozat nem lesz képes rá. Nem néztem utána, mert most nincs időm, de nézd meg a rajzot, hogy mit lehet tenni.
Egyelőre nem aktuális mert megint le állt a tápja saját ügyetlenségem miatt piros led világit és kialszik nem vált át zöldbe valamit el lőttem csak nem tudom mit.
Sikerült egy hatalmas zárlat táp fettek fel akarnának robbanni. Valahol a vég fokban van a hiba az biztos de nem vég Taranyok mert azokat ki vetem.
Szép Estét!
Segítséget szeretnék kérni! Csináltam egy autós erősítőt. Ha a gyári hangszórókról adom a hangjelet, addig amíg nem jár a motor hibátlan, ha jár a motor akkor sistereg a hang a motorfordulatszámával megegyezően. Az erősítő akkutól van megtáplálva +/- 12 V-al. Az erősítő az ajtóban levő hangszóró-kivezetéstől kap jelet. Mi tévő legyek? Ha simán hangszórót kötök az ajtóban levő hangszórók-kivezetésre akkor ott simán szól a hangszóró. Segítségeteket előre is köszi! Az alábbi kapcsolási rajzú erősítőt építettem meg. A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2013
Ennek a TDA1554Q ic-nek mekkora bemenő jellel lehet a kimenetét 100%-osan kivezérelni?
Nem lenne oda elég egy vonalszintű bemenetet használni? A fejegységekben sokszor hidalt kimenete van a végfoknak. Mondtad, hogy a hangszóró kimenetet használod a végfokhoz bemenetnek. Le osztottad egy ellenállással, vagy potival? Szóval a végfok a fejegységben ha hidalt, akkor a hangszóró kimenetednél a negatív pont nem ugyan az a potenciál mint az erősítő bemenetének az állandó negatív pontja. A fejegység negatívja így nem állandó. Ettől pl. lehet Az a probléma, hogy valahol földhurok jön létre és ettől lehet a generátor zaj. Első körben keresd meg a kocsiban, hogy a fejegységed honnan kapja a tápot és ugyanonnan tápláld meg az erősítőt is. Ilyenkor nem lehet potenciál különbség a fej és az erősítő között sem. Ha ez nem segít, akkor le kell választani a fej kimenetét az erősítő bemenetéről. Vagy trafóssal, vagy kondissal. Lehet ilyet venni készen pár ezer forintból. Ezzel a módszerrel romlik a minőség és a mély átvitel. Az lenne a legjobb, ha a fejegségedet szét szednéd és megkeresnéd benne a benne lévő végfok bemenetét. Általában csatoló kondi szokott lenni a végfok ic környékén. Onnan le tudod szedni a jelet és ki kell vezetékezni egy rca kábellel. Az árnyékolást a végfok ic negatív pontjáról vegyél hozzá. Mondom ehhez mérd meg a végfokodat, hogy mekkora jellel lehet max kivezérelni. generátorod és szkópod van?
Köszi a választ!
RCA kimenet van a fejegységen ( autós CD-s rádió ). Line R, Line L. Onnan vigyem hátra az erősítőhöz a jelet? Azt tudom, hogy honnan kap +/- 12 V a autórádió. Akkor holnap forrasztgatás lesz. Nincs szkópom.....
Ok. Figyelj a tápkábel keresztmetszetre is. Használj 2.5-ös kábelt az erősítő táphoz.
Az ISO csatin sincs 2.5-vezeték. Kell olyan vastag?
Sosem árt egy stabil táp. Sokat hoz a minőség javára. Nálam is külön kábel jön az akksiról a fejhez és az erősítőkhöz is ugyanonnan.
Én már tanácstalan vagyok
![]() Rákötöttem arra két vezetékre ami táplálja a fejegységet, azt a két vezetéket vezettem hátra az erősítőhöz. (+12 / -12V ) Hangjelet a fejegységből a LINE out RCA vezetéken vittem hátra az erősítő hangbemenetéhez. Az erősítőben 80 000 µF kapacitás van, fóliakondival szűrve. ( 8 db 10 000 µF 25V elektrolit kondi, 300 nF 63V fóliakondival) Jelenség: Az erősítőr szól akkor is ha csak a pozítív 12V-ot kötöm be, - 12V nem. Ha nem jár a motor szép tiszta a hangja, ha járatom a motort sistereg motor fordulatszámfűtően. Nem értem, hogy hol kap -12Vot??? Ha megmérem a RCA kábel árnyékolt vezetékét és az erősítő egyik betáp kapcsát, akkor ott van 12V. Kérlek ha tudtok, segítsetek! Kezdem elveszteni a hitem.... A hozzászólás módosítva: Máj 5, 2013
A fej RCA kimenetének árnyékolása test, onnan kap. Nem egészséges dolog, kevés a keresztmetszet és zaj szempontjából is nagyon rossz.
Nem a fejtől kellene hátravinni az erősítőhöz a tápot, hanem az erősítőtől előre vinni a fejhez. Lehet még a paneled is az oka, nem jó a testek vonalvezetése. Törekedni kell a csillagpontra, megfelelő keresztmetszetre... +12V van, -12V nincs, az test. Mindig valamihez képest mérünk, ez általában a test, tehát nincs -12V, csak 0V rajta.
Szia!
Köszi a javaslatot! Akkor ha jól értem: akkutól elhozok két szálat: +12 / -12 V. Kapacitált 12Volt menjen előre a fejhez, azaz az autós cd-hez. Majd onnan RCA kivezetésen vissza az erősítőbe a hangjel? Így értetted? Labortáppal az erősítő zajtalan, és brutál jól szól.
Szia!
Mint ahogy azt már Imi barátom is írta (Inhouse), az erősítőd az RCA kábel test szálán, azaz külső árnyékolásán keresztül kap negatívot! A "(+12 / -12V )"-ot pedig felejtsd el, az nem minusz 12V, hanem a 12V-os akku negatív pólusa, azaz GND, ground, magyarul test, az autó "háza". Ehhez képest mérve van a 12V-os ágon 12V-nyi feszültség... (Ne zavard meg vele az olvasókat!) Az egész project, nekem azért sántít, mert mire is kell neked még egy hídkapcsolású végfok 12V-ról, az autóban? -Egy külön mélyládát hajtasz vele? (2x20W-al?) -Vagy csak 2 csatornás a fejegység? -Vagy elképzelésed szerint 80000µF szűréssel jobb hangja lesz? El kell keserítselek! 2 esetben értelmetlen a próbálkozásod! A mai modern CD-s autórádiókban ennél a 1554-nél sokkal komolyabb végfokok dolgoznak, közvetlen hangszórókimeneten nagyobb lehet a teljesítményed, mint eme csoda TDA után! A 2,5mm2-es kábel, pedig érdemes hátrafele, mert mire hátraér, esik még azon is feszültség rendesen... Az is igaz, hogy ez a TDA1554 nem nagyon vesz 5-6A-nél többet! Egyéb: Tápot szűrni 1A-enként 1000µF bőven elég, még 100Hz-es lüktető egyenfeszültség szűrésére is, nem hogy autóban... Esetedben pont ugyanannyi hatása lenne egy 10000µF-os kondinak, mint a 80000µF-nak! Ne vakítsd magad, értelmetlenül! ![]() Pityu |
Bejelentkezés
Hirdetés |